Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:32

ik doe het sowieso in een bolletje in de wasmachine, ook als het poeder is, ik heb ooit in een studentenhuis/flat gewoond met een gedeelde wasmachine en dat wasmiddellaatje was zo vreselijk smerig met aangekoekte resten lol

Noeps

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:48

Ik gebruik wasmiddel van Neutral en bij iedere wasbeurt ook een scheut natuurazijn. Gewoon een literfles die ik voor 0,55€ bij de Lidl heb gekocht. De was ruikt altijd heel neutraal. Soms gebruik ik wel normale wasverzachter omdat beddengoed dan zo lekker ruikt <3.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:50

ik heb een automatische doseerder dus heb daar geen probleem mee voor de gekleurde was.

Alter_Ego

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:04

Witlof even roerbakken met honing, heerlijk!! _/-\o_

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:06

En dan bedoel je gewoon de witlof in stukjes snijden? En dan roerbakken met scheutje honing erover?
Klinkt lekker!

Alter_Ego

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:04

In stukjes snijden, of ook erg leuk, de 'bladen' van elkaar losmaken. Beetje olie verwarmen, witlof erin en eventjes roerbakken. Na ongeveer een minuutje de honing erover, beetje naar eigen smaak net hoe zoet je hebt wilt hebben. Dat nog eventjes omscheppen en dan is het al klaar. Supersimpel!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:09

even over de azijn bij de was, ik gebruik geen schoonmaakazijn, maar gewoon natuurazijn uit de supermarkt, het spul wat je zelf ook door je eten kunt doen , heel wat minder sterk, maar als je het gebruikt als wasverzachter ruikt je was absoluut niet! naar azijn :n
luchtjes in sportkleding en de oksels van katoenen shirtjes, , zet je kleding gewoon een dag in de week in een emmer water met een halve fles azijn (dan boeit het me niet zo of het schoonmaak of natuurazijn is) en gooi het daarna in de was op normale manier.
de azijn breekt de opbouw in de kleding waar bacteriën(die het luchtje veroorzaken) in huizen af waardoor je het dan dus wel schoon krijgt in tegenstelling tot gewoon alleen wasmiddel,

wasmiddel gebruik ik als poeder, mijn wasmachine heeft daardoor totaal geen last van vetluis en andere prut en luchtjes wat ik met vloeibaar wel had zodra ik een keer het kookwasje tussendoor niet deed.
ik ervaar ook dat poeder veel zuiniger in gebruik is, ik gooi het gewoon in de trommel er bij, ipv in het bakje, deed ik met vloeibaar ook trouwens.

voor de rest aanbiedingen in de gaten houden, AH heeft de afgelopen tijd een paar keer een 1+1 gratis aanbieding gehad met robijn (1 van de weinige waar ik geen jeuk van krijg) en dan sla ik in voor een paar maanden . action heeft ook regelmatig grote verpakkingen robijn en op=op shop ook.
Ik heb in dit topic trouwens ook al een paar fans van Hema wasmiddel etc gezien, die is ook heel mooi qua prijs, die wil ik nog eens gaan testen om te zien of ik er wel of niet tegen kan.

edit, 1,5 liter voor 2 euro en 1,2 kg poeder voor 2,60

neutral heb ik trouwens ook eens getest, maar de wasverzachter werkt in mijn ervaring echt voor geen meter, en naderhand ruikt je was naar niks...dat vind ik dan weer jammer, schone was is voo rmij gelinkt aan wasmiddel luchtje :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:22

Alter Ego, wat eet je er verder bij? Krielen of rijst of zo?

Sonja, goede tip van die emmer azijn. Ik ervaar dat met mijn paardrij vesten. Die zitten heerlijk maar kunnen iedere dag de was in na het rijden. (thermo Anky dingen)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:16

Annemiek80 schreef:
Oh en qua witlof ga ik denk ik voor de variant met banaan erbij, ben momenteel erg fan van banaan (eet zeer veel banaan/ei/havermoutpannekoek lol) dus heb die sowieso in huis en vermoed dat het zoetige van de banaan het evt. bittere (wat ik me herinner) een beetje verdoezeld :P

Hoewel de variant van Carola ook lekker klinkt!
De beschuit heeft neem ik aan de functie van panneermeel? Kan ik dat gewoon weglaten of beter een vervanger voor nemen? Ik mag nl geen beschuit en er is wel glutenvrij paneermeel maar dat is zeer fijn van structuur en maakt het over het algemeen minder knapperig (en zonder ei blijft het ook niet plakken), heb ik sowieso niet in huis dus dan zou dit recept meer voor de toekomst zijn

Beschuit heeft inderdaad de functie van paneermeel :j of je het weg kan laten, ik zou het niet doen omdat het minder knapperig maakt en het onttrekt de vocht van de witlof niet dus tja, een vervanger weet ik niet, ik maak het altijd met beschuit :)

Iemand nog een idee hoe je de wasmachinelaatje goed schoon krijgt? Ik heb er poeder in gedaan en de middelste vakje is nu erg vies geworden met natte poeder.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:23

Laadje eruit halen en onder de kraan schoonmaken :)*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:27

idd, gewoon er uit halen en afwassen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:57

Ik wist niet dat je het er zo uit kon halen :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:05

Aha, natuurazijn, dan zal daar hem het verschil in zitten zeker :)

Ik heb net een lading vlees bij de Lidl gekocht, ze hebben weer nieuwe Biologische vleessoorten erbij gekregen *\o/*

Maar het loopt nog niet erg hard blijkbaar, want er lagen vrij veel (verschillende soorten) pakjes met een 30% kortingssticker dus dat gaat lekker hier in de vriezer +:)+

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:18

Weet je uit je hoofd om wat voor vleessoorten het gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:20

Ik vandaag ook wezen Lidl en. Extra mager rundergehakt met 30% korting. Pak aardappelpuree E1,49 en pot rode kool met appel e 0,62 cent.

Zo n pak gehakt is 400 gram maar gebruik ik de helft van.

Vanavond eten we dus rode kool schotel uit de oven. Ik bak dan eerst het gehakt, daarover de rode kool & daarover aardappelpuree met wat paneermeel. In de voorverwarmde oven en smullen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:21

C_arola schreef:
Weet je uit je hoofd om wat voor vleessoorten het gaat?

Hier hebben ze bio gehakt, hamburgers, kipfilet en kippenvleugels.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:28

Echte waar?! Ik was vanochtend bij de Lidl maar niet bij het vlees gekeken. Het zou mooi zijn als hun bio aanbod uitbreidt. Qua groenten en fruit zijn ze wel al behoorlijk goed bezig vind ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:52

Voorheen was het alleen Bio Rundergehakt.

Normaal kocht je dan geloof ik 500 gram normaal gemengd gehakt, en een half jaartje geleden ofzo lag er ineens Bio Rundergehakt, grofweg zelfde prijs maar dan minder in een pakje dus als je het ergens doorheen bakt is die overschakeling wel te maken naar wat verantwoorder je centjes uitgeven zonder dat het effectief gezien duurder wordt.

Een paar weken geleden lagen er ineens een paar pakjes kipfilet, en daar lag nu een halve koeling vol mee, met een stuk of 10 met een 30% korting sticker erop....ik heb er 4 meegenomen dus heb nu 2 kilo biologische kipfilet, ga het zo in stukjes snijden en in porties invriezen, daar kunnen we een heel poosje mee vooruit +:)+

Ook waren er nu hamburgers en worsten bijgekomen in het Bio-vlees assortiment. Echt heel erg leuk.
En Bete Leven ham voor op brood is er ook al een tijdje, en Biologische aardappeltjes (supermooi) ook al een poos, zijn echt heerlijk...ik ben er blij mee!

Boodschappen die niet duur zijn dat is erg welkom, maar je geld uitgeven aan wat meer verantwoorde producten dan vind ik toch ook belangrijk. Al is het maar 1 ster qua dierenwelzijn / omgang met de natuur, daarmee geef je altijd nog een beter signaal af dan echt zielig zo goedkoop mogelijk vlees kopen denk ik dan :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:01

Blingh schreef:
Ik vandaag ook wezen Lidl en. Extra mager rundergehakt met 30% korting. Pak aardappelpuree E1,49 en pot rode kool met appel e 0,62 cent.

Vanavond eten we dus rode kool schotel uit de oven. Ik bak dan eerst het gehakt, daarover de rode kool & daarover aardappelpuree met wat paneermeel. In de voorverwarmde oven en smullen!

Klinkt lekker, gewoon 180-200 graden voor een half uur ongeveer?

Plien91 schreef:
Echte waar?! Ik was vanochtend bij de Lidl maar niet bij het vlees gekeken. Het zou mooi zijn als hun bio aanbod uitbreidt. Qua groenten en fruit zijn ze wel al behoorlijk goed bezig vind ik.

Eens :j ik heb ook niet gekeken vanmorgen maar ik ga er zeker weer eens langs voor de kopfilet, die is bij de slager en AH behoorlijk prijzig maar misschien valt het bij de lidl mee.

pmarena schreef:
Boodschappen die niet duur zijn dat is erg welkom, maar je geld uitgeven aan wat meer verantwoorde producten dan vind ik toch ook belangrijk. Al is het maar 1 ster qua dierenwelzijn / omgang met de natuur, daarmee geef je altijd nog een beter signaal af dan echt zielig zo goedkoop mogelijk vlees kopen denk ik dan :)

Mee eens, maar ik vermoed dat deze opmerkingen weer een discussie af kunnen roepen in het topic waarvan eerder is aangegeven dat een aantal gebruikers dat niet willen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:03

Dan negeren ze dergelijke opmerkingen toch gewoon :)

Ik geloof dat er bij de Bio-kipfilet stond dat de normale prijs iets van 90 cent per 100 gram is, maar pin me er niet op vast hoor! :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:20

Citaat:

Op hoeveel graden zet jij de oven, als ik vragen mag? Ik heb nog nooit van deze ovenschaal gehoord, binnenkort maar eens proberen! Doe je er verder nog kruiden over?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:49

zal eerdaags weer eens kijken naar vlees bij de lidl, de laatste keer hadden ze alleen nog gehakt, als er meer is(vooral kip) is dat erg fijn, want omdat ik echt wat betreft vlees vrijwel alles bio of in ieder geval huppelvlees ;) koop komt het er op neer dat we heel weinig kip eten omdat de biokip normaal gezien stervensduur is . (AH kipfilet biologisch is dik 25 euro de kilo en heb het duurder gezien)
de prijs is echt wel te rechtvaardigen denk ik door de extra ruimte en het produceren van het voer is ook duurder dan regulier, maar het blijft te duur voor mijn budget.
koop het over het algemeen alleen met 35%sticker er op .

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:19

Als ik zo'n ovenschotel maak gaat 'ie maar een paar minuten in de oven om de aardappelpuree met kaas te gratineren. Het gehakt, de groenten en aardappelpuree gaat immers al heet de ovenschaal in.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 08:13

Weet iemand waar je bakjes voor de vriezer met 0,25-0,3 l inhoud kunt kopen? Gaat om de zelfgemaakte voeding voor mijn zoontje, potjes zijn duur en hij eet gewoon mee met ons maar de bakjes die je kunt kopen zijn alleen 0,2-0,5 soms 0,3 maar de stukprijs ligt dan op 2,- per bakje wat erg duur is. 0,5 l inhoud heb ik niks aan omdat ik bijna nooit 2 dagen achter elkaar bewaarde voeding nodig heb.
Hema, blokker, action, ikea en xenos hebben het niet..

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 08:45

Big Bazar?