Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:57

Ik vind de recepten van winkels of in tijdschriften altijd zo ontzettend weinig groente hebben. Bij de Allerhande, van de AH, hebben ze tegenwoordig een lijstje erin met hoeveel groente elke maaltijd heeft. Er zijn er maar bar weinig die voldoende groente bevatten, best bizar aangezien het voedingscentrum hele andere gedachtes heeft. Niet dat het voedingscentrum alles helemaal goed heeft, maar er zou voor mij wel meer groente in mogen en wat snelle koolhydraten ;).
@Vec: op de Allerhande site kan je ook hoeveelheden aanpassen :).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 14:04

Hele discussie geopend :')

Aanbiedingen voor verse producten weeg ik juist af of dat voor mij handig is of niet omdat ik alleen ben.
Als het past bij wat ik kan plannen om die week te eten en ik het een leuke aanbieding vind koop ik het en anders niet.

Dingen als wasmiddel koop ik ook alleen in de aanbieding.

Groentes stop ik vaak extra in maaltijden op de hoeveelheden die in een recept staan. Vaak zelfs minder vlees of vis en meer groentes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 14:09

C_arola schreef:
vec schreef:
Hoe handig, zie op de lidl een recept staan. Daar kun je zelf het aantal personen bij invullen en dan passen ze de aantallen aan.

Ik kijk daar nooit voor recepten matador is wel handig als we een keer met meer mense gaan eten dan normaal.

Ik ook niet maar kwam het toevallig tegen. Zag er wel tof uit!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:34

Zeepproducten sla ik wel redelijk groot in bij aanbiedingen, als het een maand voor op gaan is kijk ik weer rond voor nieuwe aanbiedingen. En wijn sla ik in als een hamsteraar en dan ga ik inderdaad meerdere keren omdat er een beperking per klant op zit (hoewel niet alle filialen daar op letten). Wijn wordt hier veel gedronken en er gaan wel 100 flessen per jaar op. Fles kost normaal 7 euro en koop het in de aanbieding als het 2 voor de prijs van 1 is. Dan heb je het dus al over 350 euro besparing, nou, daar hamster ik graag voor.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:42

Kijk dat koop ik dan weer niet, omdat ik nauwelijks tot geen alcohol drink. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:00

Ik zorg altijd dat ik een nieuwe verpakking in huis heb wanneer de laatste aangebroken is, maar grote voorraden heb ik niet.
Droog spul als pasta, rijst, kruiden, knäckebröd, maaltijdmixen etc heb ik soms wel op voorraad, als ik net tegen een aanbieding aanloop oid.
Dierenvoeding heb ik ook standaard op voorraad, dat sla ik een paar keer per jaar in.
Nu de kat volledig op blikvoer staat ben ik duurder uit maar liever duurder uit dan constant naar de dierenarts moeten omdat ze vage kwaaltjes heeft of compleet uitgedroogd is oid, ik bespaar nu dus op de dierenartskosten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:35

Ik heb helemaal over de aanbieding Lekker&Anders gekeken bij de AH! 1+1 gratis en ze hebben er super lekkere turkse pizza etc! Morgen maar even een setje halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:00

Hier mensen die ooit pastinaaksoep gemaakt hebben?

Ik wil het zaterdag gaan maken met kastanjechampignons en lentui.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:06

vec schreef:
Hier mensen die ooit pastinaaksoep gemaakt hebben?

Ik wil het zaterdag gaan maken met kastanjechampignons en lentui.

Ja! Heerlijk *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:38

Top! Ga ik dat van het weekend eens maken. Samen met broccoli zoete aardappelsoep.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:51

Net 4 flessen Robijn ingeslagen, kunnen we weer even mee vooruit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:58

Mijn beste besparing is al een hele tijd. Boodschappen doen met een andere alleenwonende. :j de vers aanbiedingen twee voor een kun je mooi delen dan.
Verder idd waspoeder in grote hoeveelheden, laatste keer uit frankrijk meegenomen.pak kost 2.10 voor 40 wasbeurten :D marseillezeep in poedervorm. Dit keer hebben we de hele voorraad meegenomen 7 pakken :') dame aan de kassa lag in een deuk. :+ Vorige portie was voldoende voor een jaar :+ . Shampoo idem ook uit frankrijk. Scheelt een bak geld.

Verder kijk ik naar afprijs stickertjes :j desnoods voor in de vriezer. Hondenvoer uitmikken met kortingsacties.

Hierdoor (hondenvoer niet meegerekend) zit ik rond de 50 euro max per week dat is dan voor twee personen kopen en daarna in tweeen delen dus :j . Dus pp ongeveer 25 euro per week met vlees alles vers koken groente enz. Uitschieters naar 75 euro eens per 6/8 weken bij kopen in dld aan voorraad ook weer voor twee huishoudens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:15

Ik zou echt niet weten waar ik alle voorraad moet laten. Genoeg ruimte in huis maar ik heb zo een hekel aan kasten vol.

Slim idee om met tweeen te kopen maar dan moet je wel hetzelfde (willen) eten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:56

Nee toch? Ik doe dat ook Met mijn moeder

Alle bij een zak spruiten is een broccoli
Maar dan eten we echt niet hetzelfde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:01

Maar dat is anders dan een aanbieding 2 voor 1 zoals ik het las bij Karuna.

Als het inderdaad een aanbieding is met combinaties dan heb je meer keuze.

Maar ga je dan echt voor je boodschappen gaat doen overleggen wat je wilt kopen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:06

Is vaak een combinatie van twee voor een of combi van diverse dingen. En al zijn het dezelfde ingredienten ik maak er heel andere dingen mee klaar :j . Maar vooral groente of pakken sap die lusten we beiden wel. Of ik mag iets niet ivm allergie en hij wel dan combineren we dat. Werkt al ruim 2 jaar erg goed. Of we koken samen en eten samen nog gezelliger ook.

De twee voor een is meestal ook voor wc papier of afwasmiddel schoonmaak spullen en dat soort dingen. Of twee broden voor een. Of een grote bak bahmi die dan in tweeen gaat en ieder de helft in bewaarbak doet. Zo kun je te grote hoeveelheden ook goed delen. Doen dat soms ook met bijvoorbeeld een mega pot groente. Ik eet eerst en vervolgens gaat de pot door voor de volgende maaltijd.

Komt ook omdat ik in eigen woonplaats slecht terecht kan voor mijn eten ivm allergie. Moet er toch voor de deur uit met de auto, dan maar combineren. Dan met twee door de supermarkt speuren heb je hier trek in of daar. Soms geeft dat de conclusie ok dat gaat hem niet worden :+ bv spareribs of ander erg vet vlees niks voor mij. Idem dingen die ik ken en kan koken en hij weer niet :') , eventueel vooraf folders bekijken die ik niet krijg maar hij wel. In zijn woonplaats zit een aantal winkels en anders een dorp verderop ook die ik niet in de buurt heb.
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-02-19 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:07

Ik doe vaak samen met mijn moeder boodschappen. Dat is gezelliger en zo delen we inderdaad af en toe aanbiedingen, maar niet alles. Inderdaad bij de 2 voor 1 werkt het niet altijd, omdat we niet altijd dezelfde dingen lusten. We overleggen niet voor het boodschappen doen, eerder als we toevallig iets tegen komen wat we beide willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:43

Ik probeer het op zaterdagmorgen om 0830 te doen. Lekker rustig in de winkel.

Maar dan zijn er bij de AH volgens mij bijna geen 35% korting artikelen? beter in de avond?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:05

Zojuist maar even bij de AH toch de wasmiddel gehaald! 12 flessen, scheelt toch even 68 euro! En aangezien ik binnen nu en 1,5 maand als alles doorgaat op mezelf ga, is dat wel even mooi meegenomen! :)

Grappige is, we gingen eerst AH doen, medewerker zei dat alles op was, en niks meer achter stond!
Dus wij gewoon rondje stad gedaan, vervolgens moesten we toch nog iets bij de AH hebben, en INEENS overal volop voorraad... Dus toen maar toch meegenomen! :+

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:09

Misschien was de vrachtwagen net langs gekomen :D ik heb (slechts) 2 flessen black meegenomen, had net Ariel pods ingeslagen bij de kruidvat. Had nog wat andere boodschappen, 15 euro afrekenen en 14 euro bonus. Staat altijd leuk :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:30

Het lijkt me sterk, maar kan...

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:02

Hoezo zou je dat sterk lijken? Onze winkel heeft ook middag levering?

Dacht dat er ook een max van 6 stuks opzat?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:05

Klopt, ze schrijft we in haar bericht, ik denk dat ze daarom het dubbele heeft kunnen kopen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:20

C_arola schreef:
Klopt, ze schrijft we in haar bericht, ik denk dat ze daarom het dubbele heeft kunnen kopen.

Nee hoor, is gewoon bij elkaar afgerekend. Caissière vond t wel best...

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:54

Hier net ook bij de ah geweest. Bij ons stond er GEEN maximale hoeveelheid per klant.

Denk dat ze een beetje veel binnen gehad hadden :P Heb er 2 mee genomen en nog 4 wasverzachter :)