Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 18:28

Ohhh dat is dan fijn! Hier begint maandag de schilder met de muren en plafonds. De 15e kont de keuken :D *\%/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 18:32

MarjanB schreef:
Ohhh dat is dan fijn! Hier begint maandag de schilder met de muren en plafonds. De 15e kont de keuken :D *\%/*

Heerlijk!! Ik ben blij dat ik nog 3 weken van de bouwvakkers af ben. Hebben van 7 juni tot 2 augustus bijna constant mensen over de vloer gehad. Maar ga niet klagen. Ze waren 4 dagen eerder klaar dan voorspeld!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 18:33

Ja vervelend is dat hè! Je hebt gewoon geen eigen leven of privacy meer.. hier zijn we helaas voorlopig nog niet klaar

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 18:40

MarjanB schreef:
Ja vervelend is dat hè! Je hebt gewoon geen eigen leven of privacy meer.. hier zijn we helaas voorlopig nog niet klaar

Nope, en ook gewoon geen rust. Nu zitten we weer lekker op de bank en niemand die zich ermee bemoeit haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:05

Ik kijk echt uit naar de komst van de keuken. Ben nu wel klaar met ons 'thuiskamperen' haha.

Nog een paar weken wachten.. 3 september komen ze hem brengen en ergens in de week erna installeren als de loodgieter en elektricien zijn geweest.

Volgende week een weekje op vakantie, dat kort het flink. Zelf ben ik daarna nog een week in Valencia, kom ik terug, zit de vloer er in!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:06

Mooi dat wasbakje! De kraan is ook leuk, wij gaan ook voor X'jes :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:12

:)

Hier zou de schilder gisteren beginnen maar de muren zijn nog niet droog genoeg -O- dit is echt het eerste waar ik verdrietig van was dat het uitgesteld moet worden. Maandag beginnen ze in elk geval al wel met de keuken. Week erna komt de schilder dan waarschijnlijk wel. Hoop dat t stukwerk dan wel voldoende droog is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:16

MarjanB schreef:
:)

Hier zou de schilder gisteren beginnen maar de muren zijn nog niet droog genoeg -O- dit is echt het eerste waar ik verdrietig van was dat het uitgesteld moet worden. Maandag beginnen ze in elk geval al wel met de keuken. Week erna komt de schilder dan waarschijnlijk wel. Hoop dat t stukwerk dan wel voldoende droog is.

O dat is wel balen! Snap dat je daar verdrietig van wordt. Ik snap nog steeds niet hoe het hier qua tijd gewoon voorgelopen kan hebben!

Wij gaan over 14 dagen beginnen met schilderen. Verwacht dat de muren dan wel voldoende droog zijn. Het stukwerk zit er dan 3 weken regen en we hebben overdag heel veel kunnen doorluchten met alle ramen en deuren open.
Als we weg gaan bouwdroger aan, maar die heeft pas 1 middag echt gedraaid. Volgende week als we op vakantie zijn aanzetten met een tijdschakelaar ertussen. Kan hij overdag aan en in de avond/nacht weer uit.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:21

Ja we hebben hier ook alles geventileerd en ook bouwdroger gehad. 29 juni was stukadoor klaar. Dus iedereen had ook verwacht dat t gewoon droog was. Op sommige plekken nog 15% vocht :oo

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:01

De luchtvochtigheid is ook helemaal niet zo laag op dit moment, normaal heb ik s zomers met gemak rond de 50 op de slaapkamer, soms zelfs iets lager, nu rond de 65. Balen dat het dan uitgesteld wordt. Vraag me af in hoeverre dat in de winter goedkomt :')

Ik ben benieuwd wanneer we te horen krijgen dat ze kunnen starten.

Nu eerst nieuwe weide omheinen zodat de paarden daar straks opkunnen en volgende plan is winterpaddock maken met roosters en goed omheinen.
Hele klus nog want grond moet eerst gelijk gemaakt worden (en die is nu keihard met die droge klei)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:03

MarjanB schreef:
Ja we hebben hier ook alles geventileerd en ook bouwdroger gehad. 29 juni was stukadoor klaar. Dus iedereen had ook verwacht dat t gewoon droog was. Op sommige plekken nog 15% vocht :oo

Oe dat is nog veel! Bijna 6 weken geleden klaar? Dat is wel heel lang!
Maar in dacht dat je onder de 25% kon beginnen met sauzen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:27

Nee moet eigenlijk 5% zijn en rond 10 is risico van opdrachtgever (dus in dit geval wij) |o

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:39

MarjanB schreef:
Nee moet eigenlijk 5% zijn en rond 10 is risico van opdrachtgever (dus in dit geval wij) |o

Wat stom. Toevallig net de stucadoor een appje gedaan en die zegt dat we met 15% aan de gang kunnen.

Maar heb nog 2 weken te drogen dus dat komt wel goed hoop ik

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:32

Oh dan heeft jullie stukadoor daar weer een andere kijk op! Ik denk ook dat 15 moet kunnen want dacht dat dat ook wel normaal is in een huis. Alleen bij ons zit er op sommige plekken wel 4cm laag op dus het heeft gewoon extra tijd nodig ben ik bang

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:25

Wat enorm balen MarjanB ik snap dat je daar een beetje verdrietig van bent geworden.

Psvanlot balen van het foutje in de planning. Maar klinkt alsof er een goede oplossing is.

Hier lopen ze voor op wat ze dachten te kunnen. Dus het dak is nu al zo goed als klaar voor de dakdekker. Dus eens kijken of die eerder dan maandag kan komen.

Ondertussen ben ik op de steiger gaan staan om de lichtstraat te beitsen. Maar daar mag nof 1 laag over. Dus morgenochtend maar die doen.

En de mannen (schoonvader en vriend) gaan morgen denk ik beginnen met het laatste stukje cement weg bikken. We hebben dan tijdelijk een hele kleine kamer maar dat heb ik er wel voor over. Hopelijk eind augustus dan de cementdeklaag erin.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:36

MarjanB schreef:
Oh dan heeft jullie stukadoor daar weer een andere kijk op! Ik denk ook dat 15 moet kunnen want dacht dat dat ook wel normaal is in een huis. Alleen bij ons zit er op sommige plekken wel 4cm laag op dus het heeft gewoon extra tijd nodig ben ik bang

Ik weet niet hoeveel cm ze in de nieuwbouw gedaan hebben. We gaan het beleven, nog 2 weken te drogen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:37

Inmiddels alweer twee weekenden verder na mijn laatste bericht en ze hebben alweer zooooveel gedaan.

De gevel is zo goed als klaar.. Op hier en daar nog een hoekprofieltje na. In eerste instantie moest de zijkant gemetseld worden. Maar ivm lever problemen en de hoge kosten hebben we met de stadsbouwmeester overlegd en mochten we het met keralit afwerken, zo fijn! Wij hebben voor keralit ipv trespa gekozen omdat we dit mooier vinden en duurzamer is. Wij zijn nu wel de enige in de buurt met deze afwerking, maar de buren waren al jaloers dus het zal mij niets verbazen als die tzt de trespa vervangen voor keralit. :))

Zijkant met keralit. Nu alleen nog het hoekje bij de dakpannen afwerken.
Afbeelding

Voorkant. Balkonhek komt later nog.
Afbeelding

Eerste gipsplaten zitten ook al.
Afbeelding

En de dakdekker is vandaag geweest. Komt het morgen ochtend afmaken. Afbeelding
Afbeelding

Zaterdag komen ze het gat voor de trap zagen... Daar ben ik wel een beetje zenuwachtig voor. :=

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:04

Je krijgt er echt veeeel ruimte bij zo he :oo Fijn dat het lekker opschiet!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:21

Dat is idd wel heel mooi zoveel ruimte er bij! Wij hebben die panelen ook op de dakkapellen, vind dat mooier ook dan van die grote trespa platen

Afbeelding

Hier zijn ze bezig met het dak, de goten hangen en vandaag als t goed is begint hij met de pannen er op leggen. Ben blij als de boel dicht dicht is want hadden toch wat lekkage.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:30

Schiet mooi op Fee! Wij gaan bij het nieuwe huis ook gebruik maken van Keralit :)

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:18

Ik mag bijna meepraten. Wij ontvangen 1 oktober de sleutel van ons nieuwe huis. Er moet veel in gebeuren dus ik volg jullie ervaringen graag.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:21

De buren kwamen na vier weken terug van vakantie en zeurde gelijk over het keralit.. Dat we nu als enige iets anders hebben in de hele buurt. Ja lekker boeiend.. Het mocht van de gemeente en dit is veel mooier en duurzamer. :D

Vandaag hebben ze het trappengaat gezaagd. Een aantal leidingen geraakt dus op de tv, koelkast en 1 stopcontact na nergens meer stroom.... Ik snap echt niet dat ze daar leidingen hebben neergelegd terwijl de kans heel groot is dat daar dus, net zoals nu, een trap komt. Maarja.. Komt wel weer goed, het is nu alleen even onhandig.

Er zat eerst een kast op de plek van de nieuwe trap, vandaar het kleurverschil.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de status beneden toen ze klaar waren...
Afbeelding

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:10

Oh god! Je kan beneden ook meteen weer aan de gang als je boven klaar bent.
Vind t er eerlijk gezegd best fascineren uit zien :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:56

Mooi! En sommige mensen hebben ook altijd wat ze zeiken… niks van aantrekken

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:25

Balen zeg van die leidingen en beneden zo’n zooi