[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:39

Shiloh schreef:
Als je partner al meer dan 3 jaar een stabiel inkomen heeft moet het geen probleem vormen, met NHG en geen vast contract of intentieverklaring baseren ze het op de afgelopen 3 jaar. Gewoon eens een gesprek aan gaan bij een hypotheek adviseur! Als het niks scheelt en de hypotheek kun je rondkrijgen en je denkt daar minimaal 5 jaar nog wel te wonen zou ik het doen. Je bouwt dan wat op ipv dat je maandelijks geld weggooid.

Ja precies! Dat was ook helemaal mijn gedachte. Met huren heb ik inderdaad zo'n gevoel van weggooien en niets opbouwen.

Bedankt voor je info! We gaan maar eens een gesprekje plannen bij de bank. :D
Word helemaal enthousiast!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:51

lovemyhorse1 schreef:
Sym,gewoon blijven hopen.Wij hadden ook geen goede hoop dat ons huis snel werd verkocht en zo zie je maar dat het heel erg snel verkocht kan worden.

Probleem is dat ons droomhuis al onder bod is geweest en we snel moeten handelen anders is iemand anders ons voor. En de makelaar had geïnteresseerden zei hij, maar die moeten dus nu maar snel beslissen. Geen idee hoe de bezichtiging vanmiddag is verlopen, niets terug gehoord nog.
Levert allemaal veel stress op, maar gelukkig zijn er nog steeds wel meer leuke huizen. Dus als deze aan onze neus voorbij gaat dan hebben we nog wel wat anders leuks op het oog.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:20

Als het bevalt, moeten we inderdaad snel handelen...
De woning staat te koop voor 159.000, dan is 150.000 toch geen vreemd bod of wel?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:26

Denk dat dat een heel net bod is :j Zie je dat als openingsbod of als eindbod?

Zit momenteel bij m'n lief op z'n werk, als het goed is is de makelaar momenteel met een eerste kijker aan het bezichtigen. Heb vakantie dus moest weg, ook wel een gekke gewaarwording zo :') En komende maandag alweer een vierde kijker, gaat wel lekker :D

Liezel1

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:38

Het is een openingsbod, in de hoop dat we elkaar halverwege tegenkomen....

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:41

Prima openingsbod lijkt me dan :j

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:21

Tamara lijkt me wel vervelend :P
Maar ach als er kopers bij zitten is het ook goed toch

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:24

Dat is netjes Tamara, al zo'n hoop bezichtigingen, nu maar hopen dat de juiste erbij zit!
Lijkt me een prima openingsbod Liezel1 :j Zo heb je nog wel iets van onderhandelingsruimte, maar geef je wel aan dat je serieus bent.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:04

zaterdag een huis bezichtigen, dijkwoning, tweekapper , heb er zin an want ik vind de keuken vanaf foto al leuk :+

ik vond het huis al een tijdje leuk., maar vriendlief had in gedachten dat de auto standaard aan de dijk moest staan , terwijl er een garage achter zit :P helder moment dus

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:10

Klinkt leuk idd Sonja, dijkwoning klinkt sowieso gewoon al gezellig :D En zo komen er wel interessante huizen bij ja, als er van die heldere momenten ontstaan :))

Eerste kijker was positief, was een jongen alleen met z'n moeder. Ze willen een aankoopmakelaar meenemen mochten ze een tweede keer komen bezichtigen en die is deze week dicht, dus horen volgende week of ze evt. een tweede bezichtiging willen. Even afwachten dus.

Kijker van donderdag, waar we stiekem onze hoop een beetje op hadden gevestigd omdat hij ongezien het huis al wilde bekijken, heeft afgezegd. Hij was een paar keer door de straat gereden en was niet te spreken over wat ie had gezien. Kan hem geen ongelijk geven, niet voor niets dat we hier weg willen, maar wel jammer. Nu maar afwachten of er nog kijkers bijkomen en hoe het maandag gaat. Wel makkelijk, 2 bezichtigingen direct na elkaar, scheelt weer een ronde opruimen & poetsen :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:19

twee kijkers achter elkaar is idd handig, scheelt een poetsbeurt en ik vermoed dat het je hobby niet is, poetsen :D

dat heldere moment was echt duf :=
vriend had dus ooit eens halfslachtig naar dat huis gekeken en bedacht dat parkeren langs de dijk naar is (is het ook, is niet zo een heel brede dijk) maar in de tussentijd dus compleet over de garage heen gelezen en gekeken , de auto hoeft niet eens bij de dijk in de buurt te komen :P

dus heb maar een afspraak gemaakt voor zaterdagmiddag :+
tis een huis wat op sommige fronten wat aandacht nodig heeft , maar op zich is er iets leuks van te maken (als het onderhoud niet al te slecht is) maar ik heb sowieso een zwak voor dijkhuisjes , sowieso oudere huizen die al een leven achter de rug hebben inclusief karakter zeg maar.
vermoed trouwens een erfeniskwestie , staat ook leeg sinds het te koop is .

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:14

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:16

Sonja_vR schreef:
twee kijkers achter elkaar is idd handig, scheelt een poetsbeurt en ik vermoed dat het je hobby niet is, poetsen :D

Nah hoe raad je het zo _O-

Ben wel benieuwd naar het huis, mag ik misschien een linkje via PB? Ik zou stiekem heel graag ook een dijkhuisje willen, vind die vaak enorm sfeervol, alleen liggen die meestal in gebieden waar wij net weer niet willen wonen :+

Leuk huis Quera! Gewoon netjes & ruim zo :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:36

je hebt pb

Quera, ziet er heel ruim uit :j

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:25

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:28

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:37

Whoei kijker van gisteren heeft al een tweede bezichtiging gepland *\o/* Wel super, hij zou eigenlijk pas volgende week iets laten horen maar is blijkbaar toch geïnteresseerd genoeg om iets te laten horen, erg fijn!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:44

Super Tamara! Hopelijk is dit dé kijker :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:46

dat klinkt goed Tamara! ik duim voor jullie!

Hier hebben we net de offerte van makelaar2 binnen, die heeft ook een goed verhaal, net als de 1e, maar heeft wat meer creatieve ideeën, en hij durft het aan om de vraagprijs 20k hoger in te zetten dan makelaar 1.. t is een gok natuurlijk, maar voor zoveel geld durf ik dat wel aan. Ik denk dat het dus nr 2 wordt. Nog even wat puntjes op de i laten zetten in de offerte, en dan kunnen we opdracht gaan geven.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:01

Hoe lang duurden de onderhandelingen eigenlijk bij jullie?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:02

Woensdag einde middag een bod gedaan vrijdag einde van de middag tot het eindbod gekomen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:11

Wow, dat is volgens mij best snel!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:19

Bij ons smorgens een bod gedaan en smiddags tot een eindbod gekomen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:22

Hebben jullie een bod gedaan gisteren Liezel? Was het wat jullie ervan verwachtten?

Hoe snel na een tweede bezichtiging hebben jullie over het algemeen een openingsbod gedaan? En wie deed dat in overleg met een aankoopmakelaar? Wij hebben dinsdag dus kijkers die voor de tweede keer komen, probeer me een beetje voor te stellen hoe snel dat 'normaal' ongeveer gaat, aangezien wij vrijdag bij een heel gaaf huis gaan kijken. Als dat net zo gaaf is als we nu verwachten, willen we daar wel vlug actie op ondernemen maar niet zonder het idee dat we ons eigen huis kwijt kunnen raken.. Als dinsdag de tweede bezichtiging is, neem ik aan dat een eventueel bod wel in dezelfde week verwacht mag worden toch?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:23

Ik heb geen tweede bezichtiging gedaan, mijn vader heeft voor mij de onderhandelingen gedaan. Maandagmiddag gaan kijken en dinsdagavond had ik een huis :D