[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:24

Wij hebben woensdag ochtend gekeken woensdag middag met de aankoopmakelaar gekeken en oeps sorry donderdag een bod uitgebracht had me vergist in de dag.

juval

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:33

lijkt mij wel dat je dan een snel bod kan verwachten tamara. succes!!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:36

Wij hebben de dag na de tweede bezichtiging een bod gedaan, uiteindelijk na 3 dagen wachten op de verkopers te horen gekregen dat vraagprijs de koopprijs is.. Beetje vreemd? Dus laten gaan.. Maar ik wilde het gewoon! Dus na 2 weken opnieuw contact gezocht en toen was het binnen een dag geregeld :)

Geen aankoopmakelaar en ikzelf heb gewoon iedere keer telefonisch met de makelaar gesproken.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:38

Goed om te weten :) Maandag hebben we ook nog 2 kijkers, best wel even een spannende week dan komende week :D Kan snel gaan dus, ben benieuwd of dat bij ons ook zo is!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:44

als je een tweede bezichtiging hebt kun je vrij snel daarna een bod of niet verwachten , wij hebben na een tweede bezichtiging van het laatste huis waar we serieus mee bezig geweest zijn de makelaar dezelfde dag laten weten dat we eerst eens even heel erg goed alle plussen en minnen op een rijtje moesten gaan zetten en we het einde van de week contact zouden opnemen, maar dat betrof een heel flink project en aan het einde van die week hebben we aangegeven er niet mee verder te gaan.
maar als een huis ons bevalt en onze bouwkundige komt niet met extreme zaken, dan zouden we waarschijnlijk diezelfde dag, of de dag er na nog een bod doen.

als mensen een aankoop makelaar in de hand hebben genomen zal dat waarschijnlijk wel via die makelaar gaan (waarom betaal je hem anders :? )
bij ons zou dat direct van onszelf richting de verkoopmakelaar gaan, of de eigenaar, ligt er aan of ze het via een makelaar of zelf in de verkoop hebben

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:54

Bij mij was er geen sprake van een bod doen. Door de koopgarant was het gewoon een koopsom en was de beslissing, ik doe het, of ik doe het niet.

Morgen afspraak bij de hypotheek adviseur. Super spannend, ik ben dus starter en dit is de eerste keer dat ik zoiets ga doen. Al verwacht ik geen problemen. Zit goed onder wat ik theoretisch zou moeten kunnen krijgen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:17

Leuk Shiloh, veel plezier! Ga je bij een tussenpersoon of bij een adviseur die rechtstreeks aan een bank is verbonden? Vraag ook goed door naar de aanvullende voorwaarden. Hoe zit het met extra aflossingen, mag je tussentijds je rente openbreken etc. Daar zitten soms nog best wel addertjes in het gras namelijk.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:33

Tamara,das goed nieuws!!!
Nu maar hopen dat ze een bod doen en dat jullie er samen uit komen.

Bij ons hadden de mensen een 2de bezichtiging gehad op woensdag en op vrijdag waren we het eens over de koopsom.

Afgelopen zaterdag wij voor de 2de keer naar ons droomhuis geweest en meteen openingsbod gedaan en vandaag te horen gekregen dat we het huis hebben!!! :)
Alleen zitten we nog met de datum van de overdracht met de tegenpartij van ons droomhuis.
Wij moeten maandag 30 juni onze woning overdragen aan de kopers en willen zelf op vrijdag 27 juni de overdracht hebben van ons droomhuis.
Dan kunnen we 's middags de overdracht laten plaats vinden en dan meteen een laminaatvloertje leggen op de zolderkamer en zaterdag en zondag overhuizen.
Fijn als je in een andere provincie gaat wonen,kan je niet ff snel heen en weer rijden.

Vandaag alvast gaan kijken wat voor gordijnen we in het nieuwe huis willen en dan volgende week ff de maten op gaan meten in het nieuwe huis en de gordijnen bestellen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:40

Ik ga het met een tussenpersoon doen Berdien. Ik vind het vooral belangrijk dat iemand mij goed adviseert en niet zo gebrand is om mij die hypotheek te "verkopen". Ik zit nu bij eentje die ontzettend goed staat aangeschreven op independer. Een 9,2 als cijfer na meer dan 120 reviews, en ook nog een ruim onder de 2000 euro voor het advies incl. afsluiting. Alle reviews hebben het erover dat hij echt alle kanten goed uitlegt en helemaal niet met verkoop praatjes bezig is. Dat geeft me een goed gevoel. Een collega is daar trouwens ook geweest en die bevestigde hetzelfde. Dus ik heb er tot nog toe wel een goed gevoel bij! Ga het morgen zien!

Bedankt voor de tips!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:27

Ik heb een onafhankelijk adviseur.
Ben er erg blij mee kan hem altijd bellen als ik iets niet weet.
En hij probeert niks te verkopen aan ons.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:00

Gefeliciteerd LMH! *\o/*

Jeetje het loopt echt storm bij ons :oo Er is weer een kijker bijgekomen, maandag zijn er nu 3 bezichtigingen achter elkaar. Best fijn :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:20

wat leuk tamara, het gaat vast goedkomen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:35

Klinkt goed Shiloh, ben benieuwd! :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:54

Whiieeeh! Hypotheekadviseur zei dat het helemaal goed moet komen. Ik heb een vrij simpel dossier en krijg daarom ook korting op zijn vast tarief. Hij verwachtte geen problemen.

*\o/* *\o/*

Wat goed trouwens van al die bezichtigingen. Ligt het aan mij of lijkt het overal wel aan te trekken? Ik had de indruk dat het in het lage segment nu in ieder geval heel hard gaat.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:56

Goed zeg! +:)+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:08

Wat fijn Shiloh!

En dat idee hebben wij ook. Zijn zelf ook zoekende naar huizen in lagere prijsklasse dus houden Funda nauw in de gaten. De ene na de andere wordt verkocht!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:08

Goed nieuws zeg! *\o/*

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:09

Jildau schreef:
Wat fijn Shiloh!

En dat idee hebben wij ook. Zijn zelf ook zoekende naar huizen in lagere prijsklasse dus houden Funda nauw in de gaten. De ene na de andere wordt verkocht!

Snap ook wel dat het nu heel snel gaat.
De rente staat zoo laag dat het nu rendabel is om te kopen vooral voor starters! :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:11

nou, dat klinkt hoopvol. ik hoop dat de makelaar snel gaat reageren op mijn vragen, dan kunnen we het in de verkoop gaan zetten. (ongeduldig!!)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:20

Ik heb een tegenbod gehad... en wij zouden er wel eens uit kunnen komen, hihi.
Alleen de aanvaarding zou uiterlijk 1 augustus zijn, dan moet eens even gaan kijken hoe we dat gaan doen ivm de lange termijn....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:30

ow liezel, spannend!!! succes.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:33

Wat een positief nieuws komt hier langs, echt spannend allemaal!

Shiloh schreef:
Wat goed trouwens van al die bezichtigingen. Ligt het aan mij of lijkt het overal wel aan te trekken? Ik had de indruk dat het in het lage segment nu in ieder geval heel hard gaat.

Dat idee hebben wij ook en kennissen van ons die aan het kijken zijn naar een andere woning. Spreek je voor een bezichtiging af, krijg je even later een telefoon dat het niet door gaat omdat er een bod is uitgebracht.
Je moet er nu echt snel bij zijn om niet buiten de boot te vallen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:38

liezel dat is wel lang ja..
wij moeten nog 2 maandjes wachten en dat klinkt al lang :P

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:41

Wij nog ruim 3 :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:45

22 maart gaan we alvast over naar ons spap en smam zodat we kosten kunnen besparen en we het huis voorlopig toch nog niet in kunnen ivm. verbouwing.

dus moeten nu snel gaan inpakken want dat is het al bijna :P