[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:41

Gefeliciteerd Cayenne!

Welkom Jans!

Ga je heen Nina?

Ik heb het bij de gemeente rond, bijkeuken is geen probleem. Dus vanmiddag bel ik dat ik akkoord ben met de prijs

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:14

Spannend Jans en Nina!

Onze Adviseur gaat vandaag de bank mailen voor een aanvraag van een hypotheek.
Morgen de Bouwkundige keuring.
Donderdag het koopcontract tekenen en dan zien we wel weer verder <3

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:10

Cayenne schreef:
Wat spannend NiNa! Wat zorgt voor je goede onderbuikgevoel?
En heb er vertrouwen in! Ik volg mijn gevoel ook sterk en 9 van de 10 keer loopt het goed af.

Ik kan het niet benoemen :+
Maar gewoon een voorgevoel eigenlijk niet zozeer ergens op gebaseerd.
Het idee van dat huis voelt gewoon heel goed :')
Nu weer een berichtje over een ander huis :Y)

Ik hoop zo dat er nu wat schot in de zaak komt...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:15

Gefeliciteerd dat het bij jullie lekker opschiet.

Mijn gevoel gaat eerder de andere kant op, gevoel zegt dit gaat niks worden uiteindelijk. Of de verkopers krijgen ene megabod op het huis of de financiering is net niet op tijd rond. Heb nog ruim 2 weken voor afloop voorbehoud. Mocht dat zo zijn kan ik daar vrede mee hebben. Dan zal het wel zijn reden hebben.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:02

fiets mijn voorgevoel, het huis blijft in de familie en komt niet te koop ;(

nu hebben we nog een kans op het andere huis wat miss te koop komt...
Echt vind er niks aan een huis kopen -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:35

Balen Nina!

Ik heb morgen een afspraak met de hypotheekadviseur, tjonge... spannend hoor... Nu aldoor de vraag: Doe ik hier wel goed aan?

Karuna, het zit jou echt niet mee met die koop zeg... :\

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:47

Janine1990 schreef:
Balen Nina!

Ik heb morgen een afspraak met de hypotheekadviseur, tjonge... spannend hoor... Nu aldoor de vraag: Doe ik hier wel goed aan?

Karuna, het zit jou echt niet mee met die koop zeg... :\

Waarom twijfel je?
Een beetje spanning is goed het is niet niks een huis kopen :(:) .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:11

Ik kan me de twijfel wel voorstellen. Het is geen pakje boter :P
Maar ligt de twijfel bij het huis of bij het uitgeven van zo'n groot bedrag? Als het bij het huis ligt, is het misschien niet jouw huis?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:15

Ik ga me ook hier voorzichtig melden.. morgen een afspraak bij de hypotheekadviseur om te zien wat er eventueel kan. Zijn leuke (opknap)-appartementen hier in de buurt voor niet veel geld. 3-kamer, groot balkon, redelijk prettige wijk.
Ik heb geen haast, maar lees toch al een tijdje stiekem mee dus dacht, ik ga me toch aanmelden hier :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:03

Ik twijfel ook nog steeds hoor, maar dan echt vanwege dat grote bedrag. Dan denk ik: Hoe gaan we het ooit redden :wow:
Terwijl wij alles meerdere malen nagerekend hebben en het makkelijk kunnen :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:04

Och ik weet nog heel goed dat ik 's nachts wakker schrok en vriend wakker maakte in paniek...
Waarop hij heel duf zei: "mens doe normaal. Dit huis kunnen we betalen als ik parttime ga werken en jij stopt." :') Maar toch het gaat om veel geld voor een langere periode.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:09

Nou, die luxe hebben we niet, wij zullen we beide moeten blijven werken zolang we dit werk hebben.
We is het zo dat ik de vooruitzicht heb van het over nemen van een erg goed lopend bedrijf en dan kan mijn vriend inderdaad minder gaan werken of zelfs stoppen :o

Maar je weet nooit wat er gebeurd en dat maakt mij zo nerveus :n.
Dan kijk ik naar mijn salaris en dan denk ik: je moet nog 2 weken en je hebt nu nog maar zo weinig over.
Wat niet vreemd is, want ik heb al een salontafel gekocht, notaris betaald en de bouwtechnische keuring gaat er vandaag ook van af. En als je dan terug rekent denk je ook: niet zo stressen kind :+
Maar toch.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:10

Meer over de stap dan over het huis of het geld hoor ;) het idee: stel dat ik over 3 maanden de ware tegen kom.

Maar onwijs veel zin in het klussen!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:10

Veel gebeurtenissen weer hier! Ik lees nog steeds mee, maar ben niet meer zo actief. Heb vorige week een vermoeiende en drukke week gehad en verwacht niet dat dat minder wordt komende week.

Janine: waar twijfel je over?
Nina: ik vond huizen kopen ook helemaal niet meer leuk, tot we in het huis hadden gestaan en mijn vriend mij had overtuigd dat hij echt zonder enorme schuur kan. Nu ben ik er helemaal happy mee, maar dat zoeken vind ik maar een gedoe. Ook ivm mijn wensen en die van mijn vriend.

Wij gaan vandaag ons voorlopig koopcontract tekenen en praten met de hypotheekadviseur. Vind het zelf ook spannend, vooral omdat het krap wordt of wij alles op tijd rond krijgen.
We hebben 4 weken en 2 dagen de tijd daarvoor... Nogal krap dus. Helaas is alles door persoonlijke omstandigheden 2 weken opgeschoven, maar er waren even dingen belangrijker.
Als we het niet binnen 4 weken rond hebben, gaan we bouwrente betalen. Zonde van het geld, maar we hebben dan nog steeds wel 2 weken voor het voorlopig koopcontract wordt ontbonden op basis van financiering. Ik ga er een beetje vanuit dat we dat laatste wel redden.

Edit: Janine, dat over de grote stap snap ik wel. Ik vind het ook doodeng dat ik over 5 weken moet verhuizen...
Laatst bijgewerkt door mirriezz op 09-05-17 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:12

Oh maar dit was voor ons een bewuste keuze omdat wij vonden dat we onder de 30 voorzichtig moeten doen. Waarom? I dunno haha.

Nu op zoek naar een groter, luxer huis met ruimte voor de paarden. Dan hebben wij die luxe ook echt niet meer hoor. Als vriend gehandicapt raakt en ik als mantelverzorger moet optreden dan zijn wij vet de sjaak. En zo zijn er vast nog meer scenario's.

Nou hopelijk heb wij as donderdag een bezichtiging. Dit is al 2x verzet... en nu nog steeds niet bevestigd.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:25

Selka schreef:
Oh maar dit was voor ons een bewuste keuze omdat wij vonden dat we onder de 30 voorzichtig moeten doen. Waarom? I dunno haha.

Nu op zoek naar een groter, luxer huis met ruimte voor de paarden. Dan hebben wij die luxe ook echt niet meer hoor. Als vriend gehandicapt raakt en ik als mantelverzorger moet optreden dan zijn wij vet de sjaak. En zo zijn er vast nog meer scenario's.

Sssttt daar wil ik nu niet aan denken |o Dan maak ik mijzelf nog gekker als ik nu al ben.

Wij hebben gekeken naar een huis met het idee: Wij willen er niet eeuwig zitten, maar als dat door de volgende crisis niet anders kan moet het huis genoeg mogelijkheden hebben om er wel eeuwig te blijven zitten :+

Mirriezz: Dat van de zoektocht is heel herkenbaar.
Mijn vriend wilde een grote tuin zonder al te veel steen en op het zuiden, de vloer, badkamer, wc moesten af zijn, er moest een zolder zijn, er moest een grote schuur aanwezig zijn en het huis moest in een dorp staan.
Ik wilde een grote open keuken met inbouw oven en magnetron (geen combi magnetron of oven) en een gasstel (geen inductie) vloer, badkamer en wc moesten af zijn, er moest een zolder zijn en het huis moest in de stad staan of in een heel groot dorp vlakbij de stad.

Elk huis waar we naar keken voldeed of aan de eisen van mijn vriend of aan die van mij maar nooit aan die van ons beide. We hebben zoveel discussies gehad over dat een van ons water bij de wijn moest doen :')
Zoveel dat ik al dacht dat het nooit wat zou worden. En uiteindelijk hebben we bij 2 huizen gekeken en het huis wat het geworden is voldoet aan onze gezamenlijke eisen maar niet aan onze individuele _O-

Het huis staat in een groot dorp onder de rook van een grote stad.
De vloer, badkamer en wc zijn af :+
Er is een zolder aanwezig.
De keuken is niet open maar wel ruim en heeft een gasstel en een oven. Er is een grote tuin maar niet op het zuiden en de tuin is volledig van steen :') er zijn 2 kleine schuurtjes aanwezig.
En groot voordeel: Mijn paard kan blijven waar hij nu staat en zowel mijn vriend als ik moeten exact even ver rijden naar het werk :+
Maar wat ons zo aantrok was het gevoel. Dit was het enige huis waar we ons beide goed in voelde en wat we beide wilde en waarvoor we beide water bij de wijn wilde doen.

En vandaag gaan we kijken of de muur, die de keuken scheid van de woonkamer, er uit kan en of we eventueel de keuken nog wat verder kunnen uitbouwen :+
En ach, stenen zijn altijd te verwijderen en ons huis staat wel zo vrij dat we overal zon hebben in onze tuin (er is een voor, zij en achtertuin)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:17

Wij hebben echt precies hetzelfde MDH!
Ook onze gezamenlijke eisen (niet teveel klussen, groot genoeg voor een beginnend gezin, mooie keuken, omgeving) zijn afgevinkt, mijn vriend levert in op de enorme schuur en ik op de tuin (z-o, waar ik graag z of z-w wilde). Extra dat erbij komt is het uitzicht en het water, wat we allebei helemaal niet hadden durven hopen. Allebei weer blij :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:04

mirriezz schreef:
Wij hebben echt precies hetzelfde MDH!
Ook onze gezamenlijke eisen (niet teveel klussen, groot genoeg voor een beginnend gezin, mooie keuken, omgeving) zijn afgevinkt, mijn vriend levert in op de enorme schuur en ik op de tuin (z-o, waar ik graag z of z-w wilde). Extra dat erbij komt is het uitzicht en het water, wat we allebei helemaal niet hadden durven hopen. Allebei weer blij :)

Hier ook uitzicht en water (nou ja... een groot slootje :')

Zo, de bouwkundige keuring achter de rug. Ik vanwege de krukken achter gebleven bij de vrouw des huizes en echt een gezellig gesprek gehad en mijn vader (de interieurarchitect) samen met de bouwkundige (een architect) door het hele huis heen gelopen, die heeft ook een hele leuke tijd gehad :')

Er is niks bijzonders uitgekomen behalve wat we al wisten. Het is geen nieuw huis dus onderhoud is wel nodig, maar dat wisten we dus al :j
Rapport krijgen we nog toegestuurd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:22

Klinkt goed.

Hier weer een volgende hik in het proces. Iets wat dus ook alweer heel erg is voorbereid enz, Gaat zo soepel en lekker :+ -O- krijg echt de neiging om de boel maar te stoppen. Jemig echt helemaal niks gaat zoals gebruikelijk is,

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:26

Jeetje Karuna, zo verlies je de moed wel ja.
Wat balen zeg!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:29

Ik hoop voor donderdag de passeerdatum te krijgen, voor het aanvragen van de hypotheek.
Nu zit ik nog met een heikel puntje... Het bouwdepot... Wat denk ik uit te gaan geven aan een bijkeukentje.

Misschien hebben jullie ervaringen/dingen gezien/gehoord?
[HTT] Bijkeuken bij rijwoning

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:50

3,15 rente?
Wij hebben een schatting gekregen en onze rente lag toen op 2,79!

Maar goed, we zijn daar met drie generaties die komen aankloppen voor alles wat financieel en verzekeringen betreft, ze doen wel een extraatje.

Hier hebben wij iets nieuws op het oog.
Het is niet zo groot, maar wel plaats voor de beestjes (mijn eis) en ruimte rondom rond ik het algemeen (vriendlief zn eis).
We hopen het op termijn te kunnen vergroten, maar dat willen we bespreken bij bezichtiging.
Alleen krijgen we het vastgoedkantoor niet te pakken -O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:59

Rente stijgt heel snel en het is ook afhankelijk van hoe lang je de rente wil vastleggen :j

Banken worden gecontroleerd door de AFM en het is bij wet verboden om de rente aan te passen omdat je iets 'extra's' wil doen voor klanten :o

Dus ik vermoed dat je of naar b.v. 10 jaar vastleggen hebt gekeken of dat je een tijd geleden bij de bank/financieel adviseur bent geweest. Onze rente voor 10 jaar ook ook rond de 2,nogwat% liggen :j

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:04

Dit was voor 3 ton op 20 jaar dacht ik, met eigen inbreng 80k.
Wij zijn vorige woensdag langs geweest.

Ze mogen me idd geen rente van 1% oid geven maar ze namen er wel een tabel bij in de zin van
"Als er naasten meer dan x€ spaargeld bij de bank hebben staan dan kunnen we zoveel tienden zakken" en dat is een tabel van t hoofdkantoor.

Ohja, overigens Belgje van dienst.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:12

De rente stijgt op dit moment niet hoor :) Rente zakt zelfs weer. Wel is het zo dat hoe langer je het vast zet, hoe hoger de rente is.

Banken geven overigens wel degelijk rentekorting als je daar bankiert etc.