Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:06

Ilona_Ubique schreef:
Ik denk dat de Cubot Zorro niet echt aan te raden is ivm maar 1 GB ram das echt weinig en dus erg sloom

Hoe kom je daarbij? Het werkgeheugen is snel genoeg en 1GB is ook voldoende. Waardoor denk je dat je er niet genoeg aan hebt?

JustHorses

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:10

Omdat ik eerder een telefoon heb gehad met 1 GB Ram en dat was vreselijk, maar met het werkgeheugen moet het prima te doen zijn voor iemand die zijn telefoon minder gebruikt als mij.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:35

Ilona_Ubique schreef:
Omdat ik eerder een telefoon heb gehad met 1 GB Ram en dat was vreselijk, maar met het werkgeheugen moet het prima te doen zijn voor iemand die zijn telefoon minder gebruikt als mij.

Welk toestel was het? Android zou zelfs in principe aan 512MB voldoende heeft, het geheugenmanagement zorgt er automatisch voor dat het geheugen niet te vol loopt en sluit apps op de achtergrond wanneer het wel dreigt te gebeuren.

Dingen als traagheid heeft vaker te maken met het feit dat er fabrikanten bestaan die hun telefoons vol proppen met bloatware en software wat nauwelijks nut toevoegt, zoals Samsung daarin alleenheerser is.

Wat bij de Zorro helpt is dat het gewoon bijna stock Android draait en dus geen rare poespas erover heen heeft.

Gemiddeld gebruik van het werkgeheugen wat ik zoal heb kunnen constateren was overwegend zo'n 500-600MB en dat is dik voor elkaar.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:52

Ik denk dat het dan was dat de Fabrikant de telefoon vol heeft gepropt met bloatware en software
Galaxy trend plus was het, erg sloom ding.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:21

Dat heeft niets met het werkgeheugen te maken maar oa processor en de software erop.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:02

Ik ben dus op jacht naar een nieuwe telefoon. Heb je stukje over de cubot gelezen. Goeie gps is absoluut een plus. Maar ik ben (normaal) zo'n 12 uur per dag weg van huis en stopcontact. Denk dat gezien de minder sterke batterij deze geen voorkeur heeft.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:26

Met gemiddeld gebruik haal je de avond wel. Doe je het rustiger aan kan je 48 uur ermee doen. De stand-by tijd is dik in orde waardoor waarmee ik op doel dat de accu weinig capaciteit verliest als je de telefoon niet gebruikt.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:44

Veulen84 schreef:
Ik ben dus op jacht naar een nieuwe telefoon. Heb je stukje over de cubot gelezen. Goeie gps is absoluut een plus. Maar ik ben (normaal) zo'n 12 uur per dag weg van huis en stopcontact. Denk dat gezien de minder sterke batterij deze geen voorkeur heeft.

Helemaal geen stopcontact? Ook geen oplader in de auto? Trouwens in sommige bussen kun je tegenwoordig ook je telefoon opladen met een USB-kabel (hoorde ik van dochter). Verder natuurlijk zoveel mogelijk dingen uit zetten als je ze niet gebruikt (gps, bleutooth, scherm zo donker mogelijk, mobiele gegeven), want dat scheelt ook batterij. En anders voor noodgevallen een losse battery-pack om je telefoon op te laden? Maar 12 uur moet meestal wel lukken.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:05

hoe kan het dan mn sd kaart al de spraakopnamens van whatsapp opslaat ?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:36

Hoe bedoel je? Een SD kaart slaat van zichzelf niets op hoor, dat kan een app bepalen of een bestand daar opgeslagen moet worden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:10

Ik heb een battery/pack om bij te laden. Maar ik heb liever geen energy vreters.

Even een lijstje gemaakt van dingen waar ik naar zoek. Iemand tips wat betreft snelheid en geheugen wat ik tegenwoordig minimaal nodig heb? Dan gooi ik die gegevens gewoon in een vergelijkingssite.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:54

Wat is je budget, zoek je dual sim? Etc.

Overigens heb ik de eerste statistieken van de Cubot Zorro binnen, 48 uur is haalbaar met 2,5 uur schermtijd en ruim 25% over.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 15:16

Budget is maximaal 200 euro.

Verder heb ik opgeschreven: dual sim, max 4,7 inch scherm, wifi, bluetooth, gps, sterke batterij...
Maar wat voor geheugen en processor speed moet daar nog bij.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 15:22

Snelheid doet niet zoveel aan af, eerder een processor type. De Snapdragon 410 met 1.2Ghz die in de Zorro zit is immers sneller dan de MediaTek MT6582 die in de Honor 3C zit die een snelheid van 1.3Ghz heeft.

Ben je overigens bereid om te importeren? Of moet het uit een Nederlandse winkel, met dito garantie, komen?

Mocht je dat laatste willen adviseer ik je de Honor 3C, prima accu en goed afgestemde software. Helaas geen 4G maar wel prima toestel voor een goede prijs van €139.

Dan heb je:
- Prima quadcore processor
- 2GB werkgeheugen
- 8GB interne opslag geheugen (uitbreidbaar met 64GB micro SD)
- Prima camera
- Scherm is ook goed
- Accuduur zou ook ruim voldoende moeten zijn, MT6582 is redelijk zuinig en de 2300mAh accu is lekker om erbij te hebben
- Nederlandse garantie

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:44

Ik heb een probleempje met mijn mobiel ( nu ja, denk ik! )
Het komt steeds vaker voor dat berichten van iemand anders niet aankomen. Het komt vooral voor bij 1 persoon, maar nu ik erover na denk misschien ook wel bij meer mensen maar denk ik dan gewoon dat zij niet terug sturen.
Nu stuurde laatst iemand waarom ik niet terug stuurde waarop ik zei dat hij niet meer appte. Bleek hij dus gewoon wel hebben terug ge-appt maar heb ik niks gehad.

Weet iemand waar dit aan kan liggen of hoe ik het kan oplossen?

Edit: het gaat trouwens om een motorola Moto G van mei 2014

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:18

Hmmm, vanochtend mijn S4 van de lading gehaald en na vier uur vrijwel leeg. Niets mee gedaan!
De resultaten in Google voldoen niet aan wat ik waarneem... :?
Batterij was wel even warm vanochtend, maar niet lang. Geen rare apps die de batterij leegtrekken, enkel Android die heel erg veel neemt. Ook geen update gehad...

Ik heb gisteren alleen wel apps verwijderd en uitgezet. Heb dus het idee dat het mijn schuld is.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:19

Ik heb dat ook al een tijdje met WhatsApp (voordat ik mijn mobiel kwijt raakte). Al helemaal geïrriteerd dat iemand al 2 dagen niet had geantwoord op een hele simpele vraag. Bleek dat hij geïrriteerd was dat ik geen reactie gaf op zijn antwoord.
Hij had dus wel geantwoord maar het was bij mij gewoon niet binnen gekomen.

Ik denk dat dat gewoon aan WhatsApp ligt.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:22

Ik stuur trouwens niet via Whatsapp maar gewoon via hangout ( zo standaard berichtending op mijn mobiel ). Persoon in kwestie heeft trouwens een iPhone en zit met imessenger ofzoiets?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:31

Janine1990 schreef:
Hmmm, vanochtend mijn S4 van de lading gehaald en na vier uur vrijwel leeg. Niets mee gedaan!
De resultaten in Google voldoen niet aan wat ik waarneem... :?
Batterij was wel even warm vanochtend, maar niet lang. Geen rare apps die de batterij leegtrekken, enkel Android die heel erg veel neemt. Ook geen update gehad...

Ik heb gisteren alleen wel apps verwijderd en uitgezet. Heb dus het idee dat het mijn schuld is.

zoiets had ik ook, en het opladen duurde heeel lang. Had al een paar weken dat de batterij net een dag mee ging in plaats van 2 dagen. Ook was hij traag en haperde veel. Ook werd de telefoon heet wanneer ik even op facebook ofzo zat. Ik heb hem gereset en nu is er niks meer mee aan de hand. Batterij gaat weer lang mee en hij wordt ook niet meer zo heet. Bij mij ging het alleen om een LG G2. Waarschijnlijk dat er gewoon een fout ofzo in zat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:35

LiiNd_Y schreef:
zoiets had ik ook, en het opladen duurde heeel lang. Had al een paar weken dat de batterij net een dag mee ging in plaats van 2 dagen. Ook was hij traag en haperde veel. Ook werd de telefoon heet wanneer ik even op facebook ofzo zat. Ik heb hem gereset en nu is er niks meer mee aan de hand. Batterij gaat weer lang mee en hij wordt ook niet meer zo heet. Bij mij ging het alleen om een LG G2. Waarschijnlijk dat er gewoon een fout ofzo in zat.

Ik doe mijn telefoon sowieso elke avond aan de lading. Afgelopen week inderdaad wel erg leeg 's avonds, maar dacht dat dat aan het gebruik lag.

Zal straks eens kijken of hij ook heet wordt bij op FB gaan.

Had vanochtend mijn telefoon namelijk even onder m'n kussen gelegd toen ik 'm van de lading haalde en weer even ging slapen. Daarna was hij warm. Komt sowieso niet weer onder het kussen :+

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:15

Ilona_Ubique schreef:
Mijn ervaring heb je al, super telefoon!Voor die prijs, heel snel.
Batterij gaat ook lang mee.

En na een paar weken gebruiken? Bevalt het nog steeds goed, ik wil hem namelijk vanmiddag bestellen maar moet nog even de doorslag hebben hahaaa

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:52

Ja naar een paar weken nog steeds.
Geweldig nog steeds snel en de batterij gaat nog steeds lang mee.
Zeker een aanrader

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:22

Even een vraagje.
Ik heb pas een nieuwe batterij-klep op mijn telefoon, en een siliconen beschermhoesje er om heen.
Dit omdat de aan/uit knop niet meer goed functioneerde, dit gaat nu weer redelijk..

Maar nu begint soms het hele scherm te trillen. En dan bijvoorbeeld als ik iets open of iets sluit.
Ik heb er twee app's zelfs opgezet.. 1 spelletje (hayday :P ) en sportypalpro..
Maar het gebeurd ook als ik bijvoorbeeld de namenlijst open..
Het lijkt me toch dat een telefoon dat gewoon moet aan kunnen?
Wie weet wat dit is, en wat ik hier aan kan doen..

Het toestel is in mei 2 jaar oud, (htc desire x).

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:31

Oja, en whatsapp heb ik ook.
Maar resetten helpt ook niet..

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:37

hoi!
Ik zit nu te denken aan een sony Z1 compact.
De specs zien er allemaal goed uit.
Heeft iemand hier ervaring mee?