Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Destino schreef:En nog even jullie tips nodig.. Het huis wat wij gekocht hebben zit een huur-CVketel in, een HR, Nefit van bijna 14 jaar oud..
We hebben nu 3 opties;
- We nemen het huurcontract over voor € 9,34 per maand. We zitten er dan 2 jaar aan vast, onderhoudsbeurten (2x per jaar) zijn inbegrepen bij de huurprijs. Echter, een kapot onderdeel moet wel betaald worden.
- We nemen de CVketel over voor de restwaarde van € 100. We kunnen er dan zelf voor kiezen om een het zonder onderhoudscontract af te sluiten, of met onderhoudscontract van 2 jaar. Bij het onderhoudscontract kost het 42 euro per keer en komen ze 2 keer per jaar, de eerste keer is gratis. Dit komt dan neer om 126 euro excl materiaal voor 2 jaar.
- We kopen een hele nieuwe CVketel, maar zijn dan wel rond de 2000 euro kwijt incl plaatsen. Dit geld is er wel, maar liever besteden we het eerst ergens anders aan, omdat we zoveel kosten gaan maken..
Eigenlijk gaat het dus tussen optie 1 en 2. En optie 2 is dus te verdelen in met of zonder onderhoudscontract..
MoniqueT schreef:Voor ons is het vandaag definitief. We gaan straks naar de notaris voor de verkoop van ons huis, waar we 12 jaar gewoond hebben en waar heel veel fijne dingen gebeurd zijn. Ik kwam er alleen met mijn kinderen na het overlijden van mijn eerste man en bouwde er samen met mijn huidige man en zijn kinderen een fijn nieuw leven op. We hadden er onze paarden en hebben erg veel lief en leed gedeeld met vrienden daar.
Op naar een nieuw leven in Spanje, maar dit is toch ook wel even slikken hoor!
Destino schreef:Ligt misschien wel aan mij hoor, maar het is HK-topic. En de meeste mensen hier reageren ook op elkaars berichten (wat me normaal lijkt). Alleen ik kan me soms wel ergeren aan mensen die constant alleen maar ego-berichten plaatsen
Destino schreef:Ligt misschien wel aan mij hoor, maar het is HK-topic. En de meeste mensen hier reageren ook op elkaars berichten (wat me normaal lijkt). Alleen ik kan me soms wel ergeren aan mensen die constant alleen maar ego-berichten plaatsen