Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:28

Bij onze jumbo lopen ze zelf rond half 10 's avonds de schappen langs om alles eruit te halen wat tot morgen houdbaar is. Ben nog nooit iets tegengekomen wat op de datum is helaas...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:40

Eigenlijk ook zonde om dat de dag van tevoren al weg te gooien.

Wij zijn bezig met onze vriezer eens uit te pluizen, liggen echt zoveel dingen in die me ooit lekker of handig leken.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:45

Ze gooien het gelukkig niet weg, wordt opgehaald door de voedselbank.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:50

@ Charaz. Ik zeg niet dat het niet bewezen is, ik zeg dat het verschil voor de kip in mijn ogen niet in verhouding is met het prijsverschil voor het product. Ik zou best meer willen betalen, maar dan zie ik wel graag kipjes die een leven hebben zoals die op de kinderboerderij zeg maar, en dat is dus niet waar die keurmerken vor staan.

@ Annemiek80. Ik wilde ook geen discussie. Gewoon delen dat ik blij ben met mijn goedkopere boodschappen, daar is het topic voor toch? Maarja, als mensen dan de disuccie weer beginnen voel ik me eigenlijk gedwongen om daarop te reageren. Maar ook ik vind het niet leuk dat ik mezelf zou moeten verdedigen. Laat gewoon ieder lekker zijn eigen keuzes maken zonder daar steeds weer over te beginnen in dit topic.

@opisop_shop. Vlees en vis gelden alleen als ze op de dag van vandaag staan. Morgen op datum geldt dus niet. Dat ze dat afprijzen is niet erg gebruikelijk, maar heb inmiddels wel ontdekt dat er nogal wat verschillen in beleid tussen de verschillende Jumbo's kunnen bestaan.

@ Saroanda, wat goed dat jouw Jumbo dat aan de voedselbank geeft. Helaas doen steeds minder winkels dat, iets met slechte reclame en productverantwoordelijkheid ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:51

Tsja het beste is zelf vlees verbouwen , maarja dat mag niet een koe op je balkon .. . En kippen maken weer herrie , al zal ik wel een stel kippen willen puur voor de eitjes :P Niks is lekkerder dan een vers gelegd eitje

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:11

Bij ons in de straat hebben gewoon 3 mensen kippen! Waarvan 2 mensen (net als wij) een rijtjeshuis hebben. Ik hou wel van dat gekakel en al helemaal van de verse eieren die we soms krijgen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:18

Ik woon in een rijtjes/appartement wel onder in de hoek , gemeente grond voor huis en kippen kunnen er wel komen maar weet niet of de buren dat leuk vinden..

http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... huisXD.png\

Helemaal op de hoek links :P , als ik net als wat anderen een stukje afzet dan kunnen er makkelijk kippen komen. Officieel heb ik alleen het betegelde

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 08:25

Wij wonen ook in een rijtjeshuis en hebben ook 3 kippen in de tuin :j
Er doet er maar 1 zo af en toe kakelen,maar dat is meer omdat ze dan te laat eten krijgt vind ze zelf ;)
Verder nooit geen buren over gehoord.
En idd de eieren zijn erg lekker ervan :j

Halen jullie wel eens groente/fruit van de markt? Ik vroeg me af of dat smorgens en smiddags laat scheelt met de prijzen?

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 09:25

Annemiek80 schreef:
sorry, maar dit topic loopt altijd goed, tot het op deze terugkerende discussie uitkomt

het topic draait om bezuinigen op de boodschappen en niet om de mening over wel of niet (of biologisch) vlees eten

het haalt voor mij (als vleeseter) iedere keer het gevoel dat ik me moet verdedigen en daar heb ik geen zin in dan trek ik me liever terug uit het topic

Ik ben blij dat jij het zo opschrijft.
Ik baal daar ook van die eeuwige discussies. Daar kan wel een nieuw topic voor worden geopend :o
Ik lees voornamelijk mee en heb af en toe een tip.
Aan sommige dingen heb ik wel wat aan sommige niet, dan denk ik misschien een tip voor een ander.
Als je geen vlees of bio vlees haalt dan leg je de tip naast je neer....doe ik met de vaatwasmachine blokjes.....ik heb nog een teiltje.....

Dus bij deze mijn verzoek kunnen de discussie uit dit topic houden?

Leuk huisje!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 09:33

Citaat:
Dus bij deze mijn verzoek kunnen de discussie uit dit topic houden?

Helemaal mee eens. :j

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 09:52

Discussie? Het was gewoon een vraag. Vind de bericht die worden geplaatst tegen een discussie net zo erg.

Maar goed, in plaats van wcontkalker af en toe wat soda in de toiletpot of azijn helpt ook goed.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 09:54

Eens! Laten we iedereen in zijn waarde laten!

Wij wonen in het boeren buiten gebied en ik kan veel dingen 'aan de straat' halen. Ik doe het te weinig vind ik zelf, maar die eieren van 2 huizen verder (klasgenoot van mijn zoontje) Zó die zijn lekker!! Dat proef je echt hoor!

Verder kan ik dingen als knoflook, uien, aardappelen, bloemen, hortensia (3 euro ps) en pompoenen goedkoop halen. Ideaal!

Nu is vriendlief op pad naar de winkel om verse broodjes te halen. (meteen boodschappenlijst even in de hand gedrukt :+ ) Hij gaat meestal los voor het weekend dus hij leeft zich maar uit :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:30

voor de mensen die het verschil willen weten tussen biologische pluimveehouderij (of andere veehouderij branches of gewoon bio productie van producten) en niet bio
http://www.skal.nl/bio-veehouderij/plui ... isvesting/

http://www.pve.nl/pve?waxtrapp=mrzGsHsu ... HsuOnbPTEC

wat iedereen er mee doet moet iedereen voor zich weten, volgens mij is de hele discussie van de week al voorbij gekomen :? of was dat een ander topic ?
uiteindelijk is er maar 1 waar je verantwoording aan af moet leggen, dat ben je zelf...

zelf koop ik ook geen kip meer uit de reguliere houderij, maar dat is een persoonlijke keuze en het lijkt me niet de bedoeling dat mensen zich bezwaard gaan voelen iets in een topic te plaatsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:21

Nee de discussie is niet nodig , ik eet goedkoop vlees en uit de aanbieding dat kan je accepteren of niet en dan hoef je het niet constant hier neer te gooien.

Hoe besparen jullie op energiekosten trouwens?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:26

Takkie muis. Ik zorg dat mijn verwarming laag is, het is echt maar net wat je gewend beng. Vroeger was het 21 graden bij mijn moeder. Nu op mezelf had ij eerst de gaskachel dus ben kou in huis gewend. Nu heb ik verwarming maar merk dat ik al genoeg heb aan 19 graden. 'S nachts en als ik weg ben op 15 graden. Verder lampen niet onnodig branden. Nu het vroeg donker is gordrijnen goed dicht houd de warmte binnen. Verder heb ik geen vaatwasser en droger dus zal veel energie schelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:29

Ik heb hem op 20 staan, dan een deken en poes en de gordijnen ook dicht zodra het donker is. Ik zet hem altijd op 10 graden als ik slapen ga (anders wordt je zo bezweet en warm wakker blugh) , zo lijkt wel op elkaar :) . En meestal s'nachts de wasmachine aan , heb namelijk nacht tarief ideaal :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:29

Je kunt het natuurlijk wel een beetje verwachten op een paardenforum.. Net als wanneer je een topic zou openen 'goedkope stalling gezocht voor paard, afmeting 2x1,5m, weidegang niet nodig'.

Over energie: ik ben er zelf heel slecht in en en betaal toch ieder jaar minder :D.
Verwarming schijn je 's nachts niet te laag te moeten zetten, omdat hij dan 's ochtends weer heel hard moet opstoken. Wordt het bij jou 's nachts echt zo koud trouwens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:31

De keukenkachel brand en doet niks in de ruimte , het is slecht geisoleerd hier bij de kachels (zit gewoon ene plaat hout en dat is het, dus moet dat nog isoleren) dus als ik uit bed kom is het wel koud.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:32

Hier staat de verwarming op 18 als we in de huiskamer zijn. Anders uit. Rest van het huis verwarmen we niet.
Overal led lampen in. Niet onnodig lampen aanlaten.
Behalve het aquarium en de koelkast alle stekkers in uitschakelbare verdeeldozen die uitgaan bij niet gebruiken.
Opladers uit het stopcontact.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:11

ik heb hem hier overdag als we in huis zijn op 17 of 17,5 , 's avonds op de bank is het meestal 18 of 19, beide niet zo kouwelijk gelukkig

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:49

Tiggs schreef:
Verwarming schijn je 's nachts niet te laag te moeten zetten, omdat hij dan 's ochtends weer heel hard moet opstoken. Wordt het bij jou 's nachts echt zo koud trouwens?

Dat is me ook verteld door de man die de onderhoud van de cv ketels hier regelt. We hebben de kachel op 20 graden, soms 21 wanneer het niet aanslaat of ik het ijskoud heb door de schildklier. Verder kijkt mijn vriend jaarlijks welke energieleverancier het voordeligst is, dat scheelde ons een keer 300,- op jaarbasis wat mooi is meegenomen.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:56

Wij hebben hem overdag ook op 17,5 staan en in de nacht of als we weg zijn op 15.
Het is hier lekker in huis.

Maar over bezuinigingen in en om het huis is een apart topic voor ;)
Dit valt niet echt onder boodschappen :o

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:19

Ik val even binnen! Bij de Jumbo geldt het vlees van morgen ook voor vers is vers!

Wij gingen naar binnen voor wat croissantjes en kwamen met 25 euro aan vlees voor niks naar buiten! :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:27

Ik woon bij een hospes en betaal een vast bedrag per maand - de verwarming gaat dus lekker omhoog hier :). Ik ben ook een enorme koukleum, dus ik zit net zo lief gewoon lekker comfortabel :P

Momenteel bespaar ik voornamelijk door alles, maar dan ook echt alles op te maken en niets weg te gooien. Voorheen had ik bv 4 soorten broodbeleg, waarna ik wel eens wat kaas moest weggooien. Nu eet ik vaak een paar dagen hetzelfde, maar dan is het daarna ook wel op :). Pakken drinken koop ik niet meer. Ik vind het wel heel lekker maar moet altijd de helft weggooien omdat het niet op komt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:37

Bij ons staat de verwarming normaal op 16, in de ochtend als we uit bed komen en in de avond op 19/19,5

Als de zon binnen staat is het door de grote ramen al snel warmer dan 16 graden of als onze buren stoken (gaskachel staat tegen de muur aan onze kant).