Benieuwd wat het morgen doen gaat , zit wat bij de grens van 100 en 130 KM wind per uur. Staat een stijger voor mijn wc raam als die gewoon blijft staan is er niks aan de hand
tootje71
Geplaatst: 08-02-20 16:23
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel eng vind...hoop dat mens en dier er goed vanaf komen ...en dat mijn stal blijft staan brrrrr
Ik zou morgenmiddag wedstrijd hebben op de manege en dat is nu verplaatst naar de ochtend dus mijn hele planning moeten aanpassen (nu om 8 uur stal mesten van verzorgpaard ipv later op de ochtend). Wel blij dat ze dat aangepast hebben want we wonen aan de kust dus ben benieuwd hoe het hier tekeer gaat.
Pandora2
Geplaatst: 08-02-20 18:02
We gaan het meemaken. Ze voorspellen hier windkracht 7. Nog nooit gehad denk ik. Dan vliegt mijn hut misschien weg
tine10
Geplaatst: 08-02-20 18:51
Windkracht 7 is geen storm hoor! Dat is gewoon harde wind. Volgens buienradar komen we hier niet boven de 6.
Ben ook benieuwd naar zondag, heb mn achterbalkon in elk geval even ontruimd, stonden wat dingen die zouden kunnen vliegen voorbalkon morgen nog even wat stabieler zetten en klaar. Ik woon zelf aan de kust in Den Haag dus verwacht wel de volle laag in de avond! Ik ga maar niet ergens heen morgen, al moet ik wel de deur uit eigenlijk want heb geen sigaretten meer dan maar lopend ofzo...
Hier al heel harde wind. Paarden heb ik wel buiten gezet. Geiten maar binnen gehouden. En het meest twijfel ik of Het geitenhok heel blijft. En of de lichtmast blijft staan. Stom weer!
Bij mijn stal staan bomen, ik laat ze vandaag en vannacht voor de zekerheid buiten staan. Lijkt me veiliger. Langs de paddock staan ook bomen, maar dan kunnen ze nog vluchten.
Ik dat het vorig jaar stormde toen wij hier net kwamen wonen. Maar dit is niet normaal! Bang dat het dak van de stal het gaat begeven zo gaat het hier tekeer. En dan denk woonde ik maar in een appartement in de binnenstad ..!
Het gaat hier (omg Rotterdam) ook echt goed te keer. Las net dat ze de piek verwachten tussen 20u en 00u. Ik ben benieuwd. Er zou ook nog 15-30mm regen aankomen.
Agossie
Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-20 17:52
Paarden hebben vanmorgen lekker even buiten gestaan in de paddocks, ze waren allemaal rustig. Nu is het bij vlagen echt heel onstuimig. Ik zit in een nieuwbouw-tussenwoning en dus weinig last van alles.
Ben benieuwd hoe Jolien de storm nu ervaart.
Marcella
Geplaatst: 09-02-20 18:50
Woon in een flat 4de etage met aan zuidwest kant open gebied en dat open gebied is bouwgrond. Dus ramen worden gezandstraald heerlijk met wat regen erbij.
Hier zijn er op verdieping 10 van de flat al wat ramen en tussenschoten op het balkon uitgeklapt. En het heftigste is nog niet eens begonnen...
Rakkie123
Geplaatst: 09-02-20 20:05
In zuid oosten van het land valt het reuze mee, we hadden alles vastgesnoerd. Maar het waait wel hard maar nou niet om code oranje voor uit te schrijven, totaal niet. Windkracht 6-7 en een korte piek 8
Hoop vooral dat het zo droog blijft, de weides en paddocks beginnen juist weer wat op te drogen.
Of het thuis ook zo is, daar waait het volgens mij wel harder maar ook niet zo hard als werd voorgesteld. In mijn beleving is er nog altijd geen storm zo heftig geweest als deze storm, de sirenes gingen af en aan...haha ik woonde heel gunstig, mijn huis had er nauwelijks last van en ik dacht nog, jongens, stel je niet aan....tot ik de volgende dag de ravage zag....volgens mij waren er toen 2 vlak achter elkaar.