[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:56

Leuk nieuws! Hoop dat jullie wens uit komt voor je verjaardag! :)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:26

Wat gaaf Sym! Ik duim voor je mee! Op welke basis denkt de makelaar het wel te kunnen verkopen de komende tijd? Fijn dat die mensen van jullie droomhuis op jullie wilden wachten!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:42

Nelleke, dat weet ik dan weer niet. We komen er alleen op visite :) Rijden natuurlijk wel door een wijk heen als we er naartoe rijden, die is behoorlijk minder, maar de straat is zeker heel leuk!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:58

Tamara schreef:
Wat gaaf Sym! Ik duim voor je mee! Op welke basis denkt de makelaar het wel te kunnen verkopen de komende tijd? Fijn dat die mensen van jullie droomhuis op jullie wilden wachten!

Ten eerste omdat er mensen zijn die serieuze interesse hebben en ik verwacht eigenlijk dat die mensen binnenkort ook een bod gaan doen. Ten tweede omdat we besproken hebben wat onze absolute bodemprijs is en daarvoor denkt hij het wel op korte termijn te kunnen verkopen. Ook omdat er simpelweg veel meer huizen verkocht worden.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:01

Sym,wat een supergoed nieuws!!!!

Zo bij ons is het huis EN de garage verkocht!!!
Huis ovv financiering maar daar verwacht de makelaar geen problemen mee.
Garage zijn ze gister naar komen kijken.En die mensen hebben een bod uitgebracht.
We moeten morgen aan de makelaar door gegeven of we met dat bod akkoord gaan.
Belde er vanochtend een man op en die had ook interesse in de garage.
En die wil er nog meer voor geven als die andere mensen.
Die beste man komt morgen kijken en dan moeten wij beslissen aan welke mensen we de garage willen verkopen.
Dat is voor ons niet zo moeilijk,aan degene die het meeste voor onze garage wil geven!!!

Gister een 2de bezichtiging gehad bij ons droomhuis.
Manlief was er deze keer wel bij en die is ook helemaal verliefd op het huis.
Makelaar van de verkopende partij is op vakantie en we hebben een openingsbod neer gelegd bij de verkopers.
Ik stuur ook nog een sms naar de makelaar en zeg dat we een openingsbod hebben gedaan.
Krijg ik terug dat we een verhoogd openingsbod moeten doen omdat we anders niet eruit gaan komen.
Ik weer een sms gestuurd met de mededeling dat wij graag een tegenbod willen hebben en dat we er dan wel uit komen.
Hij belt mij komende dinsdag op.
Zijn echt weer van die makelaarsstreken om zoiets te zeggen.
Nu maar hopen dat we er dinsdag uit komen en dan hopelijk over 3 a 4 maanden opleveren en verhuizen!!!
Heb er nu al zin in.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:52

Gaat ook lekker daar lovemyhorse!

Wij hebben vanmiddag kijkers en ik ben aan het opruimen en poetsen, maar ik merk dat ik er zo langzamerhand een beetje lui in geworden ben. Ik vind het wel goed. Als het voor het oog maar opgeruimd en schoon is dan vind ik het verder wel best.

(Mijn paard had koliek en is vorige week geopereerd, dus ik had eigenlijk hele andere zorgen. Morgen mag ik haar gelukkig alweer naar huis halen)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:57

Das schrikken Sym, gelukkig gaat het weer goed! Hopelijk leveren je kijkers iets op!

LMH dat gaat ook goed zeg, fijn joh!

Hier gaat het ook lekker :D Zaterdag huis op Funda gekomen, daarvoor had de makelaar al een kijker voor donderdag. En vanochtend zijn er ook alweer 2 bezichtigingen gepland, morgen en volgende week maandag. Ben benieuwd of daar iets uit gaat komen, dat er überhaupt mensen willen komen kijken vind ik al heel positief!

Gaan zelf vrijdag een huis bezichtigen, met in ons achterhoofd dat dit misschien wel eens gauw verkocht zou kunnen worden maakt dat het wel extra spannend!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:03

Wat fijn Sym!!! Ik duim alvast op een goede afloop :D

Hier al redelijk wat makelaars afgegaan en ben benieuwd of ik deze week wat bezichtigingen kan doen... En ik moet dan ook maar eens naar de bank gaan :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:18

Gefeliciteerd lovemyhorse1 met de verkoop!
Spannend Symbeami, hopelijk krijg je goed nieuws van de kijkers vanmiddag :)
Klinkt goed Tamara dat je nu al veel kijkers hebt en spannend die bezichtiging.

Hier net gebeld voor een woning die jammer genoeg al onder bod ligt, wordt volgende week terug gebeld als dit niet door gaat. Verder voor vrijdag een bezichtiging gepland, ben benieuwd of het wat is.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:24

Sym,hopen dat je paard snel hersteld en dat die kopers ook echt een serieus bod op jullie huis willen doen.

Tamara,zeer positief dat je zo snel al zoveel bezichtigingen hebt.Het kan nog wel eens heel snel gaan met de verkoop van je huis.
Hier is ons huis op 12 januari via de makelaar op de markt gekomen en 28 februari ovv financiering verkocht.

Je merkt toch wel dat de huizenmarkt aan het aantrekken is.Het begint beter weer te worden,dagen worden langer en mensen die nu huren willen graag een eigen huis hebben.

Nu maar weer eens op zoek naar wat dingen voor het nieuwe huis(Als we het eens worden over de prijs van ons droomhuis)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:31

Wauw supernieuws voor Sym en Lovemyhorse!

Wij zijn nog een paar stadia eerder dan jullie (helaas). Horen vandaag of morgen hoeveel hypotheek we kunnen krijgen.. Gisteren de gegevens opgestuurd naar de hypotheekadviseur.

En inderdaad ook wij willen van huur naar eigen huis gaan. Omdat er weer een huursverhoging aan zit te komen en het niet meer in proportie is. We betalen veel te veel en krijgen er te weinig voor terug.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:19

Wat een goed nieuws hier allemaal!!

Ik wil even jullie mening hebben... Stél je bent al een tijdje op zoek naar een huis, en veel van de huizen waar je interesse in had, zijn zó onder je neus verkocht :+

Nu is er sinds zaterdag een huis op de markt, dat zowel aan je eisen-lijstje áls aan je wensen-lijstje voldoet. Er is behoorlijk wat interesse voor en diezelfde zaterdag is er al een bezichtiging geweest. Vanmorgen om 9 uur meteen gebeld met de makelaar en aankomende vrijdagmiddag is er pas ruimte voor een bezichtiging.

Nu is het zo, dat de verkopers vrienden van vrienden zijn.... Die vrienden van ons hebben de verkopers even gebeld en nu kunnen we morgen al terecht voor een bezichtiging *\o/* , zónder makelaar (die er overigens wél van op de hoogte is).

Er zijn dus nogal wat kapers op de kust. Als het huis morgen bevalt, zouden jullie dan meteen een bod doen?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:05

Als het echt aan je wensen en eisen voldoet, waarom niet? Ik bedoel waar wacht je dan nog op? :D Veel plezier!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:15

@ Liezel1: Ja, wat houd je tegen als het huis je morgen helemaal bevalt? Waarom dan nog wachten tot iemand anders een bod doet en je het weer aan je neus voorbij ziet gaan? :D Succes!!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:15

Als het in het echt net zo aan jullie eisen & wensen voldoet als nu lijkt, dan zou ik er zeker voor gaan! Extra goed om je heen kijken, die ruimte heb je tenslotte. Als jullie geen tweede bezichtiging nodig hebben om te weten dat het jullie droomhuis is, dan zou ik zeker bieden, voordat het weer voor jullie neus weg is!

Ben stiekem wel heul nieuwsgierig naar het huis, pb met linkje? O:)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:23

Ik zou niet te lang wachten met het uitbrengen van een bod, als het echt jullie huis is!
Het werkt sowieso al in je voordeel dat jullie elkaar via via kennen lijkt me.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:00

Liezel, ik zou ook niet wachten met een bod doen. Als er zoveel belangstelling is en jij hebt al wat huizen aan je neus voorbij zien gaan.... dan zou ik zeker niet wachten als het huis in alles aan jouw verwachtingen voldoet.

Voor ons is het nu allemaal even heel erg spannend want ons droomhuis hebben we min of meer gekocht onder voorbehoud van een aantal zaken..... onder andere dat we voor 1 augustus hier de boel rond hebben. Vanavond nog een gesprek met de hypotheek adviseur. PFFFF spannend, spannend.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:14

wat goed symbeami!! spannend zeg. ik hoop dat alles lukt!

liezel, veel succes! ik zou ook meteen bieden als het huis is wat je wilt!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:48

liezel, als het huis is wat jullie er van verwachten zou ik ook gewoon een bod doen, daar heb je echt geen makelaar voor nodig ,je kunt ook altijd een bod doen onder voorbehoud van heule spannende bouwkundige zaken

wij hadden eigenlijk nu een bezichtiging, maar dat huis is alweer verkocht :+
opeens een uurtje over dus
maar ik zat eigenlijk al op een belletje van de makelaar te wachten met de mededeling dat het verkocht is :P ex huurwoning in een zeer gewild forenzendorp , ondanks een bak werk, een hele scherpe prijs , dat vliegt natuurlijk de etalage uit. jammer dat we niet hebben kunnen kijken , als we nu hadden gekeken en het was niks voor ons dan hadden we huizen uit die straat en vergelijkbare huizen kunnen schrappen van de "misschien is het wat" lijst

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:44

Gaat niet lukken met ons droomhuis of dit moet heel snel verkocht worden. Overbruggingshypotheek gaan we net niet redden. Jammer. 10 maart de Staatsloterij dan maar...

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:07

Liezel,gewoon een openingsbod doen.Hebben wij afgelopen zaterdag ook gedaan omdat we het ook ons droomhuis vinden en dat er meerdere mensen interesse hebben in dit huis.Als je een openingsbod doet dan ben je in onderhandeling volgens de makelaar en dan kan ook niemand anders bieden op het huis tot jullie eruit zijn met de prijs.

Sym,gewoon blijven hopen.Wij hadden ook geen goede hoop dat ons huis snel werd verkocht en zo zie je maar dat het heel erg snel verkocht kan worden.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:08

Hallo dames,

Mag ik gezellig met jullie meekletsen?
Wij hebben 5 februari een eengezinswoning gekocht en wachten nu tot we een akkoord voor de financiering krijgen. Als het goed is horen we morgen wat van de bank, nadat ze vorige week donderdag een document (lees: taxatie) kwijt waren. _-:(

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:16

Balen symbeami! hopelijk komt jullie eigen verkoop snel rond.

lovemyhorse1, je bent pas in onderhandeling als je ook een tegenbod krijgt volgens mij.

Ik heb donderdag mijn eerste hypotheek gesprek, maar aangezien ik ver onder wat alle berekeningssites zeggen zit, moet dat wel goed komen. Toch spannend!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:29

Even een stipje voor meelezen.

Wij zijn ons een beetje aan het oriënteren. We kunnen ons huurhuis kopen van de woningstichting voor een erg aantrekkelijk bedrag + v.o.n.
Nu heb ik zitten rekenen en het komt er in praktijk op neer dat kopen in ons geval qua maandlasten bijna niets scheelt met huren.

Nu nog afwachten of wij wel een hypotheek kunnen krijgen. Ik ben 25 en werk 24 uur pw. Heb een jaarcontract maar kan een intentieverklaring krijgen. Mijn partner is 30 en heeft een fulltime baan, maar een halfjaar contract.

Ik vrees een beetje dat het gebrek aan een vast contract roet in het eten gaat gooien....
We zullen zien!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:32

Als je partner al meer dan 3 jaar een stabiel inkomen heeft moet het geen probleem vormen, met NHG en geen vast contract of intentieverklaring baseren ze het op de afgelopen 3 jaar. Gewoon eens een gesprek aan gaan bij een hypotheek adviseur! Als het niks scheelt en de hypotheek kun je rondkrijgen en je denkt daar minimaal 5 jaar nog wel te wonen zou ik het doen. Je bouwt dan wat op ipv dat je maandelijks geld weggooid.