Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:12

Quad schreef:
Wat voor prijskaartje hangt eraan? Camera is zover ik weet prima in orde, accuduur wat minder maar dat lijkt met updates wat rechtgetrokken te zijn.

.

60 euro wordt er voor gevraagd.

Quad

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:35

€60?
Dat is wel een koopje, geen addertje onder het gras?
Normale tweedehandse prijs ligt momenteel zo rond de €110/€120..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:40

Quad ik kan kiezen uit 2 soorten touchwiz en uit de Nova Launcher (diegene die ik dus gekozen heb) verder heb ik via instellingen wat dingen anders gezet en heb nergens geen last van.

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:31

Oke, ik twijfel dus nu weer heel erg. Zo jullie misschien al hadden gezien wou ik waarschijnlijk voor de Wiki Rainbow gaan. Maar nu wil ik toch voor de Iphone 4s gaan. Ivm toch iets mooiere launcher en betere revolutie en snellere processor. Maar nergens kan ik ongeveer de ''gemiddelde'' prijs vinden van 16gb. Weten jullie dat misschien? Al gegoogeld maar ik krijg er een van 170 ( wat enorm goedkoop is) en een van 399?

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:24

200 bij de kijkshop

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:06

Ilona_Ubique schreef:
200 bij de kijkshop

Voor een 16GB 4s?

De gewone 4 is net geen 200 bij groupon met 16gb....

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:35

Ilona_Ubique schreef:
200 bij de kijkshop

Heb even gekeken, en ik zag dat de iphone 4 daar 200,- koste. Dus dan zal de 4s iets duurder zijn :j

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:00

Wat is het verschil tussen de 4 en 4S. Vind de i phone 4 maar klein en sloom de besturing daarin tegen vind ik dan wel weer fijn.

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:05

Nou zoals ik al zei is de processor heel erg vernieuwd. Verder is het gewoon een telefoon waar veel hoesjes voor zijn *\%/*

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:11

Ah oke dan is de 4S dus veel beter.
Klopt er zijn heel veel goedkope hoesjes voor :D

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:13

De processor is nauwelijks vernieuwend te noemen, het is ook een toestel wat alweer ruim 3 jaar oud is, ik zou er momenteel geen geld aan spenderen.

Als je een telefoon zoekt waar je voorlopig wat mee aan kan, kijk dan eens naar de Motorola Moto G 2014, LG L90 of de Honor 3C. Heb je wel hardware wat van 2014 is ipv 2011.

de iPhone 4 is geen ondersteuning meer voor btw, de 4s is de volgende welke EOL (End Of Life) gaat.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:46

Quad schreef:
€60?
Dat is wel een koopje, geen addertje onder het gras?
Normale tweedehandse prijs ligt momenteel zo rond de €110/€120..

Tsja, dat zou zomaar kunnen inderdaad.. Hij was nog in goede staat, alleen wat krasjes op de achterkant.

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:50

Heeft iemand ervaringen met de samsung galaxy core 2? :)

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:17

Ik ga deze week waarschijnlijk een iPhone 6 bestellen, heeft iemand nog tips voor evt een andere goede telefoon die er vergelijkbaar mee is?

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:59

Graag meld ik me ook hier! Ik ben ook opzoek naar een nieuwe telefoon.

Momenteel heb ik een Iphone 5, waar ik echt klaar mee ben. :')
De batterij is zó slecht. Ik laad hem nu minimaal twee keer op een dag op, en dan valt hij nog geregeld uit. Als ik bijvoorbeeld op stal ben, valt hij gerust met nog 45% uit, volgens mij is hij ook erg gevoelig voor de kou. Een vriendin van mij heeft precies het zelfde, zodra het kouder is, is het helemaal niet meer te doen. M'n moeder heeft hem ook, en precies het zelfde verhaal. Voor de rest vindt ik het wel een fijne telefoon, camera mag alleen wel iets beter.

Nou heb ik even rond zitten kijken en de Samsung Alpha sprak me eerst erg aan, vooral de vorm. Normaal gesproken vind ik Samsung niet echt mooi, omdat ze een beetje ''rond'' zijn en die achterkant vond ik ook niks met dat leerachtig stof. Maar de Samsung Alpha schijnt ook niet zo'n goede batterij te hebben. Toen kwam ik uit bij de Samsung Galaxy A5, wat ziet die er mooi uit. Voor de rest voldoet hij ook aan m'n eisen, hij schijnt wel minder snel te zijn als de Galaxy S5, maar hij is wel sneller als mijn Iphone, en dat ben ik gewend. Enige ''nadeel'' is dat je de batterij er niet uit kan halen, maar dan kan bij mijn Iphone ook niet. En wat ik ook vervelend vindt is dat hij bij de meeste winkels alleen maar te koop is in het zwart en wit, terwijl ik hem graag in het goud wil, en dan is hij gelijk €50,- duurder. :(
Heeft er hier iemand verder ervaring met deze telefoon?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:08

@Josieee had je al gekeken of je telefoon in aanmerking kwam voor deze actie?
https://www.apple.com/nl/support/iphone5-battery/
En er is ook een actie voor de sluimer knop.

De a5 is net uit dus ik denk dt je even moet googlen over ervaringen.
Misschien ook kijken naar de A7 maar ik ken de prijzen nog niet zo en de verschillen niet dus veel heb je niet aan me :')
Ikzelf heb een Galaxy s5 en kom van de iPhone 5s af en ben erg tevreden over deze overstp.

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:53

@Kido Bedankt! Ik het gelijk even gecontroleerd, maar hij komt daar niet voor in aanmerking...

De A7 ziet er ook mooi uit! Ik zie alleen dat deze pas in maart in de winkels komt... En iets duurder is als de A5. Hij is sowieso zo iets groter, maar zijn er nog specifiek dingen anders als aan de A5? (behalve de camera)

Fijn dat de overstap jou zo bevallen is!
Ik had voor mijn Iphone een Samsung, opzich vond ik deze overstap ook niet vervelend. Ik vond het vroeger altijd jammer dat bij Samsung de vormgeving altijd zo donker was, vaak zwart, bijvoorbeeld bij instellingen. Gelukkig hebben ze dit aangepast. :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:48

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:36

Dankjewel voor die link, zo is het super makkelijk te vergelijken! :)

Ze hebben dus zo te zien helemaal geen verschil op de grote na, en een paar kleine dingen.
Ik ga van het weekend denk even in een telecomwinkel kijken of ze hem daar hebben, en hem dan even in ''het echt'' bekijken. En dan eventueel maandag bestellen. Ik heb een Duits/Nederlands bedrijf gevonden waar ze hem ook in het goud aanbieden, wel duurder als normaal, maar ja ik wil heel graag een gouden. :o

De S5 spreekt mij qua design niet erg aan, en vindt hem ook nog vrij prijzig. Voor de rest hebben een aantal vrienden hem ook, waardoor ik het dan een beetje mee loperig vind worden. Maar hoe bevalt de batterij van de S5? Hoelang gaat hij ongeveer mee?

Mijn Iphone komt trouwens ook niet voor de sluimerknop in aanmerking. Deze functioneerde trouwens wel goed.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:52

Ik vind het mooie toestellen maar ik denk dat die twee wel minder zijn dan de s5 zelf want je vergelijkt een klein beetje een high end toestel met een mid range toestel.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:10

Ik ga mn A5 zo ophalen :) Note vond ik uiteindelijk toch te groot, zwaar onhandig met mijn werk als hij niet in mn broekzak past. Helaas. En de Alpha lees ik mindere dingen over, zelfs dat samsung ze weer uit de winkels wil halen. Het hele feit dat ze nu al weer stunten met een gratis tablet zint me ook niet zo en daarnaast vind ik hem ook gewoon minder mooi dan de A5.
Ik ga wel gewoon vior de witte, wilde eigenlijk ook de goude maar idd kon ik hem alleen via duitsland vinden en ik wil hem toch graag gezien hebben voor ik hem bestel. Ben bang dat het tegenvalt namelijk.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:18

Liesje89 je vergelijkt een high end toestel met een mid range toestel dat is echt een wereld van verschil!
Je moet natuurlijk zelf kiezen maar ik snap niet helemaal de vergelijking?

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:26

Oh dat is fijn om te weten @Liesje89. Ben benieuwd hoe die jou gaat bevallen!

Ik wil ook voor de A5 gaan, zat eerst nog te twijfelen om te wachten op te A7. Maar die heeft ook geen vingerscan, dat zou de enige reden zijn dat ik er op zou wachten. Note vind ook inderdaad veelste groot, en de Alpha schijnt inderdaad niet zo goed te zijn. Ik snap inderdaad wel dat je hem eerst gezien wilt hebben. Ik heb een paar filmpjes op youtube zitten kijken en toen kreeg ik wel een goed beeld in watvoor kleur goud het was. Ben erg benieuwd hoe jij de A5 gaat vinden.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:31

Je moet vooral kijken wat voor toestel je nu heb en of je dan met een A5 wel er op vooruit gaat.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:27

Kido schreef:
Liesje89 je vergelijkt een high end toestel met een mid range toestel dat is echt een wereld van verschil!
Je moet natuurlijk zelf kiezen maar ik snap niet helemaal de vergelijking?

Ik vergelijk helemaal niks. Heb geen 'high end' (wat een onzin termen allemaal) telefoon nodig voor de standaard dingetjes als whatsapp en Facebook. Gaat me puur om het uiterlijk en de grootte en of het cameraploeg het een beetje netjes doet. Sjongejonge, zal nog eens wat vragen hier :')

Ik laat het je weten Josieee!