Annemiek80 schreef:ik zat net even de aanbiedingen door te kijken en de lidl heeft witlof in de aanbieding... en ik ben wel zover dat ik het een keer wil proberen.
Vroeger thuis aten we veel witlof (witlofsalade, witlof uit de oven, gekookte witlof) en ik lustte het echt niet, en zo'n aversie tegen gekregen dat mijn moeder op een gegeven moment wat anders voor mij maakte maar de rest wel witlof at, ik boontjes/doperwtjes oid hun witlof omdat zij (paps, mams, zus) het wel erg lekker vonden.
Na al die jaren wil ik het wel weer eens proberen om te zien of ik het nu wel lust, smaken veranderen natuurlijk (ook al vaak gemerkt, vroeger was ik echt een lastige eter qua groentes, nu eet ik veel meer soorten). Maar heeft iemand een recept voor witlof voor beginners
Ofwel een recept waarvan je denkt dat iemand die witlof misschien niet lekker vind wel lust, wat minder uitgesproken witlof smaak dus (laat me maar rustig wennen aan de smaak lol), gekookte witlof valt daardoor denk ik af.
Verder hebben ze momenteel jasmijnrijst 5kg in de aanbieding bij de lidl, 5 kg is wel erg veel voor mij maar jasmijnrijst is wel erg lekker, iemand ervaring met deze rijst van de lidl?
Witlof ovenschotel, erg lekker en zeker geschikt voor beginners;
- Men neme witlof (ongeveer 200 gram per persoon)
- Beschuit, paar afhankelijk hoeveel je wilt gebruiken (2-3 ongeveer gebruik ik)
- 200 gram geraspte kaas
- Boter om ovenschaal mee in te vetten
- Ham, 1-2 per persoon
Witlof door de helft snijden en de middenstuk eruit halen, koken met genoeg water totdat het gaar is, dan uit laten lekken voor 30-45 minuten, nootmuskaat erop doen.
Oven op 200 graden voor verwarmen, ovenschotel invetten, witlof in ham wikkelen, beschuit erover en kaas erover en dan voor 45-60 minuten in de oven, krieltjes of aardappelpuree erbij en smullen.
Ik ga het vrijdag weer eens klaar maken voor familie.