[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:12

Mag ik hier mee kletsen?

Mijn vriend en ik zijn al even opzoek naar een koopwoning maar slagen nog niet echt.
We willen graag in Loon op zand blijven maar er staat momenteel alleen of huizen die niet voldoen aan onze eisen(wel betaalbaar) of huizen die wel overal (overmatig) aan voldoen die dan wel weer veel te duur zijn.

En dan hebben we toch niet veel eisen:
- Mogelijkheid om woonkeuken te realiseren
- Garage
- een redelijke tuin
- 3 a 4 slaapkamers

We gaan nu maar uit noodzaak een briefje in de bus doen bij huizen die ons aanspreken B-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:50

In zoekgebied westen ben ik niet bekend. Kan ik niet mee helpen helaas.

Roos mm lastig want die toeslagen leveren best wat inkomsten op. Zie dat hier bij een goede vriend. Basis is op zich ok maar de drieploegen toeslag verhogen inkomsten best stevig.

Vandaag bij mijn bankzaken een aankondiging van eerste afboeking van overlijdens risico verzekering. :oo heb nog niet eens een hypotheek. Maar dat zou betekenen dat mijn mankementen en telefoontje van uwv geholpen heeft en die is toegekend. :+

Nu de rest nog, gaat zo moeizaam traag. En als het wel doorgaat zit ik met een klein ietsiepietsie probleem. -O- zelf verbouwen en verhuizen zal als ik dan nog zo ben onmogeijk worden. Zit met poot in gips. Vorige week omver gereden met motor samen met een goede vriend. Lastig inpakken en verhuizen laat staan een plafond vervangen en schilderen en behangen. Heb dat wel aan aan verzekering van de veroorzaker doorgegeven.

Maar Berdien je bent zwart?

Janine1990

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:57

Ik ben nu heel close, nog een dingetje regelen bij de gemeente en dan zeg ik ja. Zenuwen gieren door het lijf :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:10

Spannend Janine! Zou echt mooi zijn als het lukt!!

Oei Karuna, dat is inderdaad lastig verhuizen als je zelf in de kreukels ligt. Netwerk inzetten en in ruil voor een BBQ in de nieuwe tuin ze laten helpen verhuizen? En jup, zwart! Na ruim 10 jaar is het mooi geweest :) En iets met een baan als hypotheekadviseur van 60 uur in de week. Viel niet meer te combineren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:20

Janine spannend.

Even wennen jou in zwart maar wel begrijpelijk.

Scheelt dat het mogelijk vergoed wordt door de verzekeraar van de veroorzaker. Honden zitten nu ook in pension noodgedwongen en die kosten worden ook vergoed. Maar ik bedacht me gister dus dat ik dan wel een probleem heb. Wel doorgegeven aan de verzekeraar. Zou wat zijn ipv het zelf doen op kosten laten verhuizen en verbouwen. :+ het is belabberd zat de enkelschade maar zou een aangename extra zijn. :j

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:06

Wij zijn deze week met de bank gaan praten en het gaat helaas niet haalbaar zijn.
Tenzij hiemand hier een nieuwbouw kan zetten voor 80.000?

We weten nu iig wel ons budget en kunnen dus wel naar een alternatief uitkijken.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:25

Wow Karuna, dat is een slechte timing zeg! Hopelijk kan inderdaad de verzekering iets voor je regelen!

Spannend Janine!

Ik heb even jullie advies nodig. Win hebben een aantal keer heen en weer geboden. Nu ligt hun eind bod 2000 hoger dan wat wij eigenlijk voor het huis willen betalen, maar dit is wel inclusief de spullen die ter overname zijn.
Mijn vriend heeft zoiets van laten we het maar doen. Dan hoeven we de spullen in ieder geval niet uit onze eigen zak te betalen. Maar zit dit inderdaad wel zo in elkaar? Hopelijk hebben jullie hier ervaring mee!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:27

Ach wij hebben 9000€ voor gordijnen betaald.
Wij wilden het huis en zij wilden niet zakken. Toen heb ik gezegd is goed maar dan wel de gordijnen :=

Als je het graag wil hebben is 2000€ natuurlijk geen geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:27

Hoe graag wil je het huis? Voor 2000 euro kan je het best doen, met voorwaarden inclusief die spullen ter overname. Dat kan je erbij vermelden. Ik denk dat het over wasmachine, koelkast enzo gaat?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:29

Als het dingen zijn die je wat vindt kan je dat als eis stellen.

Mijn ervaring is dat mensen die het ter overname aanbieden er toch wel vanaf willen. Bij ons hadden de vorige bewoners het allemaal (met ons goedvinden) laten staan nadat wij aangeven geen interesse te hebben :')
Ging om kasten en rolgordijnen. Deel hebben we alsnog weg gedaan maar bijv rolgordijnen hangen stuk voor stuk nog. Oorspronkelijk hadden we toen nog het idee bij 1 te vervangen maar zelfs dat is er niet van gekomen.

Verder is de vraag indd of je het huis die 2.000 extra nog waard vindt (of andersom of je het daar op wilt laten afketsen)..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:33

NiNa_14 schreef:
Mag ik hier mee kletsen?

Mijn vriend en ik zijn al even opzoek naar een koopwoning maar slagen nog niet echt.
We willen graag in Loon op zand blijven maar er staat momenteel alleen of huizen die niet voldoen aan onze eisen(wel betaalbaar) of huizen die wel overal (overmatig) aan voldoen die dan wel weer veel te duur zijn.

En dan hebben we toch niet veel eisen:
- Mogelijkheid om woonkeuken te realiseren
- Garage
- een redelijke tuin
- 3 a 4 slaapkamers

We gaan nu maar uit noodzaak een briefje in de bus doen bij huizen die ons aanspreken B-)

Wij zitten in hetzelfde zoekgebied met dezelfde eisen en zijn uiteindelijk in Haaren uitgekomen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:12

Mag ik hier wat vragen? :o

Voor degenen die na een eerste ook een tweede bezichtiging gedaan hebben. Hoeveel tijd zat daar bij jullie tussen?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:28

Tijdens deze zoektocht 1.5-2 week. Eerste keer was open huizen route (zaterdags dus) en toen even flink nagedacht en gebeld voor een 2e afspraak maar dat duurde vanwege de agenda van de makelaar die niet met die van mijn man matchte wat langer

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:58

Hier eerste keer ook bij open huizendag, 2e ongeveer een week later. Afgelopen week hypotheek aangevraagd en bouwkundige keuring gedaan.

Vraagje daarover trouwens, keuringskosten zijn iets boven gestelde maximum voor ontbindende voorwaarden uitgekomen, en hoorden bij die keuring ook dat een deel van de voortuin gepacht wordt, dit was niet vermeld (mini bedrag per jaar,maar vind het vreemd dat dit niet gemeld is)
Wat zouden jullie in dit geval verder doen?
Hebben nog niks getekend oid, niet de snelste makelaar :+

Edit:eerste berichtje hier, maar lees al een hele tijd mee, veel van geleerd _/-\o_

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:08

Tsja.. Zijn de punten dealbrekers voor je? Zo niet dan zou ik wel opnieuw gaan praten over de prijs.. Als dat niets wordt kan je altijd nog besluiten wel of niet door te gaan. Je hebt nu wel een goed aanknopingspunt opnieuw te gaan onderhandelen

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 06:52

Jans, kleine week. Ik doe de eerste bezichtiging altijd zonder vriend pas als ik het wat vind komt hij kijken. Vandaar dat hier niet lang tussen hoeft te zitten. Overigens gaan we dan niet nog eens 2 keer samen kijken hoor. Dus totaal uiteindelijk 2 bezichtigen.

Rintah, ik zou zeker even teruggaan in de onderhandeling en iets met die kosten willen doen. Pacht is lastig want daar hebben zij natuurlijk weinig invloed op. Wel vreemd dat het niet gemeld is

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:13

Mag ik me ook melden in dit topic? Wij zijn rustig op zoek naar een eerste woning, of voornamelijk appartement gezien de prijzen hier :=
Wat me opvalt zijn de VVE kosten, ligt het aan mij of zijn die vanaf 150,- toch behoorlijk aan de hoge kant?

Verder lees ik graag mee, valt nog een hoop te leren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:45

Dankjullie voor de antwoorden! Wij hebben de eerste keer echt grondig al bezichtigd en zitten na te denken vandaag een bod op te stellen en die maandag te overhandigen bij de makelaar (persoonlijk, rijden er toch langs op weg naar werk)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:05

Spannend Jans! Bij ons zaten er twee weken tussen.
Wij hebben wel eerst bouwtechnisch laten keuren voor we gingen bieden. Dat heeft ons uiteindelijk erg geholpen.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:01

RianneH schreef:
Mag ik me ook melden in dit topic? Wij zijn rustig op zoek naar een eerste woning, of voornamelijk appartement gezien de prijzen hier :=
Wat me opvalt zijn de VVE kosten, ligt het aan mij of zijn die vanaf 150,- toch behoorlijk aan de hoge kant?

Verder lees ik graag mee, valt nog een hoop te leren :D

Onze vve kosten zijn ook 144 euro :') is heel duur idd maar zijn duurder geweest toen we hier net kwamen wonen waren ze 220

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:24

Je moet even kijken wat er bij die kosten in zit. Ik betaal € 174, daarbij zit een stuk inleg voor groot onderhoud, mijn stookkosten (blokverwarming), verzekeringen etc. in. Dan valt het op zich dus nog best mee :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:47

:wave: Wat een stilte. Is iedereen het weekeinde goed doorgekomen?

De hypotheek is rond voor ons. We zouden eigenlijk vrijdag al tekenen, maar de rente zakte van 3.35% naar 3.15%, dus daar wilden we nog van profiteren en moest er een nieuwe offerte gemaakt worden :7
Scheelt toch weer zo'n 600 euro per jaar aan hypotheek....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:52

Wij hebben ons eerste bod uitgebracht.. ik vind het zo spannend _O-

Ik zal mijzelf nog even voorstellen trouwens als nieuwe huizenzoeker! [***], 28, man en kind uit Houten. We zoeken ook ene huis in Houten en zijn daar nu ook op een huis aan het bieden. Hebben nu nog een huurwoning dus kunnen voor een paleisje gaan :D

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:00

Cayenne schreef:
:wave: Wat een stilte. Is iedereen het weekeinde goed doorgekomen?

De hypotheek is rond voor ons. We zouden eigenlijk vrijdag al tekenen, maar de rente zakte van 3.35% naar 3.15%, dus daar wilden we nog van profiteren en moest er een nieuwe offerte gemaakt worden :7
Scheelt toch weer zo'n 600 euro per jaar aan hypotheek....

Gefeliciteerd!!

Er komt deze week een huis te koop en ik heb er een heel goed onderbuik gevoel over :o (iedereen verklaard me voor gek.

En dankzij jou bericht kom ik er nu dus achter dat de hypotheek rente fiks gedaald zijn, het is een teken! (hoop ik)

Ben wel realisitisch dat het nog kan tegenvallen, en het is maar afwachten of de prijs goed is maar heb er een goed gevoel bij. heb ik bij nog geen ander huis gehad

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:12

Wat spannend NiNa! Wat zorgt voor je goede onderbuikgevoel?
En heb er vertrouwen in! Ik volg mijn gevoel ook sterk en 9 van de 10 keer loopt het goed af.

Wij hadden niet verwacht dat de rente weer zou dalen (hadden eerder verwacht dat het omhoog zou gaan), dus onze financieel adviseur adviseerde ons om een nieuwe offerte te laten maken. Erg blij dat we dit graantje toch nog kunnen meepikken!