Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:23

Ik heb al 2x laten verhuizen. No way dat ik dat zelf ga doen. De prijs was me dubbel en dwars waard.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:34

Wij gaan ook voor de grote meubels een verhuisbedrijf inschakelen. Alleen ff lief aankijken of ze dan ook mn zadelkasten meenemen van stal. Scheelt weer ellende :)
Verder hebben we iemand waar we zoon vrachtwagentje van kunnen lenen en onze overbuurman heeft vrachtwagenrijbewijs dus kunnen we eventueel ook nog groter huren. Maar dat gezeul...

Heb nog geen huis maar kijk er niet naar uit.
Wel naar het ontspullen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:49

Ik heb zelf een vrachtauto rijbewijs, maar ik denk er serieus over om voor de komende verhuizing voor het grote spul een verhuisbedrijf in te huren. Dr zijn een aantal kasten en spullen waar ik me niet aan wil wagen. Ja 2 zadelkasten die diep en diep lood wegen :+ Het kleine spul ben ik nu al met de auto over aan het brengen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 00:28

Mijn giga buffetkast is via achterom en 4 man tillen mn huidige huis ingekomen, ze kijken maar even hoe ze hem eruit krijgen. Tis een schitterende kast, maar ik waag me er niet aan.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 09:44

Tip voor verhuisservice die wat minder kost... Check Groupon eens. Wij gaan hier over een paar maanden ook gebruik van maken

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:58

Ik heb ook iemand gevraagd (via via, dus heel fijn!) voor verhuisservice.
Heerlijk :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:39

Ik ga ook nooit meer zonder verhuis service. Kost wat, maar wat een zorgen neemt dat weg zeg!

Indicatie. Ik moest inboedel van een woning van 88m2 verhuizen afgelopen juli van Nijmegen naar Eindhoven. Dat heeft met 1600 euro gekost. Ik had wel alles zelf gedemonteerd wat gedemonteerd kon. Bij aankomst bleek na een week dat mijn iMac gebarsten was. Maar dat is uiteindelijk met de verzekering netjes opgelost.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:49

Als ik nog ooit zou verhuizen zou ik ook een verhuisbedrijf laten komen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:00

Wij hebben 2 weken geleden zelf verhuisd van Engeland naar Nederland :') We lieten wel veel grote meubels achter, maar achteraf had ik echt gewild dat we het gewoon hadden laten doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:44

Ik ben 6 jaar geleden vanuit de Randstad naar de Veluwe verhuisd. Toen had ik een verhuisbedrijf met 2 mensen en nog wat eigen mensen hulp. We moesten toen naar 3 hoog, dus hadden er een lift bij. Alles door het raam naar binnen. Echt perfect.
De keer erna weer van 3 hoog naar onze huidige woning, met een ander verhuisbedrijf en weer een lift. Die gasten die we toen hadden, wauw. Echt toppers. Dus die gaan we nu weer vragen, ook al verhuizen we binnen hetzelfde dorp.

Verder zijn we nog druk met de verhuurder die een heleboel loze beloftes heeft gedaan, of de makelaar zonder dat zij het weten. In ieder geval, we hebben geen poot om op te staan en er komt geen tegemoetkoming. Zijn ook over veel dingen niet eerlijk. Ik ben ergens nog blij dat we straks niet meer met ze te maken heb :+
Vandaag zijn de 3 dagen bedenktijd voorbij, morgen wordt het huis getaxeerd. En dan maar duimen dat de hypotheekaanvraag snel rond is. Ik merk wel dat het in mijn hoofd en lijf ga zitten. Vorige keer zei ik al dat verhuizen je 10 jaar ouder maakt, maar dat heb ik nu ook wel.
Aan de andere kant heb ik ook wel zin om te gaan klussen en het huis mooier te maken. Juist omdat het nu echt van ons is/wordt. Kids van vrienden van ons doen dit jaar examen, dus die hebben ook zin om na hun examen te komen klussen. Zoals ze zelf zeggen: we hebben toch niks beters te doen _O-
Vorige keer hebben ze ook veel geschuurd, vonden ze leuk. Dus dat mogen ze weer doen. Er moet genoeg geschuurd worden :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:05

Wij gaan zelf verhuizen :=. Voorgaande keren ook gedaan en beviel prima.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:07

Daihyo schreef:
Verder zijn we nog druk met de verhuurder die een heleboel loze beloftes heeft gedaan, of de makelaar zonder dat zij het weten. In ieder geval, we hebben geen poot om op te staan en er komt geen tegemoetkoming. Zijn ook over veel dingen niet eerlijk. Ik ben ergens nog blij dat we straks niet meer met ze te maken heb :+

Ojee, dat klinkt niet fijn. Ben wel een beetje nieuwsgierig wat voor loze beloftes dat waren.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:39

Hier is de bezichtiging geannuleerd.
De kijkers zijn door de straat gereden en het huis blijkt niet het type huis te zijn wat ze zoeken.

Dan denk ik: huh? De foto's zijn duidelijk, en men kijkt toch ook naar google maps/streetview?
Maar het zal vast. Of er is een andere reden die ze niet willen/durven zeggen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:20

Mri schreef:
De kijkers zijn door de straat gereden en het huis blijkt niet het type huis te zijn wat ze zoeken.

Dan denk ik: huh? De foto's zijn duidelijk, en men kijkt toch ook naar google maps/streetview?

Dat kan toch? Rondrijden is anders dan Google.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:29

Mri schreef:

Wat balen!
Al herken ik het wel. Op de foto kan het soms toch net wat anders overkomen en dan vorm je zelf een verkeerd beeld.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:36

Mri schreef:

Bij mij was dat ook doorslaggevend!
Ik ging bij mijn eerste woning voor een ander huis, straat en woning viel enorm tegen.

Ik reed door de wijk en bij een huis met mooie uitstraling en grote voortuin, in een rustig nette straat daar stond een te koop bord in de tuin.
Ik het adres genoteerd en op funda opgezocht.
Van binnen werkelijk alle kleuren van de regenboog en goedkoop laminaat :+ maar veel potentie!

Dus ja op de buitenkant kan je alsnog afknappen of juist verliefd worden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:34

Huis wat wij al een tijdje op het oog hebben is in prijs verlaagd, huis van mn nichtje (grote eensgezinswoning, twee-onder-1-kapper) staat al sinds begin dit jaar te koop en heeft ze nu met 30.000 euro verlaagd.
Ander huis waar we zijn gaan kijken (maar viel tegen qua staat) ook verlaagd in prijs. Zelfs 50.000!verlaagd. Wat gebeurt er?! :P

Vandaag wel weer bezichtiging gehad in de buurt. Draaaak van een makelaar. Echt blaaskaak gedrag, 20 andere bezichtigingen en dikke wachtlijst blablabla. Niet eens aardig. Daarnaast veel te duur imo. Maar goed wat de gek ervoor geeft.

Pfff vrijdag tweede bezichtiging bij ons voorkeur huis om echt kritisch te kijken en te bedenken of we daar willen wonen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 23:04

Spannend
Zie meer huizen, zeker die een update nodig hebben en in hogere segment €650k tot €1500k wel zakken soms meer dan €150k

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 23:07

Meen je. Forse prijzen! Biedt wel mogelijkheden uiteraard:)
Nouja dan maar strategisch in proberen te zetten als we een bod willen doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 00:52

Misschien een reactie op de 'bankencrisis' in de USA.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 01:14

Las laatst iets dat er weer iets failliet was. Zou daardoor die prijs zo kelderen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 04:30

Denk vooral door hogere rentes in combinatie met hoge energieprijzen. Daarbij willen ze nu iets gaan doen dat je verplicht wordt om na aankoop van een huis de boel moet isoleren. Heel veel mensen zien dat gewoon niet zitten. In de hogere prijsklasse de k je vooral aan grotere vrijstaande huizen. Daar isolatie aanbrengen is wel andere koek dan bij een tussenwoning.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 07:59

Hutcherson schreef:
Las laatst iets dat er weer iets failliet was. Zou daardoor die prijs zo kelderen?

Ik denk wel dat het invloed heeft. De beurzen zijn ook nogal gekelderd. Sowieso is de geldmarkt heel anders dan een jaar geleden.

MarjanB schreef:
Denk vooral door hogere rentes in combinatie met hoge energieprijzen. Daarbij willen ze nu iets gaan doen dat je verplicht wordt om na aankoop van een huis de boel moet isoleren. Heel veel mensen zien dat gewoon niet zitten. In de hogere prijsklasse de k je vooral aan grotere vrijstaande huizen. Daar isolatie aanbrengen is wel andere koek dan bij een tussenwoning.

Dit zal ook niet helpen :=.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:44

_San87_ schreef:
Misschien een reactie op de 'bankencrisis' in de USA.

Volgens mij niet, komt er misschien nog bij :D
Zie dit al vanaf oktober 2022. Denk hogere rente en energie prijzen. Het betreft naar mijn idee vooral huizen waar een flinke renovatie nodig is, niet zozeer qua casco maar vooral moderniseren en isoleren. Betreft idd zoals Marjan aangeeft duurdere vrijstaande woningen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:57

Ja als je kijkt en hoort hoor je prijzen van 100k om een dak te laten isoleren als je al mensen kan vinden. Wij hebben hier alles geïsoleerd en denk dat we tegen de 60k zitten.. hebben nu wel energieverbruik dat onder het gemiddelde van een tussenwoning ligt maar we stoken nu alleen nog beneden omdat boven nog niet klaar is. Als je minder geluk hebt qua prijzen en weinig zelf kan zit je zo over een ton heen. Met de oude rentepercentages kon het nog wel uit, we hebben 1,83% voor 20jr vast. Lenen voor warmtepomp is voor ons goedkoper dan de huidige energieprijzen. Maar nu met 4% is dat gewoon niet te doen als je overal voor moet lenen en hebben mensen gewoon minder te besteden. Daarbij heel veel mensen willen geen klushuis. Wij ook niet hebben het toch gedaan en wel wat spijt van. Verbouwen is gewoon niet leuk als je van andere mensen afhankelijk bent. Daarbij is het bij ons ook nog eens een soort drama aflevering van ik vertrek geworden met een zeer slechte aannemer |o