Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:33

Bij ons is het nieuw, dus wil dit wel proberen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:17

Dat is in jouw geval inderdaad een fijne oplossing sweetsox, boodschappen online doen en laten bezorgen. Vind t zelf altijd wel jammer dat er bezorgkosten bij komen en dat je zelf de tht datum niet uit kunt zoeken, dat houd mij tot op heden echt tegen om online boodschappen te doen. Maar met zoveel kinderen in totaal zou ik dat er wel voor over hebben.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:27

Bij de AH hebben ze sinds de persoonlijke bonuskaart elke periode een aanbieding waarbij je gratis bezorging krijgt. Dat moet je natuurlijk ook maar net dat product nodig hebben maar tot nu toe heb ik wel veel bruikbare aanbiedingen gezien.

Edit: Bij ons hebben ze nu trouwens ook een systeem dat je je boodschappen online besteld dan rij je naar de albert heijn bij jou in de buurt daar hoef je alleen maar aan te bellen en ze zetten de spullen zo bij je achter in de auto. Ik weet niet meer hoe dit heet of of elke ah dat heeft maar dan heb je geen extra kosten.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:59

had ik inderdaad al gezien. maarja had dat net niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:51

Wauw ik sta sinds zondag op nieuwe stal. Nu kwam er een broodmeneer en daar kun je brood (of broodjes kopen) 8 zakken voor een e1. En gewoon vers. Nu zijn we maar met 2 dus heb ik 50/50 gedaan met een stalgenootje. Als dat geen bezuinigen is :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:53

Wow dat is niks!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:19

ongelooflijk wat goedkoop.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:12

Vandaag voor het eerst bij de Plukon in Wezep geweest. Dat is een kippenfabriek en daar kan je op vrijdag tegen voordeliger prijzen dan in de winkel ingevroren kippenvlees kopen. Ik had er al vaak van gehoord, maar was er nog nooit geweest. Het is gewoon een grote bouwkeet met allemaal vriezers. Ik heb er kipfilet gekocht, waren 3 stuks voor 2,50. Sommige doosjes waren zo'n 500 gram, maar sommigen ook 600 gram. Omdat ik pas te laat begreep dat elk doosje 2,50 was (en niet de hogere prijs op het doosje) heb ik helaas een doosje van 525 gram, maar ook een doosje van 600 gram. Dus bij elkaar 1125 gram voor 5 euro. Toch al goedkoper dan de 5 euro per kilo die je in de winkel bij een aanbieding vaak betaald, en als ik volgende keer beter oplet en 2 zwaardere doosjes neem ben ik helemaal voordelig uit. Verder nog een bak met drumsticks meegenomen voor ik geloof 2,89.

Op de terugweg nog even langs de Jumbo geweest. Had voor iets van 2,50 betaalde boodschappen en daarbij gratis: Een groentetas (paprika, bosui, 5 jonagold appelen, flinke tros bananen en een ijsbergsla), een bakje knoflooksaus, een pakje met sojatoetjes en een bakje met 2 blinde vinken.
De appelen gaan naar de ezeltjes van de kinderboerderij want ik hou niet van Jonagolds, een paar bananen de ijsbergsla en de toetjes zijn naar mijn ouders gegaan. Maar ben weer dik tevreden hoor :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:17

Wij hadden van de week ook weer tas met groente/fruit gescoord bij de Jumbo! M'n vriend zag een rotte appel liggen en hoppa :D Bij ons geven ze trouwens wel steeds hetzelfde mee, ze hebben een lijstje hangen wat ze in de tas moeten doen. Wij kregen appels, uien, tomaten, bananen en een zak spruitjes.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:25

Hier verschilt het heel erg per Jumbo en zelfs per medewerker. Soms mag ik zelf voor 5 euro uitzoeken. Soms krijg ik echt een waardeloze tas waarvan ik me afvraag of die serieus 5 euro waard zou moeten zijn (bv een gewone sla, een komkommer en een paar tomaten), en soms vullen ze hem zelf maar krijg ik een goed gevulde tas. Bij 1 Jumbo is de inhoud altijd ongeveer hetzelfde (gaat beetje per periode), maar bij de meeste is het elke keer weer anders. Heb wel eens gehad bij de Jumbo die er altijd hetzelfde instopt dat er ineens 4 dingen inzaten ipv 5, dus dan waren ze iets vergeten erin te stoppen, wat je door hebt omdat ze altijd hetzelfde erin doen, maar daar heb ik toch maar niks van durven zeggen :=

Ik vind trouwens de inhoud van jouw tas wel netjes hoor, appels uien tomaten, bananen en spruitjes, mooie verdeling met fruit én groentes :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:27

Oh handig dus als je maar 1 stuk fruit ziet wat niet kan krijg je dat?

Moet namelijk effe gauw naar de jumbo :P

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:31

takkie_muis schreef:

Als je 1 stuk groente of fruit ziet wat rot is met schimmel ofzo, dan moet je ff naar iemand van de groente gaan en zeggen dat dit niet vers is en dat je denkt dat je graag een groentetas zou krijgen daarom. Wat je precies krijgt verschilt dus heel erg ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:33

Alwiene schreef:
takkie_muis schreef:

Als je 1 stuk groente of fruit ziet wat rot is met schimmel ofzo, dan moet je ff naar iemand van de groente gaan en zeggen dat dit niet vers is en dat je denkt dat je graag een groentetas zou krijgen daarom. Wat je precies krijgt verschilt dus heel erg ;)

Oh op die fiets , klinkt leuk als hobby :') )nee zo ben ik niet)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:22

Plukon komt me erg bekend voor qua naam, een halve dag in een ver verleden bij gewerkt toen ik nog helemaal geen beeld had bij de werkzaamheden, langer dan een paar uur hield ik het daar niet uit. Dat was meteen voor mij de reden om geen gewone/fabriekskip meer te eten :n

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:38

gaan jullie meteen sochtends de winkel in om de tht-producten te vinden?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:41

opisop_shop schreef:
gaan jullie meteen sochtends de winkel in om de tht-producten te vinden?

Nee hoor, ik niet. Ik weet dat er mensen zijn die bij opening al voor de deur staan om het vlees eruit te halen. Blijkbaar werkt dat bij sommige Jumbo's. Ik ben geen ochtendmens, ik ga gewoon wanneer het mij uitkomt en dat is 's middags of 's avonds en vaak genoeg ligt er dan toch nog wel wat voor me. Oke vlees is redelijk schaars, maar om daar nou om 7 of 8 uur 's morgens voor voor de deur te gaan staan, nee dankje. :=

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:42

maar vlees is alleen op datum zelf, niet voor de volgende dag toch?
Bij gewone producten zou ik niet op datum letten eigenlijk, dat pak ik gewoon zonder te kijken.
Maar vlees/ander vers kijk ik wel naar de datum.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:46

misschien een stomme vraag, maar heb geen jumbo in de buurt dus ook geen ervaring mee...

doet de jumbo gewoonweg niet aan afprijzen van producten die op of tegen de datum zijn of glippen er nu zovaak dingen doorheen?

want het laatste vind ik nu eigenlijk ook weer niet zo'n beste als uitstraling van de winkel zijnde, als klant is het fijn dat je het gratis krijgt natuurlijk maar zovaak dingen over de datum in het schap? >;)

normaal gesproken lette ik er niet zo op, kwam altijd aan het einde van de middag meestal, maar was laatst een keer redelijk vroeg 's morgens en toen had de dirk dus opeens zoveel meer vlees afgeprijst staan, dus toen heb ik het nagevraagd, nu zal ik inderdaad als ik weet dat ik weer wat aanvulling van mijn vriezer kan gebruiken vroeg in de ochtend gaan... maar ik sta niet voor openingstijd al voor de deur lol

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:47

Klopt, vlees is alleen de datum van die dag. En over de datum natuurlijk, hoewel dat niet voor zou mogen komen heb ik het meermaals gehad en dan mag je er dus één met een goede datum meenemen.

Het is een goede gewoonte om bij alle producten, ook die normaal langer houdbaar zijn, op de datum te letten. Bij Jumbo levert dat zo af en toe dan een gratis product op en bij andere supermarkten scheelt het je een miskoop. Want er zitten vaker dan je zou denken producten tussen die kort houdbaar of zelfs over datum zijn. Jumbo heeft bijvoorbeeld per stuk verpakte koeken, de roze koeken en de gevulde koeken daarvan raken hier in de buurt regelmatig op en over datum terwijl dat misschien niet een product is waarvan je het meteen zou verwachten :) Ook bij de pakken en flesjes ongekoeld vruchtensap wil nog al eens iets aan/over de datum zitten, terwijl die normaal toch lang genoeg houdbaar zouden moeten zijn. :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:52

Annemiek80 schreef:
misschien een stomme vraag, maar heb geen jumbo in de buurt dus ook geen ervaring mee...

doet de jumbo gewoonweg niet aan afprijzen van producten die op of tegen de datum zijn of glippen er nu zovaak dingen doorheen?

want het laatste vind ik nu eigenlijk ook weer niet zo'n beste als uitstraling van de winkel zijnde, als klant is het fijn dat je het gratis krijgt natuurlijk maar zovaak dingen over de datum in het schap? >;)

normaal gesproken lette ik er niet zo op, kwam altijd aan het einde van de middag meestal, maar was laatst een keer redelijk vroeg 's morgens en toen had de dirk dus opeens zoveel meer vlees afgeprijst staan, dus toen heb ik het nagevraagd, nu zal ik inderdaad als ik weet dat ik weer wat aanvulling van mijn vriezer kan gebruiken vroeg in de ochtend gaan... maar ik sta niet voor openingstijd al voor de deur lol

De meeste Jumbo's doen inderdaad niet aan afprijzen. Producten die je ander gratis mee zou mogen nemen horen er gewoon uitgehaald te worden. Wat er nog ligt is er dus inderdaad 'tussendoor geglipt'.

Soms doet een Jumbo wel eens aan afprijzen vanwege de datum, maar dan gaat het om langer houdbare producten die dan bijvoorbeeld nog maar een week houdbaar zijn. Die vallen dan dus nog niet onder de regeling.

Afprijzen omdat dingen uit het assortiment gaan enzo doen ze wel. Hoe interessant het is verschil GIGANTISCH per Jumbo. De meeste Jumbo's hier prijzen niet zo spectaculair af, maar van 1tje weet ik dat ze af en toe dingen afprijzen naar echt hele leuke prijsjes. Daar kocht ik bijvoorbeeld Dolce Gusto koffie die normaal bijna 5 euro is voor maar 2 euro per doosje, datum was nog prima, ze moesten er blijkbaar vanaf. Op vakantie ook wel eens een Jumbo getroffen waar producten afgeprijsd waren naar een fractie van de normale prijs, dus je moet het gewoon treffen wat dat betreft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:01

Hier bij de Coop hebben ze ook regelmatig vlees / vleeswaren die tegen de datum aan zitten en die dan met 35 of 50 procent korting weg mogen. Zo kun je toch betaalbaar lekkere rosbief of wat diervriendelijkere kipfilet scoren +:)+

De gewone heel erg goedkope kipfilet...daar zou ik me eerder voor schamen om dat te kopen, dan er trots op zijn.... als je dan toch vlees eet probeer het dan nog een beetje diervriendelijk te houden en dat is geen kipfilet van 5 euro voor een kilo...arme beestjes hebben voor jouw stukje vlees dan een erg naar leven gehad :(:)

Dan smaakt het mij toch niet meer -O-

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:13

Tja, dat is en blijft natuurlijk ieder zijn persoonlijke keuze. Voor mij is te weinig bewezen dat die loeidure stukjes kipfilet die biologisch mogen heten daadwerkelijk een veel beter leven hebben gehad dan de normale kipfilet. Voor dat prijsverschil zou ik graag zien dat de leefomstandigheden ook echt heel erg veel beter zijn, en dat kan niemand mij garanderen. En zelfs met de gegeven garanties schijnt er nog veel gesjoemeld te worden.

Dus ik kies ervoor om 'gewone' kipfilet te kopen, die normaal 7 euro per kilo kost in de winkel. Als ik daarop dan kan besparen door het rechtstreeks bij de fabriek te kopen en goedkoper uit te zijn door groothandel en winkeliers over te slaan bij het inkoopproces dan is dat voor mij gewoon bezuinigen op mijn boodschappen. Deze kip heeft geen ander leven gehad dan die van 7 euro, er hebben alleen minder mensen geld aan verdiend.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:14

Hoezo is dat niet bewezen? Daar zijn toch richtlijnen voor mbt. bewegingsvrijheid etc.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:20

sorry, maar dit topic loopt altijd goed, tot het op deze terugkerende discussie uitkomt

het topic draait om bezuinigen op de boodschappen en niet om de mening over wel of niet (of biologisch) vlees eten

het haalt voor mij (als vleeseter) iedere keer het gevoel dat ik me moet verdedigen en daar heb ik geen zin in dan trek ik me liever terug uit het topic

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:24

afgeprijsd vlees wat morgen op datum is, telt dat wel mee voor de gratis actie?
zie het weleens liggen bij het vegavlees; van 2,50 voor 2 euro ofzo, vind dat erg weinig afprijzing uberhaubt.