[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:59

C_arola schreef:
Wat een positief nieuws komt hier langs, echt spannend allemaal!

Shiloh schreef:
Wat goed trouwens van al die bezichtigingen. Ligt het aan mij of lijkt het overal wel aan te trekken? Ik had de indruk dat het in het lage segment nu in ieder geval heel hard gaat.

Dat idee hebben wij ook en kennissen van ons die aan het kijken zijn naar een andere woning. Spreek je voor een bezichtiging af, krijg je even later een telefoon dat het niet door gaat omdat er een bod is uitgebracht.
Je moet er nu echt snel bij zijn om niet buiten de boot te vallen.

Wij merken er helaas nog niks van :( zitten ook in lage segment (1 ton), maar het blijft helaas weer akelig stil bij ons. Snap er geen bal van :S

Selka

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:08

1 augustus is toch niet zo heel erg lang? Wij moeten ook 5 maanden wachten, krijgen eind juni de sleutel. Vind het wel fijn. De huur is goedkoper dan de hypotheek en ik kan op mijn gemakje shoppen :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:10

dat is balen secricible, staat het al lang te koop? heb je een linkje naar funda?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:12

selka: wij hebben alle spullen al omdat we nu een bovenwoning huren :P
het enige voordeel aan lang wachten is dat je nog wel flink kunt sparen.

wij gaan dit jaar niet op vakantie dus ons vakantie geld gaat mooi in de verbouwing of in nieuwe spulletjes :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:17

Selka schreef:
1 augustus is toch niet zo heel erg lang? Wij moeten ook 5 maanden wachten, krijgen eind juni de sleutel. Vind het wel fijn. De huur is goedkoper dan de hypotheek en ik kan op mijn gemakje shoppen :D

Hoe hebben jullie het geregeld met de geldigheid van de hypotheekofferte?
Ik weet dat je bij de ABN kosteloos een keer kunt verlengen en daardoor 9 maanden geldigheid hebt.
Mocht de rente ondertussen dalen, dan daalt je offerte mee.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:23

Wij hebben onze hypotheek bij blg wonen en daar kan ik ook kosteloos verlengen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:25

Wij zitten bij florius :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:26

@Helga, wij hebben een huis vol met spullen. Maar ik wil alles nieuw :P behalve mijn bed! Meeste wat er nu staat hebben we gekocht toen we 18 waren. We hebben inmiddels een andere smaak.

@Liezel, als we tekenen voor 27 mei is er niks aan de hand. Daarna daalt de rente niet meer mee, maar stijgt ook niet. Als we niet binnen een jaar tekenen is er een €500 boete.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:46

goeie berichten hier allemaal...wij hopelijk ook na het weekend, hoop echt dat het huisje wat is , niet te veel verrassingen zeg maar ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:20

secricible schreef:
C_arola schreef:
Wat een positief nieuws komt hier langs, echt spannend allemaal!

Dat idee hebben wij ook en kennissen van ons die aan het kijken zijn naar een andere woning. Spreek je voor een bezichtiging af, krijg je even later een telefoon dat het niet door gaat omdat er een bod is uitgebracht.
Je moet er nu echt snel bij zijn om niet buiten de boot te vallen.

Wij merken er helaas nog niks van :( zitten ook in lage segment (1 ton), maar het blijft helaas weer akelig stil bij ons. Snap er geen bal van :S

Dat is balen! Wij kijken tot 250 maar als ik kijk hoe snel je moet zijn voor een woning met wat land dan is dat niet leuk.
Geen idee trouwens of dat ook in het lage segment valt, ik denk het niet.

Hoop dat jullie snel kijkers en kopers krijgen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:22

denk dat dat idd niet meer het lage segment is , net een tikkie hoger
wij kijken voor in de buurt ook in het lage segment, dus tot 2 ton zeg maar , maar aangezien we op oude huizen vallen minder, want het zijn allemaal huizen met nog wel wat kluswerk en we hebben natuurlijk ook gewoon onze hobbies :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:25

Geloof dat ie bij ons 3 maanden geldig was, en verlenging zou een boete betekenen. Wij hebben geen offerte daarom. Nu moeten we er wel achteraan, 2 juni is over 3 maanden. Alleen gaan we wellicht toch nog shoppen elders. Het ontbinden van de huidige hypotheek is niet helemaal volgens afspraak gegaan en de beste man is zo goed als onbereikbaar.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:18

secricible schreef:

Wat vervelend! Hebben ze bij jullie ook veel van die starters regelingen vanuit woningbouw verenigingen? Ik moet namelijk eerlijk bekennen dat als ik kan kiezen tussen een starterrente regeling of koopgarant huis of een huis van een particulier, dat ik dan kies voor 1 van de voordelige starters opties. Mijn huis toekomstige huis ligt dus ook net onder de ton.

Overigens ging het bij mij mega snel, en dat moet ook wel bij dit soort woningen. Hij kwam er zaterdag op, toen heb ik direct via funda gereageerd. Maandag 3 minuten over 9 gebeld, dinsdag middag gaan kijken, donderdag gezegd dat ik hem wilde en vrijdag nog eens met ouders gaan kijken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:57

juval schreef:
dat is balen secricible, staat het al lang te koop? heb je een linkje naar funda?

Het staat al en tijd te koop, maar we hebben vorig jaar verbouwt en daarna de prijs verandert en staan nu sinds oktober weer actief te koop.
http://www.funda.nl/koop/den-haag/appar ... akade-213/

Er zijn wel startersregelingen in den haag, maar onze doelgroep zijn toch voornamelijk oosteuropese en allochtonen, deze wijk zijn gewoon veel buitenlandse mensen. Mensen die zijn komen kijken waren ook allemaal buitenlNders. Niks mis mee, maar die zoeken liever een woning met heel veel hokjes ipv grote ruime woning...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:19

ik begrijp werkelijk niet waarom jouw mooie appartement niet verkocht wordt.. het ziet er toch prima uit, en voor die prijs! (daar koop je meestal nog geen 1kamerflatje voor)... balen zeg, heel veel succes! heb je er wel vertrouwen in dat je makelaar het goed aanpakt?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:21

Ja, redelijk. We hebben na het vorige tophuis echt een aantal kijkers gehad en hij heeft ook mensen meegenomen nadat een andere bezichtiging tegen viel enzo. Ik denk dat hij misschien meer kan doen, maar weet ook niet wat. Hiervoor ehbben we een andere makelaar gehad, maar daar kregen we ook geen kijkers bij. Ik denk zelf echt dat het ligt aan de wijk icm wat deze doelgroep wil hebben. Verder kan niemand er een touw aan vast knopen...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:27

Ik vind de woning op de foto's er goed uit zien.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:29

lastig hoor. t lijkt me een ideale starterswoning.
misschien helpt een buurtmailing? of flyers ophangen bij bedrijven in de buurt? Wat doe je met social media?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:41

Lastig secricible! Als je appartement in Nijmegen in een redelijke buurt had gestaan was er een grote kans geweest dat ik in de afgelopen maanden ook was komen kijken. Ziet er super netjes uit!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:46

Er staat sinds vandaag eindelijk een nieuwe woning te koop, eentje waarvan we het de moeite waard vinden om em te bezichtigen. Maandag hebben we een afspraak, ben heel benieuwd.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:56

spannend georgette, succes!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:20

Vandaag de makelaar maar eens bellen... Dat ik akkoord ga met het bod!
Pfff....

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:23

Zeker spannend! Op de foto's lijkt het alsof het precies is wat we zoeken. Stel dat het wat is, moeten we maar eens heel goed gaan nadenken over wat we met ons appartement gaan doen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:29

Koel Liezel! Gefeliciteerd alvast :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:31

Super Liezel! Heb je een linkje? :)