[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:28

Ik moet vandaag gaan bellen over woz waarde. Ivm een taxatie die mogelijk gedaan moet worden over eigen woning. Die dus niet verkocht wordt maar waar ik alleen van de hypotheek en eigendoms actie geschrapt wordt. Vreemde eis, maar ja kan daar weinig anders aan doen vooral omdat het gespaarde deel er toch al af gaat en het bedrag fiks lager wordt dan het nu is. Maar ik zit niet thuis (vrijdag aangereden met motor waar ik achterop zat, linkerbeen stijf en bont en blauw kan niet autorijden en kom dus niet thuis. De rijder zit met zelfde probleem dus ik zit daar nu met pootje hoog in huis) moet alles op afstand doen.

Wel hoorden we vrijdag dat er kijkers zijn geweest vrijdag in het huis. Mmm ze zouden pas gaan rondleiden als ik deze periode kwa voorwaardes er niet uitkwam. -O- Dat is nu nog 25 dagen ver weg). Was niet zo blij met dat bericht eigenlijk. Dus makelaar moet ik vandaag ook gaan bellen erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:56

Ik kom hier even een stipje zetten. Op termijn willen wij ook op zoek gaan naar een koopwoning en wil graag meelezen met jullie en hoe jullie het aanpakken. :) We wonen nu in een vier jaar oude huurwoning in Houten, willen graag in de regio blijven, en anders max 30 minuten van Utrecht buiten de spits.

willemlover

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:19

In de WOZ waarde ben ik ook totaal niet thuis. Weet alleen dat de vraagprijs van de woning waar wij vanavond een 2e keer gaan kijken 56000 euro hoger ligt dan de WOZ waarde..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:32

Charaz schreef:
Dat heb je al eerder geroepen maar is dus NIET waar, wij hebben in december onze woning gekocht en hebben een hele vragenlijst in moeten vullen en het taxatie rapport moeten opsturen voor het bepalen van de WOZ waarde en die is lager dan de aankoopprijs!

Mijn excuses, ik vertel hier ook maar wat ik heb geleerd... En daar werd me echt geleerd dat dit overal zo ging.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:28

Hoe zijn jullie eigenlijk aan de notaris gekomen?
Gewoon via google? want de meeste zie ik geen prijzen bij staan :o

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:29

M_D_H schreef:
Hoe zijn jullie eigenlijk aan de notaris gekomen?
Gewoon via google? want de meeste zie ik geen prijzen bij staan :o

www.degoedkoopstenotaris.nl :D

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:51

Ik heb nog een vraag. Je moet zoveel % zelf inleggen. Maar nu is me vraag als je huis verkoopt moet je de makelaar ook van eigen geld betalen of kan dat van verkoopprijs?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:52

Hoor net van mijn vriend dat de notaris al lang begroot is toen onze financieel adviseur een berekening maakte voor de hypotheek :')

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:07

Misschien een tip voor sommigen waar ik heel veel aan het gehad: Op Eyeopen.nl staan heel veel ebooken over het kopen van een huis. Gaat zowel over bezichtigen, bod uitbrengen, keuringen, hypotheken en nog meer. Wij regelen via hun de hypotheek maar je kan je gewoon gratis aanmelden. Al kan je volgens mij ook zonder aanmelden bij die boeken. Heb ik zelf enorm veel aan gehad! Staan ook handige checklists op voor als je bijv gaat verhuizen of als je roerende zaken overneemt.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:29

Ik heb gewoon dezelfde notaris als mijn broertje gepakt. De hypotheekadviseur had die aangeraden. Hij heeft er meteen bij gezegd dat het misschien niet de goedkoopste was, maar de goedkoopte was ook weer een stuk rijden. En deze was gewoon goed.
Naderhand hebben meerdere mensen nog dingen geregeld via deze notaris.

En een wonder. Mijn woning is eindelijk van funda afgehaald *\%/* _O-
Tot gisteren stond hij nog steeds als te koop :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:49

Onze woning staat ook nog steeds als te koop :')

Ik heb net de bouwtechnische keuring geboekt en de notaris besproken :))
Er lijkt schot in de zaak te komen.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:24

Haha Funda loopt achter...
Spannend M_D_H, verwachten jullie dat er dingen uit de keuring komen? En wanneer staat hij gepland?

Wij zijn gisteravond een 2e keer wezen kijken. Het gevoel was nog steeds erg goed dus vanochtend een openingsbod uitgebracht. Kregen van de receptioniste van de makelaar te horen dat we morgen een reactie kunnen verwachten.
Pff hoop toch niet dat het met elk bod een dag wachten is. Heb vannacht al amper geslapen :(. Als dat nog een week zo door gaat ben ik een zombie volgende week haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:28

Wij gaan morgen onze eerste huizen bezichtigen.. ik vind het stiekem toch wel heel spannend :D

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:33

Vraag me af of mensen hier ervaring mee hebben:

Gesprek gehad met hypotheekadviseur zojuist, nu is het bedrag wat zij uitrekent wat wij kunnen krijgen zo'n 12duizend lager dan wat wij met het eerste gesprek kregen. Wat betekend dat wij geen hypotheek kunnen krijgen voor ons bedrag en geld moeten bijleggen. Hier schrik ik natuurlijk van, vooral ook omdat ik zo grondig alles ben na gegaan. Het lijkt er op dat de werkgeversverklaring van mijn vriend alle bedragen zo veel lager zijn dan zijn jaaropgaves (die wij hebben gebruikt voor de berekeningen) dat hier het verschil uit komt. Ik had hier geen idee van. Hebben mensen dit vaker gehad? Ik voel me vreselijk nu omdat ik niet weet of ik het verschil wil en kan bijleggen, maar ook omdat ik er niet op had gerekend...

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:45

Helaas geen tips voor je. Wel onwijs balen zeg. Kan je vriend niet een nieuwe verklaring vragen want als ik het zo begrijp klopt die niet?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:53

Nou ik begin er aan te twijfelen, hij krijgt namelijk erg veel onregelmatigheidstoeslagen en die zetten ze niet op de werkgeversverklaring. Het bedrag op de verklaring krijgt hij sowieso, maar dat is dus niet gelijk aan het werkelijke bedrag wat hij krijgt. Echter kijkt de bank dus waarschijnlijk naar het bedrag op de verklaring en niet naar het werkelijke bedrag. En dat verschild dus een goeie 12000 euro...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:56

Op een jaaropgave staat alles wat iemand krijgt, ook bedragen waar een bank niet of slechts beperkt mee rekent. Daarom is het altijd tricky om uit te gaan van een jaaropgave, tenzij je naast je basissalaris geen extra loon ontvangt. Onregelmatigheidstoeslag (ORT) kan als het structureel is overigens wel degelijk op een werkgeversverklaring gezet worden, en kan ook (deels) meegenomen worden bij een hypotheekaanvraag.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:29

Wie kan mij helpen per pb? Ik heb aantal vragen maar kom er niet meer uit en om alles hier neer te zetten is niet zo handig. Gaat om verkoop en koop

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:38

Ik kom mij hier na 3 jaar ( := ) ook weer melden.
Nu zijn wij toch echt op zoek naar een huis met grond voor de paarden. Het valt mij wel ontzettend tegen. Wij willen geen klushuis en het lijkt alsof alleen 80 plussers huizen verkopen met grond.
Oja ons zoekgebied is max 1 uur van Rotterdam.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:43

Selka schreef:
Ik kom mij hier na 3 jaar ( := ) ook weer melden.
Nu zijn wij toch echt op zoek naar een huis met grond voor de paarden. Het valt mij wel ontzettend tegen. Wij willen geen klushuis en het lijkt alsof alleen 80 plussers huizen verkopen met grond.
Oja ons zoekgebied is max 1 uur van Rotterdam.

Waarom kijk je niet in buurt van rozenburg enz zat goedkope dingen met land en mooie huizen hier abbenbroek enz

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:53

Echt LinsxDot? Ik heb wat in Rockanje gezien maar niets in Rozenburg ofzo. Wij zijn wel op zoek naar 5000m2+.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:12

Rozenburg zelf niet maar wel eromheen abbenbroek rockanje idd brielle heenvliet hellevoetsluis denk dat daar vast wel iets zit of tinte

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:29

Selka: kijk je ook richting goeree-overflakkee en schouwen-duiveland? Dat zijn het eiland van zuid-holland en het bovenste van Zeeland.
Vanaf Goes (een eiland onder het laatstgenoemde, minimaal 25 autominuten) is het deur-uit-deur-in 1.15 uur met de auto naar het Erasmus ziekenhuis.
Dat was overigens voor de nieuwe A4.
Tholen is eventueel ook een 'eiland' met potentie voor huizen met grond.
Moet t natuurlijk wel uitkomen met de kant van Rotterdam waar je wilt zijn in 1 uur en de ochtend en avondspits evt. Daar heb ik geen ervaring mee.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:20

Thanks voor t meedenken!

Nee we zoeken 1 uur excl spits. Daar rijden we toch niet in ivm werktijden. Tholen en omgeving best wat gezien maar de makelaar belt niet terug.... ik heb 3x gebeld en mijn vader 2x (ik dacht misschien klink ik te jong?) verdeeld over een week of 5/6 maar niks..... twijfel of ik gewoon eens aanklop bij de mensen :=

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 23:35

Zou aankloppen of indien niet aanwezig briefje in de bus doen. Hebben wij ook wel eens gedaan. Zou als verkoper dat ook wel prima vinden en dan kan diegene meteen de makelaar op zijn flikker geven