[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:27

Gaaf is dat he? Wij zaten in ons Spaanse huis toen de makelaar de sticker 'verkocht' erop ging zetten. Hij mailde ons wel een foto. Goed gevoel!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:33

Ja zeker! :D
Nog maar een ruime maand tot de sleuteloverdracht, kan ons niet snel genoeg gaan :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:01

Destino schreef:
En nog even jullie tips nodig.. Het huis wat wij gekocht hebben zit een huur-CVketel in, een HR, Nefit van bijna 14 jaar oud..
We hebben nu 3 opties;
- We nemen het huurcontract over voor € 9,34 per maand. We zitten er dan 2 jaar aan vast, onderhoudsbeurten (2x per jaar) zijn inbegrepen bij de huurprijs. Echter, een kapot onderdeel moet wel betaald worden.
- We nemen de CVketel over voor de restwaarde van € 100. We kunnen er dan zelf voor kiezen om een het zonder onderhoudscontract af te sluiten, of met onderhoudscontract van 2 jaar. Bij het onderhoudscontract kost het 42 euro per keer en komen ze 2 keer per jaar, de eerste keer is gratis. Dit komt dan neer om 126 euro excl materiaal voor 2 jaar.
- We kopen een hele nieuwe CVketel, maar zijn dan wel rond de 2000 euro kwijt incl plaatsen. Dit geld is er wel, maar liever besteden we het eerst ergens anders aan, omdat we zoveel kosten gaan maken..

Eigenlijk gaat het dus tussen optie 1 en 2. En optie 2 is dus te verdelen in met of zonder onderhoudscontract..

Ik zou ook vernieuwen. Een nieuwe hoeft echt geen 2.000 euro te kosten. Remeha biedt ze al goedkoper aan en dan heb je een kwalitatief goede ketel. Bedenk dat zo'n ding altijd het begeeft op een dag, dat je het er absoluut niet bij kan hebben en meestal in de winter.

Avaluna: Ik begrijp de meerwaarde er ook niet van waarom je niet in een woning trekt waar je al klust. MAar als je nog thuis woont is dat mss nog een optie. Dan heb je geen dubbele lasten natuurlijk.
Zolang het niet regent, gebeurt er niks met het zaad. Als het gaat regenen, moet je gaan beregenen bij droogte, dus als het gaat regenen, dan graag alle nachten... ;) Hier zelfde euvel. :P

Mikkie: Wat een pech! Je zal zien dat er een beter huis op je wacht!

Dioxide: Proficiat

Pashon: Mooie foto's! Wat een leuke kleine meid die Demi!

Hier is het nog steeds wachten op de gemeente, die hebben meer dan tijd zat, maar de bak wordt binnenkort gerealiseerd en de wei wordt eind van de week ook ingezaaid... :+

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:31

Nou hier is de advocaat aan het werk gezet, koper is in de stress geschoten....
Ben benieuwd wat hier uit gaat komen............

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:43

Ik ben ook inderdaad benieuwd owensmama!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:44

Ben benieuwd!! Wat was er aan de hand o-m??? Dat heb ik ff gemist geloof ik :o

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:52

Ik zal het ff uitleggen waarom ik zo'n lol heb.
De eerste koper kreeg zijn hypotheek niet rond etc.. dat verhaal ken je wel. vanwege zijn overlijdensrisico verzekering..

Nu krijg ik vandaag post binnen die ik perongeluk open gemaakt had. Met daar bij een afgesloten overlijdensrisicoverzekering gekoppeld aan de hypotheek hier op de mat...
De afwijzingen die die ingestuurd had, waren al niet goed, maar omdat wij nog steeds met hem bezig waren hebben. we daar nog niks meegedaan. Maar dat word nu wel anders. Of hij koopt alsnog het huis of de 10% moet hij gaan betalen... Dus dat word dan schuld, dus dan kan hij ook geen goedkopere woning kopen...

Hij ziet overal van af, dus wij proberen nu via een advocaat de schade te verhalen...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:53

Tjonge jonge............ wat een situatie zeg!!!

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:11

lekker he, ik zit dus met een ingepakt huis. want de laatste termijn van financiering verliep 14 dagen voor de notaris.... En heb dus een huis gehuurd waarvan ik 2 maanden huur heb moeten betalen door zijn gezeur..
En nu zit ik nog steeds in het huis

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:52

Maar ik neem aan dat hier wel iets mee te doen valt ofniet?
juridisch gezien dan..

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:09

Waarschijnlijk niet, met een beetje pech komt hij hier gewoon mee weg!!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:47

Volgens mij sta je heel erg sterk, maar blij wordt je er niet van. Succes! En dat je maar snel een koper vindt, die het alsnog van je koopt, want dit is ook niet alles.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:51

Lijkt mij ook dat je heel sterk staat..
Fijn is idd anders..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:41

wij hebben gisteren weer een domper gehad, we zijn bezig de hypotheek rond te krijgen.
Huisje en grond is getaxeerd, en de waarde is veel lager uitgekomen als dat we hadden verwacht(en veel lager als dat hij vorig jaar is getaxeerd)wat dus invloed heeft op ons bedrag van lenen.
Uiteindelijk kwam het erop neer dat we bijna 8.000 tekort komen.

Maar gelukkig hebben we een redder in nood;m'n schoonouders!
Ze zijn zo lief om die 8.000 alvast af te lossen zodat we toch een hypotheek rond kunnen krijgen :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:41

Dat is balen zeg Steffiy, gelukkig dan dat je schoonouders je helpen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:46

Voor ons is het vandaag definitief. We gaan straks naar de notaris voor de verkoop van ons huis, waar we 12 jaar gewoond hebben en waar heel veel fijne dingen gebeurd zijn. Ik kwam er alleen met mijn kinderen na het overlijden van mijn eerste man en bouwde er samen met mijn huidige man en zijn kinderen een fijn nieuw leven op. We hadden er onze paarden en hebben erg veel lief en leed gedeeld met vrienden daar.

Op naar een nieuw leven in Spanje, maar dit is toch ook wel even slikken hoor!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:50

Wat leuk trouwens dat je in Beesd gewoond hebt, dat is echt vlakbij mij!

Heel veel succes straks en hopelijk een hele fijne toekomst in Spanje :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:10

Succes monique!! Kan me voorstellen dat het heel dubbel is.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:00

MoniqueT schreef:
Voor ons is het vandaag definitief. We gaan straks naar de notaris voor de verkoop van ons huis, waar we 12 jaar gewoond hebben en waar heel veel fijne dingen gebeurd zijn. Ik kwam er alleen met mijn kinderen na het overlijden van mijn eerste man en bouwde er samen met mijn huidige man en zijn kinderen een fijn nieuw leven op. We hadden er onze paarden en hebben erg veel lief en leed gedeeld met vrienden daar.

Op naar een nieuw leven in Spanje, maar dit is toch ook wel even slikken hoor!

Gefeliciteerd en ik kan je gevoel van afscheid nemen goed begrijpen. Een hoofdstuk van het boek van jouw leven wordt hier mee afgesloten hè? Heel fijne dag toegewenst. Op naar een mooi leven in Spanje. *\o/*

Steffy: Wat fijn dat je zulke fijne schoonouders hebt! Super!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:10

Ja ben ook wel blij met me schoonouders!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:58

Ligt misschien wel aan mij hoor, maar het is HK-topic. En de meeste mensen hier reageren ook op elkaars berichten (wat me normaal lijkt). Alleen ik kan me soms wel ergeren aan mensen die constant alleen maar ego-berichten plaatsen :o

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:05

Destino schreef:
Ligt misschien wel aan mij hoor, maar het is HK-topic. En de meeste mensen hier reageren ook op elkaars berichten (wat me normaal lijkt). Alleen ik kan me soms wel ergeren aan mensen die constant alleen maar ego-berichten plaatsen :o

Ik begrijp wat je bedoelt. :j

We zijn hier heel druk bezig met hypotheek en koopcontracten regelen. Dit weekend even flink nadenken over hoeveel bouwfonds we willen opnemen. We hebben aardig wat nodig, maar willen ook niet te hoog uitkomen met de maandlasten. Da's nog best ingewikkeld.

Monique, leuk blog heb je! :) Ik heb ook moeite met dingen laten gaan en afscheid nemen, maar jullie gaan natuurlijk wel een heel gaaf nieuw avontuur beginnen!

Owens-mama, wat een gedoe. :\ Veel sterkte.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:12

Destino schreef:

Doe mn best om het niet te doen..vandaar dat ik nog niet echt gepost heb, plus dat ik het topic nog steeds niet rond heb en er zo veel interresants in staat maar ga nu een poging wagen :+

Pashon, wat een toffe kleuren heb jij trouwens in huis! lekker fris ook voor die kinderkamers. Mag ik vragen waarom je de vijver wegdoet? Vind dat juist altijd wel gaaf in een tuin :j

Destino, voor jou word het ook spannend nu. Lijtk me wel een heel apart gevoel als ze dat te koop bord in de tuin planten..je hebt er toch al die tijd gewoond. Moet er niet aan denken als het huis van mijn ouders ineens in de verkoop zou staan :D

Owens-mama, volgens mij sta je ook redelijk in je recht hoor..ik hoop dat er in ieder geval wat uitkomt want jij zit nu met allerlei onkosten omdat meneer het niet kan regelen :n

SteffiiY wat een geluk heb je dan zeg :oo 8000 euro schud je niet even zomaar uit je mouw maar dan ben je wel in een keer er vanaf, wat fijn!

Moniwque, dat lijkt me ook wel spannend...spanje is toch inet heel dichtbij en er is daar zo veel anders. Dat lijkt me wel moeilijk.

Zo, geloof dat ik nu iedereen binnen de laatste 2 pagina's wel gehad heb :P

Ik ben gister gebeld door de hypotheker, gaan er aankomende donderdag mee praten. Dus dat is opzich wel spannend, want dan krijgen we eens een serieuze indicatie van wat we te besteden hebben (al die programmatjes op internet zijn leuk, maar geven iedere keer wat anders aan)
Zijn hier in de buurt ook al naar wat huizen wezen kijken, staat een huis waar we echt een beetje op zijn gevallen. Grote open L-woonkamer met een open keuken met kookeiland <3

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:20

Wilde het toch even zeggen! :)
Ben blij dat jullie het een beetje begrijpen!

@ Imre, dat is zeker lastig! Vooral ook omdat dan je maandlasten inderdaad omhoog gaan.
Zou het zo laag mogelijk proberen te houden als ik jullie was, maar dat wist je zelf ook wel :) .
Hopelijk komt het allemaal snel rond!

@ Lolleke, ja is zeker spannend! Het wordt nu steeds meer ons huis als ik er ook langs rijd. Eerst had ik dat niet.. Maar nu kijk ik naar dat 'verkocht'bord en dan heb ik echt zo'n gevoel van 'Dit is mijn huisje :D !'
Ga wel een foto van het huis met bord maken trouwens :))

Heb je foto's van het huisje? En weet je al een beetje of het wel ongeveer binnen jullie prijsklasse valt?
Spannend hoor donderdag! :D

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:00

Foto's heb ik wel maar dat zijn alleen de foto's online op funda maar geloof niet dat er iemand hier in de buurt in de zelfde prijsklasse / buurt zoekt dus http://www.funda.nl/koop/eindhoven/huis ... nslaan-58/
En tzja, we hopen dus dat het binnen de prijsklasse valt, maar we kunnen er bijna geen pijl op trekken.

Mocht iemand trouwens nog tips hebben over wat wel / niet te zeggen of te vragen, ze zijn meer dan welkom :=

En het is wel fijn dat het je eigen huisje is, maakt het ook makkelijk je andere huis achter te laten. Maarja daar doe je het uiteindelijk ook wel voor.