Wat een prachtige planten komen er voorbij! Gave aanwinsten uit het tuincentrum! Die begonia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Om heel eerlijk te zijn denk ik dat de aanbieders van die kneusjesboxen zich een beetje hebben verkeken op de hoeveelheid mensen die ze willen bestellen tov het aantal daadwerkelijke kneusjes. Sommige mensen zullen echt wel planten ertussen hebben zitten die een beetje kneuzig zijn, maar ik denk eigenlijk dat ondertussen heel veel mensen ook gewoon gezonde planten (misschien nog wat klein of jong) krijgen voor een kneusjesprijs. Al die sites bouwen zo superveel momentum op en die zien hun inkomsten natuurlijk ook echt omhoog schieten. Dan is het ook minder erg om een paar plantjes maar net iets boven kostprijs te verkopen.
Macs schreef:Ik volg mijn gevoel, en observeer. Ik ken mijn planten inmiddels een beetje. Dat vind ik ook het hele fijne aan voor planten zorgen, het gebruik maken van je gevoel en het afstemmen op de plant.
Klinkt lekker zweverig, maar ik word er zen van
Jolien87 schreef:xIrlijn, met moeite![]()
Maar ik heb al iets bedacht. Ik heb nu thuis een grote schommelstoel staan in een hoekje bij het raam waar ik eigenlijk nooit zit. Die stoel gaat alvast naar het huis van mijn vriend zodat er weer een plekje vrij is voor de planten.
Haha, ja als ik ga zoeken op welke planten lucht zuiverend zijn dan staat bij praktisch alle planten dat ze lucht zuiverend zijn.Je hebt ze mooi bij elkaar staan, zo.
Jolien87 schreef:San, dat nieuwe blaadje.Ik vind het altijd zo intrigerend om dat te zien, vooral bij de ficus. Dat rode blaadje eromheen doet me altijd een beetje aan pakpapier lijken, alsof hij er een klein cadeautje uitperst.
Wat heb je een leuke hoek zo op de foto.
String of pearls is een erwtenplantje toch? Ik lees overal dat het zo'n makkelijk plantje is maar ik heb er nog nooit eentje langer dan een paar weken in leven kunnen houden.
xIrlijn schreef:Ik denk dat een string of hearts qua kleur het mooiste zal staan bij zijn onderbuurman, de monstera en het het plantje rechts onderin![]()
Je hebt ook een hangplantje met van die kleine groene schijfjes. Ben de naam kwijt, maar ik vind het net de platte, meer bladachtige en iets donkerdere variant van de erwtjesplant. Is dat misschien ook iets?
ontherun schreef:Heel leuk plekje zo SanDie monstera is gaaf. String of hearts zal er goed bij passen denk ik!
Ik wil planken ophangen voor nieuwe plantenEn ik wil mijn string of hearts proberen te stekken. De uitgedroogde stumperd krijgt groene stukjes en nieuwe blaadjes
![]()
. En mijn erwtjes ben ik aan het verwaarlozen (lees: nog geen druppel water gehad sinds ik ze heb), en ze zijn mooier dan de vorige pogingen
IsaCalixa schreef:Iedereen hier heeft zulke mooie potjes![]()
Die monstera is mooi, _San87_ !
Dit plantje doet het trouwens niet zo goed, hij laat steeds blaadjes vallen.. weet iemand wat ik daar aan kan doen?
[ [url=m/cL3asE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Loose schreef:Ik las iets over Monstera's opbinden. Moet dat met alle Monstera soorten op den duur? Ik heb een monstera deliciosa, en vind hem eigenlijk wel mooi zoals ie is.
[ [url=m/c13mCt.jpg]Afbeelding[/url] ]
tessyke schreef:Wauw die monstera hierboven is prachtig!
Isacalixa: ik zou hem van de raam weghalen denk ik
San: kan je de string of hearts niet op de plaats van de aloë vera zetten?
Krijgt mijn Thea een bloem of een baby plantje?
[ [url=m/x4Cwtd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IbOFO2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daarnet trouwens de buurman erg blij gemaakt met een avocadoboompje
IsaCalixa schreef:Ja, misschien heeft ie het idd wat te warmDe zon is de laatste tijd ook veel feller, er zijn al meerdere plantjes langs mijn raam (een beetje) verbrand.. merken jullie daar ook een verschil in? Ik heb echt het idee dat de zon door de corona/minder luchtvervuiling sterker is
_San87_ schreef:IsaCalixa schreef:Ja, misschien heeft ie het idd wat te warmDe zon is de laatste tijd ook veel feller, er zijn al meerdere plantjes langs mijn raam (een beetje) verbrand.. merken jullie daar ook een verschil in? Ik heb echt het idee dat de zon door de corona/minder luchtvervuiling sterker is
Zou best kunnen, ik moet nu meer/vaker water geven dan ik me kan herinneren van vorig jaar.
Ik heb mijn Hoya kerrii verplaatst naar een wat donkerdere plek, ik hoop ergens dat ie gaat groeien, maar ik heb er een hard hoofd in.