Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5204
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:28

Gaaf zeg Kohtje. En kippen goed opgesloten tegen de vossen

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:41

Afbeelding
Ceetje_bokt schreef:
Gaaf zeg Kohtje. En kippen goed opgesloten tegen de vossen

Meer last gehad van roofvogels . Eigenlijk zou ik wel de kippen in de voortuin willen. Nu ben ik het alleen maar braaf aan het maaien.

Miesemuisje

Berichten: 3099
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 08:18

Het gaat beginnen *\o/*
Afbeelding

Nog even een paar voor-foto’s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morganlefay

Berichten: 8725
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 08:34

Conifeer gaat er ook uit???
Die dingen worden nl erg breed en groot.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78630
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:31

Leuk en spannend!!!
Hier is "John de Mol" weer bezig. Loopgraven voor electriciteit en beregening. Gisteren dicht gegooid, maar nu moet er toch nog een verlenging aan de beregening en de electriciteit moet nog verder doorgetrokken worden voor een stopcontact. Dus weer loopgraven werk.
Als dat gebeurd is worden heel veel planten uit de grond gehaald die er al 4 jaar met pot en al in staan, om ze een definitief plekje te geven. *\o/* Hopelijk komt manlief daar dus nog aan toe. Dan is het vanavond uitzetten hoe het moet komen te staan, en morgen zet hij ze in de grond. Morgen gaat het regenen, dat is wel ideaal weer voor aanplanten.
Zelf moet ik dit hele weekend werken, ben er dus niet bij met de leuke dingen. -O- Maar, zal ongetwijfeld nog meer bij moeten komen, dus dan kan ik nog shoppen en bijplanten.
Gisteren ook nog geshopped, voor het groene geraamte. Meeste wat we dus nu hebben staan is bladverliezend. Heb een kleinblijvende amerikaanse sering, 2 azalea's en een berg heuchera's in allerlei kleuren. Had al laatst een rode meegebracht waarvan een treetje in de aanbieding was bij het tuincentrum, dus geen donkere meer meegenomen, maar deze is niet heel donker. Ga zo in de lunchpauze nog hele donkere halen en turf voor de azalea's, kweker zit hier vlakbij.
Verder ook nog een hoop phlox, is een groenblijvende kruiper.

Ceetje_bokt
Berichten: 5204
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:50

Ik was vandaag in een ‘Open tuin’ en daar was ook een keramiek mevrouw. Drie vogeltjes gescoord en deze pronken nu in de boom waaronder onze hond begraven ligt. Ik moet de touwtjes nog even op maat maken, maar ben er erg blij mee.
Afbeelding

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 23:36

Wat schattig die vogeltjes, meestal vind ik dat kitcherig maar in dit geval vind ik het schattig.

Ik heb vanavond wat in de tuin gewerkt en heb toch mn hele passiebloem terug gesnoeid, maar nu heb ik overal jeuk _O-

Ceetje_bokt
Berichten: 5204
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:08

Dank je Joolien. Ik was er meteen weg van en vind ‘gezellige’ dingen ook vaak vreselijk. En deze zijn van een kunstenares en niet van de action, xenos of big bazaar, dat is ook wel eens fijn. Gisteren een schuttinkje bij het terrras hersteld ( de oude moest weg ivm schilderen muur en ja de palen bleken scheelt te staan en dat valt nu war meer op ;) )en nieuwe hanging baskets opgehangen en achter twee rode vuurdoorns geplant. We hadden nog zo’n rek over dus op deze manier gebruikt.Afbeelding
Afbeelding

koos2015

Berichten: 352
Geregistreerd: 13-05-04

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:19

Lees al even mee voor inspiratie en kom graag mee praten. Ik kom uit een 'betonnen' tuin, sinds kort woon ik waar ik nu woon en volgend jaar gaan ons gekochte huis.

Ik kan dus echt niet tuinieren, ken alleen de paardebloem, en ben terecht gekomen in de rimboe. Hellpppp wat moet ik doen? Hoe onderhoud ik dit, maak ik er wat vrolijkers van? Er mag dus bijna geen geld in gestopt worden omdat we er maar evenn zitten. En verder lees ik graag nog mee voor inspiratie voor een groene, bloemrijke tuin in ons nieuwe huis.

Afbeelding
Afbeelding

koos2015

Berichten: 352
Geregistreerd: 13-05-04

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:23

Afbeelding
Afbeelding

Ceetje_bokt
Berichten: 5204
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:05

Zo te zien heel veel vaste planten, dat scheelt heel veel. In maart veel snoeien en verder veel genieten. De hosta’s gaan en komen vanzelf, gaan soms iets eerder door de slakken die er dol op zijn. Je hebt ook heel zevenblad, da’s troep, maar sommigen vinden het lekker. De bamboe lijkt een niet woekerende soort met klein blad te zijn. Daar heb je mazzel mee.
Ik vind het een leuke tuin en ik denk heel beheersbaar, maar zou wel wat kleur gaan toevoegen, maar da’s persoonlijk. (Edit, las later dat je bloemen wil: clematissen bij de palen bijvoorbeeld, wat hortensia’s evt. In potten en een explosie van kleur: dahlia’s evt. Ook in potten kan je ze op kale plekker in de border kwijt)

Volgend jaar maart flink snoeien en te grote hosta’s delen. Alle informatie is op internet verkrijgbaar. Succes!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78630
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:16

Ik zie ook een grote hortensia staan op de 2de foto, geeft niet zoveel bloem als de normaal gangbare hortensia's maar ook wel een hele mooie. Hosta's komen ook nog in bloei.
Verder heb je een behoorlijk dichtgegroeide en daardoor onderhoudsarme tuin.

Wij hebben gisteren alle planten hun plek gegeven, nu moet het nog de grond in. Helaas zit het weer niet heel erg mee. -O-
Eens kijken wat manlief er van maakt, ik ben de hele dag aan het werk. Staat meteen vol ook, omdat we alles al jaren in grote potten in de grond hadden staan zijn het planten op volle grote.

lieke2
Berichten: 2138
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:33

Hoi, ik lees al effe mee en zie hele mooie tuinen voorbij komen.
Nu wil ik mijn tuin(tje) ook wat meer aankleden met vaste planten, alleen ik weet niet zo goed welke. Het stuk wat ik wat meer wil aankleden ligt in de schaduw waarbij ik na de winter voornamelijk mos aantref := . Ik heb er al hortensias staan en hostas, een paar helleborussen en campanula. Daarmee is ongeveer de helft gevuld. Zat te denken aan wat mooie varens maar heel veel verder dan dat kom ik niet. Hebben jullie ideeen van schaduwplanten die mooi samen staan?

Prairy
Berichten: 9227
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:14

Rhodondendron, echt fantastisch mooi. Bos aardbeien voor bodem bedekker.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:54

lieke2 schreef:
Hoi, ik lees al effe mee en zie hele mooie tuinen voorbij komen.
Nu wil ik mijn tuin(tje) ook wat meer aankleden met vaste planten, alleen ik weet niet zo goed welke. Het stuk wat ik wat meer wil aankleden ligt in de schaduw waarbij ik na de winter voornamelijk mos aantref := . Ik heb er al hortensias staan en hostas, een paar helleborussen en campanula. Daarmee is ongeveer de helft gevuld. Zat te denken aan wat mooie varens maar heel veel verder dan dat kom ik niet. Hebben jullie ideeen van schaduwplanten die mooi samen staan?

Epimedium (elfenbloem)
Heuchera
Bladhoudende vaste schaduwplanten

Vjestagirl

Berichten: 26677
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:21

Mijn jongste kat (bijna 6 maanden) probeert uit te vogelen wat een zwenksproeier is, zonder nat te worden. Dat blijkt nog best lastig XD

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:30

Vjestagirl schreef:
Mijn jongste kat (bijna 6 maanden) probeert uit te vogelen wat een zwenksproeier is, zonder nat te worden. Dat blijkt nog best lastig XD


Wil je dat filmen in plaats van vertellen? >;)
}:) }:) }:) }:)

Vjestagirl

Berichten: 26677
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:43

Hahahahaha ik zal het de volgende keer filmen. Hij leert toch niet zo snel XD

Prairy
Berichten: 9227
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:54

Die wil ik ook zien hahaha

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78630
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:58

Rondom de vijver is het nu aangeplant. *\o/* *\o/* *\o/*
Zaterdagavond alles wat nog in opslag stond (in potten in de grond al 4 jaar) uitgegraven en neergezet hoe we denken dat het het mooiste is. Manlief heeft zondag alles in de grond gezet toen ik aan het werk was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als groenblijvende planten staat er een soort den (helemaal rechts op de eerste foto), 2 azalea's, een amerikaanse sering, kaukische vergeet-me-niet, heuchera's in 6 kleuren en phlox als kruipgoed. Verder heel veel soorten hosta's (ik ben gek op hosta's en heb ook bijzondere soorten), veel irissen, 2 acers (groen en rood) en een hortensia (linksachter op de laatste foto).
Moet uiteindelijk nog meer geplant gaan worden, veel planten zijn al op maximum grootte, en er is nog teveel zand waar onkruid kan groeien. :') Moet uiteindelijk met bodembedekkers helemaal begroeid worden.
Het houten schuurtje moet nog gesloopt worden (eerst leeghalen, dat was de opslag toen we bij de garage een nieuw dak erop zette en de aanbouw bouwden), daar komt een terras, dat is de enige plek waar de hele dag zon is en in het voorjaar kun je daar natuurlijk ook heerlijk van de eerste zon genieten. Verder komt daar het opzetzwembad te staan als we echt de zomer in gaan. Paadje tussen de vijver en dat schuurtje (wat naar de tuin van de buren leidt) gaat ook weg, daar komen stapstenen. Verder wordt dat allemaal gras. Ook tussen de bestrating en de vijver in ligt een strook wat gras wordt. Dit omdat er nog een overkapping is voor de auto en aanhanger/trailer, en je soms net iets meer ruimte nodig hebt om in te draaien. Ernaast zit een werkplaats, waar af en toe ook een auto of zo in moet, maar die kan zeker niet via het verharde gedeelte naar binnen gereden worden. Kunnen we smokkelen met het gras. :D
Gras op het stuk voor het huis gaat er nog helemaal uit, alles egaliseren en opnieuw inzaaien of graszoden leggen. Achter het houten hokje komt nog een strook van ongeveer 3 meter met beplanting. Komen leibomen te staan, en we hebben nog hortensia's die op een uiteindelijke bestemming wachten, is ook daar. Verder nog een hele grote rode acer.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:59

Heeeerlijk! crazy cats...

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:59

Prachtig Neonlight!! <3

Ceetje_bokt
Berichten: 5204
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:01

Mooi geworden zo, het ziet er al heel erg begroeid uit!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78630
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:04

Ja, dat komt omdat die planten al ouder zijn, stonden bij onze vorige woning al een aantal jaar in de tuin en zijn in grote potten mee overgehuisd (veel stonden in speciekuipen waar we gaten in geboord hadden). Ben er nu heel blij mee, geen ielige plantjes maar al meteen een vrij volwassen tuin. <3

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:33

Wat een leuk topic en heerlijke tuinen <3 Over twee maand ga ik verhuizen en krijg ik een tuin van 5,5 bij 11 meter :):)

Zijn er ook programma’s waar je echt goed je tuin in kunt plannen? Ik heb nog nooit een eigen tuin gehad en heb geen idee waar te beginnen.