Dammie schreef:WOZ is niet van invloed op de verkoopprijs van een woning.
Als jij niet meer wil bieden dan de WOZ, dan is dat prima, maar het is geen argument dat de verkoper je het huis moet gunnen voor dat bedrag. Zeker in gebieden waar de vraag oververhit is, of juist afwezig, zoals de Randstad en in de krimpgebieden, loopt de WOZ achter de aanpassingen in de markt aan.
Ik zou een koper die de WOZ gebruikt als argument om niet mijn vraagprijs te bieden, negeren.
Ik heb nergens gezegd dat dit zo is
En ik ben ook zeker wel bereid om meer te betalen, zoals eerder vandaag ook al aangegeven.
Ik weet alleen wel wat voor woning het is, dat deze best veel verkocht zijn tot vorig jaar (aangezien huurwoningen niet meer verkocht mochten worden door woningbouwverenigingen), en dat deze best wel veel gemoderniseerd en weer verkocht zijn. Daarom vraag ik me af waarom deze zo'n lage WOZ waarde heeft. (feitelijk de waarde die de woning max heeft opgebracht bij verkoop van woningbouw naar huidige eigenaar, echter is dit al 6 jaar geleden)
Laat duidelijk zijn dat ik de woning niet per se wil kopen voor de WOZ waarde, want dan had ik nog wel veel lager geboden. Ik vraag me, gezien mijn ervaring, enkel af waarom deze zo laag is. Echter kan ik als niet-eigenaar deze gegevens niet opvragen.
Daarbij vraag ik me ook af, wat krijg ik voor de woning als ik 'm weer verkoop? Ik wil er een bijkeuken bij maken, de keuken en de tuin opknappen. Het enkele glas boven wil ik niet vervangen (de kozijnen zijn in een prima conditite), maar isoleren met folie.
Kijk, ik ben wel van plan om er voor langere tijd te gaan wonen. Maar je weet nooit hoe het in het leven loopt. Een andere baan, een vriend, noem het maar op.