Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:10

Gefeliciteerd Daihyo!
Hutcherson het ligt ook heel erg aan wat je wil en of je een hele afwijkende keuken qua maten hebt bijvoorbeeld. Als je niet zo moeilijk bent qua smaak en je maten zijn ook vrij standaard dan zou het prima moeten lukken hoor. Ik ken genoeg mensen met een tweedehands mooie keuken die daar prima tevreden over zijn.

Hier nog steeds zoekende, het is natuurlijk nooit een halszaak geweest en ondertussen hebben we ook een mooie slaapkamer voor dochter gemaakt, boven komt geheel laminaat nu, ligt al in twee slaapkamers dus we gaan het doorleggen. Dan hebben we alles mooi gelijk. Een nieuwe keuken vind ik een beetje zonde van het geld omdat we toch de hoop hebben een keer wat te vinden.
Er staat nu 1 woning te koop die wel in ons lijstje past maar toch wat twijfel, is weer nieuwbouw. Verder een woning waar we een hele tijd geleden op geboden hebben die er nog staat. Zitten wat twijfelpunten aan: drukke weg voor de deur en vrachtwagen bedrijf als overburen, er moet mega veel aan gebeuren qua verduurzaming maar ook cosmetisch. Blijft wel in ons hoofd zitten maar de vraagprijs is echt idioot, zeker gezien de gestegen prijzen voor materiaal en de hoeveelheid werk die er in zit.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:58

Onze financiering is rond *\o/* *\o/*

En de eerste kijker voor ons huidige huis staat nu ook in de planning

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:00

gr_roos schreef:
Goedemiddag,

Ik meld me ook even, ik lees al een tijdje mee, wilde me eigenlijk al eerder melden, maar het eerste appartement wat ik bezichtigd had werd het ook meteen en de financiering was binnen 2 weken rond en getekend. Ik zag op Move dat ik wel ruim boven het 1 na hoogste bod zat, maar als ik nu op de website van mijn hypotheekverstekker mijn gegevens invul kan ik €9000 minder lenen en is de rente ruim 0,6% hoger. Mijn hypotheek was 1/2 rond.

Ik heb ter inspitatieook bij Ikea voor een keuken gekeken, maar montagekosten stonden 2 weken terug op €2500

Worden alle biedingen inzichtelijk via Move? Wist ik niet (heb ik mij niet in verdiept kan ik beter zeggen := )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:08

Fijn Mri!

Wij zijn net naar Ikea geweest :))
Nog niet gekocht hoor. Maar dit moet ‘m worden.
Afbeelding

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:22

Magnetron gaat van rechts naar links open kan niet anders bij Ikea, zou ik niet zo doen, kom je nauwelijks in die hoek
Heb je genoeg groepen voor elektrisch koken?

Wij hebben net ook keuken gekocht bij Ikea, viel niet tegen incl apparatuur nog geen €4K netjes geholpen en goede tips ontvangen. Is L keuken net zo iets als hierboven qua afmeting
Plaatsen doen we zelf. Vandaag gekeken hoe de afvoer op riolering aan te leggen en hoe gas en water daar krijgen. Dinsdag wordt die al gebracht

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:45

Oh dat is goed om te weten. We vonden het wel handig zo in de hoek. Hij zit overigens niet tegen de muur aan, maar tegen de kast. Er zit nog 40cm tussen muur en magnetron.
We hebben 9 groepen incl. 1 met krachtstroom vanwege de sauna die er nu in zit. Dus dat kan :j

Deze keuken is inclusief apparatuur (inductie, koel/vries combi, hetelucht oven, magnetron en vaatwasser) 6100. Wij gaan ook zelf plaatsen :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:50

Mri schreef:
Worden alle biedingen inzichtelijk via Move? Wist ik niet (heb ik mij niet in verdiept kan ik beter zeggen := )

Ik begreep van de makelaar dat het per 1 januari verplicht is. Je krijgt de biedingen te zien als het huis gepasseerd is bij de notaris en als je een bod hebt gedaan. Doe je geen bod dan zie je ook niets.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 23:36

Ohh dat had ik wel gehoord inderdaad.
Maarja, hoe gelukkig wordt je er van als je het weet?
Je hebt geboden wat je het waard vond denk ik dan maar.

En hoogste bod wil niet altijd zeggen beste bod. En als wij hier meerdere biedingen gaan krijgen en we kunnen dus kiezen... dan kiezen we eerder een jong gezin dan een ouder stel (opa/oma leeftijd).
Maar dat is vooral vanwege de wijk.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 01:13

gr_roos schreef:
Mri schreef:

Ik begreep van de makelaar dat het per 1 januari verplicht is. Je krijgt de biedingen te zien als het huis gepasseerd is bij de notaris en als je een bod hebt gedaan. Doe je geen bod dan zie je ook niets.

Ik heb even ingelogt op move en bij huizen gekeken waar we hebben geboden maar zie geen andere biedingen. Is dat alleen als je het koopt dat je andere biedingen kan inzien? Ik heb wel eens het logboek opgevraagd bij een makelaar maar dat krijg je niet.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:41

Ikea keuken hier geplaatst. Nu sinds oktober 2021 het erin. Vaatwasser en magnetron. Prima. Doet wat het moet doen! Los fornuis en afzuigkap ergens anders (wilde een droom fornuis haha). Rest van keuken is van ikea. Enorm. Handige schoon vader die vaker ikea keukens heeft gezet dus dat is allemaal goed te zetten geweest. Enige wat veel frustratie kostte was de bestelling compleet te krijgen. Heb wel 50 telefoontjes gepleegd. Geen goede levering gehad en dat was wel vervelend aangezien we het niet zelf konden dus de ingepland dagen echt aan de gang moesten. Hier ook stopcontacten verlegd, wasbak zat oorspronkelijk in de hoek e.d. en tegel werk zelf gedaan. Net als afwerk koof boven en onder.
Maar kwaliteit valt me niet tegen. Vooralsnog eigenlijk geen gebreken of mankementen. Enige is dat we de diepvries lades al 2 gescheurd hebben. Maar dat is stiekem eigen lompigheid geweest. Ze hadden wel 1 fout gemaakt. Kastje boven zou een apothekers kast moeten zijn maar bleek boven helemaal niet te kunnen. We hadden dus allemaal gaten gemaakt in het kastje voor de richels. Dus die opnieuw gekocht en ook de vaatwasser deur was zelf verkeerd afgemeten. Dus die hebben we ook nog opnieuw gekocht. Tientjes werk. En de zijkant van de tegels en plint onderaan moet eigenlijk nog netjes afgewerkt worden. Tegel vorm van de oude keuken van de vloer was anders doordat het een scheve hoek was met de wasbak in de hoek. Dus hebben zelf een tegel moeten slijpen ook en die moeten opvullen. Net als onder het fornuis. Minder mooi maar met een peuter is de vloer nu enorm praktisch dus het is even goed zo. Ik ben erg tevreden. Overigens zou ik het zonder handige stief vader niet zelf gezet hebben. Gok dat de ikea keuken zo'n 6000 euro was. Fornuis en afzuigkap kap waren rond 2500 a 3000 zo uit m'n hoofd :'). Maargoed stoppenkast is aangepast door stiefvader en een loodgieter elektricien en tegenzetger enzo was alleen al zo duur geweest! Dus stiekem bmij met het uitgespaarde geld en de indeling is nu echt zo fijn. Als we ooit een nieuwe keuken willen hier dan hoeven we niks meer te veranderen aan die indelingen.
Afbeelding

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 14:53

Mijn Ikea keuken. Zelf geplaatst. En ik wilde dus geen Ikea apparatuur, plus nog eens geen inbouw :+

Gasfornuis is een 5 pits en hadden we al, en is relatief op dezelfde plek gekomen als de oude stond. Voor de rest hadden we de elektra al aangepakt, wel op aanwijzing van mij en hoe de keuken zou worden kwa indeling. De muren heb ik zelf gestuct. De achterwanden zijn houten platen die geverfd zijn. Ik wilde persee donkerblauw en dat was bijna niet te vinden, of schreeuwend duur.

Afbeelding

Maar ik ga met de rest mee, dat het laten plaatsen erg duur is bij hun. Verkijk je er niet op, elk kastje wordt gerekend, en elke aanpassing ook. Ik had die berekening gedaan en had echt zoiets van dan doen we het zelf wel. Maar goed ik draai mijn hand ook niet om voor een flatpack en het in elkaar zetten van die dingen :D Wederhelft stond ervan te kijken hoe snel ik alle kastjes in elkaar had.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 15:54

Daihyo schreef:
Fijn Mri!

Wij zijn net naar Ikea geweest :))
Nog niet gekocht hoor. Maar dit moet ‘m worden.
[ [url=m/sXlRL7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik breek even in haha.
Wellicht is mijn kennis achterhaald en doe er mee wat je wilt doen :)
Ik zou zelf je kookplaat niet zo dicht op het einde van je werkblad doen, los dat het vervelend is met koken heb je ook een grotere kans dat je blad afbreekt door het gat van de kookplaat en het kleine randje wat overblijft.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:31

Mooi rina!

Ikea is alweer achterhaald :+
Vandaag naar de keukenboer op de hoek geweest. Iets duurder, maar met plaatsing en 8 jaar garantie op de apparatuur en betere kwaliteit. Dus zodra de financiering rond is gaan we deze bestellen. Kleur vertekent wat op de foto, maar is donkerblauw met lichtgrijze betonlook en alles rvs.
Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:34

Ik zou meer ruimte om de kookplaat doen als dat kan. Ik heb het nu zoals op de tekening en het is irritant met koken. De stelen van de pannen passen niet lekker.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:36

Mooi! Vind zo'n turquoise kleur ook wel vet. Hou dr van!
Grrr ik wil ook keukens bekijken voor een huis wat ik nog niet heb.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:49

Hij is donkerblauw. Niet turqoise :+
Dat verkleurt op de print.
San: goeie om rekening mee te houden. Thanx

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:55

Daihyo schreef:

Je hebt in deze keuken ook meer kastruimte, ook erg prettig :j.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:56

Daihyo schreef:

Dat las ik :') en ik las ook dat het vertekend. Maar op de foto lijkt het turquoise. Dat zou ik ook mooi vinden als ie dus echt die kleur had.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 18:09

Oooh zo. Ja die keuze hadden wij ook. Maar blauw vonden we mooier en iets tijdlozer. Iets neutraler zeg maar.
Petrol is dat volgens mij, dat donkere turqoise. Hele mooie kleur <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 19:15

Geweldig Daihyo :j
Ik wilde, nu onderhand zo'n 2 jaar terug, ook een nieuwe keuken, ooit dus :+ heb uiteindelijk voor renovatie gekozen en muren opnieuw schilderen plus wat rekken opgehangen. Leuke poster aan de muur, wat planten erbij etc, leukt het al aardig op. En nieuw keukenblad.
Was voor 800 Euro helemaal klaar. En alles werkt en doet het nog steeds.
Iedereen zegt altijd wat heb jij een gezellige keuken :+

Destijds wel mooie badkamer en toilet gedaan, luxe precies wat ik wilde en ook nog steeds erg blij mee (maar dat kostte wel een godsvermogen :o ). Moest ook van alles worden verlegd, verplaatst, nieuwe plafonds, afzuiging etc etc.

Ik heb ondertussen in mijn leven 3x een huis vrijwel totaal moeten verbouwen en het valt eigenlijk altijd tegen... het 3e huis viel dus niet tegen, want toen wist ik dat het tegen ging vallen }:0

Pffff opluchting Mri dat de financiering rond is _/-\o_

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:02

Wij gaan het andersom doen. Wel een nieuwe keuken, met name omdat de keuken echt oud is, er geen apparatuur in zit, de muur naar de woonkamer gaan doorbreken en de deur van gang naar keuken dicht gaan metselen. Dan kunnen we een hoek keuken bij ipv enkele opstelling.

We gaan de badkamer renoveren, niet volledig vernieuwen. We houden te weinig budget over voor een hele nieuwe badkamer. Dus we denken nu aan opnieuw betegelen of tegels eraf en laten stuken in betonlook. Nieuwe wastafel en meubel. En misschien een nieuwe douchebak of als het kan daar een inloop douche van maken. Maar de opstelling blijft dan zoals het is, bad blijft er ook in en dan misschien de douchebak. Dat hangt van de kosten en het overgebleven budget af. Maar zo kunnen we best wat vernieuwen, maar zijn we minder kosten kwijt. De stukadoor moet er toch al in, tegels kunnen we er zelf af slopen. Dus dan kan hij meteen door.

Andere optie is om het niet meteen te doen, bouwbudget bewaren, gaan sparen en over 1,5/2 jaar alsnog een nieuwe badkamer. Maar de badkamer die er in zit is wel wat gedateerd, maar neutraal en nog netjes.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:18

Let erop of je meer rente over bouwdepot gaat betalen als je het langer niet gebruikt. Dat zag ik laatst terugkomen bij onze hypotheekverstrekker.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:38

Oh dat is ook een goeie om mee te nemen inderdaad.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:57

Wij gaan vanuit bouwdepot 2 (hoek?) dakkapellen of een dak opbouw plaatsen. Over 2-3 jaar gaan we dan verduurzamen (iig zonnepanelen) en andere keuken erin.

Mijn man komt er nu ineens mee dat die zelf wil gaan verhuizen. Die is echt koekoek hoor :×

Als we nou vlakbij zouden gaan wonen, oké. Maar dit is 2 uur enkele reis.
Dus met laden en lossen erbij kan je 1 rit per dag. Ik mag niet tillen.
Kortom: je moet dan voor minimaal 3
2-3 dagen een busje/bakwagen huren. Vrienden optrommelen. Kinderen ergens onder brengen (want hier niet veilig/lopen in de weg, maar nieuwe huis ook) dozen kopen.
Dan je eigen rug naar de knoppen helpen, die van je vrienden ook.

We hebben 2 2persoons bedden, 2 1persoonsbedden.
Hele grote hoekbank (6/7 zit plekken), massief eikenhouten tafelblad die niet te tillen is, en dan een oliebol aan spullen in dozen.

Korte afstand is nog te overzien. Dan rij je gewoon 10 keer en prima.
Maar op deze afstand? Nee bedankt :=

Heb nu gezegd dat ik het als verjaardags cadeautje wil hebben :')

Ik wil eigenlijk gewoon dat de verhuizers smorgens bedden demonteren in oude huis en dat we einde middag de bedden gewoon in het nieuwe huis gemonteerd weer klaar hebben staan :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:05

Mijn collega heeft laatst ook de boel laten verhuizen, de prijs viel haar erg mee....