Prima stad

Daten doe ik niet.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Winged schreef:Foaly schreef:Klopt, als je alleen bent wordt je echt genaaid en niet op de leuke manier
Single tax
Hier is de afvalstoffenheffing bijvoorbeeld voor 1 persoon 190,83 en meerpersoons 264,77.
hier ook een Drent
maar gezien het veel goedkoper blijkt te zijn om met zijn tweeën te wonen lijkt het me wel een rendabele investeringGitana schreef:sowieso is het delen van de huur en de energierekening al een heel grote post, wat veel geld scheelt
Foaly schreef:fohadie schreef:En qua eten: groot verpakkingen zijn bijna altijd voordeliger en je doet er met 1 persoon doorgaans langer mee. Hoeft dus niet perse duurder te zijn dan voor meer personen.
Moet je die grootverpakkingen wel op kunnen krijgen in je eentje

Ik snap idd dat grootverpakkingen voordeliger zijn, ik kook nu zelf ook elke keer voor twee dagen. Niet alleen vanwege de kosten, maar ook omdat ik gewoon geen zin heb om elke dag voor mezelf te koken. En ik zou heel graag een vriezer willen, maar die kan ik oprecht nergens kwijt. Of hij moet in de woonkamer komen te staan en dat zie ik ook niet zo zitten
. Ik heb nu de regel erdoorheen gekregen dat we maar 1 keer per week bestellen, lukt nog niet altijd maar gaat wel al beter. Ook bestellen we alleen dingen die we niet zelf kunnen maken of teveel tijd kosten, dus geen pizza of friet. Het helpt om makkelijke dingen in de vriezer te gooien voor dagen dat je geen zin hebt om te koken. Truc is ook om niet al te lekkere dingen te kopen, want als ik een zak hotwings in de vriezer gooi is die binnen 2 dagen verdwenen
.
. Scheelt wel dat ik de meeste boodschappen doe, koop goedkopere rommel wat snacks betreft. Hij proeft het verschil toch niet als hij het achterover duwt
. Eef_Bam schreef:Ik heb wel wat doms gedaan bedenk ik me. Gister 2 diepvriespizza's meegenomen voor 5 euro. Bedenk me nu dat we nog geen oven hebben in dit huis. Nieuwe keuken komt pas in december ..
Wie wat bewaart heeft wat (in december)
Je doet er helaas niets aan. Eef_Bam schreef:Ik heb wel wat doms gedaan bedenk ik me. Gister 2 diepvriespizza's meegenomen voor 5 euro. Bedenk me nu dat we nog geen oven hebben in dit huis. Nieuwe keuken komt pas in december ..
Ik mag die speciale meuk niet hebben ivm allergie. Dus een keer getest met de goedkoopste friet die bestaat uit aardappel en zonnebloemolie. En jawel die wordt ook lekker bruin en knapperig. Iets vaker schudden dat is het. Maar wel en heel stuk goedkoper.
en sneller dan uit de gewone oven.
En ik moet van de ziekenhuis dietiste als niet schriele kabouter al minimaal 50 gram eiwit per dag wegknagen eigenlijk om geen tekorten op te lopen. Mij lukt het niet echt maar ik doe mijn best leeslampje schreef:Ik las iets over single tax (nooit gehoord, weer wat geleerd). Wel herkenbaar: de afvalstoffenheffing is hier E375 voor 1 persoon en E420 voor 2 personenJe doet er helaas niets aan.
BaileyMix schreef:Waar ik tegenaan loop is kosten van datenHoe doen jullie dat? Ik vind het wel zo normaal om dates om en om te betalen, maar bij dates komen toch wel kosten kijken. Ben niet het type dat als eerste date lekker gaat wandelen met zelfmeegebrachte bammetjes o.i.d. Het kost toch al hauw 50 euro per keer, en dan spreek ik meestal één keer per week af...
Geen andere keuze dan thuis of een wandeling oid. Ik liet wel altijd een vriendin weten waar ik heen ging of dat er iemand naar mij kwam. Bordspel oid erbij en prima date