Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:33

Mensen op je erg/ foto's maken, allemaal een reden dat ik erg blij ben met de keuze ons huis onderhands/ in stille verkoop te verkopen. Vandaag de eerste gegadigde, ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:36

Dat was bij ons met de verkoop van het huis ook echt heel erg :') Mensen die stopten met de auto, maar ook genoeg die voor ons raam gingen staan en met twee handen op de ramen naar binnen keken, terwijl onze voortuin 4 meter diep is en wij gewoon op de bank zaten.
Dat was echt een bizarre tijd :+

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:24

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:28

@pillow verbaast me niets dat er veel belangstelling is, prachtig stuk daar waar jullie wonen!
hoop dat het voor jullie een positieve uitkomst betekend
Laatst bijgewerkt door hobbelheks op 14-06-21 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:37

Die mensen kwamen niet zomaar op het erf hoor. Een stel kwam via vrienden en hadden eerst gebeld. Het andere stel stond aan de weg toen ik daar naar toe liep om gras te maaien. Even mee staan praten, kwamen helemaal uit Tilburg en vroegen vervolgens of ze even achter mochten kijken. En idd verder veel geloer vanaf de de weg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:40

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:40

Wendy_Komen schreef:
Mensen op je erg/ foto's maken, allemaal een reden dat ik erg blij ben met de keuze ons huis onderhands/ in stille verkoop te verkopen.

Hier idem, ik vond de mensen die voordien zomaar aanbelden met de vraag of we ons huis aan hen wilden verkopen al een beetje een inbreuk op mijn privacy :')

Deze stond vanochtend op de voorpagina van Funda: https://www.funda.nl/koop/kwadendamme/h ... ksedijk-2/ Hoop geld en ook nog erfpacht, maar heel bijzonder.

En ik verdraai toch altijd even mijn nek als ik hier langs fiets: https://www.funda.nl/koop/holten/huis-4 ... terweg-25/ Prachtig exterieur, prachtige plek (2 goede restaurants in de buurt :9 ), wel supertoeristisch. Maar wat een saaie boel binnen.

Edit: we zitten teveel op funda. Hij heeft nu storing :D

Edit 2: dit gaat natuurlijk over NL huizen op Funda, maar over de grens kijken is soms ook best leuk. Historische woningen te koop in de UK, watertanden dit <3 : https://inigo.com/
Laatst bijgewerkt door Kaka op 14-06-21 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:43

Het kijken vanaf de weg snap ik wel. Dat hebben wij ook gedaan, even met de auto langs een huis rijden en kijken of het de moeite waard is een bezichtiging aan te vragen.
Vaak lijkt de omgeving toch anders dan gedacht of ligt een huis er heel anders bij dan verwacht. Dat scheelt dan weer een belletje naar de makelaars het je toch niet aanspreekt.
Maar aanbellen of echt het erf op lopen en met je snufferd door het raam kijken hebben we niet gedaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:45

Ja er langs rijden lijkt me ook zo gek niet.
Te vaak foto's gezien die te voordelig gemaakt waren en we daarna echt niet gaan bellen voor bezichtiging.
Maar op het erf komen, nee dat is echt te brutaal.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:47

Schuin tegenover de paardenkliniek bij Wolvega staat ook een bord in de tuin, bieden vanaf 625.000 en een telefoonnummer, je gaat automatisch toch even langzamer rijden om te kijken of het wat is :D
Nou ligt dat huis zowat op de drukke weg dus ben benieuwd of dat al verkocht is.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:55

Letsdunit schreef:
Schuin tegenover de paardenkliniek bij Wolvega staat ook een bord in de tuin, bieden vanaf 625.000 en een telefoonnummer, je gaat automatisch toch even langzamer rijden om te kijken of het wat is :D
Nou ligt dat huis zowat op de drukke weg dus ben benieuwd of dat al verkocht is.

Op zo'n plek wil toch niemand wonen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:58

Mij verbaasd niks meer in de huizenmarkt :D

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:59

pillow schreef:
Letsdunit schreef:

vergeleken met amsterdam is het een verademing he ;)
voor 625 koop je daar ongeveer 90m2
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... straat-26/

dan ga ik wel voor die tegenover de kliniek hoor :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:00

pillow schreef:
Letsdunit schreef:

Tja, in twee stappen met je paard bij de kliniek is misschien ook wel wat waard? Als je een brokkenpiloot hebt :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:02

Ik moest bij het huis in holten gelijk aan een oud Hollandse poffertjes kraam denken. :') (eerste foto)

Ja langs rijden en loeren deden wij ook :') :') Maar het erf op echt niet! Dat vind ik niet kunnen.
De mensen die bij ons zomaar het erf op kwamen, liepen zelfs naar de achterdeur...
Ben uiteindelijk ook maar gevlucht, naar kantoor hele dagen. ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:38

Wij hadden ook mensen op de oprit en aan de deur. Ach met 2 dagen was het over. Heeft me nu ruim een ton meer opgeleverd, dan wanneer ik het in de stille verkoop had verkocht (wist genoeg mensen die het wilden), maar dat is het me wel waard hoor als mensen willen loeren haha.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:32

Hier ook mensen die gewoon je erf op komen, lopen gewoon door naar achter. Geen schaamte ofzo. Heel bijzonder. En mijn huis staat niet eens te koop :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:56

Daar zou ik echt not amused over zijn! Kun je geen bordje op het erf plaatsen dat jullie een grote enge waakhond hebben ofzo? :+

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:15

_Nelleke_ schreef:
Hier ook mensen die gewoon je erf op komen, lopen gewoon door naar achter. Geen schaamte ofzo. Heel bijzonder. En mijn huis staat niet eens te koop :+

Wij hadden dat ook voor de verkoop en werd met de verkoop zelf niet beter. Paarden staan achter en zijn vanaf de weg niet heel goed te zien behalve als je al heb staan gluren. Er was dus een oma die stiekem met haar kleinkinderen kwam als wij niet thuis waren :wow:
Mensen zijn best wel asociaal.

Wij krijgen van de week te horen of we juridische gezien gelijk krijgen over de fouten van een makelaar. Het huis wat we bij hem probeerde te kopen(en onder voorbehoud hebben gekocht)is heel gek gegaan. Het is er thuis in iedergeval niet gezelliger opgewonden en de druk voor een ander huis loopt aardig op.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:20

Ik vond vooral super grappig dat mensen dan langs de zijtuin/achtertuin je huis helemaal staan te bespreken, maar zich niet bedenken dat met het mooie weer de bewoners (wij dus), misschien wel eens aan de andere kant van de heg in de tuin zitten.
We konden dus mooi alles meeluisteren :))

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:35

Citaat:
Tja, in twee stappen met je paard bij de kliniek is misschien ook wel wat waard? Als je een brokkenpiloot hebt

Staat nog wel een kilometer voor de kliniek en echt bovenop een hele drukke 80 km weg. Als je de ramen wilt wassen ben je je leven niet zeker.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:49

pillow schreef:
Citaat:
Tja, in twee stappen met je paard bij de kliniek is misschien ook wel wat waard? Als je een brokkenpiloot hebt

Staat nog wel een kilometer voor de kliniek en echt bovenop een hele drukke 80 km weg. Als je de ramen wilt wassen ben je je leven niet zeker.

Goede reden toch om dat gewoon niet meer te doen

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:12

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:32

Ik denk dat het meer is, zodat je weet wanneer het is. Je moet wel afspreken nl. staat in de tekst.

Brutaal als mensen zo je erf oplopen. Ik vond het al vervelend om langs te rijden.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:50