Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 13:59

Wij hebben 1 (dure) super Met een heel Klein assortiment op het dorp
Voor iets anders moet ik het dorp af

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:01

Hier dus de Aldi en de Plus op minder dan 5 min. fietsen. Vind 't wel prima; anders moet ik toch ruim 15/20 min. fietsen richting de stad voor een grotere Plus en grotere Aldi, en nog een stukje verder voor de Jumbo (kom daar dus ook vrijwel nooit).

Sommige dingen haal ik standaard bij de Plus, andere dingen standaard bij de Aldi.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:43

Sonja_vR schreef:
Wij hebben 1 (dure) super Met een heel Klein assortiment op het dorp
Voor iets anders moet ik het dorp af

Hier ook zo, moet al snel 8 km rijden. Zo waren ze vorige week ook een aanbieding vergeten, zag het toen ik thuis was. Voor die 3 euro niet meer teruggereden, was 10 km.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:54

Hier ook 1 kleine super in het dorp met klein assortiment. Ik moet dus altijd met de auto, minimaal 4 km. Voor aanbiedingen afgaan zit ik echt te veel in de auto. Ik kan kiezen of alleen Jumbo, of Plus en Alid, of Lidl alleen of AH alleen. Oke, en in het centrum op 5 km een Jumbo, AH en nog 1 bij elkaar, maar dat is rot parkeren en dan blijf je lopen met kar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:49

Dat is wel een reden dat ik om de bon vraag en die nakijk voor ik daadwerkelijk de winkel verlaat inderdaad :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:27

Er komt een update voor de Etos stappenteller met 1-2 weken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:32

Kom net blij thuis. Aanbieding bij de plus 5 flessen dreft afwasmiddel voor 4,99 euro.
Zijn normaal 1,79 euro p/st.

Toevallig ben ik met de laatste fles ( huismerk) afwasmiddel bezig dus moest binnenkort toch al nieuwe kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:44

Ineke2 schreef:
Kom net blij thuis. Aanbieding bij de plus 5 flessen dreft afwasmiddel voor 4,99 euro.

Toevallig ben ik met de laatste fles ( huismerk) afwasmiddel bezig dus moest binnenkort toch al nieuwe kopen.

Hoelang ga je doen met 5 flessen dreft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:52

Had vorig jaar een doos dreft voor 5 euro (10 flessen ) , heb ik alleen bijna een jaar meegedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:09

Ik doe zowat een jaar met een fles dreft.
Ik heb een vaatwasser, en woon alleen.
Bij 5 flessen dreft kan ik dus zo ongeveer 5 jaar vooruit..
Denk dat er ondertussen tegen die tijd nog wel een scherpere aanbieding is...

Voorraad is bedacht door de supermarkten, niet door de consument..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:15

Nielojram schreef:
Ik doe zowat een jaar met een fles dreft.
Ik heb een vaatwasser, en woon alleen.
Bij 5 flessen dreft kan ik dus zo ongeveer 5 jaar vooruit..
Denk dat er ondertussen tegen die tijd nog wel een scherpere aanbieding is...

Met als verschil dat ik geen vaatwasser heb ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:17

Nielojram schreef:
Ineke2 schreef:

Hoelang ga je doen met 5 flessen dreft?

Ik denk wel een jaar of langer.
Geeft niks, want zoals ik al heb gemeld net heb ik geen vaatwasser. Mijn voorraad was helemaal op, dus ja dan word ik heel blij van zo’n aanbieding.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:35

Nielojram schreef:

Wel eens een hamster zien hamsteren? En nee dan bedoel ik niet zo'n AH exemplaar hoewel die natuurlijk niet voor niets zo verzonnen zijn. Voorraden aanleggen is echt niet bedacht door supermarkten. Wél proberen die je te verleiden voorraden aan te leggen die voor hen gunstig zijn. Kunst is om ten weten welke acties vaak terugkomen en wanneer je echt in moet slaan wat je kan gebruiken voor het kapot gaat. Voor de meeste dingen is dat wanneer er méér dan 50% korting op zit :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:39

Zo halen mijn ouders en broer altijd vaatwastabs bij de kruidvat. Die hebben zo'n 1 of 2 keer per jaar een aanbieding voor 25 euro. Beide gezinnen doen daar een jaar mee ongeveer, dat is dan wel een erg leuke aanbieding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:43

JIJ bepaalt zelf wat je in je voorraad wil hebben.

Maar, wat als jij opeens volgende week, ik geef maar een voorbeeld, opeens geen cola meer wil drinken?

En je had net 7 flessen gekocht.. ' Ik werd zo blij van de aanbieding' ..

En die vergelijking met een hamster... Zou prima op ons mensen toegepast kunnen worden, als wij ook elke dag hetzelfde aten.

Tampons&maandverband zijn interessant om groot in te slaan. Die hebben we vaak voor een lange tijd nodig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:51

Maar afwasmiddel gebruik je gewoon altijd als je geen vaatwasser hebt. Ik heb wel een vaatwasser, maar ook afwasmiddel. Ik koop die aanbieding dus niet, want dat heeft geen nut. Maar voor Ineke dus wel, heel slim juist.

Ik koop vooral voorraad aan huishoudelijke en verzorgingsproducten. Niet qua eten of drinken, want dat maak ik vaak niet op tijd op. Natuurlijk haal ik daar wat van met een aanbieding, maar dat is vaak maar 2 dingen.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:31

Een grote voorraad is alleen slim als je zeker weet dat je het hoe dan ook gaat gebruiken. Wasmiddel bv, of droge rijst.
Zelf heb ik van de meeste dingen 1 verpakking op voorraad, zodat als de ene pot leeg gaat, ik tijdens het koken niet ineens dingen tekort kom. Maar die worden ook pas aangevuld als de laatste verpakking open is gegaan.

Verder heb ik wat blikgroente staan, wat ingevroren groente en vlees, een pakketje soepvlees en soepgroente ook in de vriezer, just in case. Kan altijd makkelijk zijn als er onverwacht visite is of je zelf door omstandigheden eens snel en makkelijk wilt kunnen eten.

Voorraad hebben is niet verkeerd, maar je moet je wel bewust zijn van waarom je dingen in voorraad hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:41

Ik sla echt sporadisch groot in. Dan moet het wel heel bijzonder zijn. De meeste producten komen zo regelmatig terug in de reclame.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:52

Ik ga morgen wel even langs de AH om te kijken voor de wasmiddel aanbieding. Maar dan ga ik voor een paar flessen, niet voor tig haha

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:57

Dingen die echt niet slecht worden koop ik groot in als ze in de aanbieding zijn :j
Zo heb ik een flinke voorraad Teisseire siroop, die een tijd geleden voor 1 euro per bus te koop was (normaal bijna 3 euro).
En ik heb altijd veel droog voer op voorraad :+ Rijst (allerlei soorten, sushi, risotto, witte, zilvervlies), pasta soorten, droge bonen.. Vooral grootverpakkingen of actieproducten. Die 5kg zak sushirijst kostte nauwelijks meer dan de kleine pakjes sushi rijst en het houdt zich tot jaren na de houdbaarheidsdatum :))
Maar ook kruiden en sojasaus koop ik in grote verpakkingen. Dat scheelt echt veel geld.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:58

vec schreef:
Ik ga morgen wel even langs de AH om te kijken voor de wasmiddel aanbieding. Maar dan ga ik voor een paar flessen, niet voor tig haha

Mogen ook maar 6 flessen per klant. Deze wil ik ook gaan halen, heb heg idee dat het wel erg snel zal gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:00

C_arola schreef:
vec schreef:

Mogen ook maar 6 flessen per klant. Deze wil ik ook gaan halen, heb heg idee dat het wel erg snel zal gaan.

Ik ken mensen die gaan gewoon 3x per dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:10

Hoe handig, zie op de lidl een recept staan. Daar kun je zelf het aantal personen bij invullen en dan passen ze de aantallen aan.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:33

Ik haal van maar weinig producten echt voorraad. Wasmiddel , frisdrank of pakken sap/taksi als het 1+1, maar dan haal ik hooguit 8 pakken of flessen. Rijst, pasta en tomatenpuree bijv. zorg ik wel altijd voor dat ik alvast wat nieuws heb staan als ik het heb geopend.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:14

vec schreef:
Hoe handig, zie op de lidl een recept staan. Daar kun je zelf het aantal personen bij invullen en dan passen ze de aantallen aan.

Ik kijk daar nooit voor recepten matador is wel handig als we een keer met meer mense gaan eten dan normaal.