[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:07

Je kunt ze emailen naar jezelf... En wat gebeurt er als je een back-up maakt van je gesprekken of is dat verbonden aan je google/icloud account?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 01:48

Heeei, even een vraagje aan jullie. Ik heb een imac en zit meestal tot laat op de iMac en wil graag m'n licht van m'n beeldscherm zachter zetten, hij staat nu al op z'n zachts maar kan die nog zachter? Want soms is het heel erg fel dat ik er gewoon pijn van in m'n ogen krijg..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:27

Hoe zit dit? Ik download eigenlijk nooit via Itunes, maar dat wil ik nu dan wel een keer gaan doen. Weet iemand of ik die bestanden dan ook als mp3 op een antieke mp3 speler kan zetten? Ik neem aan van wel, maar voor de zekerheid ;) .
Een ander album wat ik zo heb gedownload was namelijk .m4a, maar ik weet niet zeker of die muziekspeler dat kan...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:31

Volgens mij kan muziek van iTunes alleen op iPod. (Of ipad of iPhone)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:36

Ik heb net ontdekt dat je het in Itunes naar MP3 kan maken, en die komt dan gewoon als bestand op je laptop. Dus dan kan ik hem zo toch naar een MP3 speler doen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:37

Oh! Haha. Dat is voor mij ook nieuw.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:49

Ariannee schreef:
Heeei, even een vraagje aan jullie. Ik heb een imac en zit meestal tot laat op de iMac en wil graag m'n licht van m'n beeldscherm zachter zetten, hij staat nu al op z'n zachts maar kan die nog zachter? Want soms is het heel erg fel dat ik er gewoon pijn van in m'n ogen krijg..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:52

Volgens mjj kan dat niet, maar ik heb mijn Mac pas enkele weken, dus ben nog volop aan het ontdekken.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:17

Sony mp3 spelers kunnen ook acc bestanden afspelen.
Maar mp3 moet elke mp3 speler af kunnen spelen.

Voordat ik uberhaupt iets van Apple had gebruikte ik itunes al om cd's te rippen voor verschillende merken mp3 spelers.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:27

cynthiar schreef:
Sony mp3 spelers kunnen ook acc bestanden afspelen.
Maar mp3 moet elke mp3 speler af kunnen spelen.

Voordat ik uberhaupt iets van Apple had gebruikte ik itunes al om cd's te rippen voor verschillende merken mp3 spelers.

Klopt, alleen als je een album koopt via itunes staat dat standaard als .m4a op je computer, en ik wist niet zeker of een mp3 speler dat af kon spelen. Maar via itunes kan je er dan ook een mp3 van maken, en dat gaat natuurlijk sowieso goed.
Wilde niet het risico lopen dat ik het album kocht, maar het niet kon afspelen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:46

Hallo, ik had nog even een vraagje. Ik heb sinds 4 dagen een iphone en ben er echt hartstikke gek mee. Het is 8GB dus niet heel veel ruimte. Maar ik heb er nu alles op staan wat ik erop wilde hebben inclusief wat muziek en heb nog steeds 3,5 GB over dus ruim genoeg. Nu vroeg ik mij af of er ook geheugen bijkomt wanneer je je e-mail account zou willen synchroniseren en je dus alle e-mails krijgt of dit dan ook geheugen kwijt raakt?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:46

Volgens mij gaat dat niet van je geheugen af. Hij pakt dat gewoon via internet, maar de mail-app is meer een soort snelkoppeling.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:49

niet helemaal waar, hij download de berichten wel echt, maar bewaard enkel de emails van de afgelopen x aantal weken, afhankelijk van hoe je dat instelt.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:08

oke bedankt :)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:17

Van email etc weet ik vrij weinig helaas haha.

Net naar de amac geweest en super fijne informatie gekregen, goede sirvice! Personeel heeft me advies gegeven voor de keuze van het opslag geheugen, grote, type etc etc. Er stonden ook een aantal macs aan met het windows pakket en dat heb ik ook even uitgeprobeerd, dat werkte prima dus ik ben om! Ik vind het geweldig werken! Papa vind het ook goed dus vanavond nog even naar een andere winkel, ben benieuwd met wat ik terug kom. :))

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:49

Even een vraagje over mijn imac. Als ik meerdere tabbladen open heb staan in safari en ik klik het weg dan is het ook daadwerkelijk weg. Voorheen kreeg ik hier een melding van, iets in de trant van weet u het zeker? Hoe krijg ik die melding weer terug? Ik heb al gegoogled en kom uit op antwoorden van een aantal jaar geleden dat het onder voorkeuren en dan tabs moet staan maar die optie staat er bij mij niet..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:12

Ik heb dezelfde uitdaging, maar ik druk dus altijd op verkleinen, dan blijven je tabbladen behouden.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:49

Ja het is dus meer dat ik het per ongeluk wegdruk omdat ik eigenlijk alleen dat tabblad wil afsluiten :P

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:26

Haha ja dat herken ik ook. Ik kwam van een Windows laptop en daar werd het altijd gevraagd. Heb een paar keer zachtjes lopen schelden als alles van school opeens weg was hahaha :').

Weet iemand eigenlijk hoe het zit met updates? iOS 9 komt volgens mij per september uit. Zag een aantal veel belovende verbeteringen. Met name langere accuduur (terwijl ik alsnog nu super tevreden ben over de accu) en nog wat dingetjes. De ruimte die de nieuwe update mee zou brengen is veel kleiner waardoor ze mensen met 8gb zoals ik tegemoet zouden komen. Maar is het zo dat iOS 8 dan word vervangen (dus eerst verwijderd dan nieuwe update erop) of word de iOS 9 er dan weer aan toegevoegd. Dus dat er weer geheugen vanaf gaat?

Dat vroeg ik me af toen ik een artikel las. Desondanks ben ik nog steeds tevreden. En merk ik dat 8gb echt prima voor me is geweest. Hoef niks te laten en foto's gaan direct naar one drive. Dus daar ben ik in principe geen extra ruimte aan kwijt. :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:47

Sinds kort ben ik in het bezit van een Macbook Pro naast mijn Mac Mini. Nu heb ik op mijn Mac een flinke collectie muziek in mijn iTunes staan. Die heb ik al dmv een USB-stickje overgezet naar mijn Macbook, maar vind het zo'n gedoe om dat elke keer te moeten doen als ik een nieuw liedje heb gedownload of die er via de Macbook zelf op te zetten. Nu vroeg ik me dus af of er een manier is om je iTunes bibliotheken automatisch te laten synchroniseren? Heb al wat gegoogled maar kom er niet helemaal uit. iCloud biedt via icloud.com ook geen mogelijkheid tot het synchroniseren van muziek. Iemand enig idee?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 01:02

Mijn whatsapp neemt nu 1,4 gb in. Hoe kan ik dat verminderen?
Ik kan bij de instellingen wel kiezen voor 'wis alle chats', maar haalt hij dan alleen de tekst weg, of zijn ook de groepen waar ik lid van ben dan weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 06:45

eilleen333 schreef:
Mijn whatsapp neemt nu 1,4 gb in. Hoe kan ik dat verminderen?
Ik kan bij de instellingen wel kiezen voor 'wis alle chats', maar haalt hij dan alleen de tekst weg, of zijn ook de groepen waar ik lid van ben dan weg?

Dan haalt hij alleen de teksten weg. Zeker regelmatig even doen!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:40

Of alleen je fotos even verwijderen (kun je op 2 manieren doen; of bovenin het gesprek op de naam tikken en dan naar media of in je startscherm het gesprek naar rechts swipen). Bij mij zijn het vnl fotos die veel in nemen. Ik ben zo'n doos die niet alle gesprekken wil verwijderen :=.... Ik doe geregeld gewoon even fotos leeg halen; gesprekken nemen niet zo veel ruimte in/ kun je ook per gesprek verwijderen.

Fotos worden nl "dubbel" opgeslagen in zowel je camera rol als op whatsapp.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:46

Ik heb het uitstaan dat de foto's ook direct in mijn camera roll komen, omdat die dus echt vol kwam te staan met oninteressante onzin. Als ik een foto wil bewaren moet ik hem echt even aanklikken.
maar ik zal de chatgeschiedenis is even wissen. Bedankt!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:50

Maar als je je gesprekken wist op Whatsapp, dan zijn dus ook al die fotos weg. Dus eerst ff checken in whatsapp of er fotos zijn die je op je camera rol wilt bewaren!