Nou, wat een dagje al!!! Om half 8, zat ik al tot aan mijn knieën in de modder. Eerst de pomp aangesloten, zo veel mogelijk water uit de put gepompt. Dan met de emmer, water en slijk scheppen en over de rand gooien. Dan met de schep, ik stond echt letterlijk tot net op het randje van mijn rubberen laarzen in het slijk. Ik geraakte er niet uit, moest mij regelmatig weer vrij scheppen. Uiteindelijk de waterleiding bloot kunnen leggen, net op tijd, want daar stond ineens de camionnette. Een keek heel erg nors, de andere gelukkig vriendelijker. Na mijn uitleg, dat ik heel hard mijn best heb gedaan ( ik stond daar van top tot teen vol met modder, zelfs in mijn haren) en dat ik niet wist dat de bak er in moest (blond). Besloten ze dan toch om de werken uit te voeren. Op een klein uurtje waren ze klaar en heb ik een nieuwe meter, die heb ik dan ook in isolatie ingepakt tegen het vriezen. Stom dat ik voor het nieuw huis weer een nieuwe meter ga nodig hebben
Ondertussen is de Electriciteitsman geweest om een werfkast te plaatsen. Deze is ondertussen ook gekeurd Enigste slecht nieuws is dat er een andere oplossing zal moeten komen voor de caravan. Ik heb momenteel een zware verlengkabel vanuit de stal, rechtstreeks op de zekeringkast van de caravan aangesloten. Blijkbaar is die niet ideaal en is de kans groot dat die volgende week met de kou gaat smelten maandag ging hij proberen een oplossing hiervoor te zoeken.
Jemig TS wat een klus weer in de drek maar het is je gelukt!
stalxpaard
Geplaatst: 13-01-23 22:28
Ik lees al vanaf het begin mee. Vind het super leuk o je updates te lezen. Doe zo voort. Wat een rotklus met die watermeter. Fijn dat het gelukt is. Inderdaad niet de beste periode om zo'n gat te moeten graven. Hopelijk valt het volgende week met de kou mee!
webster543
Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-23 20:24
Zooooooooooo
D-day -1
Vandaag was ook een belangrijke dag. Om 8u zou Fluvius voor de deur staan om de hoofdstroom kabel aan te sluiten op de werfkast en aardgas af te sluiten. Gezien ook vandaag de grondwater put wordt dicht gegooid, moet die zo leeg mogelijk zijn. Ik sta dus al om 6.15u op om de pomp aan te zetten. Ik krijg 1000L in mijn vat en vul nog een grote emmer voor Durena, gezien de drinkbakken niet meer gaan werken. 8.15u staan de werkmannen voor de deur en ze doen hun werk correct en vlot. Om 11u zijn ze klaar, aardgas is afgesloten en hoofdstroom kabel is aangesloten. Ondertussen stuurt de grondwerker dat hij om 13u hier gaat zijn met stabiliser om de put te vullen. De put is weer redelijk gevuld, dus met de dompelpomp van de buurman komt er nog eens 500L uit. Helaas is de buis niet lang genoeg, dus alles loopt in de tuin. Put gevuld en de grondwerker legt de stroomkabel en waterleiding naar de stal vrij. Hij dicht ondertussen die gleuf. Hij geeft mij de raad om zo veel mogelijk nog alles uit de woning te halen om morgen zo min mogelijk tijd te verliezen met sorteren tijdens de afbraak. Osman liep weer rond ( zoals bijna elke dag de laatste tijd) en je moet opletten of hij is weg met je goede spullen. Zo had hij al de dompelpomp op zijn kar gelegd Nadien heb ik hem nog geholpen met badkamer kast af te breken en lampen los te maken. Hij wil echt alles hebben Late namiddag kwam Rob de buurman en zoon van de elektricien om de stal kabel aan te sluiten. In de gietende regen ocharme, maar nu heb ik weer stroom in de stal en in de caravan!
Ik moet eerlijk zeggen dat het echt zwaar is met momenten. De ene afspraak of geregel na de andere. Dan die, dan de volgende, dan komt ineens nog iemand je tuin binnen wandelen met een vraag, slecht weer, regen, storm, … Alles onthouden, iedereen op volgorde hier krijgen en je rug een breuk heffen om iedereen te helpen met spullen. Trainen met je paard lukt niet, loop training lukt ook niet. En terwijl ik dit schrijf… staat er weer iemand aan de ingang, dus weer naar buiten in de gietende regen om te helpen tegeltjes inladen in de remorque. Nu zit ik dus voor de 6e keer vandaag bij de buurvrouw om mijn handschoenen, muts en jas sneller te laten drogen.
Ook heb ik een document ontvangen voor het bepalen van mijn nieuw kadastraal inkomen. Er staat nog geen baksteen, maar als het is om meer te betalen zijn ze snel.
Werfkast aansluiten
Put leegpompen
Vullen
Ai ai, bijna in de voortent
Stroom aansluiten in de gietende regen
Duidelijk geen fundering in de woning, alles zakt nu al weg
Prairy
Geplaatst: 16-01-23 20:33
Gratis dingen afhalen/meenemen is hier altijd voor onszelf/mensen die het komen ophalen, tenzij mijn man thuis is en hij heeft zin om te helpen. Ik zeg waar het ligt en dan wens ik ze veel succes. Zeker met zware dingen.
Maak voor jezelf een flow chart, zijn er genoeg voor de bouw te vinden, dan heb je wat meer overzicht. Erop komt te staan wat er ongeveer in een jaar-maand staat te gebeuren, dan kun je er eventueel nog een per week maken en een kleine afvinklijst ernaast hangen/op een whiteboard schrijven.
Uit het hoofd op papier is altijd beter.
Op die manier kun je beter vooruit kijken, en mogelijk ook nog eens geld besparen omdat je het beter geregeld hebt of omdat iemand net eerder of later kan komen wat geld scheelt omdat ze iets kunnen combineren bijv.
Osman heb ik een paar keer alleen gelaten, maar dan komt hij mij zoeken omdat hij hulp nodig heeft. Andere zijn collega’s die ik het liefst ook goed gezind wil houden.
Ik heb een agenda, waar alles in staat. Maar ik sta er helemaal alleen voor. Voor alles en dat maakt het gewoon niet makkelijk. Dus sorry voor mijn geklaag, maar het moest er even uit
Ooooh, ik kan me het goed voorstellen. Het weer maakt het ook echt niet beter!!! Wat een gedoe ook allemaal. Maar nu eerst in de bagger en gedoe en dan straks in je eigen kasteel!
Ik vind je heel stoer en klagen mag af en toe. Je weet waar je het voor doet, dat het prachtig gaat worden, maar nu is het even ruk. Blijf ademhalen en denk aan je paleis straks!
Misschien handig om een bouw muts en handschoenen te halen? Zodat je daarvan 2 paar hebt die je kunt wisselen? En eventueel een bouwjas... Zodat je dat ook kunt wisselen. Je zult het nog wel vaker hebben dat je nat geregend bent
Mijn post was niet als kritiek bedoelt, probeerde te helpen met wat tips Klagen mag zeker.
En inderdaad, een extra (of 2, kun je het ook nog eens wassen) sets van alles is heel fijn.
Bij van Cranenbroek haal ik altijd dikke gele handschoenen met zwart rubber aan de grijp kant, zijn geloof ik 2 euro per paar. Er ligt hier altijd voorraad zodat we niet mis grijpen en ook droog aan kunnen trekken.
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan koude natte kleren weer aan trekken
Oh ja Cranenbroek! Daar haal ik van die wegwerkersjassen (geel of oranje) om de honden in uit te laten. Dat is wel een tip om er twee van te halen. Warm, waterdicht en winddicht voor nog geen €25. Deze kosten vallen in het niet bij alle andere kosten
webster543
Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-23 12:59
Dat is wel een goed idee, heb maar een werk winterjas en die moet telkens gewassen worden.
Ondertussen zijn de afbraak werken begonnen, om 8u stond de grondwerker hier.
Het is wel niet zo simpel als gedacht. Alles moet gesorteerd worden, hout, gewoon afval en steen puin. Het is echt een gepruts met momenten.
Eerst zet
In de kelder om alles te sorteren
Ik dan ook maar een helm op, met muts
Die kleine latjes zijn opvallend. Zo werden vroeger de plafonds gemaakt
Eerste lading hout gaat weg
Laatst bijgewerkt door webster543 op 17-01-23 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Sterkte. Dat het lastiger is in je eentje, is alleszins begrijpelijk. Is er niet iemand die je kunt vragen om met je mee te denken? Fijn dat je zulke goede buren hebt. Houd voor ogen waar je het allemaal voor doet.
oh kijk nou, nu worden er meters gemaakt!! vanavond zal het er alvast heel anders uit zien.
veel respect voor jou dat je dit project zo goed aanpakt in je eentje!! dapper! Je mag zeker trots op jezelf zijn, en klagen mag uiteraard ook!! daar zijn we voor.
Wow, het gebeurt nu dan echt! Wat lijkt me het bizar om het huis gesloopt te zien worden waar je eerst zelf in woonde. Die foto met helm en muts Veel succes verder TS!! Diep respect hoor.