Selka schreef:Oh maar dit was voor ons een bewuste keuze omdat wij vonden dat we onder de 30 voorzichtig moeten doen. Waarom? I dunno haha.
Nu op zoek naar een groter, luxer huis met ruimte voor de paarden. Dan hebben wij die luxe ook echt niet meer hoor. Als vriend gehandicapt raakt en ik als mantelverzorger moet optreden dan zijn wij vet de sjaak. En zo zijn er vast nog meer scenario's.
Sssttt daar wil ik nu niet aan denken
Dan maak ik mijzelf nog gekker als ik nu al ben.
Wij hebben gekeken naar een huis met het idee: Wij willen er niet eeuwig zitten, maar als dat door de volgende crisis niet anders kan moet het huis genoeg mogelijkheden hebben om er wel eeuwig te blijven zitten 
Mirriezz: Dat van de zoektocht is heel herkenbaar.
Mijn vriend wilde een grote tuin zonder al te veel steen en op het zuiden, de vloer, badkamer, wc moesten af zijn, er moest een zolder zijn, er moest een grote schuur aanwezig zijn en het huis moest in een dorp staan.
Ik wilde een grote open keuken met inbouw oven en magnetron (geen combi magnetron of oven) en een gasstel (geen inductie) vloer, badkamer en wc moesten af zijn, er moest een zolder zijn en het huis moest in de stad staan of in een heel groot dorp vlakbij de stad.
Elk huis waar we naar keken voldeed of aan de eisen van mijn vriend of aan die van mij maar nooit aan die van ons beide. We hebben zoveel discussies gehad over dat een van ons water bij de wijn moest doen 
Zoveel dat ik al dacht dat het nooit wat zou worden. En uiteindelijk hebben we bij 2 huizen gekeken en het huis wat het geworden is voldoet aan onze gezamenlijke eisen maar niet aan onze individuele
Het huis staat in een groot dorp onder de rook van een grote stad.
De vloer, badkamer en wc zijn af 
Er is een zolder aanwezig.
De keuken is niet open maar wel ruim en heeft een gasstel en een oven. Er is een grote tuin maar niet op het zuiden en de tuin is volledig van steen
er zijn 2 kleine schuurtjes aanwezig.
En groot voordeel: Mijn paard kan blijven waar hij nu staat en zowel mijn vriend als ik moeten exact even ver rijden naar het werk 
Maar wat ons zo aantrok was het gevoel. Dit was het enige huis waar we ons beide goed in voelde en wat we beide wilde en waarvoor we beide water bij de wijn wilde doen.
En vandaag gaan we kijken of de muur, die de keuken scheid van de woonkamer, er uit kan en of we eventueel de keuken nog wat verder kunnen uitbouwen 
En ach, stenen zijn altijd te verwijderen en ons huis staat wel zo vrij dat we overal zon hebben in onze tuin (er is een voor, zij en achtertuin)