Hebben jullie de kachel al aangehad?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 23:10

Ik kom ook meelezen en soms reageren. Wij verwarmen dit jaar voor het eerst met airco ipv gas. Is even uitvogelen wat het beste werkt.
Afgelopen week voor het eerst aan want de temperatuur in huis was 17 graden.

Verder hebben wij in bed elektrische dekens op een smartstekker. Dan gaan ze maar een half uurtje aan. Ook beneden heb ik dit warmtekussen voor mezelf en twee voor onze seniorkat (mand boven en beneden). Ook weer op smartstekkers. Verbruikt allemaal weinig stroom. Oorspronkelijk gekocht voor chronisch pijn, maar met kou ook heerlijk:
https://www.lidl.nl/p/silvercrest-perso ... 70QAvD_BwE

Verder slaap ik in een fleecehoeslaken en dekbedovertrek van de lidl, of flanel. Altijd in een warm bedje, heerlijk.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 23:18

Slmt9 schreef:
Ik kom ook meelezen en soms reageren. Wij verwarmen dit jaar voor het eerst met airco ipv gas. Is even uitvogelen wat het beste werkt.
Afgelopen week voor het eerst aan want de temperatuur in huis was 17 graden.

Verder hebben wij in bed elektrische dekens op een smartstekker. Dan gaan ze maar een half uurtje aan. Ook beneden heb ik dit warmtekussen voor mezelf en twee voor onze seniorkat (mand boven en beneden). Ook weer op smartstekkers. Verbruikt allemaal weinig stroom. Oorspronkelijk gekocht voor chronisch pijn, maar met kou ook heerlijk:
https://www.lidl.nl/p/silvercrest-perso ... 70QAvD_BwE

Verder slaap ik in een fleecehoeslaken en dekbedovertrek van de lidl, of flanel. Altijd in een warm bedje, heerlijk.

Wij krijgen met de airco alleen de huiskamer aangenaam. Maar als t echt koud is moet toch echt de cv aan. Heb jij een airco of meerdere?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 06:44

Ik heb ook een elektrische deken in bed (nu nog niet, maar als het echt koud wordt), die staat in totaal een uur aan. Een half uur voor ik naar bed ga, schakelt ie in, een uur later schakelt ie uit. Ik lig er nog een half uurtje op om mijn lichaam ook lekker warm te krijgen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 07:13

Goof schreef:
Wendy15 schreef:
Vinden jullie het lekker liggen op elektrische deken of gooien jullie m er na verwarmen weer uit? Ik voel die verwarmings draadjes zo erg als ik erop lig.

Je moet er ook niet direct op gaan liggen :+
Ik heb er 2 lagen tussen en voel hem niet.

Ik heb 'm ook onder het hoeslaken gehad en voel dan niet perse die ribbels maar het ligt toch wat stugger dan m'n lekkere zachte topper :') daarom ben ik m er op gaan leggen en dan zodra het opgewarmd is gooi ik m naast bed, maar dat is ook een gedoetje.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 08:39

onpaard schreef:
Wij krijgen met de airco alleen de huiskamer aangenaam. Maar als t echt koud is moet toch echt de cv aan. Heb jij een airco of meerdere?

Welke binnentemperatuur versta je onder echt koud?
Wij hebben een 5kw Mitsubishi heavy airco die nu in 10min de temperatuur 2 graden omhoog krijgt. Ik zet hem de eerste 10m op 23 graden en daarna op 21 graden, de rest van de dag blijft hij op 21 graden. Het is dan 19 graden in huis. Om 20.30 gaat hij weer uit.
Als de temperatuur in huis zakt tot 15 graden staat hij 24/7 aan.
Dus de werkwijze zoals we met CV ook toepassen doen we nu ook.
12 uur airco aan kost ons 1kwh, dus 0,40 euro.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 09:14

Ik bedoel als t buiten echt koud is. Rond t vriespunt dan hebben wij niet voldoende aan de airco. Maar dat ligt natuurlijk ook aan de grote van je huis en type huis. We hebben alles geisoleerd maar t is een oud huis. Dat scheelt wel met nieuwbouw.

Wij hebben ook een hele grote airco unit, weet niet uit mn hoofd het vermogen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 11:40

Ja, dat wordt voor ons nog even afwachten. Jij verwarmt ook 's nachts vanaf zo'n 15 graden binnen?

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 15:18

Slmt9 schreef:
Ja, dat wordt voor ons nog even afwachten. Jij verwarmt ook 's nachts vanaf zo'n 15 graden binnen?

Nee. S' avonds gaat alles uit en pas weer aan als we uit t werk komen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 15:26

Wellicht is dat nog iets om te proberen, mocht je graag alleen airco willen. Het opnieuw opwarmen van alles in huis (ook meubelen, muren etc) schijnt de airco meer moeite te kosten dat een temperatuur aanhouden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:34

Elektrische dekens zijn vanaf vandaag 30% korting bij de HEMA.

Heb er al een gescoord. :))

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:34

MarlindeRooz schreef:

held :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:41

Absolem schreef:
MarlindeRooz schreef:

held :D

hier is de eerste al stuk, elektrische deken van de HEMA van vorig jaar. Helaas is de HEMA hier weg, pand ernaast is uitgebrand en de hele HEMA is leeggehaald wegens rook- en waterschade. Mijn man zat de hele avond en nacht onder die deken, want hij kan niet liggend slapen na een operatie aan zijn oor

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 16:23

Zo heerlijk die elektrische deken! Wij gaan hem ook weer van stal halen.
Gebruiken hem voornamelijk om het bed voor te verwarmen, als ik het eenmaal warm heb in bed dan mag ie uit :D !

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:24

Die van de Hema net gekocht. Aanrader! Nu worden ook m’n voetjes warm.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:26

Wat is dat voor deken? Een fleecedeken of echt zo'n onderdeken voor op bed? Ik vind een elektrische deken voor op de bank ook wel lekker namelijk :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:28

xPearl schreef:
Wat is dat voor deken? Een fleecedeken of echt zo'n onderdeken voor op bed? Ik vind een elektrische deken voor op de bank ook wel lekker namelijk :')

Een fleecedeken

Kat is nog niet overtuigd
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:43

Is die fleecedeken van de HEMA? Ik kan hem online niet vinden. Dat zou ideaal zijn voor mijn super kouwelijke man

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:53

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 18:00

Tnx! Helaas niet online en onze HEMA is voorlopig nog gesloten. Misschien volgende week even naar een ander dorp

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 19:00

Ik heb zo'n soort elektrische deken van Inventum, heel erg fijn op de bank, of als je aan het werk bent :j.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 19:57

Goede tip van de elektrische dekens bij de Hema! Ik heb meteen de 2-persoons onderdeken besteld. De oude deken werd niet meer overal warm, en 28 euro is een heel mooie prijs :D Nu hopen dat ie ook goed warm wordt.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 07:17

Ohhhh die groene deken vind ik ook nog mooi om te zien. Ik heb een kussen wat verwarmt maar vind het het gelid niet echt waard en verwarmen doet hij wel maar niet top. Straks maar meteen naar de Hema zeker met de korting .

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 08:30

Groene deken van de Hema is top, maar hoe stom dat ze hem hier in het dorp niet hebben en je hem niet kunt bestellen…

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 08:34

Ik zou nooit in een warm bed willen stappen..ik vind het juist heerlijk als het een ijskoud bed is om mezelf dan als een rollade in m'n dekbed te kunnen rollen..binnen no time is het warm of lig ik te zweten zelfs.
Voor op de bank is het misschien wel fijn..maar een gewone fleecedeken voldoet eigenlijk meer dan genoeg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:06

Ik vind het dus ook heerlijk om in een koud bed. In een warm bed zou ik niet kunnen slapen.

Maar het is tot op heden nog niet onder de 20 graden geweest in huis. Wel een paar keer dat ik het koud had. Of heel even verwarming warm laten worden en dan weer dicht. Of even elektrische kacheltje aan.