Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:01

Alleen de achterkant van de huiskamer Vonneke :)
O en ik zoek nog 2 lampen :D kan niet slagen voor de hal en overloop := :n, daar
hangen hele industriele peertjes :+ :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:07

RianneH schreef:
Mooi! Plant ziet ergoed uit, maar heb je hem niet liever op de grond?

Mooie stoel ook op de laatste foto, ik heb die ook al een tijdje op het oog, hoe zit ie?

Meelezer!! Ik hou van interieurs kijken :D
ik heb zo'n zelfde stoel maar dan op een draaipoot. (Is hij van dutch bone?)

Wij vinden hem vooral een heel stevige! (harde) zit hebnen.
Maar met de moeflon erop staat wel heel mooi en zit het beter, met een kussentje in je rug..
Tja het oog wil ook wat :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:13

@BloemBloem, tja we hebben al zat dichte kasten en zijn bang dat een dichte kast erg massief wordt, ook omdat ie tussen woon en eetkamer komt te staan en dan heel veel licht tegen zal gaan houden. Mooie is dat ik dan ook nog eens een leuk servies kan kopen :Y) (weet vriendlief nog niet ghehe)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:18

Denk dat die kast perfect in jullie interieur gaat passen Marjan!!

@Cardy als je geen ruimte echt hebt om iets vast op te kunnen hangen of neer te kunnen zetten, is zoiets misschien iets? Ik heb dit als 2e kast in de badkamer (De ander is de hoge toren uit deze collectie) en hij werkt erg fijn en is super handig dat ik hem dus alle kanten op mee kan nemen
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/40241408

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:25

MarjanB schreef:
@BloemBloem, tja we hebben al zat dichte kasten en zijn bang dat een dichte kast erg massief wordt, ook omdat ie tussen woon en eetkamer komt te staan en dan heel veel licht tegen zal gaan houden. Mooie is dat ik dan ook nog eens een leuk servies kan kopen :Y) (weet vriendlief nog niet ghehe)

Jij bent ook echt in mijn beleving het type dat zo'n kast
goed kan onderhouden en mooi in kan richten met spulletjes, in
dit geval een mooi servies.

Ik ben zwaar chaoot :oo := :))

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:23

Even een heel andere vraag: ik ben op het moment bezig met een ledikantje, deze wil ik schuren en dan zelf een leuk kleurtje geven. Hij is nu donkerbruin geverfd. Nu was ik begonnen met schuren, er zit een laagje witte (grond)verf onder. Moet ik nu al het bruine eraf schuren of is het goed wanneer het glad is? Hij zit niet heel dik in de verf. (Maar om alle kiertjes bruin-vrij te maken is haast geen doen natuurlijk)

Dit is het ledikantje/wiegje
Afbeelding

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:56

Wat ga je ervan maken?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:01

Emoe dat hoeft niet helemaal kaal :n Met welke kleur ga je erover heen?
Wel goed ontvetten na schuren, doe ik altijd gewoon met pure ammoniak.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:15

Ontvetten kan ook met st. Marc. Minder stank dan ammoniak :-)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:23

Zolang de verf er strak opzit hoef je inderdaad niet te schuren (ik vind licht opschuren wel fijn, daarna ontvetten).

Marjan hele mooie kast!

Cardy erg mooi geworden bij jullie!

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:59

Boras schreef:
Wat ga je ervan maken?

Neem aan dat deze vraag aan mij gericht was. Ik wil hem een licht kleurtje geven, zoals groen of lichtblauw. Verf zat er niet strak meer op doordat er op de rand gebeten is :p dus moest sws wel wat schuren. Maar dan weet ik genoeg, bedankt allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:22

Emoe schreef:
Boras schreef:
Wat ga je ervan maken?

Neem aan dat deze vraag aan mij gericht was. Ik wil hem een licht kleurtje geven, zoals groen of lichtblauw. Verf zat er niet strak meer op doordat er op de rand gebeten is :p dus moest sws wel wat schuren. Maar dan weet ik genoeg, bedankt allemaal!

Ga je hem gebruiken als babybedje?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:30

Ik heb ook een kleine badkamer (2x2 ofzo), ik heb een toilet, douche, wandmeubel, vloerverwarming én een designradiator. Dat laatste vind ik wel echt nodig ivm handdoeken. Het slokt weinig ruimte op en ziet er ook niet storend uit.

Wil zelf nog een plantje in de badkamer, morgen maar even kijken. Iemand tips? Ik heb niet echt groene vingers en dus ook geen idee wat in een matig verlichte en vochtige ruimte kan. Maar ik heb wel de ruimte. En aangezien ik geen toiletrollen daar neer hoef te zetten :+ Wil ik het plankje toch wel iets aankleden.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:33

Citaat:

Is wel de bedoeling inderdaad. Hoezo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:36

Emoe schreef:
Citaat:

Is wel de bedoeling inderdaad. Hoezo?

In mijn ogen geen zeer verstandige keuze. Geen voorstander van volledig gesloten bedjes. Mijn kraamhulp stond er ook niet positief tegenover.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:40

Ik ben geen mama oid, dus geen idee waarom gesloten bedjes afgeraden worden (mijn zusje heeft het iig niet bij mijn neefje). Maar ik denk dat dit ledikant zich prima leent voor twee nieuwe zijkanten met spijlen en misschien zelfs een geleide er in zodat je de zijkant kan laten zakken, mocht je een kleintje hebben/krijgen, straks 's nachts bij je bed.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:32

Wie was er ook alweer zo weinig gecharmeerd van spinnen?

http://www.wooninspiraties.com/bang-spi ... jaag-huis/

Was op zoek naar andere dingen, ben er intussen al achter dat bamboe prima in de badkamer kan! Persoonlijk vind ik dit een erg leuke site met voor ieder wel wat wils!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:34

Het bedje is inderdaad erg gevaarlijk.

Het kindje kan er vast in komen te liggen in een positie waarin het niet kan ademen.Maar ook in een normale positie is er veel te weinig ventilatie in het bedje. Een babybedje hoort inderdaad spijlen te hebben.de gewenste afmetingen zijn op Internet te vinden.

Daarnaast vind ik het zielig voor een baby om het in zo een diepe, dichte bak te leggen.
Het zou er claustrofobisch van worden zeg :(:)

Ik ga weer in de meeleesstand.
Wil geen bemoeial zijn, maar in dit geval is het misdadig om je niet te wijzen op het gevaar.

Een mooie zwangerschap en bevalling :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:37

Ieuuuww..!!! Pepermuntolie :r Ik ben niet bang voor spinnen, maar heb ze liever niet. Vieze beesten poepen alles onder. Pak wel een glaasje als ze te groot zijn :D

Gesloten ledikant zou ik ook nooit voor kiezen ivm verstikkingsgevaar. Zelfs 'ademende' hoofdbeschermers worden afgeraden. Wel een schattig wiegje trouwens!

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:03

Bedankt voor de tips, had hier nog nooit van gehoord. Het moet niet heel moeilijk zijn om iets met spijlen te maken, want je kan er zo 2 nieuwe zijkanten in hangen als het ware. Dus hier ga ik mee aan de slag!
Het was de bedoeling om dit bedje op de babykamer te zetten, en een kleinere cosleeper bij ons op de kamer.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:23

Ik laat spinnen gewoon zitten, tenzij mijn jongste er weer eens een drama van maakt.
Wij hadden een paar jaar geleden last van spitsmuizen in de spoumuur van de slaapkamer. Dus een bakje pepermuntolie in de hoek gezet. Nou...nee...ik kon er niet van slapen. De stank van de spitsmuizen rook ik dan wel niet meer maar die peperpuntlucht was echt geen pretje.

Emoe, lees je even goed in hoever de spijlen uit elkaar moeten, daar zijn ook richtlijnen voor. Mocht het niks worden, heb ik nog wel een leuke ledikant op zolder staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 21:04

We zitten hier onder heel veel bomen. En nu overal heel veel grote spinnen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:50

noviceh schreef:
Ieuuuww..!!! Pepermuntolie :r Ik ben niet bang voor spinnen, maar heb ze liever niet. Vieze beesten poepen alles onder. Pak wel een glaasje als ze te groot zijn :D

Gesloten ledikant zou ik ook nooit voor kiezen ivm verstikkingsgevaar. Zelfs 'ademende' hoofdbeschermers worden afgeraden. Wel een schattig wiegje trouwens!

Vond ik ook niet echt een smakelijk idee die olie, maar muntplantjes zijn opzich niet verschrikkelijke stinkerds... En als je honger hebt, pak je gewoon een blaadje :P

Inmiddels met dank aan die site wel een leuke plant gevonden voor de badkamer... De bamboe... Maar dan wel in een ovale, liefst glazen bak/vaas, zodat ik er kiezelstenen in kan doen...
Dus zal wel weer onbegonnen werk zijn om zoiets te vinden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 00:35

Ik ken wel die glazen 'pijp'vazen, maar die zijn rond ipv ovaal. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 07:39

Ik heb een of andere sprietenplant op de badkamer. Dat ding heb ik echt al zo lang. Ooit bij oma een scheut van haar planten gehaald. Doet het gewoon nog steeds..