Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:19

Ik vind de wasmachine op de zolder heerlijk. Heb een grote zolder met een aparte wasruimte waar je kunt wassen, strijken en drogen. Zou echt niet anders willen.
Misschien gaat het in de toekomst nog eens naar de bijkeuken allemaal maar voor nu meer dan prima.

Lekkage ben ik niet bang voor. De wasmachine staat in een betonnen en betegelde bak. Water kan nergens heen.

Op de badkamer vind ik niets, daar wil ik gewoon een relaxed plekje.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:23

PSvanLot schreef:
karijn schreef:
Janine,

Als ik die laatste voorbeeldfoto’s zie, kan je op Marktplaats zoeken op Vintage. En dan kijken naar het Deens design. Strakke houten kastjes die makkelijk over te schilderen zijn.
En anders zoeken op Queen Ann stijl als je inderdaad van de buikkastjes houdt.
Je bed zwart wrappen zou ik niet doen. Dan heb je vier beachtinten. Een lichte beige of zandkleur zou beter passen met blauw en wit.

Even wat voorbeelden:
[ [url=m/xKEizO.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Tkxd6q.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jtNIBO.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UfUf5F.png]Afbeelding[/url] ]

Heb je link van de eerste?

Ja dat is de eerste foto

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:28

PSvanLot schreef:
Ik wil op de nieuwe zolder mijn wasmachine laten inbouwen met deurtjes ervoor en daarnaast wasmanden achter deurtjes.

Hebben jullie dat ook in huis?

Niet op zolder maar beneden in de bijkeuken.

Afbeelding

Naast de wasmachine hebben we nog vakken gemaakt. Onderin staat de wasmand voor theedoeken, vaatdoekjes, kleden van de hond. Daarboven planken voor wc papier, was,iddel, andere schoonmaakmiddelen en zooi als de schaatsen en fietskleding van mijn man. Boven in de badkamer staan de wasmanden voor wit en bont van mijn man en mijn en op de kamers van de jongens staat ook een wasmand.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:04

DubbelDun schreef:
@noviceh: zelf gemaakt... of zo gekocht ??
Zelf in het potje gezet! :D De pootjes zaten er al onder, vond m zó leuk!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:06

PSvanLot schreef:
Ik vind de wasmachine op de zolder heerlijk. Heb een grote zolder met een aparte wasruimte waar je kunt wassen, strijken en drogen. Zou echt niet anders willen.
Misschien gaat het in de toekomst nog eens naar de bijkeuken allemaal maar voor nu meer dan prima.

Lekkage ben ik niet bang voor. De wasmachine staat in een betonnen en betegelde bak. Water kan nergens heen.

Ik wil t ook liever niet op de badkamer, maar daar zit de enige aansluiting en elders is geen plaats.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:25

_San87_ schreef:
PSvanLot schreef:

Ik wil t ook liever niet op de badkamer, maar daar zit de enige aansluiting en elders is geen plaats.

Als je geen keuze hebt dan is het inderdaad maar zo haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:32

karijn schreef:
PSvanLot schreef:
Ik wil op de nieuwe zolder mijn wasmachine laten inbouwen met deurtjes ervoor en daarnaast wasmanden achter deurtjes.

Hebben jullie dat ook in huis?

Niet op zolder maar beneden in de bijkeuken.

[ [url=m/97YfdM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naast de wasmachine hebben we nog vakken gemaakt. Onderin staat de wasmand voor theedoeken, vaatdoekjes, kleden van de hond. Daarboven planken voor wc papier, was,iddel, andere schoonmaakmiddelen en zooi als de schaatsen en fietskleding van mijn man. Boven in de badkamer staan de wasmanden voor wit en bont van mijn man en mijn en op de kamers van de jongens staat ook een wasmand.

Dat ziet er inderdaad ook keurig uit! Handig zoveel opslag.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:36

Onze droger is naar de schuur verhuisd vanwege het brandgevaar. Komt er nooit meer in.

Op vakantie 's nachts wakker geworden door brandlucht en rook die onze hotelkamer waren binnengedrongen. Bleek een wasdroger vlam te hebben gevat. Stonden we buiten met alle andere gasten, schaars gekleed en ik behoorlijk zwanger, naar de brandweer te kijken. Gelukkig was de brandweer er op tijd bij.

Thuis hebben we het twee keer meegemaakt.

Gelukkig roken we het op tijd en konden we erger voorkomen. Want de laatste keer lag er een pasgeboren kindje boven in de kamer ernaast te slapen.

Toen was het klaar. Sindsdien wil ik de droger niet meer in huis hebben.

Goede tip: plaats (ook) een rookmelder in de ruimte waar de droger staat. Vanwege het stof wat zich binnenin het apparaat ophoopt, zijn drogers behoorlijk brandgevaarlijk. Nooit aanzetten als je slaapt of als je van huis bent.

PSvanLot

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:42

Oe dat klink akelig!
Ik heb sowieso geen droger. Aan de lijn droogt prima.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:43

PSvanLot schreef:
Oe dat klink akelig!

Doe ik ook. Echter heb ik in mijn nieuwe huis daar geen plek voor, dus de droger zal er toch komen (is er al, alleen nog niet in gebruik).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:53

_San87_ schreef:
PSvanLot schreef:
Oe dat klink akelig!

Doe ik ook. Echter heb ik in mijn nieuwe huis daar geen plek voor, dus de droger zal er toch komen (is er al, alleen nog niet in gebruik).

Je moet gewoon roeien met de riemen die je hebt. Wanneer kun je in je nieuwe huis?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:54

noviceh schreef:
DubbelDun schreef:
@noviceh: zelf gemaakt... of zo gekocht ??
Zelf in het potje gezet! :D De pootjes zaten er al onder, vond m zó leuk!

Wat een enorm leuke pot! Plant is ook fantastisch, epipremnum?

Hier staan droger en wasmachine (tot nu toe nog werkeloos, straks even aanvoer slang wasmachine halen) ook op zolder. Ik vind het ideaal, want we hebben geen bijkeuken ofzo. Denk dat ik wel te lui ga zijn om m'n was buiten te drogen, maar gelukkig heb ik op zolder ook zat ruimte voor twee droogrekken. Wil de droger niet te vaak gebruiken als het kan..

@boras: ondanks het consequent legen van het filter dan? Weet dat mijn moeder dat niet vaak genoeg doet, dat is sowieso gevaarlijk natuurlijk. Ik zou m zelf sowieso nooit aanzetten als ik niet thuis ben of slaap inderdaad..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:56

PSvanLot schreef:
_San87_ schreef:

Je moet gewoon roeien met de riemen die je hebt. Wanneer kun je in je nieuwe huis?

Oh dat is volgend jaar pas. De bedoeling is ergens maart/april te verhuizen.

Het is maar een heel klein huisje (met een huge tuin, 2x zo groot als t huis _O-), maar daarmee ook goedkoop. Het wordt op dit moment opnieuw geisoleerd, er is nieuwe ventilatie aangelegd, nieuwe verwarming en er liggen zonnepanelen. Dus het zal ook qua elektra goedkoper zijn dan wat ik nu heb. Daarnaast deel ik de lasten met mijn vriend.

Dus we kunnen goed sparen voor ons toekomstige koophuis :D. Plan is er 4 tot 5 jaar te wonen, dan is onze studieschuld ook afbetaald en kunnen we zelf een huis gaan bouwen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:03

PSvanLot schreef:
Oe dat klink akelig!

Hier niet zo goed in de winter, vrij vochtige tuin helaas.

Droger komt er straks dus wel, in de bijkeuken en draait sowieso snachts niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:13

@Boras: dat is schrikken en ik snap je reactie, maar een droger is niet gevaarlijker dan andere elektrische apparaten die konstant 'onder stroom' staan. De TV is wat dat betreft de grootste en het koffieapparaat is een goede 2e :) , want ondanks dat ze 'uit' staan is uit niet echt uit ;)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:20

Janine1990 schreef:
PSvanLot schreef:
Oe dat klink akelig!

Vochtig huis denk ik haha

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:24

Meld mij even hier met de woonkamer van mijn nieuwe huisje <3 deze is momenteel eindelijk klaar, wil wel nog ergens een foto op groot formaat hangen.

Is een grijze tegelvloer, zie dat het niet heel duidelijk is.

Afbeelding
Eethoek

Afbeelding

Afbeelding

Ben helemaal verliefd!<3

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:02

Leuk geworden, lekker fel van kleur

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:14

imd schreef:
@boras: ondanks het consequent legen van het filter dan? Weet dat mijn moeder dat niet vaak genoeg doet, dat is sowieso gevaarlijk natuurlijk. Ik zou m zelf sowieso nooit aanzetten als ik niet thuis ben of slaap inderdaad..

Beide filters. Heb laatst eens begrepen dat het brandgevaar nog niet eens zo zeer in het filter in de trommel zit, want veel mensen maken die wel regelmatig schoon, maar in het filter van de droger zelf. Die van de motor ofzo denk ik. Ik heb iig nog een apart filter, naast die in de deur dus, welke ik ook 1x in de zoveel tijd leeg. Veel mensen schijnen dat niet te weten/niet te doen en vaak schijnt de brand daar vandaan te komen.

Tof kleurtje hierboven! Ik vind je foto van die 2 paarden aan de muur ook echt prachtig! :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:18

Als onze droger een te vol filter heeft dan doet ie het niet meer :) (en dat is idd niet het filter in de deur, maar die ene die 'dieper' in de machine zit).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:09

PSvanLot schreef:
Janine1990 schreef:

Vochtig huis denk ik haha

Nee tuin...
Tuin op het zuiden, grond wil moeilijk drogen...

Ik hang mijn was dus het liefst buiten... Binnen vind ik maar niks :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:30

Blacky94 schreef:
[

Tof kleurtje hierboven! Ik vind je foto van die 2 paarden aan de muur ook echt prachtig! :)

Thnx! Zelf gemaakt :D ik ga waarschijnlijk een foto uit diezelfde serie in de woonkamer en slaapkamer doen.

Ik heb ook geen droger en met mooi weer hang ik het buiten en met slecht weer binnen met een raam open

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:31

Nancy, wij hebben een nog kleinere badkamer en hebben daar een douche/bad, toilet en dubbele wasbak in. Ook aan 1 kant een schuin dak maar met wat puzzelen kan je redelijk wat in de badkamer kwijt. Zonder dat het rommelig of opgepropt lijkt. Vind ik althans, want hou zelf helemaal niet van het propperige. Maar weet niet of je douchen in bad een probleem vindt. Wij hebben wel een echte douchebad en het bad verlaagd in de vloer dus hebben voldoende douche ruimte en geen hoge instap.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:36

Wij hebben de pelletkachel vandaag gekregen. Twijfel nu nog hoe ik het eromheen aan wil kleden. Twijfel tussen een fauteuil of dat ik er een houten bankje met een rendiervel erop neer wil zetten. Wat denken jullie?
Afbeelding
Afbeelding
Zelf hebben we wat met Finland, vandaar het sfeertje wb bankje en rendierhuid.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:06

Ik zou er een comfortabele fauteuil neerzetten, een houten bankje zit toch niet lekker? Daar kan je ook prima een Scandinavische sfeer mee creëeren :j Rendiervel kan ook op de fauteuil of op de grond.

@imd: plant is philodendrum
Laatst bijgewerkt door noviceh op 26-09-19 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt