Toch wel handig alles in speciekuipen.
Kijk eens of je aan Dierama(engelenhengel,fishing rod) kan komen. Zijn groenblijvers.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Als je Dierama Pulcherrimum bedoeld, die is heel mooi! Goede tip! Past wel bij de vijver. Ik lees alleen dat die in de winter juist afsterft, en je ze in het voorjaar helemaal terug moet knippen en dat ie dan weer uitloopt. En hij is niet echt winterhard, moet afgedekt worden. Wij zitten in de winter zo'n beetje in het koudste plekje van Nederland, ieder jaar hebben we hier wel flinke vorst tot -15, daar kan deze niet tegen. In de zomer zitten we weer zo'n beetje op het warmste plekje van Nederland.![]()
Altijd grappig om te zien, de "hot spots" op de kaart op die warme dagen zijn altijd Arcen en net bij Eindhoven (daar waar ik zit) en de "cold spots" in de winter dus ook net daar.
Dana, wat mooi dat je een tatoeage ter ere van haar hebt laten zetten.
Neonlight schreef:Rondom de vijver is het nu aangeplant.![]()
![]()
![]()
Zaterdagavond alles wat nog in opslag stond (in potten in de grond al 4 jaar) uitgegraven en neergezet hoe we denken dat het het mooiste is. Manlief heeft zondag alles in de grond gezet toen ik aan het werk was.
[ [url=m/82WBRp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/34mQCH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PzRlgY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als groenblijvende planten staat er een soort den (helemaal rechts op de eerste foto), 2 azalea's, een amerikaanse sering, kaukische vergeet-me-niet, heuchera's in 6 kleuren en phlox als kruipgoed. Verder heel veel soorten hosta's (ik ben gek op hosta's en heb ook bijzondere soorten), veel irissen, 2 acers (groen en rood) en een hortensia (linksachter op de laatste foto).
Moet uiteindelijk nog meer geplant gaan worden, veel planten zijn al op maximum grootte, en er is nog teveel zand waar onkruid kan groeien.Moet uiteindelijk met bodembedekkers helemaal begroeid worden.
Het houten schuurtje moet nog gesloopt worden (eerst leeghalen, dat was de opslag toen we bij de garage een nieuw dak erop zette en de aanbouw bouwden), daar komt een terras, dat is de enige plek waar de hele dag zon is en in het voorjaar kun je daar natuurlijk ook heerlijk van de eerste zon genieten. Verder komt daar het opzetzwembad te staan als we echt de zomer in gaan. Paadje tussen de vijver en dat schuurtje (wat naar de tuin van de buren leidt) gaat ook weg, daar komen stapstenen. Verder wordt dat allemaal gras. Ook tussen de bestrating en de vijver in ligt een strook wat gras wordt. Dit omdat er nog een overkapping is voor de auto en aanhanger/trailer, en je soms net iets meer ruimte nodig hebt om in te draaien. Ernaast zit een werkplaats, waar af en toe ook een auto of zo in moet, maar die kan zeker niet via het verharde gedeelte naar binnen gereden worden. Kunnen we smokkelen met het gras.
Gras op het stuk voor het huis gaat er nog helemaal uit, alles egaliseren en opnieuw inzaaien of graszoden leggen. Achter het houten hokje komt nog een strook van ongeveer 3 meter met beplanting. Komen leibomen te staan, en we hebben nog hortensia's die op een uiteindelijke bestemming wachten, is ook daar. Verder nog een hele grote rode acer.
Booooo schreef:Neonlight heel mooi die vijver zo!
Weet iemand wat voor planten/bomen dit zijn?
1.
[ [url=m/8kphso.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VzRvet.jpg]Afbeelding[/url] ]
2.
[ [url=m/IKpFFd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/f1fvnT.jpg]Afbeelding[/url] ]
3.
[ [url=m/cccSQl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FlnQ2K.jpg]Afbeelding[/url] ]
4.
[ [url=m/jOOoZG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hDZdXc.jpg]Afbeelding[/url] ]