[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:16

Oh never mind, als ik naar iCloud.com ga en inlog, dan zie ik wel al mijn foto's! Wel vreemd dat ze eerst allemaal in de foto galerij kwamen op mijn macbook zelf en nu niet meer, maar ik kan in elk geval bij mijn iphone foto's zonder ze te moeten e-mailen o.i.d., dus ik ben alweer blij. :D (maar als iemand weet hoe het kan dat dat eerst wel naar m'n macbook ging en nu niet: ik ben nog steeds benieuwd hoe dat kan haha!)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:25

Shiloh schreef:
Oh, die voel ik nooit. Geen idee :P

Ik snap echt niet waarom mensen een nat apparaat aan gaan proberen te zetten. Heeft je telefoon gezwommen? In een bak rijst (of tussen van die siliconen zakjes die je in nieuwe schoenen vind en zo) en gewoon minimaal een week niet aan komen. Dan heb je kans dat hij het overleeft. Helaas heb je waarschijnlijk door te proberen of hij het nog deed de telefoon verder vernielt.

Sjah, ik ben een beetje dom. :(:)
Als jij beter had gelezen heb ik hem direct in een bak rijst gelegd en doet hij het nu beter dan ooit.

Ik vroeg me alleen af of opsturen een goede optie zou zijn, meer voor de zekerheid.

J0anieke

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:44

Doet echt alles het nog? En geen schade aan het scherm?

Mijne heeft ook gezwommen, maar de tijd doet het niet goed meer (kan tijdzone niet vinden en gaat steeds terug naar 01:00 als die standby staat) en de kompas doet het ook niet meer :(

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:31

Ik vroeg me af hoe jullie tegen de iphone 5c aankijken met 8gb. Ik wil zo graag een iphone (mede omdat ik een Mac heb) en deze was het meest betaalbare is. Maar iedereen geeft aan dat 8gb veel te krap is. Zelf heb ik ook een mobiel nu van 8gb en heb er nog geen ruimte tekort aan gehad. Zit op fb instagram en pinterest en maak foto's, en af en toe wat muziek.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:06

Joanieke schreef:
Doet echt alles het nog? En geen schade aan het scherm?

Mijne heeft ook gezwommen, maar de tijd doet het niet goed meer (kan tijdzone niet vinden en gaat steeds terug naar 01:00 als die standby staat) en de kompas doet het ook niet meer :(

Ik verbaas me er ook over. Ik heb nog niet gebeld, maar verder wat ik gebruikt heb doet het nog gewoon.

Ik zal wel nog meer voor dombo worden uitgemaakt, maar vrijdag heeft mijn telefoon in de volle zon liggen drogen en zaterdag ook nog een paar uur. Heeft mijn vriend overigens gedaan terwijl ik hem netjes in een bak met rijst had gelegd.

Iets van geluk bij een ongeluk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:21

HorseTimeXL schreef:
Ik vroeg me af hoe jullie tegen de iphone 5c aankijken met 8gb. Ik wil zo graag een iphone (mede omdat ik een Mac heb) en deze was het meest betaalbare is. Maar iedereen geeft aan dat 8gb veel te krap is. Zelf heb ik ook een mobiel nu van 8gb en heb er nog geen ruimte tekort aan gehad. Zit op fb instagram en pinterest en maak foto's, en af en toe wat muziek.

8GB is wel echt heel weinig. Ik heb een 16GB iphone en daarvan is maar 12.0 GB de capaciteit, de rest is voor het besturingssysteem. Ik heb nu nog 9GB beschikbaar, dus al 3GB vol, en wat er op mijn telefoon staat is: bankieren app, Facebook, instagram, messenger, snapchat, whatsapp, whitagram, han4me, NS reisplanner, weheartit en tinder, daarnaast heb ik 50 foto's op mijn telefoon en 150 liedjes erop staan (itunes).

Jij zou dan nog maar 1GB over hebben met een 8GB iPhone. Houdt er ook rekening mee dat updaten ook veel geheugen kost..

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 02:04

Op mijn 4 had ik 8GB zitten, daar had ik net wel of net niet genoeg aan. Nou ben ik ook iemand die geen afscheid kan nemen van foto's want stel je voor; je zou ze eens nodig kunnen hebben! :') Mijn 5 heeft nu 16GB, en daar ben ik veel blijer mee dan 8GB. Heb ook ruim 300 muzieknummers en bijna 1000 foto's er op staan. Dus persoonlijk zou ik niet voor de 8GB versie gaan. Voor de basis dingen is 8GB genoeg, dus weinig foto's, niet zo veel muziek, basis apps.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 07:46

Oke bedankt voor jullie hulp

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 07:46

Voor 8gb zou ik ook niet gaan. De mensen die ik ken die nog een 4s hebben die 8gb heeft klagen over teweinig opslag plaats voor onderandere foto's. Dus zeker voor 16 gaan.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:22

Ik heb 16 voor mijn telefoon, maar dat vind ik te veel. Mijn ipad heeft ook 16 en daar is het weer te weinig. Ik heb maar een paar apps op mijn telefoon en verder doe ik alles met mijn ipad of Macbook.
Het is maar net wat je er mee gaat doen denk ik. :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:44

En toen deed mijn iPhone het niet meer...
Geen idee waarom, hij reageert op niets ook niet op de lader.
Morgen maar eens naar de winkel

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:46

Oei, Aria, dat belooft niet veel goeds. Welk model heb je?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:01

Ja precies. ik zit zo te twijfelen. Stiekem zit ik er toch aan te denken om het te doen. De apps die ik erop zou hebben zal alleen Facebook zijn en instagram. Daarnaast luister ik de meeste muziek op youtube en ook nu heb ik er maar 20 liedjes misschien op staan. De rest foto's. Maar heb ook een spiegelreflex.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:41

Je moet wel rekenen dat er maar echt 12 te gebruiken is en de rest al volzet is door het systeem zelf, dat is nog altijd maar 4gb meer dan 8 dus hou daar rekening mee als je maar 8gb neemt ook daar een deel vanaf gaat aan het systeem.

Gruis, iPhone 5s.
Maar heb hem aan de praat gekregen! Toen ik thuis kwam opgezocht wat ik kon doen (winkels waren al gesloten dus moest toch wachten voor ik kon gaan vragen) en via een site met tips lukte het! Waarschijnlijk tijdens het werken perongeluk knopjes te lang ingeduwd, onbedoeld, en dat hij blokkeerde (ik werk met paarden en hem iPhone in de jaszak maar beweeg wel wat).

Ik plaats de site met tips hier, voor mensen zoals ik die nog niet veel ervaring hebben met iPhone misschien handig:

http://www.iphoned.nl/tips/iphone-gaat-niet-meer-aan/

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:44

Ahhh alle tekst weg..,

Ff kort,

Twee iphones op dezelfde appleid. Ging altijd prima nu met nieuwe iphone van 1 worden ineens beide telefoons gebeld bij een oproep.

Het is opgelost als je factetime uit zet op beide foons (1 werkt niet). Maar dat gebruiken we vaak.

Helluup?? Wie o wie?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:42

Volgensmij moet je dan Handsoff uitschakelen.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:02

En waar vind ik dat?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:07

Dat weet ik niet meer. Heb net nog eens gezocht maar kon het zo snel niet terug vinden. Kan zijn dat je dat inschakelt met een update.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:13

Had dit ook. Als ik telefoon kreeg ging ook iPhone van vrouw en iPad bellen.
Opgelost door:
Instellingen – FaceTime – Via mobiel netwerk iPhone UITzetten

Dit vond ik met google.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:11

Ik ben erg blij met mijn iPhone maar niet van iTunes...

Wou start to run op mijn iPhone zetten en sindsdien gaat er iets niet goed ;(

Al mijn muziek die ik op mijn iPhone had gezet is weg.. iTunes zet willekeurige muziek van mijn laptop op mijn iPhone. Ik kan zelf niet kiezen wat ik er op zet want dat komt er niet op. Ook krijg ik start to run niet op mijn iPhone.

Hoe krijg ik mijn gekozen muziek op mijn iPhone?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:34

Dan moet je in itunes aanvinken dat je handmatig muziek erop wilt zetten.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:54

cynthiar schreef:
Dan moet je in itunes aanvinken dat je handmatig muziek erop wilt zetten.

Hoe doe je dat? :o?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:19

Heet dat niet synchroniseren? Dan zou je hem nu op automatisch synchroniseren hebben staan, en dat moet je op handmatig zetten.
Ik kreeg die vraag volgens mij bij de initiële installatie van iTunes of bij het initiële koppelen van mijn apparaat met iTunes, maar het zou ook achteraf aan te passen moeten zijn.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:52

Weet iemand hier toevallig of je whatsapp gesprekken van android kan overzetten naar een iphone. Ik krijg vanmiddag mijn iphone binnen. Iphone 5c 16GB. Alleen heb van een paar gesprekken dat ik ze het liefst wel zou willen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:44

Mij is het in elk geval niet gelukt. :n