Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:39

@nancy: je zou de wc naar de overkant kunnen verplaatsen naast de wastafel en dan op de plek van de douche/wc een ligbad nemen met een vierkante achterkant zodat je daar toch alle ruimte hebt om te douchen.
Een 2e optie is om een bad naast de wasbak te plaatsen met het voeteneind in de schuine kant. Daar heb je er het minste last van.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:39

_Nancy_ schreef:
Ik heb ook even advies nodig, ivm ons badkamertje. Wil deze graag een beetje opknappen, maar ik vraag me af of een bad haalbaar zou zijn bij ons qua ruimte.

Hierbij een plattegrond.
Achter de badkamer zit dus een bergruimte, hier hebben de vorige bewoners tegels achtergelaten om eventueel dit stukje bij de badkamer te kunnen trekken.

[ [url=m/HMzk2s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naast de ruimte lijkt het me niet zo chill om direct naast het toilet eventueel te gaan badderen, dus ik dacht aan misschien een klein stukje muur naast het toilet weer opbouwen zoals het er nu ook staat (heb eerder ook foto's geplaatst voor een beeld). Toilet verplaatsen lijkt me niet zo makkelijk en daarnaast ook weinig mogelijkheid voor.

Ben benieuwd naar de mening en ideeën van anderen! Anders misschien toch maar alleen een nieuwe inloopdouche en wastafelmeubel hihi, denk ergens wel dat dat reëler is. Al is de douche nu wel praktischer denk ik, we vinden het een beetje viezig.. :o

Bij de buren kun je zien dat de ruimte wel gebruikt wordt in de badkamer.

[ [url=m/uBUQSR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ik vaak belangrijk vind is hoe oud ben je en hoe lang wil je er blijven wonen.

Ben je nog jong en is het de bedoeling dat je hier nog zeker 10 jaar woont dan zou ik voor een bad gaan met de douche er in. Als je 40+ bent dan zou ik niet zo snel gaan voor een douche waarbij je in bad moet stappen maar eerder allebei los.

Vind overigens de indeling van je buren erg goed.

Je kunt het ook goedkoper houden door alleen de wc en douche te vervangen. Precies waar je prioriteiten liggen.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 26-09-19 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:41

_Nancy_ schreef:
Wij hoeven geen wasmachine kwijt in de badkamer, mijn vraag is echt of jullie denken dat een bad haalbaar is en zo ja misschien praktische tips hebben. :) Een dakkapel op die plek dat mag denk ik niet, en zo wel hebben we daarvoor dan eerder andere voorkeuren. :o Bijv op zolder en in de slaapkamer. Vind, naast dat ik niet denk dat het mag, meerdere dakkapellen naast elkaar niet mooi.

Ruimte voelt opzich trouwens niet krap, maar dat komt denk ik ook door de hoogte en doordat het door geen bad nu vrij ruim opgezet is haha. :=

Claudia erg mooi!!

De badkamer is zeker niet krap. Daar moet je in kunnen plaatsen wat je wilt.

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:49

Ik mis een bad ook totaal niet. Als ik elders ben en er is wel een bad, gebruik ik hem echter wel :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:49

Ik wil op de nieuwe zolder mijn wasmachine laten inbouwen met deurtjes ervoor en daarnaast wasmanden achter deurtjes.

Hebben jullie dat ook in huis?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:50

ClaudiaHS schreef:
Ik zal hier, nadat ik een half jaar geleden beloofd heb fotos te plaatsen van onze leefruimtes, nu eindelijk wat delen.
Dit zijn foto's gemaakt door een fotograaf.
Vanaf volgdende week gaat hij de verkoop in.
De alom bekende early dew zit hier dus ook op de muren _O-

[ [url=m/Wzje9M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/81sfPf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qIS5Eg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omg van waar ben je? Ik wil dat huis! Heerlijke keuken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:54

PSvanLot schreef:
Ik wil op de nieuwe zolder mijn wasmachine laten inbouwen met deurtjes ervoor en daarnaast wasmanden achter deurtjes.

Ik vind het al eng genoeg om mijn wasmachine in de trapkast te hebben. Vind de ventilatie wel een beetje een ding zeg maar...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:01

Janine1990 schreef:
PSvanLot schreef:

Ik vind het al eng genoeg om mijn wasmachine in de trapkast te hebben. Vind de ventilatie wel een beetje een ding zeg maar...

Maar dat is prima te maken toch? Wanneer hij niet vast ingebouwd staat maar een stukje van de wand en daar openingen in dan is er niets aan de hand.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:17

Mocht je echt graag in bad willen maar geen ruimte hebben, kun je altijd nog de bath bucket of de Tuble overwegen :')
Ik heb zelf de eerste en ondanks dat het op fotos enzo vrij klein lijkt, kan ik er best een paar uur in zitten.
Bad zou hier wel kunnen, maar het is een huurhuis en dan zou ik geen bergruimte meer hebben dus dat vind ik het niet waard. Maar met zo'n ding kan ik toch af en toe eens ontspannen :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:18

_mexx_lady_ schreef:
ClaudiaHS schreef:
Ik zal hier, nadat ik een half jaar geleden beloofd heb fotos te plaatsen van onze leefruimtes, nu eindelijk wat delen.
Dit zijn foto's gemaakt door een fotograaf.
Vanaf volgdende week gaat hij de verkoop in.
De alom bekende early dew zit hier dus ook op de muren _O-

[ [url=m/Wzje9M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/81sfPf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qIS5Eg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omg van waar ben je? Ik wil dat huis! Heerlijke keuken

Hemelsbreed 1 km over de grens van Manderveen Overijssel.
Haha.
Fotograaf zei ook al, hier krijg je spijt van met zo'n mooie keuken _O-

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:26

PSvanLot schreef:

Dat hebben wij niet, wij hebben de machines weggewerkt in de schuine wand, waardoor ze in de ruimte zelf geen plek innemen. Erg praktisch vinden wij. Zie foto:
Afbeelding

Op Pinterest heb ik wel veel ideeën zoals jij ze wil gezien. Vorig seizoen (dacht ik) heeft Eigen Huis en Tuin ook een hele mooie kast gemaakt met handige opbergmogelijkheden incl wasmachine en droger.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:31

Wat een mooie oplossing, Samo.

Zelf zou ik wasmachine en droger niet op zolder willen hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:32

_San87_ schreef:

Als je geen vlieso trap hebt is het best te doen denk ik.

Dat had de oude eigenaar van mijn huis gedaan... Nou thanks but no thanks...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:35

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:

Als je geen vlieso trap hebt is het best te doen denk ik.

Dat had de oude eigenaar van mijn huis gedaan... Nou thanks but no thanks...

Imo niet. Ik heb een hekel aan traplopen als het niet nodig is :P. Van beneden naar boven is genoeg. Ik heb de was toch buiten hangen als het even kan en dan is twee trappen me te veel /lui.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:37

Hahaha nou same here hoor, maar het zou voor mij geen probleem zijn als ik een trap op of af moet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:43

Ik hou ook niet van trappen en moet er niet aan denken dat ie op zolder eens een fikse lekkage krijgt.... zie zo het water al 2 trappen af komen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:44

Janine1990 schreef:
Hahaha nou same here hoor, maar het zou voor mij geen probleem zijn als ik een trap op of af moet.

Als je de boel op zolder hebt moet je 2 trappen op en af om van en naar de machine te gaan ;(. Ik heb altijd op zolder geslapen en meeeeeh :P.

Maar ieder zijn ding natuurlijk. Mijn huidige zolder is totaal niet geschikt, gelukkig heb ik een bijkeuken. En in t huis waar ik volgend jaar heen ga kunnen wasmachine en droger in de badkamer :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:45

DubbelDun schreef:
Ik hou ook niet van trappen en moet er niet aan denken dat ie op zolder eens een fikse lekkage krijgt.... zie zo het water al 2 trappen af komen :D

Ook dat nog eens. 1x lekkage gehad, blij met de afvoer in de bijkeuken. Dan komt er veel water uit zo'n ding :oo.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:52

Klopt... en dan kun je braaf een lekstop op je kraan monteren, maar als het iets anders is dan houdt een wasmachinelekbak het echt niet allemaal 'binnen' :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:55

Wij slapen op zolder (iets met nachtdiensten icm 3 jonge kinderen), naast onze kamer wasmachine, droger en wasruimte. Ik vind het ideaal! Ik heb juist een hekel aan was buiten ophangen :D

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:57

_San87_ schreef:
_Nancy_ schreef:
Wij hoeven geen wasmachine kwijt in de badkamer, mijn vraag is echt of jullie denken dat een bad haalbaar is en zo ja misschien praktische tips hebben. :) Een dakkapel op die plek dat mag denk ik niet, en zo wel hebben we daarvoor dan eerder andere voorkeuren. :o Bijv op zolder en in de slaapkamer. Vind, naast dat ik niet denk dat het mag, meerdere dakkapellen naast elkaar niet mooi.

Ruimte voelt opzich trouwens niet krap, maar dat komt denk ik ook door de hoogte en doordat het door geen bad nu vrij ruim opgezet is haha. :=

Claudia erg mooi!!

Hoe hoog is de ruimte dan? Want als deze bij de schuine kant slechts 1.50 is, zou ik daar geen bad plaatsen. Is dat 1.80, dan wel. Hadden wij vroeger ook.
Inderdaad 1.80 bij laagste punt van de schuine kant die je nu op de foto ziet, plafond is 2.65 hoog. :) Maar inderdaad het loopt natuurlijk wel schuin af.. Douchen in bad willen we niet. Dan liever een mooie ruime inloopdouche. En een Tubble of Bucket al helemaaal niet. Ooit 2 keer gebruikt in mijn huurhuisje eerder, maar daar vind ik weinig comfortabels aan. :')

We gaan ons binnenkort wel eens laten informeren.

Wij hebben trouwens ook een washok op zolder en dat bevalt idd prima.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:02

Mijn nieuwste aanwinst <3

Afbeelding

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:29

ClaudiHS, das helaas een kleiinnn beetje uit de richting, maar super tof gedaan!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:12

@noviceh: zelf gemaakt... of zo gekocht ??

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:16

Samo schreef:
PSvanLot schreef:

Dat hebben wij niet, wij hebben de machines weggewerkt in de schuine wand, waardoor ze in de ruimte zelf geen plek innemen. Erg praktisch vinden wij. Zie foto:
[ [url=m/932fSz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op Pinterest heb ik wel veel ideeën zoals jij ze wil gezien. Vorig seizoen (dacht ik) heeft Eigen Huis en Tuin ook een hele mooie kast gemaakt met handige opbergmogelijkheden incl wasmachine en droger.

Dat is echt ideaal! Ik heb op pinterest ook wat gekeken maar daar was het vooral veel van hetzelfde. Ik zal eigen huis en tuin eens opzoeken.