Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fokfanaat schreef:Ik denk dat het goed zou zijn als meer mensen een huis gaan delen, een oplossing voor het tekort aan huizen en de electra gas kosten. Vroeger was het heel normaal om een kamer of zolderverdieping te verhuren. Hoeveel alleenstaanden zitten nu in een eengezinswoning.
Babsiej schreef:De overheid is niet verplicht iedereen zoveel te ontlasten dat luxe mogelijkheid blijft.
Ik ben het eens met Fokfanaat. Iedereen zal nu meer moeten bezuinigen. Er komen vast weer betere tijden aan.
Het moet namelijk wel betaald worden, en niet door de mensen die al die tegemoetkomingen krijgen.
Vakantie is luxe, kun je huisdieren niet (meer) betalen dan is herplaatsen misschien beter, kleding is ook in de kringloopwinkel te koop voor erg weinig.
Wil je dat allemaal niet, dan is het een keuze om idd geen warm gestookt huis te kunnen betalen.
Mindim schreef:fokfanaat schreef:Ik denk dat het goed zou zijn als meer mensen een huis gaan delen, een oplossing voor het tekort aan huizen en de electra gas kosten. Vroeger was het heel normaal om een kamer of zolderverdieping te verhuren. Hoeveel alleenstaanden zitten nu in een eengezinswoning.
Als we op deze manier doorgaan is daar helemaal geen ruimte voor, want blijven je kinderen tot hun 30e in huis bij gebrek aan woonruimte.
fokfanaat schreef:Mindim schreef:Als we op deze manier doorgaan is daar helemaal geen ruimte voor, want blijven je kinderen tot hun 30e in huis bij gebrek aan woonruimte.
En dan zijn er toch ook geen financiële problemen, kunnen ze prima meebetalen aan de vaste lasten.
Babsiej schreef:De overheid is niet verplicht iedereen zoveel te ontlasten dat luxe mogelijkheid blijft.
Ik ben het eens met Fokfanaat. Iedereen zal nu meer moeten bezuinigen. Er komen vast weer betere tijden aan.
Het moet namelijk wel betaald worden, en niet door de mensen die al die tegemoetkomingen krijgen.
Vakantie is luxe, kun je huisdieren niet (meer) betalen dan is herplaatsen misschien beter, kleding is ook in de kringloopwinkel te koop voor erg weinig.
Wil je dat allemaal niet, dan is het een keuze om idd geen warm gestookt huis te kunnen betalen.
Babsiej schreef:Wat is het probleem? Een 30 jarige kan toch heel makkelijk een steen(tje) bijdragen?
Dat is het probleem in Nederland. We zijn zo verwend en gepamperd dat heel veel mensen vinden dat ze overal maar recht op hebben. Het geld is op, de broekriem moet aangetrokken worden.
Spenk schreef:Op dit moment denk ik dat het misschien wel eerlijker is als alle vaste contracten opengebroken gaan worden. Want dat is voor een groot deel de reden van de bizarre prijzen de mensen zonder vast contract betalen het gat wat de energiemaatschappijen missen door de langlopende contracten. Als ze alle contracten open zouden breken zou iedereen een reëlere en dus lagere prijs kunnen gaan betalen.
Babsiej schreef:Wat is het probleem? Een 30 jarige kan toch heel makkelijk een steen(tje) bijdragen?
Dat is het probleem in Nederland. We zijn zo verwend en gepamperd dat heel veel mensen vinden dat ze overal maar recht op hebben. Het geld is op, de broekriem moet aangetrokken worden.
Menino schreef:En ga maar eens een huur- of koopwoning vinden die goedkoper is…. Ik heb echt het idee dat er hier een hoop geprivilegieerde mensen zijn van een net iets gelukkigere generatie die écht niet doorhebben hoe nijpend dit is
Spenk schreef:Op dit moment denk ik dat het misschien wel eerlijker is als alle vaste contracten opengebroken gaan worden. Want dat is voor een groot deel de reden van de bizarre prijzen de mensen zonder vast contract betalen het gat wat de energiemaatschappijen missen door de langlopende contracten. Als ze alle contracten open zouden breken zou iedereen een reëlere en dus lagere prijs kunnen gaan betalen.
fokfanaat schreef:Iedereen moet de broekriem maar wat aanhalen, minder vakantie, geen dure abonnementen, meer fietsen, minder kleren kopen, geen voorgesneden groenten, eten bestellen ed.
boeflover schreef:Klopt meer het geld verdelen zou goed zijn i.p.v. die grote verschillen.
Ik heb het geluk in een nieuwbouwhuis te wonen, goed geïsoleerd en zonder gas aansluiting en heb ons dak jaren terug al, uit overtuiging, vol gelegd met zonnepanelen, dus wij krijgen nog steeds geld terug i.p.v. te moeten betalen. Ik ben daar nu nog steeds dol blij mee dat we toen wel een aantal jaren de vakanties hebben overgeslagen om de zonnepanelen te kunnen leggen, je kunt je geld maar 1x uit geven en je huis is ook belangrijk.
Dat wil niet zeggen dat ik niet meevoel met de mensen die nu in geldproblemen raken, het lijkt me vreselijk als je opeens 300-500,- extra vaste lasten krijgt zonder iets verandert te hebben, dat kunnen grote groepen niet opvangen, en “ga maar verhuizen” is met een woningstekort nog lastiger en sowieso voor vele pas de laatste keuze.
Maar enkel wijzen naar onze overheid vind ik ook niet oké, 1: we hebben de blijkbaar toch zelf gekozen.. 2: met wijzen naar een ander wijzen er nog 4 andere vingers naar jezelf, ja de overheid kan (en heeft) maatregelen treffen, maar die kunnen nooit voor iedereen beschikbaar en/of voldoende zijn. Kortom, zelf in actie komen is ook nodig.
Er zijn mogelijkheden (zoals die bonnen) die verduurzamen iets goedkoper kunnen maken, of zelfs simpele dingen gratis, maar je moet het wel installeren/plaatsen. Nu uitstellen tot de volgende zomer gaat je geen besparing opleveren deze winter..
en ook niet enkel de overheid kan helpen, heb je het zelf wel goed, help dan eens een ander die het lastiger heeft. Help met het installeren van al die spullen, haal die bon wél en geef hem aan iemand die hem goed kan gebruiken, nodig iemand uit voor een gezellige avond eten en een spelletje, of help iemand met wat voor jou mogelijk is die het lastig heeft. Van iets doen voor een ander wordt je zelf ook gelukkiger.
Mindim schreef:boeflover schreef:Klopt meer het geld verdelen zou goed zijn i.p.v. die grote verschillen.
Maar enkel wijzen naar onze overheid vind ik ook niet oké, 1: we hebben de blijkbaar toch zelf gekozen.. 2: met wijzen naar een ander wijzen er nog 4 andere vingers naar jezelf, ja de overheid kan (en heeft) maatregelen treffen, maar die kunnen nooit voor iedereen beschikbaar en/of voldoende zijn. Kortom, zelf in actie komen is ook nodig.
Er zijn mogelijkheden (zoals die bonnen) die verduurzamen iets goedkoper kunnen maken, of zelfs simpele dingen gratis, maar je moet het wel installeren/plaatsen. Nu uitstellen tot de volgende zomer gaat je geen besparing opleveren deze winter..
en ook niet enkel de overheid kan helpen, heb je het zelf wel goed, help dan eens een ander die het lastiger heeft. Help met het installeren van al die spullen, haal die bon wél en geef hem aan iemand die hem goed kan gebruiken, nodig iemand uit voor een gezellige avond eten en een spelletje, of help iemand met wat voor jou mogelijk is die het lastig heeft. Van iets doen voor een ander wordt je zelf ook gelukkiger.
Ik zou het met je eens zijn als de prijzen in de rest van Europa vergelijkbaar zouden zijn, maar dat is het niet. Daar komt al een heleboel irritatie vandaan.