Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:22

Verwarming boven en op slaapkamer gaat NOOIT aan eigenlijk.
En raam altijd op (nu klein) kiepstand.
Omgeving moet wat fris zijn, bed warm.
Met verwarming aan kan ik niet slapen, dan krijg ik enorme hoofdpijn.

Wel dubbele deken uiteraard, en soms maak ik gebruik van een elektrische deken om het bed voor te warmen.
Verder slaap ik graag met een kruik. Beetje boel kruikverslaafd kun je wel zeggen :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 07:14

Onze vloerverwarming staat ‘s nachts en overdag op 15 graden, en gaat ‘s morgens even 20 minuten aan, en ‘s middags 2 uurtjes. Het duurt een paar uur voordat de warmte uit de vloer echt is doorgetrokken tot in de woonkamer, dus hoe lang hij aan blijft staan regelen we allemaal zelf.
Verder stook ik elektrisch of met de houtkachel bij als ik het te koud heb.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 07:22

Mijn verwarming staat momenteel alleen het weekend paar uurtjes aan werk vijf dagen daarna na stal en dan naar bed dus zonde. Alleen als de thermostaat 15 graden aan geeft zet ik hem uurtje of 2 op 18 zodat het huis opwarmt anders is het echt te koud in huis.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:20

Hier krijgen we in februari ook een hele dure maand. Eerst wintersport en daarna krijgen we een nieuwe cv-ketel met slimme thermostaat. Dat apparaat wat we nu hebben is 13/14 jaar oud en daar moet nu 2x per jaar een monteur bij komen. Loopt aardig in de papieren dus...
We hebben wel ons energie en gasvoorschot extra hoog gezet (verbruik vorige bewoners, standje tropisch) waardoor we jaarlijks een heel leuk bedrag terugkrijgen. Ook hebben we sinds oktober een houtkachel, die we 's avonds aansteken waardoor de cv even 'rust' heeft. En voor de gezelligheid :D
Ik ben benieuwd of we die kachel ook terug gaan zien in de stookkosten. Wordt natuurlijk wel lastig vergelijken omdat we ook een zuinigere ketel krijgen.

Hier hebben we trouwens op de begane grond vloerverwarming, die staat altijd op 18 graden en gaat eigenlijk nooit hoger. Ik trek liever een extra trui aan of pak een dekentje.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:39

Ik hoop ook op een nieuwe cv dit jaar , ding maakt enorme herrie als die aanslaat (hangt boven het trapgat ) . Is ook al 18 jaar oud , hoop het hard

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:50

Rebecca schreef:
Ik hoop ook op een nieuwe cv dit jaar , ding maakt enorme herrie als die aanslaat (hangt boven het trapgat ) . Is ook al 18 jaar oud , hoop het hard

18 jaar oud :wow: Moet de woningbouw die niet gewoon allang vervangen hebben joh? De ketel bedoel je toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:00

Alwiene schreef:
[naam] schreef:

18 jaar oud :wow: Moet de woningbouw die niet gewoon allang vervangen hebben joh? De ketel bedoel je toch?

Als goed is dit jaar , volgens monteur kreeg buurman op de hoek met een cv uit 2000 vorig jaar een nieuwe en mijne is uit 2001. Heb constant gelazer met dat kreng

Ja ik kort af naar cv!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:15

wij hadden een ketel uit '96 toen we het huis van oma kochten... gelukkig morst alles verbouwd dus meteen een nieuwe er in

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:21

Wij hebben vorig jaar een gloednieuwe geplaatst maar nu zijn we sinds een maand verhuist en deze is van 93!!( 26 jaar oud dit jaar) dat tie het nog doet... we zijn dus al wel aan het besparen, om te sparen voor de cv.. altijd weer een duur grapje. Zeker twee achter elkaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:24

Die is nog ouder := , hij doet het nog wel goed ?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:26

Het huis waar ik nu woon kwam met een ketel uit de jaren 60. Die hebben we niet meer geprobeerd aan te zetten en is vervangen door een nieuwe:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:36

ik ben bij die oudjes vooral bang voor lekkende gassen...

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:58

Was ook heel snel met een koolmonoxide melder te kopen. Voooral omdat we er ook naast slapen. Ze hebben het in een slaapkamer gemonteerd :+
Maar dat gaat allemaal veranderen. Alles tegelijk gaat niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:04

Zou gek worden van dat ding in de slaapkamer :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:05

volgens mij mag dat ook niet.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:40

Stilletjes hier, hoe is het met iedereen?

Je kunt nu je DE punten inleveren voor koffie en thee bij de Blokker. ( Senseo, Douwe Egberts en pickwick thee)
Ik heb echter geen idee hoeveel punten je moet inleveren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:44

Punten kan je al langer inleveren bij de Blokker , blijf het zonde vinden dat de geschenkenwinkel(s) ervoor wijken moesten . Wacht je had het over senseokoffie :+ , kon je die al niet langer van de punten halen?

Moet nodig van mijzelf stoppen met onnodige dingen halen , en wil ook wat geld sparen als ik elke week bespaar . Ben een lijstje aan het maken wat ik wekelijks nodig heb , probleem met mij is er wat lekkers in huis moet het gelijk op . Misschien leer ik beter doseren met mijn nieuwe tactiek :+

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:50

Rebecca schreef:
Punten kan je al langer inleveren bij de Blokker , blijf het zonde vinden dat de geschenkenwinkel(s) ervoor wijken moesten . Wacht je had het over senseokoffie :+ , kon je die al niet langer van de punten halen?

Geen idee. Wij kopen wel DE koffie maar ik wist niet dat de punten ingeleverd konden worden voor koffie en thee.. dacht alleen de producten zoals theeglazen enzovoort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:45

Ik heb echt heel erg veel punten. Ik zal ze eens gaan opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:49

joyce_eddy schreef:
Stilletjes hier, hoe is het met iedereen?

Je kunt nu je DE punten inleveren voor koffie en thee bij de Blokker. ( Senseo, Douwe Egberts en pickwick thee)
Ik heb echter geen idee hoeveel punten je moet inleveren..

Is dat sinds kort dat dat kan? Had even op de site gekeken maar daar kon ik het niet vinden.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:58

Ja, sinds kort. Kreeg ook de blokker folder, daar staat het ook in! En nu zelfs de 2e voor de halve prijs. Aangezien ik nog vééél punten heb, ga ik ook even thee inslaan. Gebruiken we toch wel en gaat niet over datum ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:06

ik zal de folder eens bekijken

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:47

Thnx voor de tip. Al heb ik heel veel punten juist weg gestuurd; ik spaar ze al jaren lang voor mijn "oma" in Amsterdam. Geen familie, maar ken haar van kleins af aan en zie haar wel echt als mijn oma op afstand. Zij spaart ze en ik verzamel al jaren trouw voor haar.

Ps; net een leuke meevaller. Ik ging de hond uitlaten, en kwam op straat ineens een briefje van €10 en een briefje van €5 tegen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:53

Ik vind nog niet wat het kost of zou het gewoon de waarden zijn zoals ze altijd zijn. 200 punten is 1 euro.. en zo verder?