Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xIrlijn schreef:Loeky01: lastig! Ik zou ook een emmer buitenzetten, maar vrees dat je daar de komende maanden niet genoeg mee gaat vangen.. Waar merk je eigenlijk aan dat het water te hard is?
_Christina schreef:Ik heb ook een emmer buiten staan, maar dat zet (zeker nu) geen zoden aan de dijk. Een beetje raar misschien, maar ik vul mijn gietertje en plantenspuit met water uit de waterkoker
Tutti_Frutti schreef:Blakc Kelpie, je hebt me aangestoken met de siernetelsVind ze erg leuk en sinds vorige week dus deze hanger in de tuin!
[ [url=m/5PR947.jpg]Afbeelding[/url] ]
_San87_ schreef:_Christina schreef:Ik heb ook een emmer buiten staan, maar dat zet (zeker nu) geen zoden aan de dijk. Een beetje raar misschien, maar ik vul mijn gietertje en plantenspuit met water uit de waterkoker
Nee, nu regent t ook niet. Ik heb me hier laten vertellen dat dat tegen kalk niet helpt.
Tutti_Frutti schreef:Ik had net een enorme bijlees post getikt en ververste per ongeluk de pagina... Handig!
Wat een mooie Dief Tessyke!
Lieve bloempjes San! De maranta is wel echt een favoriet he?
Die van mij doet het niet zo goed... Ken enige kneusje wat een beetje een kneusje blijft...
[ [url=m/jdoxQO.jpg]Afbeelding[/url] ]
De lepelplant trof ik vanmorgen zo aan :'( help! Nu even op een zonnigere plek gezet, hij stond misschien wat te donker denk ik.
[ [url=m/o1iuZP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Blakc Kelpie, je hebt me aangestoken met de siernetelsVind ze erg leuk en sinds vorige week dus deze hanger in de tuin!
[ [url=m/5PR947.jpg]Afbeelding[/url] ]
Geinspireerd door jullie om ook een lijst te maken van alle plantjes en wat hun licht en water voorkeuren zijn! Uiteraard zal ik hem delen voor feedback als hij af is!
Mossel schreef:Hoe vermoord je een lepelplant dandat is de meest makkelijke plant.. hier staat ie gewoon in de zon en als ie dorst heeft laat ie z’n bladeren hangen, makkelijker kan niet
Jolien87 schreef:Ohjee, ik houd jullie ook bijna niet meer bij!Maar ik ga proberen op iedereen te reageren.
ontherun, hoe stek jij je lantaarplantje? Steek jij de strengen in het water of in de potgrond?
Ik ben benieuwd naar je nieuwe planken.
Waar heb jij je erwtjes staan? Ik heb daar ook weleens niet naar omgekeken maar dat werd me niet in dank afgenomen. Ik vind het lastige plantjes.
IsaCalixa, wat een leuk stekje.Dat wordt een prachtige plant.
En een sansieveria is inderdaad gek op zonlicht dus die staat daar prima. En wat een mooie pot!
Loose, je monstera is prachtig, mooie volle bladeren en zo mooi groen maar vroeg of laat worden de bladeren te zwaar en kunnen ze niet meer op eigen kracht overeind blijven.
tessyke, wat een spannend groeisel, dat ziet er zo lief uit en een mooie calathea!
idinn, ja hij is nu nog mooi vol. Ik hoop dat, dat zo blijft.
Ik vind het er ook altijd zo mooi uitzien als planten in een grotere pot zitten, dan lijkt het ineens alweer heel wat.
_Christina, yeah je hebt je box gelukkig! En ook al van die mooie planten, leuke afwisseling in formaat ook.
Oeps, ik heb al mijn planten direct verpot. Ze zaten allemaal al wel krap in hun potje. Nu maar hopen dat ze het gaan redden.
San, die bloempjes!Wat een vrolijkheid. Hoewel ik niet weg ben van bloeiende planten, vind ik dit er wel heel leuk uitzien.
Tutti_Frutti, wauwie, mooie lijst en wat een leuke foto's!![]()
Ik heb alles in een word-bestand staan met een foto van de plant zodat ik ook kan zien hoe ze groeien en hoe ik aan de plant kom. Dat vind ik ook altijd wel leuk.
Ik kan je niet helpen met het vervoeren van de planten.Wat ik met stekjes altijd doe is de steeltjes en wortels in nat keukenpapier met daaromheen alufolie.
Ik heb mijn nieuwe plantenhoekje ingericht. Ik heb nu een aantal plantenhoekjes en een paar losse planten her en der staan. Ik woon in een studio waarvan 1 kant voornamelijk raampartij is op het westen. Ik heb dus een heel lichte woning met eind van de middag direct zonlicht op de ramen. Ik vind het zelf een ideale indeling en planten die liever wat donkerder staan, zet ik achter een andere plant.
Het nieuwe plantenhoekje
[ [url=m/1fDxND.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Byj8lo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het raam bij de slaapkamer met o.a. mijn cactusfamilie en op het bankje de kraamafdeling.
[ [url=m/Xp4Mfh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aKLciA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BSxhvX.jpg]Afbeelding[/url] ]
En her en der staan nog wat losse planten.
En mijn balkon. Of nouja, eigenlijk is het onderdeel van de brandtrap maar omdat ik op het uiterste stuk zit, mag ik het zo indelen. Zolang de doorgaan maar vrij is.
Alles moet nog gaan bloeien maar het zit ertegenaan. Ik verwacht dat de natte dagen die eraan komen nog wel een zetje zullen geven.
Aan de ballustrade hangen bakken met lavendel Hidcote en campanula,
[ [url=m/6EZauw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van links naar rechts: Olijfboompje, Japanse azalea (Rhododendron), Hortensia, Blauw schapengras met Lavandula stoechas (kuiflavendel), Bergthee, Hortensia, Leucothoe zeblid en Camelia.
[ [url=m/Wi8aKl.jpg]Afbeelding[/url] ]