Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 03:45

Heel dit topic en het vorige topic doorgespit. :')

Er stond laatst een foto (of linkje) van een soort behang met aan de onderkant een soort champagne/rosé kleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 07:03

Wat is je vraag? :+

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 07:59

Oh, euh oeps :+

Welke was dat?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 07:59

Janine1990 schreef:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Dit is bij benadering de situatie nu (mandala hangt aan de muur, de staande lamp staat rechts van de bank, het schaap ligt er niet, andere kussens op de bank en andere tafels, maar de banken staan nog steeds zo.

[ [url=m/dgHA8n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zoek iets voor het hoekje tussen de banken waar op de foto de lamp staat. En nu zit ik te denken aan een half hoog ladenkastje.

Zoals dit
https://www.maisonsdumonde.com/NL/nl/p/ ... htm?page=1

Of dit
https://www.bol.com/nl/p/plant-more-bij ... oductImage

Zodat ik ruimte heb voor een lampje daar (daar staat niets in de vensterbank) of een plant...

Maar ik heb dit nog nooit ergens gezien, zo'n hoog kastje tussen twee banken. Dus ik vraag me af of ik niet te ver out of the box denk...

Er komt overigens nog een ander vloerkleed.

Ik zou voor een tafeltje kiezen wat niet hoger is dan de armleuniningen van je bank.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:13

Dank jullie wel voor de complimenten voor de kachel.
Wij zijn er ook blij mee.
De hond in zijn tipi naast de kachel ook :)

Wat zijn er toch onhandige klussers. Je snapt soms niet hoe mensen hebben kunnen denken. Wij zijn in ons nieuwe huis ook zoveel ‘aparts’ tegengekomen!

Janine, ik ben het wel met PsvanLot eens. Een laag tafeltje tussen de banken in houdt het rustiger.
Als je toch kiest voor een hogere vind ik die laatste beter passen bij jouw interieur als de eerste.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:20

Een kozijn uitfrezen kan wel makkelijker zijn dan die lichtknop omzetten, hoor. Dan moet je een nieuw gat boren, de draden verplaatsen, oude gat dicht maken/smeren en weer afwerken. Het is alleen wel een stuk netter _O-

Janine, ik wil ook een hogere tafel tussen mijn banken in. Er staat er nu één die net zo hoog is als de leuningen, maar die zijn verstelbaar en ik vind het allemaal te veel één hoogte. De salontafel is net zo hoog als de bank, de leuningen zijn net zo hoog en dan de tafel ertussen ook. Ik wil alleen geen ladekastje, ik ga voor een plantentafel oid. Of een paar kleinere op verschillende hoogtes, juist om het wat te breken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:49

xPabloBokt schreef:
Ik zou dan eerder een plantentafeltje zoeken i.p.v. een ladenkastje, bijvoorbeeld:

https://www.blokker.nl/p/mica-decoratio ... kzEALw_wcB

(Ter orientatie voor de hoogte, niet persé voor de stijl)

Het gaat er vooral om dat ik er ook iets in kan opbergen... Uit het zicht...

PSvanLot schreef:
Ik zou voor een tafeltje kiezen wat niet hoger is dan de armleuniningen van je bank.

Dat vind ik wel een goede... Zal ook nog niet meevallen... :
Was overigens ook wel een beetje mijn richtlijn, maar mijn tafels zijn al niet eens zo hoog, waar vind ik dan een kastje die zo laag is :Y)

MyWishMax schreef:
Een kozijn uitfrezen kan wel makkelijker zijn dan die lichtknop omzetten, hoor. Dan moet je een nieuw gat boren, de draden verplaatsen, oude gat dicht maken/smeren en weer afwerken. Het is alleen wel een stuk netter _O-

Janine, ik wil ook een hogere tafel tussen mijn banken in. Er staat er nu één die net zo hoog is als de leuningen, maar die zijn verstelbaar en ik vind het allemaal te veel één hoogte. De salontafel is net zo hoog als de bank, de leuningen zijn net zo hoog en dan de tafel ertussen ook. Ik wil alleen geen ladekastje, ik ga voor een plantentafel oid. Of een paar kleinere op verschillende hoogtes, juist om het wat te breken.

Ik heb die 13 in een dozijn 3 ronde tafeltjes die dus in hoogte verschillen. Denk dat ik voldoende hoogte verschil heb. Dus voor mij zou eentje op de hoogte van mijn armleuningen wel een optie zijn.
Misschien is dat voor jou ook een optie? Om het hoogteverschil op een andere plek te gaan zoeken?

Ik ben opgegroeid met een superhandige vader die perfectionistisch in het kwadraat is. Echt, als je denkt dat je perfectionistisch en precies bent? Think again :')
Die vind het uitfrezen van een nieuwe doos niet zoveel werk. Ook niet als er nieuwe draden getrokken moeten worden :') Alles voor het resultaat zeg maar...

Wij zouden ons helemaal groen en geel ergeren aan zo'n beroerde plek voor een doos. Dat kost meer moeite dan het verplaatsen ervan :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:41

Zelf maken/vermaken... dan kun je de hoogte zelf bepalen. Soms al zo simpel door pootjes iets in te korter :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:45

Doorgaans krijg je dan onvoldoende karakter vind ik... Er zijn ook enkel uitzonderingen aan DIY meubels die mij aanspreken. Bewerkte thrifts hebben vaak veel meer.

En poten korter maken vind ik ook echt een ding, kan enorm bepalend zijn voor de uitstraling.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:46

Per geval bekijken wat de mogelijkheden zijn :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:48

Dat uiteraard... ;)

Eerst ook maar eens weer tijd zien te vinden om te gaan thriften en shoppen voor dit soort dingen...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:59

Inrichten is ook zo moeilijk...
Als iedereen nu gewoon zei kijk dit kan allemaal pak maar wat. Dat zou heerlijk makkelijk zijn haha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:01

Janine1990 schreef:
MyWishMax schreef:

Ik heb die 13 in een dozijn 3 ronde tafeltjes die dus in hoogte verschillen. Denk dat ik voldoende hoogte verschil heb. Dus voor mij zou eentje op de hoogte van mijn armleuningen wel een optie zijn.
Misschien is dat voor jou ook een optie? Om het hoogteverschil op een andere plek te gaan zoeken?

Ik ben opgegroeid met een superhandige vader die perfectionistisch in het kwadraat is. Echt, als je denkt dat je perfectionistisch en precies bent? Think again :')
Die vind het uitfrezen van een nieuwe doos niet zoveel werk. Ook niet als er nieuwe draden getrokken moeten worden :') Alles voor het resultaat zeg maar...

Wij zouden ons helemaal groen en geel ergeren aan zo'n beroerde plek voor een doos. Dat kost meer moeite dan het verplaatsen ervan :')

Ik vind die 13 in een dozijn tafeltjes enorm leuk, maar heb echt net een paar maanden een nieuwe salontafel gekregen. En dan wil ik die stijl doorvoeren en moet ik echt van alles anders. :') Voor mij dus makkelijker om die tafel tussen de banken te veranderen, daar zijn die dozijn tafels weer te groot voor.

Qua handigheid, mijn ex werkte in de bouw. Heel perfectionistisch en handig, helaas thuis iets minder als op het werk, maar zulke dingen zitten hier alleen als de vorige bewoners het gedaan hebben en ik er nog niet aan toegekomen ben om te veranderen, haha. Maar voor minder handige mensen is dat uitfrezen waarschijnlijk makkelijker/minder intimiderend dan nieuwe doos? Hier hadden ze op sommige plekken gewoon de doos eraf gehaald, behang eroverheen, speakerdraad en kroonsteentjes naar nieuwe plek en daar dan stopcontact of schakelaar en over het draad weer behang....

Jammer dat je zover weg woont, ik zou wel meewillen shoppen en triften ;)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:23

Haha Merel dat klinkt zoals hier...

Grootouders van mijn mam hebben dit huis gebouwd in '68 en bewoont tot wij het 2 jaar terug kochten.

Die hadden hele gekke dingen.

Stekker in stopcontact. Verlengsnoer onder vloerbedekking door en dan de doos van de verlengkabel in een andere kamer aan de muur geschroefd.

Soort van extra stopcontacten op een slaapkamer...

We haalden de vloerbedekking er uit en heel de bedrading was dun gelopen. Voor hetzelfde geld oma onder de 220...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:32

PSvanLot schreef:
Inrichten is ook zo moeilijk...
Als iedereen nu gewoon zei kijk dit kan allemaal pak maar wat. Dat zou heerlijk makkelijk zijn haha

I agree _/-\o_

Maar als het makkelijk was moest je weer iets anders zoeken om je mee bezig te houden he :P

MyWishMax schreef:
Ik vind die 13 in een dozijn tafeltjes enorm leuk, maar heb echt net een paar maanden een nieuwe salontafel gekregen. En dan wil ik die stijl doorvoeren en moet ik echt van alles anders. :') Voor mij dus makkelijker om die tafel tussen de banken te veranderen, daar zijn die dozijn tafels weer te groot voor.

Qua handigheid, mijn ex werkte in de bouw. Heel perfectionistisch en handig, helaas thuis iets minder als op het werk, maar zulke dingen zitten hier alleen als de vorige bewoners het gedaan hebben en ik er nog niet aan toegekomen ben om te veranderen, haha. Maar voor minder handige mensen is dat uitfrezen waarschijnlijk makkelijker/minder intimiderend dan nieuwe doos? Hier hadden ze op sommige plekken gewoon de doos eraf gehaald, behang eroverheen, speakerdraad en kroonsteentjes naar nieuwe plek en daar dan stopcontact of schakelaar en over het draad weer behang....

Jammer dat je zover weg woont, ik zou wel meewillen shoppen en triften ;)

Ik moest even kijken naar je tafel, dus ff je berichten hier doorgespit... Maar dat is best een lastige tafel, zou dan gaan werken met accessoires die in hoogte verschllen :j

We zouden eigenlijk een extra topic hier moeten hebben met bouwfoutjes :')

Haha ja shoppen en thriften is echt leuk, maar daar moeten in jouw omgeving toch ook wel mensen voor te prikkelen zijn? :D Anders wordt het een reisje met de trein :P

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:36

Wat is thriften? :o?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:05

Kringloop, buurtverkopen, koningsdag etc...
Of soms zelfs wat mensen als grofvuil langs de weg zetten :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:21

DubbelDun schreef:
Kringloop, buurtverkopen, koningsdag etc...
Of soms zelfs wat mensen als grofvuil langs de weg zetten :D

Dat laatste is voor mij een beetje too much, maar er zijn echt diehards...

Ben dan ook echt een nieuweling erin hoor... Maar het is écht heel erg leuk!
En duurzaam :Y)

En ik zoek nog steeds een perfect kastje voor mijn slaapkamer -O- Helaas is het meeste bij de kringloop op het indische af óf jaren 80 donker eiken/begin jaren 90 licht eiken.. En daar heb ik te weinig inbeeldingsvermogen voor ben ik bang.

Dat indische vind ik wel echt prachtig! <3

Volgend jaar wil ik twee grote tronen hebben/jaren 60 fauteuil achtig, maar dan met zitting en leuning bekleed en vast gemaakt aan de stoel met van die dopspijkers. En die ga ik dan bekleden met watervaste stof voor buiten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:20

Janine1990 schreef:

Ik volg op Youtube een aantal mensen die rijden dus voor de vuilnisophaaldag de straten langs en laden in wat nog nut kan hebben c.q. waar ze handel aan kunnen hebben. (Amerika/Engeland)
Sommigen repareren/verven dan de kastjes en verkopen ze voor grof geld (300/500 $ )
Hier mag je blij zijn als je er 25 euro voor krijgt :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:24

DubbelDun schreef:
Janine1990 schreef:

Ik volg op Youtube een aantal mensen die rijden dus voor de vuilnisophaaldag de straten langs en laden in wat nog nut kan hebben c.q. waar ze handel aan kunnen hebben. (Amerika/Engeland)
Sommigen repareren/verven dan de kastjes en verkopen ze voor grof geld (300/500 $ )
Hier mag je blij zijn als je er 25 euro voor krijgt :D

Gaat het bij die YT'ers dan om het opknappen in de video? Zo ja, om welke YT'ers gaat het dan? :D
Ben heel erg benieuwd!

Wie weet kan ik wat inspiratie opdoen! :D Niet dat ik er een living van wil gaan maken... Dan moet ik echt meer uren in een dag krijgen, of meer energie :?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:36

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:51

Oooh me like! Thanks!
Eén filmpje en al heel wat wijzer voor mijn hobbelpaard :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:00

Ik haal er zoveel inspiratie vandaan om leuke dingen te maken. Gister nog deze lamp gemaakt..

Afbeelding
Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:54

DubbelDun schreef:
Staat die TV er niet te dicht bij ??

Die schuiven we meestal wel opzij, ja.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:17

Afbeelding

Ik heb een zwarte kast like this. Wil hem graag deze kleur hebben. Met wat voor verf kan ik de kast het beste schilderen ?