Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:37

Citaat:
de SQ van de Action

Wat is dat precies ?
Citaat:
maar na een tijdje gebruikt te hebben ging de was erg muf ruiken

Daar klaagde mijn schoondochter ook over.
Citaat:
Spelt pasta toch ook bij de Lidl?

Ja .

joyce2

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:42

Ik gebruikte vloeibaar in een bolletje en ik gebruik nooit zoveel, want met minder wordt het ook schoon. Daarna hebben we een tijdje A-merk vloeibaar gebruikt, dat was al stukken beter en nu gebruiken we poeder, omdat we daar nog langer mee doen. Ik heb zo'n groot pak voor 40 wasbeurten, maar ik geloof dat we daar wel zeker 80 wasjes mee kunnen draaien, ik doe er al een eeuw mee!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:44

Dimple schreef:
Ik gebruik de gele spuitfles van Lidl voor de douche. Bedoel jij die Carola? Ben ik ook super tevreden over. Alle schoonmaakspulletjes eigenlijk wel!!

Nee, ik heb W5 van de Lidl geprobeerd (roze fles) en dat was 10x niks. Daarna Cif voor de badkamer, werkt goed maar haalt de aanslag niet weg. In het topic van de Action las ik SQ tegen aanslag en dat werkt fantastisch en vele malen goedkoper dan die dure merk (ben de naam kwijt).

Kaatje schreef:
Citaat:
de SQ van de Action

Wat is dat precies ?

Aanslagverwijderaar van de Action, mocht iemand dat ook hebben dan kun je het spul van de Action eens proberen ipv die dure merk. Ook een bezuiniging op je boodschappen :)

De Lidl vind ik qua biologisch ed ook steeds fijner worden :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:10

Hier komt de was gewoon al jaren heerlijk fris uit de machine hoor....machines zijn ook alweer een jaar of 7 oud en dat kookwasje enzo dat je af en toe moet doen dat ehm.... heb ik denk ik 2x gedaan ofzo :P

We gebruiken ook zelden wasverzachter maar de was ruikt gewoon lekker fris :j

Wij gebruiken dan dus de vloeibare, witte flesjes met rode dop altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:13

Ik ga die SQ bij de action opsporen , de badkamer kan wel een beurt gebruiken

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:51

ik heb wat wassen betreft pech, ben allergisch/overgevoelig voor een hoop merken , zo ook de lidl wasmiddelen, ariél en robijn gaan goed :j dus ik sla altijd maar in met 1+1 gratis acties.
en soms heeft de action of de op=op ook die merken staan.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:56

Ik kreeg van mijn collega ooit eens de tip om met schoonmaakazijn te wassen, nog niet uitgeprobeerd. Zij raade mij die paarse flessen aan die naar lavendel ruikte. Kost 50 ct per fles en schijnt heel goed te wassen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:28

Schoonmaakazijn gebruik ik alleen voor het reinigen van de wasmachine, met zo'n kookwasje. Op een of andere manier trekt het me niet om dat voor mijn kleding te gebruiken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:29

die vinnik stinken := ik was zwarte kleding wel meestal met een scheut natuurazijn in het wasverzachterbakje , minder agressief dan schoonmaak azijn , maar als wasmiddel gebruik ik het niet :n

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:30

Ja ik weet het niet, ik heb het zelf nog nooit geprobeerd eigenlijk. Maar die tip gaf ze mij, ze zei dat het daar goed schoon van wordt en door die lavendelgeur ook nog lekker ruikt.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:12

joyce2 schreef:
Schoonmaakazijn gebruik ik alleen voor het reinigen van de wasmachine, met zo'n kookwasje. Op een of andere manier trekt het me niet om dat voor mijn kleding te gebruiken.

Ik gebruik het om nieuwe kleding in te leggen voor een nacht omdat de kleur dan niet uit de kleding trekt. Daarna in de wasmachine met gewoon vloeibare wasmiddel en de geur is eruit.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:14

Ja dat doe ik idd ook met donkere spijkerbroeken, maar in de machine gebruik ik het niet als een wasmiddel.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:16

Ik ook niet, lijkt me niet lekker ruiken, tenminste de normale schoonmaakazijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:52

Herstel, Lidl wasmiddel dat ik nu al een poosje gebruik is een witte fles met paarse dop :P

Met schoonmaakazijn wassen dat trekt mij ook niet, meurt als de pest dat spul :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:15

Het geurt niet als je het met azijn naspoelt. Azijn is trouwens niet echt een wasmiddel (dan is soda beter), eerder een naspoeling om zeepresten uit de stof te halen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:41

De kristallen van soda schijnen de rubbers van de wasmachine aan te tasten ( tja, en af toen gebruik ik toch ook wel soda om de boel te reinigen :+ )

Azijn gebruik ik alleen bij nieuwe kleding of dekbedovertrekken i.v.m de kleur.
Ik gebruik het niet als standaard wasverzachter ( bleghhh....die lucht :n )

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:58

Ik gebruik ook zo nu en dan Azijn bij mijn was als wasverzachter om mijn wasmachine lekker door te smeren. Geen idee of het echt helpt, ik heb hem pas een maand of 15. Moet zeggen dat ik het dan vooral met sportkleren doe.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 02:17

Ik gebruik altijd schoonmaakazijn naast mijn wasmiddel en je ruikt er niks van. Ik heb geen droger en merk echt dat het scheelt met de zachtheid van de handdoeken

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:14

Sinds kort gebruik ik natuurazijn als wasverzachter. In eerste instantie was ik ook huiverig voor de geur, maar je ruikt er inderdaad niks van. Bovendien houdt het mijn wasgoed net zo goed zacht als reguliere wasverzachter. Ik merk het verschil niet tussen die twee.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:19

Wat me opviel, ik kocht altijd de goedkoopste keukenrollen die er waren, was 99 cent voor 4 rollen (doorzichtige verpakking met geel, oa bij Hoogvliet, Dirk/bas/digros). Nu zijn ze in ene verpakt per 2, maar voor dezelfde prijs! De goedkoopste cola (summit) was ook binnen een maand tijd van 39 cent, naar 42 cent en daarna naar 45 cent gegaan. Ben weer even goed alert om me heen aan het kijken, veranderd een hoop de laatste tijd!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:45

Ik koop mijn keukenrol bij de action, 4 rollen voor 0.99.
Wc papier koop ik daar ook 24 rollen voor 2.99 of 3.99 (weet het neit precies meer)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:00

ik zat net even de aanbiedingen door te kijken en de lidl heeft witlof in de aanbieding... en ik ben wel zover dat ik het een keer wil proberen.

Vroeger thuis aten we veel witlof (witlofsalade, witlof uit de oven, gekookte witlof) en ik lustte het echt niet, en zo'n aversie tegen gekregen dat mijn moeder op een gegeven moment wat anders voor mij maakte maar de rest wel witlof at, ik boontjes/doperwtjes oid hun witlof omdat zij (paps, mams, zus) het wel erg lekker vonden.

Na al die jaren wil ik het wel weer eens proberen om te zien of ik het nu wel lust, smaken veranderen natuurlijk (ook al vaak gemerkt, vroeger was ik echt een lastige eter qua groentes, nu eet ik veel meer soorten). Maar heeft iemand een recept voor witlof voor beginners :)
Ofwel een recept waarvan je denkt dat iemand die witlof misschien niet lekker vind wel lust, wat minder uitgesproken witlof smaak dus (laat me maar rustig wennen aan de smaak lol), gekookte witlof valt daardoor denk ik af.

Verder hebben ze momenteel jasmijnrijst 5kg in de aanbieding bij de lidl, 5 kg is wel erg veel voor mij maar jasmijnrijst is wel erg lekker, iemand ervaring met deze rijst van de lidl?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:12

Oooh witlof uit de oven, zo lekker! Met kaas en ham, of met een sausje. Ik haal wel altijd dat harde stuk in het midden weg!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:29

Harde bittere stuk uit het midden weg halen.
Hele stronken koken. Dan omwikkelen met kaas en ham en in de oven laten smelten. Zoooo lekker.
Of witlof in stukjes koken. Dan in ovenschaal met kaassaus erover met hamblokjes erbij. Dan aardappelpurree erover en strooikaas erop en in de oven. Ook erg lekker.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:38

en als je van zacht en zoet houd, ham kaas en banaan :9
ik maak dat meestal gewoon door de witlof in kleine stukjes te snijden, stukjes banaan er over heen , stukjes ham en dan met kaas bestrooien en de oven in :j

netjes rolletjes van maken kan ook, maar dat doe ik voor de doordeweekse hap meestal niet