[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:09

Babsiej schreef:
Ik heb op mn iMac steeds bij RTLgemist ineens "pluginfout" ..

Iemand enig idee wat dit is en hoe te verhelpen ?

Je flash al geüpdatet? Of een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Morrie

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:14

mijn iMac gaat 's nachts steeds uit, terwijl ie op sluimer staat, de enige manier om hem weer op te starten is de stekker eruit, er weer in en dan wachten tot ie opkomt. Doet ie nu al een week of 2, erg irritant en ik kan nergens vinden hoe het komt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:24

De aan/uit knop van mijn iPhone is stuk. Hij doet het nog wel, maar ik moet er keihard op drukken en soms doet hij het ook niet, en moet ik meerdere keren drukken.
Ik wil hem eigenlijk laten maken, maar wat is de beste optie? Heb ik nog garantie op het toestel (gekocht in januari 2014), en vervalt deze garantie als ik mijn toestel niet door Apple laat maken maar het zelf doe of door een ander bedrijf?

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:41

eilleen333 schreef:
De aan/uit knop van mijn iPhone is stuk. Hij doet het nog wel, maar ik moet er keihard op drukken en soms doet hij het ook niet, en moet ik meerdere keren drukken.
Ik wil hem eigenlijk laten maken, maar wat is de beste optie? Heb ik nog garantie op het toestel (gekocht in januari 2014), en vervalt deze garantie als ik mijn toestel niet door Apple laat maken maar het zelf doe of door een ander bedrijf?

Om welke Iphone gaat het?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:06

eilleen333 schreef:

Apple bellen! Ik heb t zelfde probleem gehad, ze zullen je vragen een garantie van twee jaar te kopen (Die dan loopt vanaf jan. 2014) en dan krijg je, als t net zo gaat als bij mij, een nieuwe thuisgestuurd.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:14

Het gaat om een iPhone 5.
Garantie achteraf kopen? Wat kost dat dan?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:40

Op elektronische apparaten heb je 2 jaar garantie, wettelijk vastgesteld...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:12

Op de site van Apple staat 1 jaar. Maar dan informeer ik even bij de Apple store. Moet daar binnenkort toch heen en dan bijt ik nu wel even door met die kapotte knop.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:51

Klopt, Apple is eigenwijs en rekent 1 jaar.
Maar volgens onze wet geldt er 2 jaar garantie op elektronische apparaten.
In principe kan je ze dit gewoon onder de neus schuiven, je hebt daar recht op...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:59

Top! Heel erg bedankt! Ik wil volgende week een Mac book gaan kopen, dus dan regel ik het dan meteen even:)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:06

Apple is helemaal niet eigenwijs. En je hebt daar helemaal geen recht op.

Ja, je hebt recht op twee jaar garantie, waar je je iPhone hebt gekocht. Als dit bij Apple is, dan krijg je daar gewoon, en daar doen ze dan niet moeilijk over, garantie.

Heb je hem bij je provider gekocht of bij een andere winkel dan moet je daar zijn.

Als je hem ergens anders gekocht hebt, heb je helemaal geen recht op garantie bij Apple. Je overeenkomst is met de verkoper en dan niet met Apple. Dat ze het het eerste jaar doen is goodwill en heeft niets maar dan ook niets te maken met dat ze iets moeten :) Ze moeten het alleen voor producten die ze zelf verkocht hebben.

De Nederlandse wet zegt overigens helemaal NIETS over 2 jaar garantie, dat is de Europese aanbeveling. De Nederlandse wet gaat VEEL verder met het conformiteitsbeginsel.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:10

Ik wilde het wetsartikel idd even opzoeken nog. Ik meende ook dat de garantie 1 jaar was.
Mijn telefoon komt via t-mobile, ik zou het heb kunnen vragen.
Als ik geen garantie meer heb probeer ik een dealtje te maken met de aanschaf van mijn MacBook. Als ik voor 1400 euro een laptop ga kopen, kunnen ze mjjn telefoon vast wel voor een leuk prijsje openschroeven? En anders breng ik m naar een goedkopere telefoonwinkel, als de kosten echt de pan uit rijzen.
Hij gaat het echt met de dag slechter doen. Snap er geen bal van. Begon ineens en wordt rap erger... Irritant..

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:38

Klopt.. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... uropa.html

Maar toch vind ik Apple eigenwijs, kijk maar naar de opladers die eigenlijk universeel zouden moeten zijn onder andere.

Maar ik had het ook niet over waar ze de iPhone vandaan heeft. Je hebt twee jaar garantie, daar waar je hem vandaan hebt (nieuw).

Edit: ik lees net dat dit een richtlijn is, en Nederland heeft deze naar 6maanden garantie minimaal gezet. Geen twee jaar dus, mijn (lees)fout. Voor alsnog geldt dat wanneer de verkoper zegt dat een product minimaal twee jaar mee gaat, je hier op terug kunt vallen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:29

eilleen333 schreef:
Top! Heel erg bedankt! Ik wil volgende week een Mac book gaan kopen, dus dan regel ik het dan meteen even:)

Daarvoor zou ik adviseren om naar bijvoorbeeld Amac te gaan, die geven standaard 3 jaar op macbooks

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:51

Bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken naar hun prijzen

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 23:15

Dixons geeft ook 3 jaar garantie op Apple producten.

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:06

eilleen333 schreef:
Het gaat om eens iPhone 5.
Garantie achteraf kopen? Wat kost dat dan?

Kijk een op deze site of je Iphone in aanmerking komt, dit was bij mij wel zo en toen heb ik een nieuwe batterij gekregen, knop is vervangen en ik kreeg in de tussentijd een leentoestel.
https://www.apple.com/nl/support/iphone ... akebutton/

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:49

Help! Ik heb iOS 8 zojuist gedownload maar vindt het 3x niets.. Maar hoe krijg ik iOS 7 er nu weer terug op? :\ Heb al herstel iphone geprobeerd via itunes maar hij blijft op iOS 8 draaien..

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:03

je kan het doen door te jailbreaken en dan te downgraden/custom rom te installeren en het is op je eigen risico want het kan je telefoon kapot maken

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:41

En nu zijn ook al mijn app gesprekken weg _-:( Kan mijn iphone wel door het raam gooien.. Dat ik niet meer terug kan naar 7 oké maar hoe kan het dan dat nu opeens al mijn app gesprekken weg zijn?! Ik had hierboven al gezegd dat ik probeerde de boel te herstellen en toen had ik mijn gesprekken gewoon nog..

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:45

misschien even googelen?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:52

Dat was het eerste wat ik deed voordat ik überhaupt iets in dit topic had geplaatst.. Inmiddels mijn gesprekken weer terug maar nog niet mijn vertrouwde iOS 7 :')

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:55

gelukkig zijn je gesprekken weer terug :), maar ik denk dat je het moet gaan doen met IOS 8 want terugzetten gaat heel moeilijk, je went er vast wel aan

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:47

Downgraden naar iOS 7 is bijna onmogelijk, je kan op ipsw.me iOS 7 proberen te downloaden, en als je dan in itunes zit en je telefoon is eraan gekoppeld dit bestand te openen door SHIFT+iPhone herstellen te drukken. Denk echter dat dit niet meer mogelijk is omdat itunes/apple het niet accepteert...

jopaardjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:31

Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen, maar ik heb een probleem met mijn iphone 5..

Ik heb echt jullie hulp nodig..

Mijn telefoon, iphone 5, deed het prima, was gewoon goed opgeladen enzovoort. Ik had 'm naast me neer gelegd en na 10 minuten wilde ik er weer op kijken. Maar het scherm was zwart en zodra ik op de homeknop drukte kreeg ik geen reactie.. Ik dacht oh misschien is die uitgevallen, dus toen ik thuis was gelijk aan de oplader. Normaal gesproken gaat mijn telefoon dan meteen aan als die aan de oplader ligt, of komt er een teken te staan van een lege batterij, maar dit keer kwam er helemaal niks. Hij heeft er een uurtje aangelegen, maar toen nogsteeds zwart scherm en geen reactie, als ik word gebeld gaat 'ie niet meteen op voicemail maar gaat ie wel over, maar geen reactie op mijn eigen telefoon. Ik ging kijken op google en daar staat dat je de homeknop en de vergrendelknop tegelijk ingedrukt moet houden, maar het probleem is dat mijn vergrendelknop het niet meer doet... Ook heb ik mijn telefoon al aan de computer gelegd om te kijken of het via itunes werkt, maar ook daarvoor moet je de homeknop en de vergrendelknop tegelijk indrukken, maar ja die knop doet het bij mij niet...

Weet iemand wat er mis is en wat ik nu kan doen?!