Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:19

Oef, jullie gaan hard :')

Wat een prachtige planten komen er voorbij! Gave aanwinsten uit het tuincentrum! Die begonia <3 , wauw!!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:33

Emmaa_ schreef:
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat de aanbieders van die kneusjesboxen zich een beetje hebben verkeken op de hoeveelheid mensen die ze willen bestellen tov het aantal daadwerkelijke kneusjes. Sommige mensen zullen echt wel planten ertussen hebben zitten die een beetje kneuzig zijn, maar ik denk eigenlijk dat ondertussen heel veel mensen ook gewoon gezonde planten (misschien nog wat klein of jong) krijgen voor een kneusjesprijs. Al die sites bouwen zo superveel momentum op en die zien hun inkomsten natuurlijk ook echt omhoog schieten. Dan is het ook minder erg om een paar plantjes maar net iets boven kostprijs te verkopen.

Goed mogelijk idd. Ik dacht dat mijn box vandaag zou komen (begin van de week besteld). Maar ik keek niet goed. Hij komt pas 9 mei. Als ik dat vooraf had geweten had ik wel plantjes bij het tuincentrum gehaald. Maar goed, nu heb ik tijd om zelf potten te maken

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:45

Jolien, philo birkin idd :j Staat hier ook nog op het wensenlijstje haha.

Kuggur :(:) Hopelijk hoef je ze niet weg te gooien..

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:21

Macs schreef:
Ik volg mijn gevoel, en observeer. Ik ken mijn planten inmiddels een beetje. Dat vind ik ook het hele fijne aan voor planten zorgen, het gebruik maken van je gevoel en het afstemmen op de plant.
Klinkt lekker zweverig, maar ik word er zen van :=

Dit vind ik ook! Normaal zijn mijn vrije maandagavond en vrijdagmiddag mijn water-momenten en daar kan ik echt naar uitkijken :P

Gelukkig Rollyjogered dat ze alweer opknappen!

Die Philidendron Birkin <3 Kun je ze nog wel kwijt allemaal?!

Au Kuggur, dat moet toch een beetje pijn doen :( Hopelijk kan je er andere mensen blij mee maken, zodat hij niet helemaal in de kliko hoeft te eindigen.

En jammer capopjekop dat je nog even moet wachten. Maar dat worden straks een boel mooie hangplanten :))

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:11

Jolien87 schreef:
xIrlijn, wat leuk zeg. Is dat dan een box met luchtzuiverende planten?

Sorry, zag deze vraag net pas! Maar het was de luchtzuiverende box van plantje.nl. Nu zijn alle planten natuurlijk luchtzuiverend, maar deze zijn wetenschappelijk bewezen :+ 30 euro voor zes plantjes en potten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:53

Afbeelding

Nieuw ficus blaadje *\o/*. Wel kleiner dan die van vorig jaar, maar goed, wat wil je net na de winter.

Ik denk erover te stekken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:04

Afbeelding

Beetje met de plantjes aan het schuiven. Op de plek van de aloë vera wil ik graag een hangplant, maar ik weet nog niet welke :=.

En ik wil op de bovenste plank een string of hearts of string of pearls zetten, staat gaaf tegen de witte muur, denk ik :D. Die hangt dan zeg maar net boven het meest rechtse Monstera blad.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:20

Kuggur, ik kan me voorstellen dat, dat een beetje slikken is. :(:)
Hopelijk slaan ze weer opnieuw aan.

Die stippen begonia is ook zo mooi. :j Ik heb daar gisteren ook mee in de handen gestaan maar ik had al 4 planten meer dan gepland in de kar staan.

xIrlijn, met moeite :o
Maar ik heb al iets bedacht. Ik heb nu thuis een grote schommelstoel staan in een hoekje bij het raam waar ik eigenlijk nooit zit. Die stoel gaat alvast naar het huis van mijn vriend zodat er weer een plekje vrij is voor de planten. O:)
Haha, ja als ik ga zoeken op welke planten lucht zuiverend zijn dan staat bij praktisch alle planten dat ze lucht zuiverend zijn. := Je hebt ze mooi bij elkaar staan, zo.

San, dat nieuwe blaadje. <3 Ik vind het altijd zo intrigerend om dat te zien, vooral bij de ficus. Dat rode blaadje eromheen doet me altijd een beetje aan pakpapier lijken, alsof hij er een klein cadeautje uitperst.
Wat heb je een leuke hoek zo op de foto.
String of pearls is een erwtenplantje toch? Ik lees overal dat het zo'n makkelijk plantje is maar ik heb er nog nooit eentje langer dan een paar weken in leven kunnen houden.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:24

Ik denk dat een string of hearts qua kleur het mooiste zal staan bij zijn onderbuurman, de monstera en het het plantje rechts onderin :j

Je hebt ook een hangplantje met van die kleine groene schijfjes. Ben de naam kwijt, maar ik vind het net de platte, meer bladachtige en iets donkerdere variant van de erwtjesplant. Is dat misschien ook iets?

Jolien87 schreef:
xIrlijn, met moeite :o
Maar ik heb al iets bedacht. Ik heb nu thuis een grote schommelstoel staan in een hoekje bij het raam waar ik eigenlijk nooit zit. Die stoel gaat alvast naar het huis van mijn vriend zodat er weer een plekje vrij is voor de planten. O:)
Haha, ja als ik ga zoeken op welke planten lucht zuiverend zijn dan staat bij praktisch alle planten dat ze lucht zuiverend zijn. := Je hebt ze mooi bij elkaar staan, zo.

Klinkt goed! Leuk om weer een nieuw plantenplekje te kunnen inrichten :)) En dankje!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:28

Heel leuk plekje zo San <3 Die monstera is gaaf. String of hearts zal er goed bij passen denk ik!

Ik wil planken ophangen voor nieuwe planten ^) En ik wil mijn string of hearts proberen te stekken. De uitgedroogde stumperd krijgt groene stukjes en nieuwe blaadjes <3 <3. En mijn erwtjes ben ik aan het verwaarlozen (lees: nog geen druppel water gehad sinds ik ze heb), en ze zijn mooier dan de vorige pogingen _O-

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:34

Iedereen hier heeft zulke mooie potjes <3

Die monstera is mooi, _San87_ !

Hier doet het stekje van mijn peperomia raindrop het goed :D
Afbeelding

En ik had kamille zaadjes geplant:
Afbeelding

Dit plantje doet het trouwens niet zo goed, hij laat steeds blaadjes vallen.. weet iemand wat ik daar aan kan doen?
Afbeelding

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:43

Is ie niet aan het verbranden IsaCalixa?

Erwtjes willen gewoon minimale liefde, daar doen ze het het beste op _O- En doen dat stekken!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:49

Ik las iets over Monstera's opbinden. Moet dat met alle Monstera soorten op den duur? Ik heb een monstera deliciosa, en vind hem eigenlijk wel mooi zoals ie is.

Afbeelding

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:08

Wauw die monstera hierboven is prachtig! :+:

Isacalixa: ik zou hem van de raam weghalen denk ik :j

San: kan je de string of hearts niet op de plaats van de aloë vera zetten?

Krijgt mijn Thea een bloem of een baby plantje?
Afbeelding
Afbeelding

Daarnet trouwens de buurman erg blij gemaakt met een avocadoboompje :+:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:10

Jolien87 schreef:
San, dat nieuwe blaadje. <3 Ik vind het altijd zo intrigerend om dat te zien, vooral bij de ficus. Dat rode blaadje eromheen doet me altijd een beetje aan pakpapier lijken, alsof hij er een klein cadeautje uitperst.
Wat heb je een leuke hoek zo op de foto.
String of pearls is een erwtenplantje toch? Ik lees overal dat het zo'n makkelijk plantje is maar ik heb er nog nooit eentje langer dan een paar weken in leven kunnen houden.

Vind ik ook, je ziet echt dat rode inpakvlies opengaan en er vouwt een nieuw blad uit :D. De nieuwe bladeren zijn zo mooi groen/roze <3.

Ja, inderdaad een erwtenplantje. Ik heb er nog nooit één gehad, dus geen idee of het een lastige plant is, ik hoop het niet eigenlijk, hij komt op een plek te staan waar ik er niet zo makkelijk bij kan :=.

xIrlijn schreef:
Ik denk dat een string of hearts qua kleur het mooiste zal staan bij zijn onderbuurman, de monstera en het het plantje rechts onderin :j

Je hebt ook een hangplantje met van die kleine groene schijfjes. Ben de naam kwijt, maar ik vind het net de platte, meer bladachtige en iets donkerdere variant van de erwtjesplant. Is dat misschien ook iets?

Qua kleur vind ik ze beide mooi. In het echt is de Dieffenbachia (die naast de monstera) witter dan op de foto, dus kleurt tof bij de Fittonia en het monstertje, die mooi donkergroen is. Ik twijfel wel echt, want ik vind het beide leuke plantjes. Misschien moet ik ze maar beide neerzetten, de één boven en de ander onder de t monster.

ontherun schreef:
Heel leuk plekje zo San <3 Die monstera is gaaf. String of hearts zal er goed bij passen denk ik!

Ik wil planken ophangen voor nieuwe planten ^) En ik wil mijn string of hearts proberen te stekken. De uitgedroogde stumperd krijgt groene stukjes en nieuwe blaadjes <3 <3. En mijn erwtjes ben ik aan het verwaarlozen (lees: nog geen druppel water gehad sinds ik ze heb), en ze zijn mooier dan de vorige pogingen _O-

Thank you <3. t Monster moet maar eens wat gaan groeien, hopelijk komt dat op.

IsaCalixa schreef:
Iedereen hier heeft zulke mooie potjes <3

Die monstera is mooi, _San87_ !

Dit plantje doet het trouwens niet zo goed, hij laat steeds blaadjes vallen.. weet iemand wat ik daar aan kan doen?
[ [url=m/cL3asE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank je :D.

Die laatste lijkt het wat te warm te hebben. Is die plant in het echt ook zo licht?

Loose schreef:
Ik las iets over Monstera's opbinden. Moet dat met alle Monstera soorten op den duur? Ik heb een monstera deliciosa, en vind hem eigenlijk wel mooi zoals ie is.

[ [url=m/c13mCt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uiteindelijk bijna altijd wel, ja. De bladeren worden te groot/zwaar. Hoewel ik ook gezien heb dat mensen ze gewoon opzij laten vallen, dat ziet er ook wel gaaf uit. Maar dan wordt ie wel echt breeeeed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:12

tessyke schreef:
Wauw die monstera hierboven is prachtig! :+:

Isacalixa: ik zou hem van de raam weghalen denk ik :j

San: kan je de string of hearts niet op de plaats van de aloë vera zetten?

Krijgt mijn Thea een bloem of een baby plantje?
[ [url=m/x4Cwtd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IbOFO2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarnet trouwens de buurman erg blij gemaakt met een avocadoboompje :+:

Ja, ik denk dat ik ze inderdaad maar beide ga zetten en dan kan ik altijd kijken welke ik waar wil hebben.

Een bloemetje :j. Wel een mooie thea, zeg :+:. Mijn Marantha bloeit ook, ik twijfel wel of ik de bloemen eruit knip omdat ze zoveel energie kosten. Maar het ziet er ook wel weer leuk uit, die kleine paarse bloemetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:13

Jolien, die pilea is leuk! Ik had er in begin echt een hard hoofd in. Stomme plantjes bleef uitvallen en dor worden. Maar na paar weken acclimatiseren groeit ie nu als een malle.

Ik moet zeggen dat ik plantje wel met enigszins grof geweld in 2 had getrokken om te verdelen over 2 potjes. Op de gok of dat wel kon :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:15

Ja, misschien heeft ie het idd wat te warm :') De zon is de laatste tijd ook veel feller, er zijn al meerdere plantjes langs mijn raam (een beetje) verbrand.. merken jullie daar ook een verschil in? Ik heb echt het idee dat de zon door de corona/minder luchtvervuiling sterker is

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:16

IsaCalixa schreef:
Ja, misschien heeft ie het idd wat te warm :') De zon is de laatste tijd ook veel feller, er zijn al meerdere plantjes langs mijn raam (een beetje) verbrand.. merken jullie daar ook een verschil in? Ik heb echt het idee dat de zon door de corona/minder luchtvervuiling sterker is

Zou best kunnen, ik moet nu meer/vaker water geven dan ik me kan herinneren van vorig jaar.

Ik heb mijn Hoya kerrii verplaatst naar een wat donkerdere plek, ik hoop ergens dat ie gaat groeien, maar ik heb er een hard hoofd in :').

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:26

_San87_ schreef:
IsaCalixa schreef:

Zou best kunnen, ik moet nu meer/vaker water geven dan ik me kan herinneren van vorig jaar.

Ik heb mijn Hoya kerrii verplaatst naar een wat donkerdere plek, ik hoop ergens dat ie gaat groeien, maar ik heb er een hard hoofd in :').

Ja inderdaad, mijn calathea wordt ook sneller zielig :') als ie te weinig water krijgt gaat ie savonds z'n blaadjes niet meer sluiten. Dan weet ik dat het tijd is haha

Het verbrande plantje mag even bijkomen in de schaduw en is omgeruild voor de tongenplant (een woestijnplant dus die moet vast tegen de zon kunnen) :D

Afbeelding

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:32

Soms is het wat verhuizen, hier lachen ze er thuis altijd mee :')

Die pilea is echt schattig!
De mijne begint nu na een paar maanden eindelijk een beetje normaal te doen, wat een dramaqueen!
En onlangs was er ook nog een heel stuk afgebroken maar die staat op water met worteltjes. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:48

Sansevieria kan inderdaad prima in het raam staan :D.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:28

*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Ik had een paar van jullie al zitten stalken of plantje.nl eigenlijk wel een trace code stuurt, ik kreeg hem uiteindelijk gisteravond rond 19h pas. Al had ik er uiteindelijk weinig aan, want het tijdvak bleef 08-18h :') Gelukkig was ik niet op het verkeerde moment mijn hond uitlaten en heb ik de bestelling binnen. Helaas ontbreekt een van de twee Clematis die ik erbij had besteld. Na het lange weekend maar even kijken wat ze daarmee doen.-O-

Op de foto staat de inhoud van de kneusjesbox op de handdoek. Ik voeg ook foto's vanaf boven toe, want ik ben nog niet helemaal uit de namen/verzorging en daar kunnen jullie mij vast mee helpen :o Ik heb twee ramen: een op het zuidwesten (heel veel zon, binnenkort wel met folie //woonkamer) en een op het noordoosten (heel vroeg, heel kort zon //slaapkamer). Daarnaast heb ik de badkamer aan de zonkant zitten, die blijft best koel en heeft geen directe zoninstraling, want het mini raampje is frosted ofzoiets.

Afbeelding
Op de doos, de losse bestelling
-Clematis Alpina //balkon (schaduw)
-Adiantum Fragrans (venushaar) vochtig houden+géén zon //badkamer
-Ceropegia Woodii (chinees lantaarnplantje) uit laten drogen+veel licht //woonkamer
-Senecio Rowleyanus (erwtenplantje) uit laten drogen+veel licht //woonkamer
-Ceropegia Woodii Variegata (chinees lantaarplantje 2) uit laten drogen+veel licht //woonkamer

Afbeelding
Kneusjesbox deel 1
-? Dracaena Marginata vocht?+licht maar uit de zon //woonkamer (uit de zon)?
-? Nephrolepsis Green Lady hetzelfde behandelen als de Venushaar? //badkamer?
-? Dieffenbachia X vochtig houden+licht maar uit de zon //woonkamer (uit de zon)?
-? iets van een vetplantje? vocht?+licht? //woonkamer (vensterbank)? (daar staan al mijn vetplantjes)
-?
-? nog een Dracaena Marginata, maar dan zonder stam?

Afbeelding
Kneusjesbox deel 2
-? Musa Dwarf vochtig houden maar niet verzuipen+véél licht //woonkamer (vensterbank)?
-? Calathea X? vochtig houden/sproeien+niet zo veel licht? //slaapkamer? (daar staan al mijn calathea's)
-? Scindapsus X? licht vochtig houden/sproeien+licht maar uit de zon //woonkamer (uit de zon)?
-? nog een Scindapsus/Epipremnum?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:42

Je laatste foto rechtsonder rechts is een monstera, daarnaast een epipremnun Brasil denk ik.
De roze een fittonia op de foto erboven, daarnaast een peperomia? Raindrop?

Ik heb echt niet zojuist planken besteld hoor O:) Nu nog potten en planten O:)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 17:38

Bedankt! (ik moet ook nog planken ophangen) O:)
Toch wel een monstera ja? Ik twijfelde, leuk :D
Een Brasil of zou het een Aureum zijn?
Ah een Fittonia, ik vind die diepe kleuren zo mooi! Het is wel een tricky plantje zo te lezen.
Nee het is geen peperomia denk ik, de bladeren zijn niet rond. Ik zal een duidelijker foto toevoegen.

-Fittonia Albivenis vochtig houden maar niet verzuipen/sproeien+schaduw //slaapkamer
-Philodendron Monstera licht vochtig houden/sproeien+licht maar uit de zon //woonkamer (tegen slaapkamer aan)
-Scindapsus Epipremnum licht vochtig houden/sproeien+licht maar uit de zon //woonkamer (uit de zon)

Afbeelding