[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:29

Doet de trilfunctie het nog wel? Of krijg je helemaal geen reactie? Misschien is de batterij overleden.

Je zou iTunes aan kunnen doen (op pc zonder iPhone er aan), de homeknop ingedrukt houden en dan de telefoon aan de pc verbinden en kijken of er dan een rood iTunes logo op je iPhone verschijnt, pas dan kun je ook pas je homeknop los laten. Hij komt dat in een Herstel modus waarna iTunes vraagt om je telefoon te herstellen. Als dit reactie geeft ben je helaas wel al je bestanden kwijt op je iPhone, dus ik hoop voor je dat er niet veel op staat aan leuke foto's die niet opgeslagen zijn oid...

jopaardjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:06

bedankt voor de reactie, maar ineens deed mijn telefoon het gister weer, dus geen tips meer nodig ! :D

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:01

gelukkig doet ie het weer

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:48

Hoi!

Ik weet dat dit topic niet specifiek over iMacs gaat, maar ik vraag het lekker toch :Y) Ik zit er aan te denken om een iMac te kopen omdat mijn laptop aan vervanging toe is en ik het een fijn besturingssysteem vind (heb al een iPad en iPod). Tevens heb ik een kleine laptop die ik meeneem naar school waardoor een vaste computer ook fijn is (die hebben namelijk een lekker groot scherm :) )

Alleen nu is mijn vraag, welke dingen komen er nog extra bij als je er een aanschaft? Heb begrepen dat een virusscan niet specifiek nodig is, maar andere software/hardware?

Alvast bedankt!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:04

niks, ik heb een iMac gekocht (3 jaar geleden, bij Wehkamp n.b.) en er zat een toetsenbord en magic mouse bij. Ik heb intussen wel een trackpad ipv de muis, want dat vind ik fijner werken.
Inpluggen en gaan met die banaan!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:14

Misschien Microsoft Office?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:15

PeerAppel schreef:
Misschien Microsoft Office?

ja dat heb ik inderdaad gekocht, maar aangezien ik in het onderwijs zit, kan ik dat bij Slim.nl met korting kopen , maar dat schaar ik onder het hoofdstuk apps, daar heb ik er wel meer van gekocht afgelopen 3 jaar

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:31

Ah dat is helemaal super! Een iMac is natuurlijk wel wat prijziger maar bij een Windowscomputer moet je er vaak nog een hoop software bijkopen..

Maar dit is helemaal top. Office zit ik wel aan te denken om dat te kopen, omdat mijn minilaptop wel gewoon Windows is. Of kunnen bestanden wel makkelijk worden overgenomen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:36

ik werk op mijn werk met Windows met Office en thuis met de imac met Office en via Sharepoint neem ik alles mee heen en weer, no problem (dropbox was nog handiger, maar dat mocht niet meer op mijn werk, helaas)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:39

Ik gebruik Dropbox om mijn bestanden tussen mijn 'grote' en 'kleine' laptop te delen, maar als ik ze in Office opsla kan ik ze dan op een mac openen en vice-versa (zonder office?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:48

Ik heb echt nog nooit gehad dat Office bestanden, gecreëerd op Windows, problemen geven op mijn Mac. Of andersom.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:03

Oké! Ik dacht dat ik dat 'vroeger' ergens eens gelezen had ;) In ieder geval ontzettend bedankt voor de reacties. Dat wordt een tripje naar de winkel morgen!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:09

Je hebt wel Office nodig op je Mac dan he? Maar als je dat hebt is het gewoon probleemloos. Daarnaast werken de Office producten ook gewoon fijn op de Mac, zoals je gewend bent. :D
Veel plezier dan morgen!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:21

Dat bedoelde ik dus :') Toch maar Office aanschaffen dan :P

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:51

Nog een berichtje (kan mijn vorige post niet meer aanpassen), ik heb mijn muziek in iTunes staan. De muziek is echter via verschillende mappen in iTunes gezet, hoe kan ik dit overzetten zonder dat ik iets kwijtraak? Of moet ik ze dan eerst allemaal in dezelfde mappen zetten (maar dan veranderd de locatie, speelt het dan nog af? :o )

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:04

Van office naar de programma's van Mac (pages, Numbers etc) en weer terug loopt niet zo soepel. Open office is wel beschikbaar voor Mac en werkt een stuk beter. Ik stuur je even een pb'tje.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:13

Je kunt je pages bestanden ook gewoon opslaan als een word bestand! Zo heb ik dat altijd gedaan op school!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:25

mijn iMac begint nu toch serieus kuren te krijgen: zowel met opnieuw opstarten als wakker worden vanuit de sluimerstand "pakt" ie de wifi niet. Ben net een kwartier bezig geweest met steeds opnieuw opstarten, van de stroom gehaald, allemaal truuks uitgehaald en nu heeft ie hem pas.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:38

Op een Mac book zit wel pages. Is dat compatibel met word documenten of moet ik dan los iets aanschaffen? Het is belangrijk dat de opmaak niet verloren gaat bij het switchen van word naar pages en terug.
Wat zijn evt de kosten van office op je Mac book?

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:27

Die van mij is net gekomen :D Ik heb Office erbij gekocht, studentenversie (vier jaar voor 80 euro) omdat ik dat voor mijn gevoel toch iets ' veiliger' vind :o

Ik vraag mij alleen af hoe ik gemakkelijk mijn muziek van mijn laptop kan overzetten naar mijn mac, aangezien ik de muziek op mijn laptop uit allemaal verschillende mappen in iTunes heb geïmporteerd..

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:47

eilleen333 schreef:
Op een Mac book zit wel pages. Is dat compatibel met word documenten of moet ik dan los iets aanschaffen? Het is belangrijk dat de opmaak niet verloren gaat bij het switchen van word naar pages en terug.

Je kan als je een document hebt gemaakt in pages, die exporteren naar een Word bestand (en nog wel meer).
ik heb dus geen office aangeschaft, omdat dit ook gewoon kan haha

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:00

Mooi klote dit, ik dus een nieuwe officepakket gekocht, wil ik het installeren gaat dat niet omdat ik al een keer zo'n pakket heb gekocht :\ (had al twee keer dat pakket geinstalleerd op andere laptops/computers, ben ik zo netjes om een nieuw pakket/code te kopen krijg je dit..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:39

xmichxrocky schreef:
eilleen333 schreef:

Je kan als je een document hebt gemaakt in pages, die exporteren naar een Word bestand (en nog wel meer).
ik heb dus geen office aangeschaft, omdat dit ook gewoon kan haha

Maar zeker als je wat ingewikkeldere opmaak instellingen gebruikt gaat dit toch niet altijd vlekkeloos.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:08

En het is wel belangrijk dat de opmaak niet verspringt omdat we nog wel eens projecten in een groep moeten doen en dan 1 word bestand doorsturen,

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:50

Weten hoe je precies een back up maakt van ipad (mini)? Deze moet naar herstelling en krijg normaal een nieuwe terug dus wil alles bewaren.
Is dat via iCloud?