Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:08

hier gaat bezuinigen aardig goed. donderdag boodschappen laten bezorgen. En ik hoop dat ik verlopig nog niet naar de winkel moet. Moet minimaal tot donderdag met de boodschappen doen. Als dit goed werkt, wil ik het proberen voor twee weken. En dan tussendoor alleen nog aanbiedingen halen die dan gelden.
Wel even wennen dat ik niet weer naar de winkel moet. Alleen voor zakelijk moet ik nog gaan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:12

Net bij de Jumbo geweest, afgelopen zaterdag gezien dat ze veel biovlees met de datum van vandaag hadden. Hebben ze het jammer genoeg al uit de winkel gehaald :\

Hier gaat het bezuinigen trouwens minder, ga elke keer toch weer kleine boodschappen halen en daardoor teveel meenemen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:19

Sweetsox, had jij veel vers producten met tht datum? Zo ja, hoe lang is alles ongeveer houdbaar? Voordat ah de de afhaalservice hadden werkte ik bij een bedrijf dat boodschappen bezorgde, daar moest de tht datum minimaal 2 dagen in het vooruitzicht liggen, vond dat zelf erg kort, vandaar dat ik me afvraag hoe dat tegenwoordig zit

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:34

Jan Linders heeft nu ook euroweken. Zag wel wat groente en fruit wat ik wil gaan halen.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:51

Even een vraagje. Ik zag vrijdag op het RTL nieuws dat er een budgetsuper is. Met allemaal producten tegen de datum voor flink goedkoper. Maar waar zitten er budgetsuper? Want ik kan er niks van op internet vinden behalve het item op het nieuws. En zou het echt zoveel schelen als er gezegd wordt?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:01

Outlet Stam in Schagen was de eerste winkel in dat desbetreffend item. RTL noemt zulk soort winkels zelf de budgetsuper. De mega food stunter is ook zo'n "budgetsuper".

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:02

Wij hebben hier een snoepwinkel zitten met chocola en snoep wat nog bijv een kleine maand houdbaar is..

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:51

Alles was nog lang houd naar. Donderdag bezorgd en morgen is het eerste product dat morgen op moet.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:33

Wat fijn de tip in dit topic van de vers is vers garantie.

Ik ben vandaag voor het eerst bij de Jumbo hier in de buurt geweest, ze hadden "mijn tandpasta" in de aanbieding, verder had ik niet echt iets nodig, maar wilde ook zien of ik wat gratis vlees kon scoren.
Ben op mijn gemakje langs de schappen gelopen en gekeken naar producten die ik normaal zou kopen, heb niets overhoop gehaald maar wel goed gekeken, het meeste lag netjes op FIFO volgorde. Uiteindelijk 2 pakjes gehakt gescoord, 250 gram beter leven kalfsgehakt en 550 gram normaal rundergehakt.
Gewoon 6 euro aan vlees gratis *\o/* !
(binnenkort maar eens vroeger gaan en kijken of ik wat meer kan scoren, ik ben dan wel alleen thuis, maar mijn vriezer staat op -26, dus als ik het daar thuis meteen ingooi blijft het heus wel even goed :o )

Wat ik dan wel "jammer" vond is dat toen ik bij de kassa aangaf dat ik 2 pakjes met de datum van vandaag had, ze vroeg of ik er nog meer zag liggen zodat ze iemand kon bellen om ze weg te halen -O-. toevallig waren die er niet, maar als ze er waren geweest was dat toch zonde geweest, als ze zouden blijven liggen kan iemand anders er nog blij mee gemaakt worden, ik ga er vanuit dat ze met weghalen ook weggooien bedoelde namelijk.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:42

Ik vind dat eigenlijk heel logisch, dat ze doen.
Ik vind het ook raar dat mensen er speciaal om gaan zoeken.
Er is genoeg vlees dat nog wel '' goed '' is en dat willen ze graag verkopen. Soms wordt er een foutje gemaakt door de vakkenvullers, na ja kan gebeuren is menselijk.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:56

Maar goed vlees weggooien is toch het meest zonde wat er is -O- .

Wat ik juist het positieve van deze spelregel vind is dat het verspilling tegenwerkt.
Natuurlijk snap ik dat ze je liever wel laten betalen, als ze bijvoorbeeld 50 % korting hadden gegeven ipv het gratis weg te geven was ik er ook nog wel voor gegaan.

En ja ik ben een arme student, dus ik ga er echt om zoeken. Ik heb niet de financiën om bio/eco vlees te kopen, maar dat betekent niet dat ik niet om het milieu geef. Op deze manier heb ik gratis vlees, wat anders dus weggegooid zou worden, dus ook voor het milieu is het beter :) . Dus win-win voor mij en het milieu.

En de winkel verdient er dan wel niets meer aan, maar ja, anders zouden ze het toch weggooien.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:57

Ik dacht dat iemand hier zei dat t naar de voedselbank ging?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:11

DebGizmo schreef:
Ik dacht dat iemand hier zei dat t naar de voedselbank ging?

Dat verschil per winkel. Die van ons doet dat wel ja :j

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:12

Oh dat maakt het wel anders ja, ik ging er van uit dat het dan weggegooid zou worden.
Dan heb ik niets gezegd :) .

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:16

Eef_Bam schreef:
Maar goed vlees weggooien is toch het meest zonde wat er is -O- .

Wat ik juist het positieve van deze spelregel vind is dat het verspilling tegenwerkt.
Natuurlijk snap ik dat ze je liever wel laten betalen, als ze bijvoorbeeld 50 % korting hadden gegeven ipv het gratis weg te geven was ik er ook nog wel voor gegaan.

En ja ik ben een arme student, dus ik ga er echt om zoeken. Ik heb niet de financiën om bio/eco vlees te kopen, maar dat betekent niet dat ik niet om het milieu geef. Op deze manier heb ik gratis vlees, wat anders dus weggegooid zou worden, dus ook voor het milieu is het beter :) . Dus win-win voor mij en het milieu.

En de winkel verdient er dan wel niets meer aan, maar ja, anders zouden ze het toch weggooien.

En daarom zijn er inmiddels 2 winkels in Delft mee gestopt. Omdat er zoveel weggegooit moest worden blijkbaar.

Ik snap jouw positie wel, niet veel geld maar wel denken aan milieu.
In winkel waar ik werk kwamen er ook steeds mensen, die gingen op zoek naar deze producten.
Maar deze kochten werkelijk niks anders. En kwamen alleen voor de gratis producten.
Ook vervelend voor de eigenaar van de winkel.

Ik heb de vrouw nog letterlijk horen zeggen, zo nu gaan we naar de andere Jumbo! Kijken wat we daar kunnen scoren.
Als het op zo'n manier gaat, vind ik het zielig van die mensen.

Zoals al gezegd word, een foutje is makkelijk gemaakt!
Ik heb er nog niet naar gezocht, maar mocht ik een product tegenkomen, dan zal ik ook mee naar de kassa gaan :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:20

Ik vind het daarom ook maar een raar gedoe, daar trek je dergelijk volk mee aan... doe het dan lekker voor de helft van de prijs, of bij aankoop van 2 pakken vlees, een derde die tegen de datum aan zit gratis ofzo.

Zo hebben "normale" mensen er ook nog wat aan en zit je niet steeds met van die aasgieren die alleen maar vlees bij je komen halen als het gratis is en voor de rest geen cent uitgeven "want dan wachten ze wel tot ze iets gratis vinden".

Zulke acties gaan dan alleen maar tegen je werken want genoeg mensen zullen geen vlees meer bij je kopen als ze weten dat ze het ook regelmatig gratis kunnen krijgen.

Maarja, dat moeten ze zelf weten :P

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:28

Ik kan niet voor andere mensen praten, maar ik denk dat het in mijn geval voor de winkel wel positief is.

Dit keer had ik niet echt wat nodig, en heb ik verder alleen tandpasta en kroepoek gekocht.
Ik kom nooit bij de Jumbo omdat ik het een erg onoverzichtelijke en drukke winkel vind, en ik dan liever naar de ah ga, waar ik met duurdere a-merken maar ook euroshopper gemiddeld even duur uit ben.
Maar als ik af en toe gratis wat vlees mee kan nemen ga ik daar voortaan ook mijn dagelijkse boodschappen doen :).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:06

Wij gaan door de "vers is vers" niet vaker naar de Jumbo, maar we letten wel beter op als we er toevallig toch zijn :D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:22

Hier zit wel een jumbo, maar helaas echt in de binnenstad inclusief betaald parkeren, voor mij een reden om er niet heen te gaan

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:21

Heb niet alles gelezen dus als de tip al gegeven is sorry, maar bij KV is het nu bij het kopen van 2 actieproducten een gratis fles Robijn wasmiddel twv 6.99 en bij drie wasmiddel en wasverzachter van 11 euro er gratis bij. De blokken handzeep van Dove doen mee en die zijn 1.69. Dus voor 3.38 heb je twee blokken zeep en een fles wasmiddel. Koopje! En die zeep kun je je ook prima mee wassen ipv bv douchegel (en je doet er nog langer mee)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:34

Helemaal geen Jumbo in de buurt hier. Deen is ook wel oké, maar vind ik soms nog best prijzig, zeker gezien de kwaliteit (oa fruit)

Lidl van de week groente ingeslagen en daar kan ik deze week wel weer mee vooruit.

Het is maar goed dat het bezuinigen me beter afgaat (met uitschieter hier en daar) want de merrie moet weer op siliconen en zooltjes a 130 euro per 8 weken.......
Verder wordt ze nu getest op Cushing.........dat wordt me anders ook een duur grapje :o

Wasmiddel van Lidl (met name de witte wasmiddel) komt als beste uit consumententest. Die gaat mee als deze flessen op zijn! Ben benieuwd.

Iemand ervaring mee??

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:55

Mijn moeder gebruikt het en die is er tevreden over.
Ik heb net mijn badkamer schoon gemaakt met de SQ van de Action en ik moet zeggen; het werkt perfect! Heel de badkamer is schoon, aanslag en kalk zijn gelukkig eindelijk verdwenen zonder te moeten boenen en schrobben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:09

Lidl wasmiddel gebruiken we al jaren, prima spul hoor :j
Manlief kan niet tegen alle wasmiddelen maar hier ook geen enkel probleem mee dus dat is dubbel prima :)

Sowieso is eigenlijk alles van de Lidl wel hele goede kwaliteit en ik vind het erg leuk dat ze ook steeds meer biologische artikelen krijgen en artikelen zonder allerlei smaakversterkers enzo +:)+

Mooie groenten en fruit, mooi vlees.... het is mijn favoriete winkel :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:29

Wij waren de eerste tijd tevreden met Lidl wasmiddel, maar na een tijdje gebruikt te hebben ging de was erg muf ruiken (ondanks dat we regelmatig de wasmachine even een heet programma laten draaien met soda of schoonmaakazijn). Nu we weer met A-merk waspoeder wassen, ruikt de boel allemaal weer lekker fris! Ik zou het dus gewoon een tijdje proberen, dan merk je het vanzelf wel :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:34

Joyce, had je vloeibaar of niet? En nu? Want dat wil nog wel eens uitmaken. Ik gebruik alleen vloeibaar in een bolletje want anders gaat je machine inderdaad stinken en krijg je allerlei problemen.
Mannetje voor machine is net geweest omdat de slang verstopt was (bleek later) oa door vloeibaar middel.

Ik ga het dus maar eens proberen.

Spelt pasta toch ook bij de Lidl? Ga ik snel weer eens inkopen doen daar.

Ik gebruik de gele spuitfles van Lidl voor de douche. Bedoel jij die Carola? Ben ik ook super tevreden over. Alle schoonmaakspulletjes eigenlijk wel!!