Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:28

Daarvoor was de bovenkant té beschadigd en met schuren zit je zo door het fineer heer. Dat is bij het bruine deel ook een paar keer gebeurd, maar door de kleur zie je dat niet.
Ach in het ergste geval gaan ze óf op de 'gratis' hoek óf naar de gemeentestort :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:47

Vind hem wel mooi gelukt DubbelDun, wel een kwestie van smaak inderdaad. Niet met alles te combineren maar bij een mooi donker bed bijvoorbeeld, zou ik ze er zo neerzetten.

Hier niet verder gekomen helaas met schuren. Hebben een mega k.u.t. week achter de rug met een begrafenis en heel veel doen voor een ander. Dus weekend lekker niks gedaan op de Military en verder heerlijk ontspannen.
Hopelijk deze week meer tijd.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:47

Oei Marlies, dat zijn van die rotdagen idd. Hopelijk alles weer snel normaal :(:)

Ik vind die kleuren wel mooi DD, ik ben uitgekeken op houtskleur, zeker Den. Behalve sommige antieke stukken zoals een tafel met oude naaimachine in en heb zo’n heel oud tafeltje met schuifje en waar je de helft kan wegklappen <3

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:22

Leuk DubbelDun, al had ik het houten blok van de deur gehaald en een ander handvat gekozen. Deze is zo lomp.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:34

Kan altijd nog natuurlijk, alleen hij zit wel met 2 schroeven vast, dus dan moet er ook een gaatje dicht geplamuurd worden :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:45

Niet direct een meubel gepimpt, maar wel een aardigheidje voor de buuf. Het (kersen)hout komt van haar piano en de witte en zwarte strepen moeten daar aan herinneren. Ik heb een tijdje de oude toetsen bewaard, maar dat waren vieze vergeelde stukjes plastic, dus niet iets om te hergebruiken.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb specifiek gekozen om zie niet dieper te boren omdat nu met de doorzichtige cupjes je ze altijd kunt zien branden óók als hij wat hoger staat.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:51

Wauw mooi hoor! En wat een leuk persoonlijk cadeautje

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:18

Wat een lief gebaar DD!
Vind hem ook oprecht mooi geworden.

Je kan nog het handvat door leer vervangen, heb ik ook met het dressoir gedaan (staan vast wel ergens foto's in dit topic). Dan kan je beide gaten laten zitten.
Niet helemaal jouw smaak meen ik mij te herinneren, maar 'commercieel' gezien misschien wel handig mocht je hem zo niet verkopen.

Mindful, dank je. Hoort bij het leven helaas, maar wordt er niet blij van.
Gisteren gelukkig weer een uurtje kunnen schuren, dus het begint ergens op te lijken.
Ben er al wel uit dat ik het hout niet mooi genoeg vind om in de blanke lak te zetten, dus alles krijgt een kleur.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:14

Ik heb idd ook eerder op een kastje leren handvatten gemaakt, maar de schroeven van dit handvat zitten ong. 2 cm uit elkaar, dus een nogal vervelende afstand.
Wat ik nog wel zou kunnen doen is er een stuk afzagen zodat het wat minder lomp wordt.

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:23

Ik ben vandaag met een project begonnen dat ik als nachtkastje wil gaan gebruiken. Het kastje was eerder al geverfd en ik heb het vandaag geschuurd en een eerste nieuwe verflaag gegeven.
Ik wil nog een leuke nieuwe knop op het laadje schroeven. Hebben jullie nog ideeën?
Afbeelding
Zo was het kastje.

En zo na 1 laag verf (het is een beetje mintgroen):

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:34

Wat een ontzettend leuk kastje, Goldith +:)+.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:53

Mooie kleur :j Een leren greepje of een kristallen knop misschien... is erg afhankelijk hoe de rest van de stijl is.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:28

Vind leer niet bij de stijl passen. Het knopje wat er nu aan zit is niets mis mee vind ik. Waarom wil je een andere?

Mooie kleur dat mint!

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:46

Een kristallen knop lijkt me wel leuk, DubbelDun! Ik vind het wel leuk om het knopje als accent te gebruiken, maar als ik geen leuke kan vinden dan geef ik dit knopje dezelfde kleur of een accentkleur denk ik. :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:32

Ik zou voor een wit of grijs porseleinen knopje gaan (en dan niet een geheel ronde maar iets bewerkt, heb hier ook zoiets zal straks een foto maken voor de duidelijkheid)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 07:29

Hoi allemaal! Ik lees al een tijdje mee hier en heb al heel wat meubeltjes heel erg leuk zien opknappen.
Afgelopen vrijdag hebben we de sleutel van ons nieuwe huis gehad en ik heb 2 meubeltjes van onszelf welke ik wil verven en als verassing stonden en ook nog 2 mooie kastjes in het nieuwe huis en een houten eettafel met 4 stoelen.

De 2 kastjes van ons zelf heb ik in een ver verleden eens zwart gelakt, maar die komen nu op de slaapkamer en zou ik graag een ander kleurtje maken, ik twijfel nog over wit of een ander licht kleurtje. De kamer hebben we wit met 1 muur lichtgrijs geverft, onze boxspring is grijs en ik heb altijd roze beddengoed :P

Met lakken heb ik dus wat ervaring, goed schuren, ontvetten en dan lakken. Maar met krijtverf heb ik helemaal geen ervaring. De 2 kastjes welke we gekregen hebben zijn van dat donkere hout, en met allemaal snijwerk, dus lastiger schuren als onze eigen kastjes.
Krijtverf kun je toch aanbrengen zonder te schuren en na het verven aflakken met blanke lak? (ik heb al veel filmpjes gekeken, en zie ze nergens schuren)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:44

Voor knopjes ga ik naar de Zara home, hele orginele knoppen die weer is wat anders zijn

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:06

@draakje: leuk om in een huis nog oude meubeltjes aan te treffen waar je ook nog iets mee kunt :)
Bij krijtverf hoef je idd alleen goed schoon/vetvrij te maken. Ik gebruik altijd St. Mark. Als je witte krijtverf gebruikt kán het gebeuren dat hout gaat 'bloeden' dan kun je er best wel eerst een grondlaag op smeren.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:45

DubbelDun schreef:
Niet direct een meubel gepimpt, maar wel een aardigheidje voor de buuf. Het (kersen)hout komt van haar piano en de witte en zwarte strepen moeten daar aan herinneren. Ik heb een tijdje de oude toetsen bewaard, maar dat waren vieze vergeelde stukjes plastic, dus niet iets om te hergebruiken.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik heb specifiek gekozen om zie niet dieper te boren omdat nu met de doorzichtige cupjes je ze altijd kunt zien branden óók als hij wat hoger staat.

wat ontzettend leuk gedaan .

ik vind sowieso dat jij hele leuke dingen maakt *D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:51

Dank je :o

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:18

Bedankt voor het antwoord DubbelDun!
Heeft iemand van hier ook ervaring met de krijtverf van de Formido? (ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon geen ervaring vinden in dit topic) Deze kan je in alle RAL kleuren laten maken in de winkel. Leek me wel handig, en is goedkoper dan de Annie Sloan verf. Ik vind het niet erg als ik het bijvoorbeeld 2 keer moet verven om het goed te bedekken, maar het moet er na een paar maanden ook nog wel leuk uitzien :P

En welke blanke lak gebruiken jullie voor eroverheen.

Ik ben nu nieuwe ladeknopjes aan het uitkiezen op aliexpres, zo leuk, ze hebben echt veel keus en voor leuke prijzen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:40

Die van Formido ken ik niet, maar ik gebruik zelf wel krijtverf van de Action, dus minder zal het echt niet zijn. Het belangrijkste is gewoon het voorwerk !!
Oppervlakken die gevoelig zijn voor beschadigingen kun je best voorzien van een simpele blanke beits op waterbasis (ik heb wederom die van de Action :D ) 2 a 3 lagen* geeft voldoende bescherming tegen vocht. Scherpe dingen moeten wel vermeden worden want krijtverf blijft een kwetsbaar iets.
*Tussen de lagen héél licht schuren; ik doe na de 1e laag met een korrel 240 of 400 en maak dan het te schuren oppervlak iets vochtig. Na de 2e laag neem ik een nieuw Sorbo/groen sponsje en ga dan licht over het werk heen (met de houtdraad mee).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:16

draaakje schreef:
Bedankt voor het antwoord DubbelDun!
Heeft iemand van hier ook ervaring met de krijtverf van de Formido? (ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon geen ervaring vinden in dit topic) Deze kan je in alle RAL kleuren laten maken in de winkel. Leek me wel handig, en is goedkoper dan de Annie Sloan verf. Ik vind het niet erg als ik het bijvoorbeeld 2 keer moet verven om het goed te bedekken, maar het moet er na een paar maanden ook nog wel leuk uitzien :P

En welke blanke lak gebruiken jullie voor eroverheen.

Ik ben nu nieuwe ladeknopjes aan het uitkiezen op aliexpres, zo leuk, ze hebben echt veel keus en voor leuke prijzen.

Ik heb krijtverf van de Praxis gebruikt (Perfection), wat dik, maar verder prima.
Ik kreeg destijds een vernis van 't Stilleven mee, een heel klein potje. Die zou ik dus zo weer gebruiken, want het effect is echt heel erg mooi! Kleur is voelbaar bestand tegen een stootje dankzij het vernis. Zonder had ik er allang beschadigingen op.

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:40

Ik wil morgen een houten kast gaan opknappen door deze een kleurtje te geven. Nu zitten er lades in met een hele grove (lelijke) houten knop erop. Die wil ik graag vervangen voor een subtieler knopje. Ze zitten alleen muurvast..

Iemamd ervaring ermee of een idee om ze (zonder de rest te beschadigen) eraf te krijgen?
Er zit geen schroefje aan de binnenkant en gedraaid krijg ik ze ook niet.

Afbeelding

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:16

De mijne hadden een schroef in de knop verwerkt die weer in de lade gedraaid zat, schroef stak ook niet uit de lade zeg maar. Bij mij werkte het om met een stroeve doek de knopjes te draaien, even aanvoelen welke kant op.