Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:De btw en heffing gaat gewoon weer terug naar wat het voor 2022 was. Dat was sowieso al een tijdelijke maatregel he? Wordt dus niet verhoogd of verlaagd ivm vroeger, maar alleen de maatregelen van 2022 gaan eraf.
Zelfs met lage btw enzovoorts betaal je nu meet als de prijs van plafond.
Roodvos schreef:De grootste misser met dat met veel bombarie aangekondigde prijsplafond voor 1200 m3 gas en 2900 kWh electriciteit vind ik dat dit voor veel huishoudens helemaal niet deze hoeveelheden zijn maar (veel) minder. En zelfs als je over heel 2023 exact dat verbruik hebt je waarschijnlijk nog een deel duur moet bijbetalen, afhankelijk van wanneer het contract afloopt.
Eef_Bam schreef:sabine1979 schreef:Ik was straks mijn verbruik aan het bekijken.
Veel te veel gasverbruik deze maand. Gister was ik werken, heeft de verwarming niet aangestaan, heb ik 7 kuub verbruikt, zit nu op dec al op 61 kuub, ik verbruik heel weinig, dus iets is er niet goed. Mijn oude ketel verbruikte nog minder. Monteur heb ik gebeld, die zei ook al, dat kan nooit. Heb wat opdrachten gekregen om te checken als ik vanavond thuis kom.
Wat is "niet aan" bij jou? Bij mij staat de verwarming in de nacht en als ik weg ben op 15 graden, normaal gebeurt er dan niets maar met dit koude weer slaat hij toch regelmatig aan. Heb maandag en dinsdag de verwarming snachts maar op 14 gezet aangezien ik toch ook heel de dag niet thuis was. Alleen in de avond 3 uurtjes op 17 gezet. Daarmee 4m3 per dag verbruikt.
ogidni schreef:Ik krijg het wel benauwd als ik zie wat voor bedragen sommige als voorschot moeten betalen. Mijn voorschot heb ik minimaal opgehoogd van 130 naar 150. Vanaf januari zit ik met het prijsplafond goed met een gemiddeld jaar verbruik van rond de 650m3 (gerekend vanaf 2018, ik houd het zelf bij in een excelsheet). Door het excelsheet zie ik ook dat ik nu nog steeds 450 euro in de plus sta qua voorschotten. De 190 euro van deze en vorige maand gaan direct naar de spaarrekening maar ik verwacht ze aan het einde van de rit in april eigenlijk niet nodig te hebben.
Maar ik begrijp niet hoe mensen aan een voorschot van 3, 4 of 500 euro per maand komen. Dat is voor een normaal mens toch niet meer te betalen??
EllyC schreef:Maar jij hebt dan toch ook noot meer gebruik gas in het laatste kwartaal? Of jij doet veel gas gebruiken in de zomermaanden of blijft ruim onder plafond lijkt mij dan.
Gitana schreef:Ik ben er echt zo moe van dat mensen zo skeptisch zijn tegenover de overheid. Alsjebelieft zeg denk je nou echt dat alle ambtenaren zich de hele week inzetten om het zo misselijk mogelijk voor iedereen te maken? Mensen gaan over het algemeen bij de overheid werken omdat ze zich graag willen inzetten voor de maatschappij en er energie van krijgen om hun land een betere plek te maken. Als men eens wist hoeveel er gestreden wordt binnen de overheid om het beter te maken voor inwoners...
purny schreef:Gitana schreef:Ik ben er echt zo moe van dat mensen zo skeptisch zijn tegenover de overheid. Alsjebelieft zeg denk je nou echt dat alle ambtenaren zich de hele week inzetten om het zo misselijk mogelijk voor iedereen te maken? Mensen gaan over het algemeen bij de overheid werken omdat ze zich graag willen inzetten voor de maatschappij en er energie van krijgen om hun land een betere plek te maken. Als men eens wist hoeveel er gestreden wordt binnen de overheid om het beter te maken voor inwoners...
Ik kan me het wel voorstellen. Alles wordt alleen maar duurder, niet alleen het gas maar gewoon echt alles. En er wordt met geld gesmeten alsof het niets is.
Geld naar Oekraïne, geld naar herstelbetalingen en de meeste mensen kunnen niet eens meer rondkomen.
En hoe denk je dat het voelt? Dat wanneer jij als toeslagenouder of als Groninger zit te wachten op enige vorm van compensatie van het leed wat jij hebt gekregen door het falen van onze overheid je allemaal berichten op het nieuws hoort dat er miljoenen naar andere zaken gaan?
Dat jij door te toenemende kosten hier in NL moet kiezen om je verwarming aan te zetten geen boodschappen meer aan het einde van de rit kan betalen?