[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:53

Als je met z'n tweeën bent en veel van huis, zal het best lukken ;-) En nee, ik zou ook geen prullenbak in de woonkamer willen hoor.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:55

MoniqueT schreef:
Als je met z'n tweeën bent en veel van huis, zal het best lukken ;-) En nee, ik zou ook geen prullenbak in de woonkamer willen hoor.

Vast wel :P En anders dan moeten we maar goed schoonmaken iedere week en voorzichtig zijn met afval erin gooien/gieten :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:18

Moet zeggen dat wij met 2 personen die heel veel van huis zijn aardig wat afval produceren :j komt door de vele verpakkingsmaterialen. ben ook nog altijd blij met m'n 50liter bak.

Maar vuilnisbak in woonkamer lijkt me ook zeker geen optie :n

Heb ik er weer een argument bij dat ik geen open keuken wil hahaha. Maar dat wilde ik toch al liever niet.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:22

Net gebeld door de hypotheekadviseur! De hypotheek is rond :D :D :D !

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:23

Gefeliciteerd!!! :D

Wij hebben nu een huurhuis en het huis dat we hebben gekocht staat al leeg. Daarom kan de overdracht best snel. 1 juni zou ook haalbaar zijn, maar mijn vriend en ik hebben het in juni heel erg druk, dus we wachten liever een maandje langer.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:31

Destino schreef:

gefeliciteerd :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:36

Jippie Destino!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:39

Superfijn hihi, alleen zei hij dat de inboedelverzekering nog op afroep staat, de rest (opstal, WA en rechtsbijstand) gaat 1 juni in.
Wat adviseren jullie, die pas in laten gaan als we er wonen, of als er iets staat? Of ook gelijk vanaf het begin?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:39

Gefeliciteerd Destino, wat goed!!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:19

Juist in leegstaande huizen wordt vaak ingebroken Destino. Ik zou de inboedelverzekering meteen in laten gaan, de premie is meestal niet schrikbarend hoog. Je kan ook voor een lager dekkingsbedrag kiezen tot je er daadwerkelijk gaat wonen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:37

Was ook mijn eerste idee inderdaad, premie is nog niet eens 5 euro per maand.. Dus daar hoeven we het niet voor te laten!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:39

Destino schreef:

Gefeliciteerd!! *\o/* *\o/*

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:39

Ik zou alvast een inboedelverzekering afsluiten op het nieuwe huis. Er is ooit bij mij ingebroken tijdens een verhuizing, in het nieuwe huis toen ik de tweede lading spullen ging halen. Verzekering stond op oude huis, dus ik kreeg niets terug. :\

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:40

manzano schreef:
Moet zeggen dat wij met 2 personen die heel veel van huis zijn aardig wat afval produceren :j komt door de vele verpakkingsmaterialen. ben ook nog altijd blij met m'n 50liter bak.

Maar vuilnisbak in woonkamer lijkt me ook zeker geen optie :n

Heb ik er weer een argument bij dat ik geen open keuken wil hahaha. Maar dat wilde ik toch al liever niet.

Wij hebben ook een 50 liter bak in de keuken staan.. Als je inderdaad ziet wat je aan restverpakking produceert! Ook hebben we een aparte bak voor oud papier/kartonnen verpakkingen, en een zak voor plastic afval. Het groenafval gaat bij ons allemaal naar het varken en de kippen.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:07

Gefeliciteerd! Voor zowel Imre als Destino! Goed nieuws voor jullie beiden :)

En hier staat inderdaad ook een 50 liter bak. Gewoon op een dag alleen al, flesje dit, pakje dat...plastic van het vlees, schillen en afval van de groente en ga zo maar door.
Staat hier een senseo, die produceert ook al een halve kilo aan pads per dag.
En alles wordt inderdaad gescheiden, papier, plastic, gft en rest.
En nog zit het allemaal zo vol..
Bedenk me net dat de oudpapier bak aan de straat moest vandaag hier.. :o nieuwe huizen...
Ga het nu maar even doen als he tno gkan >.>

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:58

Imre schreef:
Ik zou alvast een inboedelverzekering afsluiten op het nieuwe huis. Er is ooit bij mij ingebroken tijdens een verhuizing, in het nieuwe huis toen ik de tweede lading spullen ging halen. Verzekering stond op oude huis, dus ik kreeg niets terug. :\

Bij ons is verteld dat de inboedel uit het oude huis tot 3 maanden na de verhuizing ook elders verzekerd is. Dit omdat we tijdelijk in een vakantiewoning zitten tot onze definitieve verhuizing naar Spanje en toch best wat spullen mee hebben, zoals laptops, camera's en natuurlijk kleding en administratie. Mocht hier ingebroken worden, dan valt dat onder de dekking van het vorige huis.

Ons nieuwe huis staat in Spanje en daar is wel al een inboedelverzekering op afgesloten, want de meeste van onze spullen zijn al daar.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:25

En nog even jullie tips nodig.. Het huis wat wij gekocht hebben zit een huur-CVketel in, een HR, Nefit van bijna 14 jaar oud..
We hebben nu 3 opties;
- We nemen het huurcontract over voor € 9,34 per maand. We zitten er dan 2 jaar aan vast, onderhoudsbeurten (2x per jaar) zijn inbegrepen bij de huurprijs. Echter, een kapot onderdeel moet wel betaald worden.
- We nemen de CVketel over voor de restwaarde van € 100. We kunnen er dan zelf voor kiezen om een het zonder onderhoudscontract af te sluiten, of met onderhoudscontract van 2 jaar. Bij het onderhoudscontract kost het 42 euro per keer en komen ze 2 keer per jaar, de eerste keer is gratis. Dit komt dan neer om 126 euro excl materiaal voor 2 jaar.
- We kopen een hele nieuwe CVketel, maar zijn dan wel rond de 2000 euro kwijt incl plaatsen. Dit geld is er wel, maar liever besteden we het eerst ergens anders aan, omdat we zoveel kosten gaan maken..

Eigenlijk gaat het dus tussen optie 1 en 2. En optie 2 is dus te verdelen in met of zonder onderhoudscontract..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:30

Als ik tussen 1 en 2 moet kiezen zou ik denk ik gaan voor 2 en dan zonder contract.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:30

manzano schreef:
Als ik tussen 1 en 2 moet kiezen zou ik denk ik gaan voor 2 en dan zonder contract.

Oke, en waarom zonder contract als ik vragen mag? :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:40

Omdat ik hem denk ik op korte termijn zou laten vervangen en dan wil ik niet vast zitten aan een contract van 2 jaar gezien de leeftijd van het ding.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:42

Eigenlijk zou je eens moeten berekenen hoeveel geld je gaat besparen op stookkosten als je een nieuwe ketel aanschaft. Ik snap dat 2000 euro een hele uitgave is, maar 14 jaar is niet jong.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:44

Hmm.. Optie 3 is ook echt geen slecht idee; het is namelijk ook een structurele waardevermeerdering van je huis die je ook uit een bouwdepot zou mogen halen. Zo hebben wij het ook gedaan, de oude CV in het huis was hartstikke stuk en we konden kiezen:

1) ding oplappen (1982!!!) en vingers kruisen dat het werkte
2) nieuwe CV ketel huren of
3) nieuwe ketel kopen.

Uiteindelijk toch voor een nieuwe ketel gekozen omdat je 1x een flink bedrag betaald, en er een hoop jaren plezier van hebt. Plus: je hebt een nieuwe generatie HR ketel, dus wat minder verbruik. Servicecontract wat wij nu hebben is €85,- per jaar ALL-IN! Dus, geen voorrijkosten en onderdelen worden niet extra in rekening gebracht. Tel daar je garantie bij op en hoppa :)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:48

Oeh! Mailtje van de makelaar :)
Meisje wat vrijdag in het huis van mij en mn ex is gaan kijken heeft vandaag aangegeven er nog heel even over na te willen denken. Vrijdag gaf ze al aan dat ze erg geinteresseerd is! *hoopt*

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:08

Ik snap dat het een waardevermeerdering is, maar plan is om hem een jaartje, max 1,5 te laten hangen en dan een nieuwe aan te schaffen, omdat we dan weer wat meer geld hebben. We hebben geen bouwdepot trouwens, dus alles is eigen middelen. En aangezien we al zo'n kleine 40.000 euro nodig hebben om alles te financieren (verbouwing + inrichting), maakt die 2500 euro best een hoop verschil..
Het onderhoudscontract geldt trouwens niet voor deze CVketel, maar in het algemeen. Stel wij plaatsen over een half jaar een nieuwe, dan geldt het contract nog 1,5 jaar voor die nieuwe CV.
Cvketel is overigens uit 1997.. :=

Dioxide, hoop voor je dat het verkocht wordt dan!
Door wie hebben jullie hem laten plaatsen en waar is het onderhoudscontract van?
Mag ik ook vragen wat jullie kwijt waren?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:42

Ja maar als je een nieuwe koopt moet je maar net weer bij dit bedrijf een onderhoudscontract willen. Daarbij krijg je soms bij een nieuwe ook weer een bepaalde periode gratis onderhoud, dus dan is het ook zonde.
Een jaar zonder onderhoudsbeurt zou ik geen ramp vinden.