Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 17:41

Samantha_ schreef:
Ik had een TGTG pakket bij het stoepje bemachtigd. Net lopend even opgehaald, 2 tassen vol met brood, broodjes frikandel broodjes etc.
Al het brood zit al in de vriezer.

Tgtg is vaak bij de bakker idd heel goed

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:16

Ik heb toevallig een half uurtje geleden een tgtg bij de bakker in het dorp opgehaald voor het eerst. Was helemaal in de veronderstelling dat je bij de bakker "gewoon" brood krijgt, maar niets is minder waar _O-
Dacht dan kan ik het invriezen en heb ik weer sneetjes brood voor mee naar werk de komende weken, maar nu heb ik wel heel luxe brood de komende weken (of eigenlijk dagen want hier doe ik wel minder lang mee).
4 kaasbroodjes, 3 (ham-kaas?) croissantjes, hoop alleen kaas en als er vlees in zit dan gaan ze naar mijn moeder haha. Een grote boter-amandel-spijt koek, 3 krentenbollen en een ander los broodje (geen idee wat het is)
Denk dat ik de kaasbroodjes en krentenbollen wel in kan vriezen, boterkoek komt met een paar dagen samen met mijn moeder wel op. Alleen het bolletje en de croissantjes even kijken. Kan je croissantjes invriezen? :Y)
Morgen als het lukt maar even een gewone broodbox bij de supermarkt proberen te bemachtigen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:04

Ik ben gestopt met tgtg kostte meer geld dan heb opleverde. Heel soms haal ik nog bij de bakker maar dan als luxe ivm vaak lekkere broodjes die eigenlijk dezelfde dag op moeten, dan haal ik er soep bij
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 09-02-22 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:35

Faelynn schreef:
Ik heb toevallig een half uurtje geleden een tgtg bij de bakker in het dorp opgehaald voor het eerst. Was helemaal in de veronderstelling dat je bij de bakker "gewoon" brood krijgt, maar niets is minder waar _O-
Dacht dan kan ik het invriezen en heb ik weer sneetjes brood voor mee naar werk de komende weken, maar nu heb ik wel heel luxe brood de komende weken (of eigenlijk dagen want hier doe ik wel minder lang mee).
4 kaasbroodjes, 3 (ham-kaas?) croissantjes, hoop alleen kaas en als er vlees in zit dan gaan ze naar mijn moeder haha. Een grote boter-amandel-spijt koek, 3 krentenbollen en een ander los broodje (geen idee wat het is)
Denk dat ik de kaasbroodjes en krentenbollen wel in kan vriezen, boterkoek komt met een paar dagen samen met mijn moeder wel op. Alleen het bolletje en de croissantjes even kijken. Kan je croissantjes invriezen? :Y)
Morgen als het lukt maar even een gewone broodbox bij de supermarkt proberen te bemachtigen

Crosaintjes kun je gerust invriezen.
Ik heb meestal de broodbox van de plus, veel en heerlijk spul.
Boodschappen zijn erg duur momenteel . Sommige dingen zijn wel in 1 keer 40 cent duurder geworden. Net op internet gelezen, dat brandstof vanaf vrijdag meende ik weer wat goedkoper word. Kan ik net redden met de tank.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:44

Ik moet ook weer eens een broodpakket van de Plus halen, daar heb je meestal veel waar voor je geld inderdaad, en vooral veel broden en wat minder luxe gebak.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:48

Ik had pas een broodbox bij Spar en daar zaten allemaal broden in van een echte bakker. Echt een super pakket.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 00:15

PSvanLot schreef:
Dat er niemand die je kent elektrisch rijd met een hybride auto, dat lijkt me sterk.

Met een echte hybride ken ik niemand nee, ken ik wel nog vanuit autoverhuur.

E hybride ken ik wel. Allemaal dikke bakken en nee daar wordt echt geen Km elektrisch op gereden. In de verhuur moesten we ze ook bijna nooit laden.

paars

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 00:20

Ik heb de tgtg app gedownload; maar als ik lees dat er 800.000 broden per dag over zijn dan gaat er ergens iets niet helemaal goed toch? Aan de kant van de veeleisende consument en aan de kant van de bakker die soms wel heel erg veel soorten brood aanbiedt.
Mooi dat met de tgtg er iig verspilling wordt vermeden!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 09:55

paars schreef:
Ik heb de tgtg app gedownload; maar als ik lees dat er 800.000 broden per dag over zijn dan gaat er ergens iets niet helemaal goed toch? Aan de kant van de veeleisende consument en aan de kant van de bakker die soms wel heel erg veel soorten brood aanbiedt.
Mooi dat met de tgtg er iig verspilling wordt vermeden!

Ik heb hier toevallig een lezing over gehad vanuit mijn opleiding en dit heeft er vooral mee te maken dat supermarkten niet zonder aanbod willen staan, dus mensen die na hun werk om bijvoorbeeld 19:00 nog naar de supermarkt moeten om brood te halen voor de volgende dag, daar moet wel wat voor over zijn.
Er was ooit een onderzoek gedaan of mensen het erg zouden vinden als er eind van de dag niks over was om verspilling tegen te gaan, en in dat onderzoek kwam naar voren dat de meeste mensen dat wel zouden begrijpen, maar in de praktijk bleek toch dat als de supermarkt niks had, ze naar de buren gingen waar wel nog wat lag, waardoor ze klanten verloren.
het doel ook van tgtg is uiteindelijk inderdaad geen verspilling, maar omdat de consument toch redelijk veeleisend is en de aanbieders geen omzet willen verliezen, word er nog altijd te veel geproduceerd.

Ik heb hier geen plus in de omgeving zitten, maar het valt mij ook wel op bij tgtg dat het per supermarkt verschillend is hoe goed je pakket is, en dan dus niet zo zeer per keten, maar ook gewoon al per locatie.
Lidl hier heb ik altijd super pakketten, coop staat voor broodpakketten hier ook goed aangeschreven, maar de coop een eindje verderop weer niet.
Nu maar een kaascroissantje ontbijten :')

Mijn stal ligt nu zo dicht bij de Duitse grens dat ik daar maar is ga tanken vanmiddag denk ik, moet die afstand toch al rijden en het scheelt daar maar zo 20 cent per liter volgens mij

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:04

Ik dacht laatst, ik haal 2 brood pakketten bij de AH, de bakker is wel lekker maar krijg vaak van alles behalve hele broden. Dat heb ik geweten :+

Vriezer vol gepropt (zat al aardig vol) en een week brood wat er niet meer in paste gegeten. Was veel meer dan ook verwacht had haha

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:10

Ook op het gebied van tgtg worden klanten steeds veeleisender. De winkels bepalen zelf de inhoud van het pakket, het moet een aanschafwaarde hebben van tussen de 15 en 16 euro en de verkoopprijs is 4,99.
Dan heb je dus klanten die aangeven niet tevreden te zijn met het pakket omdat er bv geen vlaai in zit bij de bakker en alleen brood en broodjes. Als er wel vlaai in zit heb je weer mensen die liever die waarde in brood en broodjes zouden hebben gehad. Zelfs discussies over wit/volkoren of meergranen wat er dan wel of niet in zit, liever geen harde broodjes want die moeten liefst die dag nog gegeten worden etc.
Bizar eigenlijk, je weet waar je het voor doet maar moet ook begrijpen dat je niet volgens een wensenlijstje kunt opgeven wat je in je tgtg-pakket wilt of juist niet wilt. Niet iedere dag zijn dezelfde producten over een dus wisselt de inhoud en ja, je loopt risico dat het niet helemaal of helemaal niet aan je wensen of hoop voldoet....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 11:09

Ik eet niet veel brood. Hooguit 4 boterhammen per dag of zoiets. Dat schiet dus niet op met zo'n broodpakket :+

'Dankzij' voedselverspilling kan het assortiment van de Voedselbank worden samengesteld, echt te zot voor woorden als je erover nadenkt inderdaad. Ik probeer nooit voeding weg te gooien en koop mede daarom heel vaak producten die tegen datum aanzitten. Heb vrijwel geen voorraad dus dan maakt dat ook niets uit. En die voorraad moet je weer in de diepvries doen, die ook weer stroom vreet :P zo is het kringetje van verspilling weer rond...

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:14

Dat geloof ik graag Binck, ik vind het juist leuk dat er altijd andere dingen in zitten en je daardoor creatief moet gaan zijn met koken en dingen bereiden, maar hoor ook vaak mensen die het juist super irritant vinden omdat je dus niet kan kiezen wat je eet en soms dingen eerst op moet maken, of inderdaad niet hebt wat je t liefst had gehad. Of juist mensen die gewoon weinig lusten, dan word het ook al lastig.
Moet zeggen dat ik bij het bakker pakket ook niet echt veel had waar ik echt wat mee kon, veel dezelfde luxe broodjes, en geen normaal brood of een gebakje wat ik stiekem wel lekker/handig had gevonden haha, maarja dat kan je natuurlijk ook gebeuren, de waarde was op zich wel goed volgens mij, en heb t meeste gewoon ingevroren, dus prima. Volgende keer weer wat anders of probeer gewoon eens een ander pakket.

Moet zeggen dat mijn moeder wel een keer een pakket heeft gehad waar de waarde waarschijnlijk wel in zat, maar dan kreeg ze mega veel van het zelfde, geloof zelfs een keer 5 pakken yoghurt en 4 grote bakken aardappelsalade van de datum, je kan t niet bewaren dmv bijvoorbeeld invriezen, er haast niks van maken, en zulke hoeveelheden op de datum krijg je natuurlijk nooit die zelfde avond of volgende dag weggewerkt. Dat je niet weet wat er in zit en de ene keer meer of lekkerder is dan de andere keer snap ik, maar een beetje proberen te zorgen dat mensen t nog wel daadwerkelijk op kunnen eten of variƫren vind ik wel handig :) Het valt natuurlijk wel onder tgtg, maar dan zou je als bedrijf misschien beter even geen pakket aan kunnen bieden die dag en aan de collega's allemaal een pak/bakje meegeven eind vd dag oid (noem maar wat hoor)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:14

Ik kom even stiekem inbreken in dit topic. Brood uit de (Jumbo :Y) )supermarkt gaat retour naar de bakker en het wordt verder verwerkt in dierenvoer. Dus dat is dan toch niet echt verspilling.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:19

Ipsilonka schreef:
Ik kom even stiekem inbreken in dit topic. Brood uit de (Jumbo :Y) )supermarkt gaat retour naar de bakker en het wordt verder verwerkt in dierenvoer. Dus dat is dan toch niet echt verspilling.

Van de Aldi ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:02

Bij het een bakker waar ik ooit werkte als student gingen de ontbijtkoeken die over waren onder de toonbank, de dag nadien voor openen even in de oven en dan weer gewoon op de plaat de rekken in 8-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 16:39

Ik had nu een groenten-anti-verspillings-netje van de Appie voor 1 Euro. Zaten een paar limoenen in en van die gekleurde wortels. Plus het netje kreeg je er ook bij :)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:46

Leuk, die wil ik ook nog eens halen. Liggen die gewoon bij de groentes?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 16:55

Ja! Lagen er een paar met verschillende groentes / fruit erin :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:06

Hier bij de Lidl hebben ze na de kassa altijd een bak staan met groente en fruit wat niet meer verkoopbaar is. Gratis mee te nemen voor oa beesten thuis. Vind ik ook een leuke!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:59

JudithO schreef:
Hier bij de Lidl hebben ze na de kassa altijd een bak staan met groente en fruit wat niet meer verkoopbaar is. Gratis mee te nemen voor oa beesten thuis. Vind ik ook een leuke!

Wat goed +:)+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 20:32

Dat is inderdaad een prachtig idee :)
In het zakje zaten ook nog van die lekkere hete pepertjes :9 dus direct maar gebruikt :) ze waren nog goed pittig hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:36

poes schreef:
PSvanLot schreef:
Dat er niemand die je kent elektrisch rijd met een hybride auto, dat lijkt me sterk.

Met een echte hybride ken ik niemand nee, ken ik wel nog vanuit autoverhuur.

E hybride ken ik wel. Allemaal dikke bakken en nee daar wordt echt geen Km elektrisch op gereden. In de verhuur moesten we ze ook bijna nooit laden.

Dat had mijn zwager ook inderdaad, puur voor de lagere bijtelling want laden deed hij niet (wilde ook geen paal thuis).

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:02

Zonnebloem92 schreef:
Dat had mijn zwager ook inderdaad, puur voor de lagere bijtelling want laden deed hij niet (wilde ook geen paal thuis).
ja dat herinner ik me ook nog. Iemand reed zakelijk lease en had 0% bijtelling. Maar reed weinig op electrisch. De fuel tankpas had geen limiet. Auto was serieus zwaar en zoooooop. Maar goed, ik ben ook niet roomser dan de paus en het was ook een tijd waarin er veel minder laadpalen waren.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 17:39

paars schreef:
Zonnebloem92 schreef:
ja dat herinner ik me ook nog. Iemand reed zakelijk lease en had 0% bijtelling. Maar reed weinig op electrisch. De fuel tankpas had geen limiet. Auto was serieus zwaar en zoooooop. Maar goed, ik ben ook niet roomser dan de paus en het was ook een tijd waarin er veel minder laadpalen waren.

Dat is hier in het bedrijf ook een tijd gebeurd geloof ik, vonden ze niet zo leuk.

Ik heb de geschatte leverdatum van mijn auto binnen. Houd je vast he..

30 november -O- :')