Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:22

Als ik elektra alleen oversluiten, krijg ik daar per maand een creditnota voor. Oftewel, kost per maand plm MIN 10 euro.

Dat is bij ANWB ook zo. Solo gas is bij ANWB ook duurder dan combi gas-elektra.
Het prijsplafond is wel een game-changer. Ik ga begin januari rekenen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:40

Nieuwbericht van RTL over Oxxio, wellicht dat dit voor sommigen relevant is:
Citaat:
Oxxio blundert met tarieven en moet tienduizenden klanten geld teruggeven

Energieleverancier Oxxio is in de fout gegaan met tarieven. Tienduizenden klanten van wie het vaste contract dit jaar afliep, werden automatisch omgezet naar een variabel contract. Vervolgens kregen zij meerdere malen een tariefsverhoging om de oren, terwijl dit volgens de voorwaarden niet mocht. Oxxio gaat de gedupeerden compenseren.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... teruggeven

Ik zit zelf ook bij Oxxio en ik ben aan het kijken of ik hier ook onder val, zo ja dat spring ik een gat in de lucht geloof ik :=

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:22

Telpeva schreef:
Citaat:

Energieleverancier Oxxio is in de fout gegaan met tarieven. Tienduizenden klanten van wie het vaste contract dit jaar afliep, werden automatisch omgezet naar een variabel contract. Vervolgens kregen zij meerdere malen een tariefsverhoging om de oren, terwijl dit volgens de voorwaarden niet mocht. Oxxio gaat de gedupeerden compenseren.

Ik zit zelf ook bij Oxxio en ik ben aan het kijken of ik hier ook onder val, zo ja dat spring ik een gat in de lucht geloof ik :=

Ik ben dus 1 van deze "gelukkige". Had vanochtend een mail gehad. Eind januari krijg ik te horen wat dit betekent. Ik reken me nog niet rijk, maar als het echt klopt dat ze niet mochten verhogen tussentijds, zou ik echt veel geld terug moeten krijgen!! En daarnaast mijn termijn bedrag fors naar beneden. Maar er zal wel weer een addertje onder het gras zitten.

Ik heb in totaal vijf keer een prijsverhoging gehad geloof ik. Eerst elke maand en daarna om de drie maanden. Wist ik veel dat dit volgens hun eigen voorwaarden niet klopte.. mijn contract liep in mei af.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:53

Volgens mij val ik er buiten, voor de zekerheid heb ik ze een bericht verstuurd met letterlijk de vraag of ik tot die groep hoor. De mail die sommigen hebben gehad van oxxio, die heb ik in ieder geval niet ontvangen dus ik verwacht er eigenlijk niks van.

Maar wat zal het een fijn bericht zijn voor veel mensen, geld terug krijgen en de oude prijzen terug! Eerst zien en dan geloven inderdaad, maar ik duim in elk geval voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 01:01

Telpeva schreef:
Citaat:

Ik hoop dat ze het kunnen dragen :=

Als ze het al uitgegeven hebben en ze vallen om ben je helemaal ver van huis. Of is dat doemdenken?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 01:03

Oxxio is onderdeel van eneco, ik hoop wel dat ze dat kunnen dragen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 04:34

Dat hoop ik wél! Gelukkig onderdeel van een van de grote jongens, eneco zal niet zo snel omvallen...

Ik zit bij Oxxio met een vast contract. Zal niet zo mooi zijn als ze nu zouden omvallen. Heb behoorlijk teveel aan voorschot betaald ook trouwens.

Misschien dat ik dat voorschot nu maar ff helemaal naar beneden gooi voor de komende maanden. Géén zin honderden € kwijt te raken

Edit: voorschot gelijk zo veel mogelijk naar beneden gegooid. Én morgen even bellen want de stroommeter staat al 8 weken in storing (alweer!)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:50

Wij hebben ook geen mail van Oxxio gehad, maar als ik dit zo lees vallen wij er ook onder..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:41

Hoewel ik de vraag ook al uitgezet heb, stel ik hem toch graag ook hier. Ik heb namelijk panelen van WocoZon. Moet ik het verbruik bij hun ook optellen met het verbruik van mijn nutsbedrijf ivm het prijsplafond? Of blijft dat hier buiten staan?
Weet iemand dit?

Ik kan namelijk alleen de opbrengst per maand bekijken, niet mijn verbruik. Daarom de vraag of ik dit los moet zien van mijn nutsbedrijf. Ook vanwege de verrekening die in mijn huur van mijn woning zit.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:58

Is er hier iemand die ervaring heeft met vacuüm beglazing?

Wij hebben in onze woning uit 1930 in de woonkamer nog het originele enkele glas zitten. Wat logischerwijs weinig isoleert :+ huidige glas is 0,3 mm, enkel glas van tegenwoordig is 0,6.

Nu zijn de kozijnen altijd goed onderhouden en dus niks mis mee.
We hadden een offerte aangevraagd voor kunststof, dit moet tegen de €15000 gaan kosten en dan is de bovenverdieping en voordeur nog niet gedaan.
Nu zei onze aannemer die onze badkamer verbouwd heeft dat dit wel wat goedkoper kan maar ik vind dit wat zonde omdat er dus niks mis is met de huidige kozijnen.
Het enige probleem is dus dat ze de sponning niet breed genoeg kunnen maken voor dubbele beglazing.

Ik was aan het rondkijken voor raam isolatie in de vorm van folie en kwam dus toen vacuüm glas tegen. Dit schijnt relatief nieuw te zijn op glas gebied maar wie weet is er hier iemand die het al heeft of iemand kent die dit heeft.

Zou voor ons namelijk een uitkomst zijn, dit glas is namelijk dunner waardoor het wel geplaatst kan worden in onze kozijnen en heeft toch dezelfde isolatie waarde als dubbel glas.

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:52

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:31

Er is dus eigenlijk wel wat mis met de kozijnen, namelijk ze zijn zo sterk verouderd dat ze niet meer geschikt te maken zijn voor moderne ruiten.

Ik hoop voor je dat vacuüm glas de oplossing is.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:20

bij mij was de aardlek eruit geknalt net nadat ik naar een afspraak ging (keek op camera, p1 meter etc en die deden het om 9 uur niet meer).
5 uur later was het 11 graden in huis. brrrr

Ben nu vriezer aan t ontdooien, dan is dat vriesweer nog ergens goed voor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:33

Klopt, daar is het nu perfect weer voor.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:46

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:01

OleJon schreef:

Dus je kan niet halverwege het jaar overstappen omdat je al bijna 1200m3 gebruikt hebt om vervolgens bij de concurrent nog eens 1200m3 te gebruiken tegen prijsplafondtarief. Logisch, maar niet leuk en ook niet zoals we de rest van ons verbruik gewoonlijk betalen. Als besparings-stimulans snap ik het ergens wel, maar het klopt niet met hoe we verder doen en dan voelt het op zijn minst oneerlijk.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:43

Sadie schreef:
Kunnen ze niet verjongen?
Dan komt de glaslat zeg maar buiten het kozijn uit.
https://www.hemar-hout.nl/media/wysiwyg/hemar/product-uitleg/Raam40mm-detail-dubbel-glas.png

Dat weet ik niet, zullen er eens naar kijken! Dankjewel.

Dees schreef:
Er is dus eigenlijk wel wat mis met de kozijnen, namelijk ze zijn zo sterk verouderd dat ze niet meer geschikt te maken zijn voor moderne ruiten.

Ik hoop voor je dat vacuüm glas de oplossing is.

Ik doelde meer op dat ze niet rot zijn oid.
Als vacuüm glas nu nieuw is op de markt is dat redelijk modern denk ik :+

Het is vooral dat het prijsverschil enorm groot is. Als we al het enkel glas laten vervangen voor kunststof kozijnen gaan we richting de €20.000 terwijl het vacuüm glas op z’n €1700 komt, daar komt dan de montage nog wel over heen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 23:25

Is het niet gewoon een soortgelijke oplossing als voorzetramen?

Mijn ouders hebben ouder huis met ouderwets type ramen. Zijn ooit voorzetramen van binnenuit opgeschroefd voor dubbelglaseffect.

1 of 2x per jaar schroeven ze er af, ramen zemen en weer erop.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:24

Vraagje voor degene die hun ketel naar 60 graden hebben verlaagd, merken jullie verschil?
Ik merk nu dat onze cv ketel er moeite mee begint te krijgen om het van 17 naqr 18 graden te verwarmen met deze kou.
Is het handiger om toch weer de cv op 80 graden te zetten?
Hij is nu al een uur bezig om het naar 18 graden te krijgen terwijl gister bijv weinig moeite

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 19:37

Niet actief geprobeerd, maar mijn monteur raadde wel aan om het op 80 te houden, zeker met warmer weer idd omdat het langer duurt voordat alles warm is, hij moet dus ook langer stoken. Tis volgens hem lood om oud ijzer, alleen zit je langer in de kou.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 19:38

Hij staat bij mij trouwens wel op 60 voor kraanwater.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:45

Xyris schreef:
Niet actief geprobeerd, maar mijn monteur raadde wel aan om het op 80 te houden, zeker met warmer weer idd omdat het langer duurt voordat alles warm is, hij moet dus ook langer stoken. Tis volgens hem lood om oud ijzer, alleen zit je langer in de kou.

Naja dat dus. De cv monteur zei tegen mij dat ie makkelijk naar 60 kon ipv 80.
Net het schema opnieuw ingesteld vd thermostaat en nu is t opeens wel 18.5gr. Thermostaat en ketel zijn in januari 2 jaar oud

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 20:15

Gewoon proberen maar ik het mijn temperatuur van ketel ook weer hoger gezet. Duurde anders voor mijn gevoel te lang eer dat het opgewarmd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 20:17

Dat was waar de monteur hier voor waarschuwde al eerder dit jaar. Dat dat ook meer gas kost uiteindelijk omdat het vooral met koud weer veel langer duurt eer die opgewarmd is dus veel langer gas staat te verstoken.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 20:21

Ik bedoelde inderdaad koud* weer, niet warm hehe