Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:38

Annemiek80 schreef:
ik zat net even de aanbiedingen door te kijken en de lidl heeft witlof in de aanbieding... en ik ben wel zover dat ik het een keer wil proberen.

Vroeger thuis aten we veel witlof (witlofsalade, witlof uit de oven, gekookte witlof) en ik lustte het echt niet, en zo'n aversie tegen gekregen dat mijn moeder op een gegeven moment wat anders voor mij maakte maar de rest wel witlof at, ik boontjes/doperwtjes oid hun witlof omdat zij (paps, mams, zus) het wel erg lekker vonden.

Na al die jaren wil ik het wel weer eens proberen om te zien of ik het nu wel lust, smaken veranderen natuurlijk (ook al vaak gemerkt, vroeger was ik echt een lastige eter qua groentes, nu eet ik veel meer soorten). Maar heeft iemand een recept voor witlof voor beginners :)
Ofwel een recept waarvan je denkt dat iemand die witlof misschien niet lekker vind wel lust, wat minder uitgesproken witlof smaak dus (laat me maar rustig wennen aan de smaak lol), gekookte witlof valt daardoor denk ik af.

Verder hebben ze momenteel jasmijnrijst 5kg in de aanbieding bij de lidl, 5 kg is wel erg veel voor mij maar jasmijnrijst is wel erg lekker, iemand ervaring met deze rijst van de lidl?

Witlof ovenschotel, erg lekker en zeker geschikt voor beginners;
- Men neme witlof (ongeveer 200 gram per persoon)
- Beschuit, paar afhankelijk hoeveel je wilt gebruiken (2-3 ongeveer gebruik ik)
- 200 gram geraspte kaas
- Boter om ovenschaal mee in te vetten
- Ham, 1-2 per persoon
Witlof door de helft snijden en de middenstuk eruit halen, koken met genoeg water totdat het gaar is, dan uit laten lekken voor 30-45 minuten, nootmuskaat erop doen.
Oven op 200 graden voor verwarmen, ovenschotel invetten, witlof in ham wikkelen, beschuit erover en kaas erover en dan voor 45-60 minuten in de oven, krieltjes of aardappelpuree erbij en smullen.
Ik ga het vrijdag weer eens klaar maken voor familie.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:22

wemkelover schreef:
Ik koop mijn keukenrol bij de action, 4 rollen voor 0.99.
Wc papier koop ik daar ook 24 rollen voor 2.99 of 3.99 (weet het neit precies meer)

Is 3.99 inderdaad, die haal ik ook. Dan vanaf heden dus ook maar mijn keukenrollen!

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:36

Goeie tip!

Ik heb bijna een kilo chickenwings voor 50%korting mee gekregen datum van vandaag , als het nou bij de jumbo was haha

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:17

Ik ben ff goed m'n voorraadkast en vriezer doorgegaan. En heb voor zeker 3 weken menu's samen kunnen stellen. Heb er niet alles van op voorraad hoor maar wel onwijs veel vlees.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:37

Gister weer boodschappen gedaan, frustrerend bij de Lidl dat ze aan het eind van de middag zoveel dingen niet meer op voorraad hebben.. Grrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:47

Weet niet of het hier al ter sprake gekomen was, maar vond het zelf wel een fijne aanbieding:
5x Dreft wasmiddel voor €10,- bij de Dirk (zowel vloeibaar als poeder).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:27

Jammer die zit hier niet , ik moet zowieso wat goedkoper leven en wasmiddel is gewoon duur. Ergens nog wasverzachter voor een zachte prijs te krijgen?

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:30

C1000 heeft Robijn nu in de aanbieding, 2 flessen voor 4 euro. :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:32

takkie_muis schreef:
Jammer die zit hier niet , ik moet zowieso wat goedkoper leven en wasmiddel is gewoon duur. Ergens nog wasverzachter voor een zachte prijs te krijgen?

Ik koop gerust die hele goedkope bij de supermarkt, zijn vaak flessen van ongeveer 1 euro. Ook het allergoedkoopste merkloze waspoeder gebruik ik gerust. Was ruikt niet naar bloemetjes maar wordt wel schoon.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:40

Hier werd azijn als wasmiddel genoemd, zo ken ik het niet, maar wel als wasverzachter. Je was gaat dan absoluut niet naar azijn ruiken hoor, gewoon naar je wasmiddel. En juist was met nare geurtjes zoals sportkleding gaat dan extra fris ruiken als je azijn erbij gooit. Dus misschien eens proberen of dat je bevalt takkie_muis? Lijkt me de goedkoopste oplossing in ieder geval :)
Ik heb hier net waar ik goedkoop (of gratis) aan kan komen, bv de wasverzachter van robijn als je die bij de kruidvat producten erbij krijgt. Maar heb ook een paar flessen huismerk wasverzachter staan die ik gekregen heb van mijn zus uit van die boodschappenpakketten. Die kan zij niet gebruiken wegens een allergie in huis, maar voor mij zijn ze prima.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:48

Maar wasverzachter is niet echt noodzakelijk en laat je kleren eerder slijten toch?

De goedkoopste oplossing is gewoon geen wasverzachter gebruiken :Y) !

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:50

Ik gebruik sindskort geen wasverzachter meer. Manlief en zoonlief zijn allergisch voor vrijwel alle merken. Ze kregen geen reactie op de sensitive van de lidl, maar die is volgens mij uit het assortiment. En vind het zonde geld om dan voor een merk als neutral bijv. te kiezen. Als ik een wasje draai met alleen mijn kleding doe ik er wel een scheutje bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 01:01

Poeder wil ik echt niet.. Azijn kan ik eens proberen , je zegt niet stinken maar lijkt me sterk het is nogal een indringende geur..

Nou idd haha , ik zal eens kijken of de goedkope wasverzachter van de supermarkten bevalt... Heb maandag meer duidelijkheid denk ik over mijn financiën straks (probleem met pgb , en ik vermoed dat ik de schuldsanering inga en dat betekent een flink bedrag per maand en dan houdt ik net rond de 25 euro per week over zover ik al gecalculeerd heb)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 01:26

Ik geloofde het ook niet dat het niet zou stinken TM. Want heb een gruwelijke hekel aan de geur van azijn. Maar heb het eens uitgeprobeerd op een hondenkleedje waar ik de geur niet goed uit kreeg een kleedje rook daarna een stuk frisser en absoluut niet naar azijn. Klein scheutje is ook genoeg, geen halve fles ingooien natuurlijk.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 01:28

En dan gewone azijn, of schoonmaakazijn?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 01:33

Ik ben zo'n fles schoonmaak azijn gebruikt van de action met zo'n geurtje eraan. Geurtje is nogal overbodig naar mijn idee maar ze hadden niet zonder en dit ging prima. Geen idee eerlijk gezegd of het ook met normale azijn kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 01:55

Oh ik wou gelijk flessen vol erin doen :') , ik probeer het van de week even..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 07:56

Goedkoper is nog geen wasverzachter gebruiken, als je op je budget moet letten zou dat echt een van de eerste dingen zijn die ik zou schrappen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 08:48

Ik gebruik nooit wasverzachter, dus ik mis het ook niet ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 08:59

gewone azijn werkt prima, gewoon een klein kopje erin doen.
Goed voor de machine en je ruikt er echt niets van inderdaad.
Ik vind het wel fijn als de was lekker ruikt, daarvoor helpt het ook wel wat als je regelmatig even wisselt van merk/geur want dan valt die geur je weer beter op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:06

Wij delen de wasmachine met de mensen boven ons, nadat hun de wasmachine hebben gebruikt zet ik 'm altijd aan met wat pure white vinegar :j Ik gooi het ook wel eens bij mijn vriend zijn chef kleding als het echt heel erg stinkt naar eten en zo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:16

Ik heb het wel eens geprobeerd maar vond de kleding toch wel een raar luchtje hebben hoor :o

Gewoon een scheut van die schoonmaakazijn die je voor een paar duppies in de supermarkt kan kopen, groene plastic fles met blauwe dop.

Hoe doen jullie dat dan?

Wasmiddel gewoon in laatje, of in bal erbij? En die azijn...? :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:22

WildWings schreef:
Weet niet of het hier al ter sprake gekomen was, maar vond het zelf wel een fijne aanbieding:
5x Dreft wasmiddel voor €10,- bij de Dirk (zowel vloeibaar als poeder).

Ik ben ook fan van de dirk lol, maar ik geloof niet dat veel mensen in dit topic een dirk in de buurt hebben. Deka heeft trouwens altijd dezelfde aanbiedingen alleen het assortiment is een tikje duurder, de aanbiedingen echter hetzelfde dus ze zullen wel onder hetzelfde concern vallen. Maar Dirk zit dichterbij voor mij dus daar kom ik vaker.

Dirk heeft tegenwoordig altijd wel een aanbieding met 4 voor 10/5 voor 10 etc, zijn altijd scherpe aanbiedingen, nadeel is dat je wel gelijk veel uitgeeft maar hebt dan wel weer voor lange tijd voldoende. Wasmiddel heb ik echter nog niet nodig, heb nog robijn uit 2e gratis actie van de AH. Deze week ging en ga ik met name voor de bananen lol, de groothandelsprijzen van do to zat zijn ook altijd leuke aanbiedingen.

Schoonmaakazijn heb ik altijd in huis ivm ontkalken van apparaten zal het binnenkort eens proberen bij de was. Ik gebruik eigenlijk geen wasverzachter, heb tegenwoordig weer een droger dus dan hoef je niet echt wasverzachter te gebruiken vind ik persoonlijk.

Poeder of vloeibaar, ach dat maakt me weinig uit, ik neem mee wat in de aanbieding is (meestal dash of robijn) en geen tabs oid want ik wil zelf kunnen doseren, gebruik over het algemeen minder dan op de verpakking staat want krijg mijn kleding er gewoon mee schoon dus waarom meer gebruiken.
Wel meen ik me te herinneren dat vloeibaar minder goed is omdat dat resten kan achterlaten in je wasmachine???
Of is dat juist wasverzachter (omdat dat met het laatste spoelwater meegaat)?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:27

Oh en qua witlof ga ik denk ik voor de variant met banaan erbij, ben momenteel erg fan van banaan (eet zeer veel banaan/ei/havermoutpannekoek lol) dus heb die sowieso in huis en vermoed dat het zoetige van de banaan het evt. bittere (wat ik me herinner) een beetje verdoezeld :P

Hoewel de variant van Carola ook lekker klinkt!
De beschuit heeft neem ik aan de functie van panneermeel? Kan ik dat gewoon weglaten of beter een vervanger voor nemen? Ik mag nl geen beschuit en er is wel glutenvrij paneermeel maar dat is zeer fijn van structuur en maakt het over het algemeen minder knapperig (en zonder ei blijft het ook niet plakken), heb ik sowieso niet in huis dus dan zou dit recept meer voor de toekomst zijn

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:30

Ik vind witlof ook erg lekker en het water loopt me in de mond als ik het lees.
Heb hier 2 types in huis die het niet te eten vinden.
En daarvan is het 1 klein moppie die zit te kokhalzen van alles wat met Hollandse pot te maken heeft. Heel lastig, soms heeft ze gewoon pech en eten we lekker zuurkool. :Y)

Annemiek, van vloeibaar gaan je leidingen dicht zitten en blijven er restjes achter in de machine. Je kan wel vloeibaar gebruiken, maar dan in een bolletje en direct in de machine op de was leggen.

Ik heb net dat mannetje van Miele erbij gehad omdat die bij ons dus verstopt zat (zaten ook wat andere dingen in :o ) en die liet zien waar dat allemaal blijft hangen dat vloeibare. ieuw!!!