[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:52

Volgens onze makelaar "mag" je die er eigenlijk ook pas op doen als de voorbehouden vervallen zijn. Dus op zich logisch dat het er nog niet op zit.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:20

Een woning is ook pas officieel verkocht als de ontbindende voorwaarden afgelopen zijn! Volgens mij hebben wij ooit 1x iets eerder het verkocht erop gezet, maar dat was omdat we bij voorbaat al wisten dat de financiering geen probleem was en er niet meer ontb. voorwaarden waren.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:37

Imre schreef:
:D Ik zag net op jaap.nl dat ons huis daar al als 'verkocht' staat. Op funda nog niet. Vanavond even langsrijden, kijken of er al een verkochtbordje op zit!

Leuk om te zien!
Het verkocht-bord komt vast als alles helemaal rond is.
Bij ons hebben ze ook gewacht met het verkocht-bord tot de bankgarantie afgegeven was en daarmee alles helemaal rond was. (Wij hadden geen andere ontbindende voorwaarden).

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:44

Klopt hoor, wij hadden als enige ontbindende voorwaarde bij de verkoop van ons huis dat de kopers hun eigen boerderij kwijt moesten zijn en dat was al rond toen ze de koopakte tekenden, maar pas toen de bedenktijd van de kopers ook nog voorbij was na het tekenen van de akte, is de 'verkocht' sticker op het bord gegaan.

Wij zaten toen zelf in Spanje, onze makelaar is zelfs (met zijn vrouw, gezellig!) naar Spanje gevlogen om ons de koopakte te laten tekenen :-) Had allemaal te maken met vakanties van beide makelaars op het moment dat het bod geaccepteerd werd. Wij hebben dus op ons Spaanse terras de koopakte getekend en kregen per mail te zien dat de 'verkocht'-sticker erop zat :

Afbeelding

Afbeelding

Ik lees hier trouwens erg veel over kopers van huizen, maar niet zo heel veel van verkopers. Het was toch erg raar hoor, afgelopen vrijdag, om voor het laatst de deur achter me dicht te doen en de sleutels bij de notaris over te dragen. Het was een prachtige tijd, die we in dit huis beleefden. Op naar een mooi nieuw begin, maar het deed me emotioneel best veel. Hebben jullie dat ook niet?

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:45

Nou hier worden vandaag de aangetekende brieven bezorgd bij de tegenpartij. Ben benieuwd wat de reacties zullen zijn.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:48

@owens-mama: nou hopen dat je er toch uitkomt, zo niet het niet al te lastig word, wil je in ieder geval nog even succes wensen :(:)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:50

Dank je wel, ik denk dat ik niks krijg en met het huis blijf zitten. Dat zegt mijn gevoel... Dus ik hoop nergens meer op. Kan het alleen maar meevallen!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:51

@Monique: jawel hoor, dat hadden wij ook, maar had er toch heel snel vrede mee, dat had ik eigenlijk niet gedacht. Bij ons was het ons eerste huis samen en we hebben er heel veel moois beleefd en ook veel verdrietige dingen gedeeld, maar hier is het ook wel heel erg mooi en echt een nieuw leven samen begonnen.

Hahaha, wat leuk zo op het terras en mooi die foto!

@Owens: heel veel succes!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:32

Vriendlief is over een week jarig, maar weet neit wat ik wil kopen, heeft iemand een idee?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:52

@ Monique, dat is ook wel logisch toch. Kan het goed begrijpen hoor! Je hebt er zoveel meegemaakt!
Wel leuk zo die foto's!

Owens-mama, ik ben heel benieuwd naar wat eruit komt!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:54

Wat een leuke foto's om te hebben Monique :j :j

Tja ons huis is niet verkocht nog, dus zal tegen die tijd zien hoe ik het vind.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:13

Hey dames, snelle zwaai!

Hier begint er eindelijk schot in de zaak te komen. De trap zit in de lak en nu is het wachten tot de lak droog is en boben de meubels erin kunnen.
Zit nu op mijn mobiel maar als ik weer op de laptop zit zal ik even bijlezen en foto's plaatsen

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:14

Leuk Pashon! Ben heel benieuwd naar foto's!!
Veel succes nog!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:55

Owens mamma: succes vandaag......

Ik ga vanmiddag de koopakte tekenen :=
Vanaf dan is alles echt en moet er een hoop geregeld gaan worden :):)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:57

Leuk mariekie! Veel succes en veel plezier!
Wat voor een huis of iets heb je?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:49

@ Owens Mama: succes!!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:24

Owens-mama, heel veel succes ik blijf voor je hopen!

En Marieke, jij veel plezier dan alvast!

Steffiiy ik heb geen idee, leuke dingen voor in huis?

Wij hebben vanmiddag de eerste afspraak bij de hypotheker, best spannend (zeker aangezien er nog wat belangrijke papieren in middelburg liggen, en andere verzekeringen etc. nog steeds voor ons beide door onze ouders geregeld zijn := ) geen idee hoe dat uitpakt maar we gaan het gewoon zien.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:40

Spannend Lolleke! Wat voor papieren liggen er dan?
Nu dus een orienterend gesprek?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:05

Destino schreef:
Spannend Lolleke! Wat voor papieren liggen er dan?
Nu dus een orienterend gesprek?

Yup, gewoon een eerste gesprek, kijken wat we kunnen willen enz.
Maargoed dingen als levensverzekering etc. die onze beider ouders nog voor ons hebben. (iets met 25 worden enzo..)
Maar het loonstrookje van mn vriend ligt er ook aangezien hij zich niet in dit huis kan inschrijven en de post dus hier ook niet heen kan.
Pensioenoverzichten zijn er alleen van mij, maar in principe komt alles op zijn loon en is dat dus niet interresant.
Aansprakelijkheidsverzekering is er ook, maar ook die via zijn ouders aangezien hij daar officieel nog inwoont en hij daar automatisch bij kan.
Maakt het dus nogal moeilijk omtrent papierwerk.
Maargoed, het is uit te leggen dus we gaan het wel zien.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:13

Bij een eerste gesprek hoeven ze toch niet alles gelijk te zien? Was bij ons iig niet zo, mocht wel mn loonstrookje meenemen, maar echt pas bij het aanmaken/aanvragen van de offerte hoefde ik die andere papieren mee te nemen.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:17

Nouja dat was dus ook mijn gedachte. We weten wat er is en hoe en wat, we hebben alleen niet de beschikking tot alle papieren momenteel.
Ze vragen er wel om in de mail maar het is er gewoon niet.
Gaan er dus ook gewoon heen en leggen het uit. Als het dan serieus word en het klikt dan gaan we eens kijken naar de papieren (die komen overigens ook allemaal mee naar hier aankomend weekend)
als je bij een bank binnenloopt en een gesprek wil hoeft ook niet alles mee dachten wij zo :P

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:22

En we hebben een reactie!! Drie afwijzing waar niks op staat... Hiermede een afwijzing voor de door u aangeleverde stukken... Lekker vaag.... Advocaat gaat er nu weer mee verder...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:22

Nee inderdaad! En als je alles uit kunt leggen, kunnen ze het alsnog bekijken en uitrekenen toch?
Heel veel succes iig!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:44

owens-mama schreef:
En we hebben een reactie!! Drie afwijzing waar niks op staat... Hiermede een afwijzing voor de door u aangeleverde stukken... Lekker vaag.... Advocaat gaat er nu weer mee verder...

Kortom meneer heeft de deur opengedaan en gezegd de stukken te weigeren? Staat lekker vanuit zijn kant...vervelend hoor.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:21

Dat is wel een rare reactie dan? Als er niets opstaat?