[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:13

Ja of via iTunes, als je je iPad aan een computer hangt.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:23

iCloud zegt dat de nieuwste reservekopie van 7/05 is, dus dan is het veilig om deze ipad af te geven en op de nieuwe in te loggen met mijn account?
Dit is de 1x dat ik dit doe, ben bang dingen kwijt te zijn.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:06

Ik zou even een nieuwe maken; das wel even geleden......

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:44

Mijn iPhone 4 is nu echt aan het overlijden, dus ik ga komende week een nieuwe halen. Nu twijfel ik alleen ontzettend tussen de 5S en de 6.

De 5S is in abonnementskosten €10 goedkoper dan de iPhone 6. Hij lijkt me ook praktischer qua formaat (past nog net in je broekzak).
Aan de andere kant vind ik de 6 mooier, ligt ook lekker in de hand en gaat misschien (?) langer mee omdat deze iets nieuwer is. Maar deze heeft weer een formaat waarvan ik vermoed dat het onpraktisch is (past het bij jullie nog in een grote broekzak bijvoorbeeld?).

Wat zouden jullie kiezen, of wat is jullie ervaring met de 5S en/of de 6?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:19

Mijn 6 past meestal in mijn broekzak. 5 heb ik nooit gehad, maar de zes vind ik een heerlijke telefoon. Ik vind het beeldscherm formaat heerlijk! En omdat die heel dun is vind ik hem helemaal niet te groot.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:29

Ik twijfel ook erg tussen de 5S en de 6. Ik heb nu nog een Samsung S4 en die heeft een 4.9'' scherm. Ik ben bang dat als ik straks toch voor een 5S kies, het scherm snel te klein vind omdat je eenmaal een groot scherm gewend bent. Hoe zijn jullie bevindingen?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:33

Ik zeg 6. Een halfjaar geleden stond ik voor deze keuze en ik heb de 5S gekozen omdat ik die al wilde sinds die uit was. De 6 vond ik te groot. Maar als ik nu weer moest kiezen ging ik voor de 6. De 5s is prima, maar de batterij gaat naar mijn zin al weer te snel leeg. :') Dat kleine extra beetje batterij lijkt me heerlijk. Het scherm is wel een fijne grote, al past hij waarschijnlijk niet in je broekzak, maar daar is aan te wennen denk ik. :j

Dit najaar zullen we waarschijnlijk ook wel weer een nieuwe kunnen verwachten denk ik?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:27

Kan iemand me uitleggen hoe ik een programma nou echt afsluit op mijn mac? Zodat het bolletje onder het pictogram van het programma in het dock ook echt weggaat?

Edit: Laat maar, ik heb het 'al'. Gewoon de muisknop even ingedrukt houden. Het werkt alleen niet voor Finder... Dus dat is wel gek.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:41

Finder is inderdaad altijd open. Ik zal je vanavond wel even een pb'tje sturen met wat tips. Hoe je bijvoorbeeld instelt dat je é gewoon op de Windows manier kunt doen. En een programmatje waarmee je ook kunt dat als je een venster naar een kant sleept dat die uitvult over de helft van je scherm, zoals in Windows.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:43

Shiloh schreef:
Finder is inderdaad altijd open. Ik zal je vanavond wel even een pb'tje sturen met wat tips. Hoe je bijvoorbeeld instelt dat je é gewoon op de Windows manier kunt doen. En een programmatje waarmee je ook kunt dat als je een venster naar een kant sleept dat die uitvult over de helft van je scherm, zoals in Windows.

Oh super! Dat zou wel handig zijn. Heb net zitten klooien met Wat dingen en ik begin het door te krijgen denk ik.

Ik heb altijd Windows gebruikt, dus het is allemaal een beetje wennen nu. Tien leer checken of ik iets wel goed opsla enzo;)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:46

Ah heb ik mijn iPad binnen gedaan om de home button te repareren. Vorige week ging ik al vragen hoe lang ie weg zou zijn en of het onder garantie viel. Ja allemaal geen probleem, komt inorde mevrouw.

Toen ik hem ook echt binnenbracht (had hem vorige week nog nodig) was het: ja we zijn niet zeker of dat onder garantie valt, we moeten dat horen van Apple zelf blablabla

Ik was er juist zo gerust in dat alles goed kwam. Hoop dat ze me geen kosten aansmeren volgende week als ik hem ga halen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:48

Oh. Ik ken het hoor. Ben zelf ook 1,5 jaar geleden overgestapt. Maar je bent echt zo gewend.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:52

Shiloh schreef:
Oh. Ik ken het hoor. Ben zelf ook 1,5 jaar geleden overgestapt. Maar je bent echt zo gewend.

Ik druk ook steeds op control ipv die andere toets, dus dan werkt het weer niet zoals ik bedacht had, haha!
Maar ben er nu al super blij mee. Hij weegt echt tien keer niets!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:15

cmd-ctrl+spatiebalk geeft leuke emoticons (die Bokt niet plaatst overigens)

ik las ergens dat in de volgende versie van OS X het wifi probleem mogelijk wordt opgelost, zal tijd worden, want ik word er doodziek van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:26

Wat hebben jullie voor wifi problemen dan?

Ik twijfel ook tussen de iPhone 5s en 6, maar ik denk dat ik toch voor de 5s ga. Die kan best nog 2 jaar mee, toch? Of is het echt niet meer verstandig om nog een 5s te kopen?

LCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:33

Hoi!
Ik wilde even weten, ik zou graag de iPhone 5 met 16GB willen kopen op iphoneoutlet.nl
Is dit verstandig? Heeft er iemand misschien ervaring? Zijn hier mensen met de iPhone 5?
Alvast bedankt!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:47

Hoi!

Ik kom hier even binnen vallen met een vraagje :)

Volgend jaar ga ik aan mijn nieuwe studie beginnen (MBO, opleiding assistent accountant) en daarvoor heb je een laptop nodig. Nu is mijn laptop echt toe aan vervanging en moet er dus een nieuwe komen. Omdat ik na het MBO ook nog HBO wil gaan doen wil ik graag een goede laptop kopen en na wat zoeken kom ik toch terug op een MacBook. Maar wat ik niet kan vinden is; hoe zit het met excel op een Mac? Ik gelezen dat je programma's kan downloaden/ kopen maar als ik het bijv. doorstuur vanaf een MacBook naar een gewone Windows, is de lay-out nog hetzelfde? En zijn er evt. andere problemen die je tegenkomt?

Zijn er trouwens nog meer mensen met een Macbook die een economische studie doen? Kom je dan evt. problemen tegen oid door het besturingssysteem? Pbtje mag altijd :)

Sorry voor de vele vragen. Ik heb altijd windows gehad, het is toch een hele uitgave haha.
Laatst bijgewerkt door Regendans op 28-05-15 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:49

ik had een iPhone 5 maar wel met 32 gb, 16 gb is voor mij echt te weinig, heb nu een 6 met 64 gb. Ik zou nu geen 5 meer kopen, maar meteen voor de 6 gaan, de 6S komt er al aan.

De iMac verliest steeds de verbinding met de wifi (sinds de laatste OS X update) , heel irritant, er zijn allerlei truuks voor bedacht, maar het werkt allemaal maar tijdelijk

Ik werk met Windows op de iMac en op mijn werk met Windows, is geen probleem, alles gaat via dropbox of Sharepoint heen en weer

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:00

Noorhermans, wat betreft excel stuur ik je even een pb'tje. Je kunt gewoon microsoft office for mac installeren. Als je dit netjes legaal koopt kost dit uiteraard wel geld (maar dat kost het op een windows natuurlijk ook. Als je studeert is het wellicht interessant om even via surfspot te kijken. Daar kun je goedkoper aan software komen. Ook kun je via surfspot naar de apple store en heb je 10% korting. Altijd even vergelijken natuurlijk met huidige aanbiedingen van andere winkels.

Je kunt ook open office installeren. De office programma's van apple zelf werken op zich wel, maar de overgang van microsoft office naar de programma's van mac en weer terug verloopt niet altijd vlekkeloos. Het is dus verstandiger om gewoon microsoft office for mac aan te schaffen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:38

eilleen333 schreef:
Shiloh schreef:

Ik druk ook steeds op control ipv die andere toets, dus dan werkt het weer niet zoals ik bedacht had, haha!
Maar ben er nu al super blij mee. Hij weegt echt tien keer niets!

Haha, ik heb mezelf aangewend om sneltoesten voortaan met mijn duim te doen. Bij ctrl op windows gebruikte ik altijd mijn pink. Door mezelf aan te leren de duim te gebruiken, grijp ik eigenlijk nooit meer verkeerd.

Ja, op mijn werk, als ik weer achter een stomme windows computer zit :P . Maar ook daar leer je snel genoeg tussen schakelen hoor!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:16

Ik ben dus sinds twee weken ook in het bezit van een iMac, maar ik moet ook nog steeds wennen aan de sneltoetsen :P

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:21

Een handige tip voor de sneltoetsen is cheat sheet installeren. Dan krijg je een spiekbriefje tevoorschijn als je command ingedrukt houdt.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 00:25

Oh dat is handig! Waar kan ik dat vinden?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 00:27

Gewoon even googlen op cheat sheet Mac. Dan bij mij in ieder geval de eerste link.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:23

Nog een dingetje.

Ik heb een iphone, die natuurlijk lekker vol staat met muziek. Ik heb een nieuwe mac, waar dus helemaal niets opstaat. Hoe kan ik mijn iphone nou koppelen zonder dat ik straks alles kwijt ben? Ik wil eigenlijk dat hij gewoon een reservekopie van de iphone op de mac gaat zetten en dat alle muziek van de iphone daar ook op komt te staan.