[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:11

Geen idee als; dit gaat het niet worden Sonja_vR? Mij zou inderdaad een tuin van de buren vol kennels ook wel afschrikken.

Wij zijn met de auto even langs het huis gereden wat we maandag gaan bezichtigen. Zagen al direct dat de foto's erg goed gemaakt zijn. Woonkamer lijkt echt een stuk kleiner. Ben benieuwd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:33

tis niet dat we zoiets hebben als "nou doe maar niet dus"
meer dat het eigenlijk meer huis is dan nodig en er wat haken en ogen aanhangen waar van we nog niet weten wat voor kostenpost het zal gaan worden , die honden...sja, ik denk dat het er tien+ zijn
chows en basenji's weet ik na een poging google, het zag er allemaal netjes en schoon uit(gezien vanaf de eerste verdieping, dan kijk je er recht op ...), honden ook goed gezond, alleen de honden zullen vast allemaal ook nog wel eens hun mond open trekken natuurlijk.
nou doet die van ons dat ook, dat scheelt ;)
maar goed, das even bekijken en nog eens langs gaan om te zien hoe veel herrie ze nu echt maken.
maar buiten blaffen, verwacht ik geen rare dingen van die kant.
tis toch echt meer dat er indoor meer ruimte is dan nodig, wel allemaal handige ruimte, huis heeft ene goeie flow, kan ene houtkachel in, keuken is echt leuk , badkamer is prima(leuker dan we nu in de huurwoning hebben)
en buiten is het net aan , maar met het wegbreken van 1 van de bergingen voldoende...
ik zou het wel als iets zien om te starten en als we er een aantal jaar zitten , wel weer door te gaan naar een volgend huis en dan zit je wel met de buren natuurlijk(hoewel die ook al wat ouder worden inmiddels... dus hoe lang fokken die nog in deze mate )
zeg dat we hier 10 jaar zitten :?
we gaan het maar eens laten bezinken en kijken of de nadelen zwaarder gaan wegen als we het weekend gehad hebben ;)
gewoon heel dubbel....
ontzettend leuk huis, maar...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:36

succes met je overwegingen sonja, t lijkt me een lastige.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:58

dankje, gaan we nodig hebben :P
de omschrijving bij funda en de foto's doen het huis ook echt geen recht...
er staat "kleine dijkwoning" maar zo klein is het helemaal niet :n
alleen de hoeveelheid slaapkamers klopt niet omdat je voor 2 slaapkamers, eerst door een andere kamer heen moet, dat vind ik niet onder slaapkamers vallen :n
maar goed, wij hebben maar 1 echte slaapkamer nodig, de rest zou andere bestemmingen krijgen

ach ja, we gaan het zien of we na het weekend de bouwkundige willen bellen, of de makelaar om te zeggen dat het niks word :P
of we doen een bod onder voorbehoud van een aantal zaken (fundering, dak en gevel ) die we eerst bouwkundig willen laten bekijken om te zien hoe de bank reageert ...
we weten dat het huis in 2008 voor veel meer te koop heeft gestaan en er uiteindelijk minder is betaald dan de vp, maar nog steeds een pak meer dan er nu gevraagd word en wij willen er eigenlijk nog een klein stukje vanaf hebben (15duizend, het huis heeft 6 jaar terug voor 110 meer te koop gestaan)
,maar tis bij zoiets ook weer afwachten wat de bank wil.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 23:02

Klinkt idd als een flinke twijfeloptie, ben benieuwd waar jullie op uit komen! Grappig, wij zijn na de bezichtiging van gister tot de conclusie gekomen dat we toch wel graag iets meer huis willen (met name woonkamer) dan we nu hebben. Zitten al best goed dus dat is, in combinatie met ons budget, best een uitdaging. En jullie hebben juist teveel huis :')
Kennel zou voor mij overigens ook een reden zijn om af te haken. Heb zelf geen hond en weet nu al dat ik me er gruwelijk aan zou gaan storen, ook al blaffen ze nauwelijks :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 00:44

wij hebben er zelf 1 en nummer twee staat in de planning ;) dat scheelt een hoop,
maar dan blijft het alsnog een nadenkertje
maar tis gewoon vreemd, had best een verdieping minder gemogen...of niveau?
het heeft maar drie verdiepingen in principe, maar wel 5 woonlagen :?
dus begane grond aan de achterkant = keuken, 1 niveau hoger aan de voorkant de woonkamer, 1 niveau daar boven aan de achterkant twee slaapkamers, weer een niveau hoger aan de voorkant weer twee slaapkamers, laatste niveau omhoog, de laatste slaapkamer in de nok.
maar die niveaus zijn allemaal maar halve verdiepingen, het verspringt van voorzijde en achterzijde van het huis.

de badkamer zit dan weer in een aanbouw achter de keuken met ligbad en aparte douche en ook weer een maatgemaakt douchemeubel om de wastafel heen.

alle kamers hebben allerlei ingebouwde kastruimten in allerlei soorten en maten ook de hal voor en achter , echt je kunt van iets opruimen en je een week lang het schompus zoeken naar waar je het in vredesnaam gelaten hebt volgens mij :+
de keuken is ook hartstikke goed kwa ruimte, indeling en hoeveelheid kastjes etc
kan een houtkachel in,

nadelen, er had best meer grond bij gemogen, maar is deels te ondervangen door een berging weg te slopen (waar hebben wij in vredesnaam zoveel schuur voor nodig als je zoveel ruimte in huis hebt :? we zijn met zijn twee, komt een tweede hond bij, maar kinderen zitten echt niet in de planning. )

alleen de buren zijn een risico en de zaken die we nagekeken zouden willen hebben
buiten het gewone standaard "huis kopen is best een groot ding" natuurlijk
mmm, geloof dat ik alle voor en nadelen nu wel nagegaan ben hier in het topic ...

toch lastig om het perfecte huis te vinden, wij zoeken ons suf naar wat minder huis en wat meer grond, maar dat is lastiger dan we dachten , dus vind ik dit huis nu aantrekkelijker dan het is omdat ik gewoon een huis wil vinden...of is het echt leuk genoeg van zichzelf ?

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:31

We zijn er definitief uit.We laten het droomhuis schieten waar we geld voor hadden geboden.
We zijn helemaal klaar met die makelaar en gaan komende woensdag kijken naar een ander huis.
Iets kleinere tuin maar wel een groter huis en alleen maar een beetje verf er tegen aan.
En wij laten die makelaar mooi in de str#nt zakken!!!
Ik vind het geen normale gang van zaken hoe het is gegaan en ben dr helemaal klaar mee.
Nu maar hopen dat het woensdag iets is en dan meteen maar gaan bieden en alles zo snel mogelijk tekenen zodat er niks meer tussen kan komen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:40

groot gelijk heb je slaat nergens op...

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:08

Idd groot gelijk, zulke mafketels wil je niet eens helpen aan een salaris en een verkocht huis :n

Sonja dat klinkt alsof je het aardig op een rijtje hebt :j Vijf woonlagen is wel apart ja! Even laten bezinken en nog voor een tweede keer kijken misschien, als je twijfelt over hoe leuk het huis is?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:11

Groot gelijk, ik hoop voor jullie dat dat andere huis nog meer jullie droomhuis is!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:21

Ik geef jullie ook groot gelijk... wat een idioterie...

Ik heb vandaag zitten klussen in het huisje van mijn zus, overal behang afgestoomd en zo. Kreeg helemaal zin om in mijn eigen huisje aan de slag te gaan. Ondertussen ideeen aan het opdoen. Heb besloten dat ik een donkergrijze bank met chaise longe wil (Karlstad van ikea waarschijnlijk) in mijn woonkamer en aan de hand daarvan wat gaan zoeken. Ik denk dat ik een beetje voor deze sfeer wil gaan in mijn woonkamer: http://www.welke.nl/photo/EssieEs/zacht ... 1353919450

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:33

Wat een gave site Shiloh!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 08:58

Ik geef jullie ook groot gelijk, het is inderdaad niet normaal hoe dit is gegaan.

Wij hebben een karlstad, 2 zits bank en het valt me qua kwaliteit tegen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat we een kat hebben maar daarnaast hebben we de bank nu 8 jaar en vond ik het na 2 jaar al minder worden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:11

Tja, het blijft ikea, dat blijft niet eeuwig mooi natuurlijk. Ik wil gewoon een leuke en vooral comfortabele bank om minimaal de komende 5 jaar mee door te kunnen. Heb nu gewoon geen geld voor een kwaliteitsbank. Ben natuurlijk een starter en moet het allemaal van 1 salaris doen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:34

Ik mag me hier ook weer komen melden en dan niet omdat mijn eigen huis te koop komt, maar dat van mijn vriend. We willen over een paar maanden gaan samenwonen en hebben het er gisteren over gehad om zijn huis nu klaar te gaan maken voor de verkoop en dan te koop te zetten. Het duurt waarschijnlijk nog wel even voordat het verkocht is, maar als het heel snel gaat is het geen probleem en gaat hij gewoon eerder bij mij in :D
Hebben jullie nog tips en trucs om de woning netjes te maken voordat het in de verkoop gaat? We willen sowieso de tuin nog even netjes maken, een nette ombouw om het bad maken (die staat nu nog gewoon los in de badkamer :o ) En de slaapkamer schilderen, die muren zijn nu zwart en dat lijkt me niet heel erg aantrekkelijk :')

Shiloh: ik heb een hoekbank van de trendhopper, was 950 euro en die bevalt me super! Bij leenbakker hebben ze vaak ook wel leuke banken en anders misschien via marktplaats?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:39

Liselot leuk dat jullie gaan samenwonen! Wat betreft het huis, naast de dingen die je al noemt, ruim zoveel mogelijk losse rommeltjes op. Niet teveel meubels in het huis, dan lijkt het klein. En hele persoonlijke dingen, zoals de motorkap die m'n man aan de muur had ( :+ ) toch even weg zei onze makelaar ( *\o/* ;) ) In ieder geval voor de foto's.

Leen Bakker is vaak zelfde kwaliteit als de Ikea, ook allemaal beetje waaibomenhout. Maar voor een paar jaar voldoet dat prima. Trendhopper is vaak net weer meer kwaliteit. Maar idd op MP staat ook nog wel eens een mooie bank. Ach gewoon kijken :D Al leuk zat om je eigen huisje in te richten :D

Wij hebben vandaag 4 bezichtigingen achter elkaar. Gister de boel al schoongemaakt maar hoef nu onverwacht niet te werken. Toch wel fijn, heb ik net iets meer tijd om de boel recht te trekken. M'n lief had nl al zoiets van 'Euh, wat moet ik doen dan?' :+ En gelukkig gaan we uit eten vanavond vanwege de restaurantweek dus hoeven ons niet zo lang ergens anders zoet te houden :Y)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:42

Shiloh schreef:
Tja, het blijft ikea, dat blijft niet eeuwig mooi natuurlijk. Ik wil gewoon een leuke en vooral comfortabele bank om minimaal de komende 5 jaar mee door te kunnen. Heb nu gewoon geen geld voor een kwaliteitsbank. Ben natuurlijk een starter en moet het allemaal van 1 salaris doen.

Ik wilde alleen mijn ervaring ermee delen :)
Wij hebben besloten om na de toekomstige verhuizing voor een tweedehands bank te gaan van goede kwaliteit omdat we de ikea meubelen goedkoop duurkoop vinden. Zelfde ervaring heb ik trouwens met de leen bakker al doet de bureaustoel het van ze nog erg goed.

Fijn zeg 4 bezichtigen! Was vergeten dat de restaurantweek altijd in deze periode is, eet smakelijk alvast :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:43

4 bezichtingen is best wat op één dag! Hopen dat er een koper tussenzit :)

Tnx voor de tips, had inderdaad al een paar dingen gezien die iig voor de foto's even de kamer uitmoeten :D Veel meubels staan er niet, dus dat scheelt al. Woonkamer oogt echt wel mooi, ruim en licht. Alleen boven is het een beetje propperig, eens kijken hoe we dat een beetje mooi laten ogen

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:46

@Liselot, ik heb een verkoopstyliste ingeschakeld. Het moet in principe zo zijn dat alle persoonlijke dingen weg zijn zodat de kijker zich kan inbeelden dat hij/zij daar woont en niet gestoord wordt door jullie woonvoorkeur.
Denk dus niet alleen aan de foto's weghalen, maar ook aan een aparte bankkleur ed. Ik heb twee foulards gekocht en gooide die voor de bezichtingen over de bank en het bed gegooid. Daarnaast de wanden in de wc en badkamer gewit.
En meubels weghalen. Hoeken moet je kunnen zien voor het ruimtelijk effect, dus daar geen lamp oid in zetten.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:48

Leuk zeg!

Wij hadden als eerste bank een mp bank omdat we een nieuwe niet konden bekostigen :P

Bij Seats en sofa's heb je ook goeie en goedkope banken

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:11

Ik vind Ikea juist prima kwaliteit voor het geld en absoluut niet te vergelijken met Leenbakker, Kwantum e.d. :n Onze banken zijn nog steeds heel netjes, op het moment dat dat niet meer zo is, kopen we er gewoon nieuwe hoezen voor, ideaal :j
Mijn zus heeft dezelfde banken, al een jaar of 10 inmiddels en die zijn ook nog steeds hartstikke goed. Dus ik herken me absoluut niet in het beeld van ikea meubels wat een aantal hier schetst :n

@tamara: het loopt nu echt storm bij jullie he?
@liselot: wat leuk, ik kan niet veel aanvullen op wat al gezegd is :n Behalve dan dat ik niet zou overdrijven met wat ik allemaal zou doen (maar ja, ons huis staat nog steeds niet te koop, dus wat is mijn advies waard?).
@sonja: je schrijft dat het voor jullie te groot zou zijn. Maar tegelijkertijd zoek je geen huis voor altijd. Houd je er rekening mee dat bij eventuele verkoop in de toekomst het een voordeel is dat er een gezin in past?

Vrijdag tweede bezichtiging gedaan bij ons favo huis... en het is voor ons afgevallen. Er moet té veel aan gebeuren, en daarvoor is de prijs simpelweg te hoog. Ook zitten we nu eigenlijk niet te wachten op zo'n project, nog afgezien van het feit dat het met die vraagprijs voor ons gewoon niet te betalen is.
Daarom gaan we nu een afspraak maken voor een tweede bezichtiging van een ander huis...
Woensdag komt eindelijk de fotograaf voor ons eigen huis, eindelijk wordt het nu allemaal een beetje echt. En vanavond gesprek met de financieel adviseur :)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:17

Echt de tip van het jaar was voor mij marktplaats. Heb daar voor weinig een hele mooie bijna nieuwe bank met bijpassende eetkamerstoelen op de kop getikt! Daardoor konden we vorig jaar nog mooi op vakantie met het geld wat wij hadden uitgespaard!

Hier wonen wij nu bijna 6 maanden in ons droomhuis en het is heerlijk! Elke maand even slikken als de hypotheek word afgeschreven maar heb het er allemaal voor over want zowel ik als mijn vriend en mijn zoontje genieten hier volop!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:18

Marktplaats is helemaal niets mis mee, daar staat ook heel veel goed spul op wat weg gaat omdat mensen bijvoorbeeld gaan samenwonen. De leren bank van mijn vriend houden we ook niet en zal dus ook via mp verkocht gaan worden.
Seats and sofa's ben ik zelf niet wild van, vind de prijzen nog behoorlijk en de kwaliteit niet zo goed. Dan zou ik eerder een wat duurdere IKEA bank kopen.

Verkoopstyliste wil ik eigenlijk nog even mee wachten, heb zelf wel een vrij goed oog voor styling en hou van ruimte en rust, denk dat ik daar een heel end mee kom :D
De komende zaterdagen maar eens spenderen om de puntjes op de i te zetten. Wil ook niet mega veel doen, maar als je door een paar honderd euro te investeren je huis een stuk sneller verkoopt, lijkt me dat het geld wel waard :)

Wendy: wat zonde van jullie favoriet. Kan me wel goed voorstellen dat je het dan niet doet, klussen is altijd duurder dan je verwacht ( dat had ik bij mijn eigen huis vorig jaar ook)

Verkoop je, als je dat via een makelaar doet, je huis trouwens echt zoveel sneller dan zonder? Of eigenlijk is de vraag meer; is het het extra geld waard? Maakt de makelaar de foto's voor in de advertentie of mag je zelf ook foto's aanleveren? Ik fotografeer zelf veel en vind foto's op bijvoorbeeld funda meestal nog niet zo denderend namelijk :o

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:22

Dat ligt er maar net aan wat je met de makelaar afspreekt. Bij deze makelaar betalen we apart voor de fotograaf. Dus als we het zelf zouden kunnen, dan zou dat zeker te regelen zijn :j
De reden dat wij wel verkopen met een makelaar is dat we zelf niet betrokken willen zijn bij de rondleidingen. We hebben dit huis helemaal opgeknapt destijds, en zijn er ook erg trots op. Daar willen we een kritische koper niet mee lastig vallen :D :+ Bovendien hebben we er ook de tijd niet voor om dat zelf te doen.
Verder is het wel handig als alle contracten worden opgesteld door iemand met verstand van zaken enzo.
Je kunt altijd een makelaar (of twee) langs laten komen voor een vrijblijvend gesprek (kostenloos). Daarbij doen ze je altijd meteen een paar tips aan de hand, waar je ook wat aan hebt als je niet met hen verder gaat.
Dus als je twijfelt over wel of geen makelaar, dan zou ik er gewoon een paar uitnodigen, en ook je twijfels uitspreken ;)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:36

@Liselot, als je er zelf ook voor hebt, dan is een verkoopstyliste niet nodig. Het is wel goed om in de gaten te houden dat je huis zo neutraal en onpersoonlijk mogelijk eruit moet zien. En dit soort taferelen moet je voorkomen: http://www.foutehuizen.nl/ :D

Ik ben voor een verkoopmakelaar gegaan omdat ik niet zo'n positivo ben, en je moet het huis wat je zelf zat bent, wel aan kunnen prijzen natuurlijk :)
Ik had een fotograaf inclusief verkoopstyliste voor een vast bedrag, dat was het wel waard.
Ik stuur je een pb, dan kun je het verschil zien.