Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:39

lor1_1984 schreef:
Ik ken wel die glazen 'pijp'vazen, maar die zijn rond ipv ovaal. :)

Ik laat vanavond even een foto zien van mijn ovale plantenbak. Hij is ook wat lager dan een vaas hoor ;)

Vonneke, zo'n gelig/groene? Vind ik ook erg mooi! Denk dat ik dat in mijn vensterbank heb staan.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 11:18

Janine1990 schreef:
noviceh schreef:
Ieuuuww..!!! Pepermuntolie :r Ik ben niet bang voor spinnen, maar heb ze liever niet. Vieze beesten poepen alles onder. Pak wel een glaasje als ze te groot zijn :D

Gesloten ledikant zou ik ook nooit voor kiezen ivm verstikkingsgevaar. Zelfs 'ademende' hoofdbeschermers worden afgeraden. Wel een schattig wiegje trouwens!

Vond ik ook niet echt een smakelijk idee die olie, maar muntplantjes zijn opzich niet verschrikkelijke stinkerds... En als je honger hebt, pak je gewoon een blaadje :P

Inmiddels met dank aan die site wel een leuke plant gevonden voor de badkamer... De bamboe... Maar dan wel in een ovale, liefst glazen bak/vaas, zodat ik er kiezelstenen in kan doen...
Dus zal wel weer onbegonnen werk zijn om zoiets te vinden.

Een vissenkom!

lor1_1984

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 11:24

Is het een optie om te kijken of een bak/schaal met naar binnen vallende rand werkt?
Dat vangt een groot deel van het water op waardoor er een stuk minder gemorst wordt bij het spetteren.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:05

Vandaag bij kringloop geweest, daar vind je ook nog wel eens iets leuks! Nou ja, ik niet dan.... Maar kwam genoeg glaswerk tegen wat geschikt is voor een plantje of decoratie!

Laatst hadden we het over lampen, dit is ons uitzicht vanuit de keuken. Stoelen moeten ooit nog worden vervangen, maar ze functioneren momenteel nog prima.
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:20

Ik wil nadat de opvangkat weg is mijn slaapkamer weer even goed opruimen en herindelen.
De kattenspullen gaan naar de kattenkamer en woonkamer denk ik.
Er komt folie tegen het raam zodat het gordijn open kan blijven en ik voor mijn gevoel net wat meer privacy heb (niet dat er mensen naar binnen kunnen kijken tenzij ze in de tuin staan :+) en er komt nog een (lade)kastje onder of naast de tafel zodat ik daar fijn kan zitten kleuren/puzzelen/schrijven/nagels bijwerken etc.
De vensterbank wil ik vol zetten met planten, op een stukje na waar oa mijn telefoon ligt 's nachts.

In de woonkamer komen 2 stroken plakplastic boven elkaar op het grote raam en (een deel van) de planten die daar nu staan gaan naar de slaapkamer of mss elders in de woonkamer.
Het kleine raam komt ook plakplastic op maar daar houdt ik een deel aan de onderkant open voor de katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:47

noviceh schreef:
Vandaag bij kringloop geweest, daar vind je ook nog wel eens iets leuks! Nou ja, ik niet dan.... Maar kwam genoeg glaswerk tegen wat geschikt is voor een plantje of decoratie!

Laatst hadden we het over lampen, dit is ons uitzicht vanuit de keuken. Stoelen moeten ooit nog worden vervangen, maar ze functioneren momenteel nog prima.
[ [url=m/StDhwQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke stoel bij de raam!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:47

Bloembloem... Ik heb wat gekocht... zo'n rekje..

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:08

Noviceh ziet er mooi uit! Erg warm!

Ik zoek even raad, ik wil op deze muur, boven de deur, een klok hangen. Hij moet absoluut 100% stil zijn, en liever geen wijzers die makkelijk verbuigen. Omdat het toch wel een duidelijk behang is, dacht ik aan een rustige klok (heb er nu 1 met veel kleuren), mijn stijl is landelijk, basiskleur behang en verf woonkamer is een cremeachtig iets, zitmeubels zijn bruin (leer), en de andere meubels een wit tint, accessoires zijn oud roze en mint en ik heb veel dingen met uit het buitenland overal hangen en staan
Wie heeft een idee? Budget max 30 euro

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:21

Moet de klok over dat lijntje/balkje hangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:21

[naam] schreef:
Bloembloem... Ik heb wat gekocht... zo'n rekje..

Maar even foto gemaakt maar mijn camera houdt niet zo van de mooie groene muur...
Maar het gaat om dat rekje. :')
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:15

lor1_1984 schreef:
Is het een optie om te kijken of een bak/schaal met naar binnen vallende rand werkt?
Dat vangt een groot deel van het water op waardoor er een stuk minder gemorst wordt bij het spetteren.

Snap het niet helemaal? O:) Of had je het niet tegen mij? :)

Ik heb lampen gekocht! :oo :oo :oo

Geen plant :')

Maar ik heb lampen! En ik ben er eigenlijk helemaal uit over wat er nog moet komen... *\o/*

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:24

vonneke schreef:

Klopt, maar die steekt niet uit vergeleken met het deel erboven (eronder wel) dus dat scheelt!

Leuk rekje! Is dit die van Action? Zo ja, is het wat stevig of heel slap?

Zo eindelijk Janine? Leuk! Ben erg benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:40

knabbelgirl schreef:
[naam] schreef:

Klopt, maar die steekt niet uit vergeleken met het deel erboven (eronder wel) dus dat scheelt!

Leuk rekje! Is dit die van Action? Zo ja, is het wat stevig of heel slap?

Zo eindelijk Janine? Leuk! Ben erg benieuwd!

Idd van de action. Ik dacht voor €4.95 kan ik het wagen. Dit was de laatste zwarte.
Het is een stevig rekje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:50

100% stille klok lijkt me heel erg moeilijk te vinden. Maar ik heb wel een paar mooie en rustige klokken gezien bij Leen Bakker vanmorgen!
Kan 'm zo snel niet vinden op de site, maar dit zou wel leuk staan...
http://www.leenbakker.nl/woonaccessoire ... -wit-koper

Weet niet goed hoe de rest van de kamer er uit ziet.

Voor in de hal:
https://www.kwantum.nl/verlichting/hang ... rt-0211302

Voor de hal boven:
https://www.kwantum.nl/verlichting/spot ... om-0213070

De lamp boven de eettafel heb ik niet terug kunnen vinden op de site. Maar is ongeveer zo'n lamp:
http://www.leenbakker.nl/woonaccessoire ... vaal-grijs
Maar dan in beige/taupe

Dan nog mijn kortingsbonnen bij de praxis inleveren... :P voor deze twee:

https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... in/5578505
Woonkamer voor

https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... ro/5495682
Badkamer

Dan ben ik in ieder geval weer een stukje verder... :')

Vandaag ook mijn aquarium opgehaald, eerst samen met papa schoongemaakt. Eigenlijk compleet opnieuw opgestart. Zat toch niets meer in :')
Ik krijg nog een pilaar voor een plant, van steigerhout. En zo moet het kastje van het aquarium dan ook worden. Nu nog niet voor een foto geschikt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:51

Gave klok die witte!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:57

Wij hebben een Karlsson klok, en die tikt niet. :) Is echt heel stil.

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:22

Hoi meiden
Heb inspiratie nodig..
Welke kleur in mijn woonkamer? Onze bank is donkerbruin, gordijnen ook en de meubels van acacia hout...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto ter indicatie oude huis... (let niet op de rommel)

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:26

Ik ben van de ral9010 en dan één muur in een accentkleur.
Maar geverfde lambrisering is misschien ook wel erg gaaf in jouw geval! Bij je meubels past in ieder geval erg veel. Mijn tafel is acaciahout grey wash, mijn muur is oldtimer rally van Flexa. Maar ik denk dat je er van moet houden. Wel ook een bruin bankstel. Je kan er gewoon heel erg veel kanten mee uit wat meubels e.d. betreft.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:29

Wij hebben ook acacia houten meubels en dit gecombineerd met flexa kiezelgroen en mosgroen. Maar dat had natuurlijk ook een blauwtint kunnen zijn. Onze donkerbruine eetkamerstoelen matchen ook goed met die kleuren groen. Wat komt er op de vloer?

Leuke lampen Janine! Kwantum zal blij zijn met je haha :D

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:37

Toch maar eens kijken dan Vonneke!

Janine1990 schreef:
100% stille klok lijkt me heel erg moeilijk te vinden. Maar ik heb wel een paar mooie en rustige klokken gezien bij Leen Bakker vanmorgen!
Kan 'm zo snel niet vinden op de site, maar dit zou wel leuk staan...
http://www.leenbakker.nl/woonaccessoire ... -wit-koper

Weet niet goed hoe de rest van de kamer er uit ziet.

Voor in de hal:
https://www.kwantum.nl/verlichting/hang ... rt-0211302

Voor de hal boven:
https://www.kwantum.nl/verlichting/spot ... om-0213070

De lamp boven de eettafel heb ik niet terug kunnen vinden op de site. Maar is ongeveer zo'n lamp:
http://www.leenbakker.nl/woonaccessoire ... vaal-grijs
Maar dan in beige/taupe

Dan nog mijn kortingsbonnen bij de praxis inleveren... :P voor deze twee:

https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... in/5578505
Woonkamer voor

https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... ro/5495682
Badkamer

Dan ben ik in ieder geval weer een stukje verder... :')

Vandaag ook mijn aquarium opgehaald, eerst samen met papa schoongemaakt. Eigenlijk compleet opnieuw opgestart. Zat toch niets meer in :')
Ik krijg nog een pilaar voor een plant, van steigerhout. En zo moet het kastje van het aquarium dan ook worden. Nu nog niet voor een foto geschikt :')

Ohh de 1e, 3e en 4e vind ik echt super! Vergeleken met de rest vind ik de 2e echt totaal wat anders zeg, ook leuk! Gaaf ook een aquarium! Ga je van die bijzondere vissen erin doen?

Oh die klok is wel heel leuk ja! Al vind ik hem wel erg duur voor een klok :o Past wel bij mij ja. Koper erin is ook leuk omdat er ook een goud en koper tint in het behang zit!
Helemaal stil zijn ze er wel, maar is moeilijk zoeken (ik ben zwaar allergisch voor dat soort geluidjes dus echt een must :') ) Sla hem even op!
Dit is de rest van de woonkamer trouwens

Afbeelding

Afbeelding

En dit is wat er op de muur links van de deur zit
Afbeelding

Revanches schreef:
Wij hebben een Karlsson klok, en die tikt niet. :) Is echt heel stil.

Ik schrijf het merk op! Dank je :)

beccy schreef:
Hoi meiden
Heb inspiratie nodig..
Welke kleur in mijn woonkamer? Onze bank is donkerbruin, gordijnen ook en de meubels van acacia hout...
[img]m/CaUe6Z.jpg[img]
[img]m/4DSzz2.jpg[img]
[img]m/x2a9fU.jpg[img]

Foto ter indicatie oude huis... (let niet op de rommel)

[img]m/zI2Tcc.jpg[img]

Ik zou voor iets lichts gaan, creme oid. Of 1 accent muur met een leuke kleur en de rest ral 9010 doen. Accentmuur dan in een early dew, dat was jij toch die daar zo'n leuk iets mee had gemaakt? Of in een fel kleurtje, geen bruintinten meer in ieder geval

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:48

Ik moest echt even kijken, maar die ene is dus een echte kat he? Erg leuk idee!
Die lampjes/lantaarntjes boven je tv vind ik erg leuk!

Aquarium euh ja... ik heb guppen gehad, tetra's. Weet nog niet wat ik er straks in wil hebben. Ik heb niet een bepaald ecosysteem er in ofzo. Gewoon gezelschap en dat wat ik mooi vind. Het is maar een kleintje (60 liter). Maar inderdaad wel iets om over na te denken. :+

Verder nog een lamp voor de slaapkamer. Dat wordt bij nader inzien één filamentlamp aan een flink touw. Nu nog vinden _O-

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:49

noviceh schreef:
Wij hebben ook acacia houten meubels en dit gecombineerd met flexa kiezelgroen en mosgroen. Maar dat had natuurlijk ook een blauwtint kunnen zijn. Onze donkerbruine eetkamerstoelen matchen ook goed met die kleuren groen. Wat komt er op de vloer?

Leuke lampen Janine! Kwantum zal blij zijn met je haha :D

Mag ik eens een foto zien van jou woonkamer? Deze kleuren staan mij wel aan geloof ik.. Vloer word licht eiken.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:19

Janine1990 schreef:
Ik moest echt even kijken, maar die ene is dus een echte kat he? Erg leuk idee!
Die lampjes/lantaarntjes boven je tv vind ik erg leuk!

Aquarium euh ja... ik heb guppen gehad, tetra's. Weet nog niet wat ik er straks in wil hebben. Ik heb niet een bepaald ecosysteem er in ofzo. Gewoon gezelschap en dat wat ik mooi vind. Het is maar een kleintje (60 liter). Maar inderdaad wel iets om over na te denken. :+

Verder nog een lamp voor de slaapkamer. Dat wordt bij nader inzien één filamentlamp aan een flink touw. Nu nog vinden _O-

Haha dat is kat inderdaad! Plankjes zijn speciale katten planken :)
Dank je wel!!

Ah wel leuk zeg, beetje vrolijkheid en vind het (mits net onderhouden maar als ik jou altijd lees zit dat zeker goed) ook erg chique staan!

Filamentlamp is eigenlijk een losse bol aan een touw als ik google goed snap? Leuk past wel bij wat ik tot nu toe van je zie

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:43

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 23:00

beccy schreef:
Mag ik eens een foto zien van jou woonkamer? Deze kleuren staan mij wel aan geloof ik.. Vloer word licht eiken.

Morgen ga ik weer een nieuwe poging wagen....

Die lamp moest ik ook even googlen O:) Komt daar wel voldoende licht van af? Wij hebben uitsluitend led verlichting in huis. Iets met nieuwbouw en energieverbruik wat manlief bedacht had haha.